Verwittiging via email

Broken links, browserproblemen, typfouten, ...

Verwittiging via email

Berichtdoor Esperanza » 07 nov 2006, 08:21

Ik krijg geen verwittiging per email wanneer er gepost wordt in topics alwaar ik op 'geabonneerd' ben. Is dit te wijten aan de voorbije en/of voortdurende technische problemen? Ik heb nochtans het daartoe dienende vakje aangevinkt...
Etiam si omnes - ego non.
Esperanza

Berichtdoor Theo Pepe » 07 nov 2006, 09:33

Die functie werkt idd nog niet. Dat wordt zo snel mogelijk opgelost.
Theo Pepe
Site Admin

Berichtdoor drosofila » 04 jan 2007, 16:41

Theo Pepe schreef:Die functie werkt idd nog niet. Dat wordt zo snel mogelijk opgelost.

Dag Pepe,

mag ik je er aan herinneren dat deze functie nog steeds niet werkt?
Ik heb mijn profiel nagekeken, en daar staat het wel degelijk aangevinkt.
Toch wel vervelend.

Groetjes,
drosofila
De noodzaak om veel uit te leggen en te rechtvaardigen roept de gedachte op dat er iets mis is met de zaak zelf (B. Tuchman)
drosofila

Berichtdoor Theo Pepe » 04 jan 2007, 19:41

Drosofila, ik vraag Wouter om een woordje uitleg te plaatsen. Het is blijkbaar niet zo eenvoudig.
Theo Pepe
Site Admin

Berichtdoor WouterVH » 04 jan 2007, 22:09

we verhuizen binnenkort het forum naar een andere server.
waarschijnlijk al dit weekend

het zal dan bereikbaar zijn op
http://forum.skepp.be (nu al)

als we de database overkopieren zal dit forum uitgeschakeld worden of we zetten een redirect.
WouterVH
Site Admin

Berichtdoor Raafje » 05 jan 2007, 01:09

Dag Drosofila,

In aansluiting op de zeer vage en weinig verhelderende mail van Wouter hierbij een stukje uitleg in normaal Nederlands.

Het probleem is dat het Skeppforum na de crash is ondergebracht of geplaatst op een server die niet beschikt over een 'mailserver'. Een mailserver kun je zien als de postbode die ervoor zorgt dat de mail vanaf het forum bij een ieder van ons in onze privemailbox bezorgt word.
Zoals uit Wouters mailtje blijkt is men bezig om het forum, wederom, te gaan verplaatsen enwel naar een nieuwe server, enwel een server die 'wel' over ook een 'mailserver' beschikt. Als dat zo is dan hebben we dus weer een postbode. Of het zo is, dat wacht ik eerst maar eens even af! Eerst zien dan pas geloven indeze.

En waarom er op de huidige server geen 'mailserver' is geinstalleerd...
vraag het mij niet, want dat snap ik nog steeds niet, in mijn gevoel had dat allang gebeurd kunnen zijn. Majah wie ben ik he!

Ik hoop dat het nu iets duidelijker is.

Groetjes...Raafje
Niets is tijdverlies, als je van de dag geniet!
Raafje

Berichtdoor Blueflame » 05 jan 2007, 02:00

Raafje schreef:Of het zo is, dat wacht ik eerst maar eens even af! Eerst zien dan pas geloven indeze.
In principe een zeer wijze houding, Raafje.
Maar in deze heb ik het grootste vertrouwen.
Waarom geen smtp-server ( dat is de server die voor mail zorgt ) op deze server geïnstalleerd is ? Ik meen dat wel te snappen doch voorzie een goede werking van het email-notificatie systeem in de toekomst, gezien hetgeen Wouter meldde. Op de nieuwe server zal wel een smtp-server ( mogen ) draaien.
Mvg,
BlueBaba@13:28
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Raafje » 05 jan 2007, 02:51

Mvg,
BlueBaba@13:28

Afbeelding
Niets is tijdverlies, als je van de dag geniet!
Raafje

Berichtdoor drosofila » 05 jan 2007, 14:59

Raafje schreef:Het probleem is dat het Skeppforum na de crash is ondergebracht of geplaatst op een server die niet beschikt over een 'mailserver'. Een mailserver kun je zien als de postbode die ervoor zorgt dat de mail vanaf het forum bij een ieder van ons in onze privemailbox bezorgt word.
Zoals uit Wouters mailtje blijkt is men bezig om het forum, wederom, te gaan verplaatsen enwel naar een nieuwe server, enwel een server die 'wel' over ook een 'mailserver' beschikt.

