Verliezen van uw reply.

Broken links, browserproblemen, typfouten, ...

Verliezen van uw reply.

Berichtdoor Blueflame » 06 jun 2008, 13:29

Ik hoor soms melden dat iemand zijn hele reply - en dan meestal net de wat langere - verloren heeft zien gaan. Hoe komt dit en wat kan je doen om dit te vermijden?

Het forum kent een bepaalde time-out time. Dat wil zeggen dat je niet meer als ingelogd beschouwd wordt na een bepaalde tijd van inactiviteit. Activiteit betreft hier activiteit gezien door de server. Dat wil zeggen 'submits' en 'gets' van en naar de server [ 'Bericht verzenden' of een bericht gaan uitlezen]. Dat heeft dus niets te maken met de tijd die jij aan je reply besteedt, maar alles met de intervaltijd tussen 2 interacties met de server. Dit is een veiligheidissue . Die tijd bedraagt 30 minuten.
Aangezien je op dit forum niet kan posten als anonieme gebruiker, gaat je post niet door en krijg je een waarschuwing.
Het lijkt nu of je post verloren is. Maar dat is niet zo.

Een handige truc om je reply te recupereren werd aangereikt door axxyanus:
Je bent je tekst daardoor niet kwijt. Wat je doet is opnieuw inloggen en dan een aantal maal op de terugknop klikken. Op die manier kan je vaak zonder problemen je tekst terugvinden.

Gewoon de 'back' knop van je browser gebruiken kan ook helpen. Je komt dan terug in je bewerkingsscherm. Op de meeste systemen/in de meeste browsers volstaat dan een Control + A en dan een Control + C om de hele inhoud in je clipboard te zetten, zodat het met een Control + V kan terug geplakt worden. In geval van een wat langere reply is het dus nuttig om af en toe een Control + A en dan een Control + C te doen. Zo blijft je reply altijd ter beschikking in je clipboard.

Een andere methode - die ik meestal toepas - is om je post/reply in een aparte tekstverwerker te maken. Gebruik daarvoor enkel een simpele tekstverwerker; dit ten behoeve van de forum-layout. Dus geen WORD of zo.

Voor Windows : best 'WORDPAD' en dus NIET Kladblok.
Voo Mac : bv. Simple Text .
Voor *NIX ( alsof die dat niet zouden weten ) : VI, GVIM, GEdit, KEdit, Emacs, Pico, Nano ....... .

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Blueflame » 03 jun 2009, 10:37

Momenteel is af en toe de server een beetje traag.
Bij het klikken op 'Verzenden' kan het dan ook even duren alvorens uw post effectief verstuurd is. Het beste is om even te wachten.

Twee maal klikken zal leiden tot een dubbel-post. In principe zijn dubbel-posts verboden, maar ik begrijp er momenteel wel de oorzaak van. Probeer dus op dit moment een beetje meer geduld te hebben dan anders. Dit probleem zal hoogstwaarschijnlijk zichzelf oplossen.

Zie eventueel ook bovenstaande post om verlies van uw prachtige schrijfsels te voorkomen.

PS. Ik weet dat de klok ongeveer 10 minuten verkeerd staat, maar helaas kan ik die zelf niet wijzigen. Binnenkort zal dat allemaal vlotter verlopen.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Fishstick » 03 jun 2009, 10:57

Mensen die firefox gebruiken kunnen ook de sessionsaver plugin gebruiken. Hiermee mag zelfs je browser/pc crashen tijdens het schrijven van een post - volgende keer staat ie er gewoon terug weer.
Fishstick

Keer terug naar Technische Zaken