Dag Raafje,

bedankt voor de uitleg.
Het komt wel meer voor dat de uitleg van ingewijden in de computerkunde mij niet helder is, hoor! Toen ik bezig was met de constructie van mijn website heb ik daar mijn tanden op stuk gebeten. Toen ik (toevallig) een heel eenvoudig programma vond, dat in grote lijnen aan mijn behoeften voldoet, heb ik me meteen daarop gestort. Bepaalde nuttige functies zijn echter niet mogelijk. Ik heb me daar al bij neergelegd, omdat ik er zo tegenop zie weer met dat jargon te maken te krijgen als ik een ander programma zou gebruiken.

Maar ik ben al tevreden met het vooruitzicht dat de mailfunctie weer werkt, dan is het veel eenvoudiger om discussies te volgen. Nu kom ik vaak hopeloos te laat, zou ik enorm veel moeten bijlezen, en daar heb ik nu de tijd niet voor.

Groetjes,
drosofila
De noodzaak om veel uit te leggen en te rechtvaardigen roept de gedachte op dat er iets mis is met de zaak zelf (B. Tuchman)
drosofila

Berichtdoor drosofila » 05 jan 2007, 14:59

WouterVH schreef:we verhuizen binnenkort het forum naar een andere server.
waarschijnlijk al dit weekend

het zal dan bereikbaar zijn op
http://forum.skepp.be (nu al)

als we de database overkopieren zal dit forum uitgeschakeld worden of we zetten een redirect.

Bedankt Wouter,

nog even geduld dus. :wink:

Groeten
drosofila
drosofila

Berichtdoor drosofila » 23 jan 2007, 17:21

En is nu helemaal in orde!

Groeten,
drosofila
drosofila

Alles

Berichtdoor FonsV » 23 jan 2007, 17:37

En hier doet ook alles het! Voor het eerst zelfs de waarschuwing via e-mail dat er een reactie is. HULDE!!!!! :D :lol:

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die 'god' nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel, zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.
FonsV

Berichtdoor Theo Pepe » 23 jan 2007, 17:41

Inderdaad, de verhuizing naar de andere server is gebeurd, en ook de mailserver werkt.
We hebben nog enkele andere problemen, maar ook daar wordt aan gewerkt.
Theo Pepe
Site Admin

Berichtdoor drosofila » 23 jan 2007, 17:45

Theo Pepe schreef:Inderdaad, de verhuizing naar de andere server is gebeurd, en ook de mailserver werkt.
We hebben nog enkele andere problemen, maar ook daar wordt aan gewerkt.

Bedankt voor alle moeite, Pepe! :D

Groetjes,
drosofila
drosofila

Berichtdoor Theo Pepe » 23 jan 2007, 17:59

Credits vooral naar Wouter en Joeri, hoor. :wink:
Theo Pepe
Site Admin

Berichtdoor drosofila » 23 jan 2007, 18:09

Theo Pepe schreef:Credits vooral naar Wouter en Joeri, hoor. :wink:

Wil je ze dan aan hen overmaken?
drosofila

Berichtdoor Blueflame » 16 maart 2009, 00:46

Even een algemene opmerking over het notificatie-systeem via email.
Wanneer u er voor kiest om via email verwittigd te worden bij een nieuwe PB/PM of wanneer u zich abonneert op een topic, houd er dan rekening mee dat het systeem over een werkend, aan u gekoppeld e-mailadres dient te beschikken.
Indien het e-mailadres waarmee u zich aanmeldde ondertussen buiten gebruik is, kan dit notificatie-systeem uiteraard niet werken. Een volle mailbox zorgt uiteraard ook voor problemen.

U kan controleren wat het e-mailadres is dat door het forum gekend is op een zeer eenvoudige manier. Klik, ingelogd uiteraard, op 'Profiel'. Dat staat bovenaan, witte letters op een donker-blauwe achtergrond[*] . Het eerste veld is het e-mailadres { E-mail-adres }. U kan dat eventueel veranderen. Niet vergeten na de aanpassing naar onder te scrollen en op 'Verzenden' te klikken. Daarna dient uw account opnieuw geactiveerd te worden, maar daar wordt dan wel voor gezorgd door de site-admins. Indien het e-mailadres nog steeds klopt, klik dan gewoon op de forumindex : 't Groot Skeptisch Discussieforum' Forumindex .

Bij de meeste gebruikers zal geen aanpassing noodzakelijk zijn, maar ik weet dat sommige mensen hun notificatie ( die zij nochtans wensen ) niet kan werken wegens foute gegevens.

[*]Dit en wat in deze paragraaf volgt, geldt op 15/3/2009.

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Mailnotificatiesysteem.

Berichtdoor Blueflame » 06 aug 2009, 19:21

Even herhalen.

Wanneer u er voor kiest om via email verwittigd te worden bij een nieuwe PB/PM of wanneer u zich abonneert op een topic, houd er dan rekening mee dat het systeem over een werkend, aan u gekoppeld e-mailadres dient te beschikken.
Indien het e-mailadres waarmee u zich aanmeldde ondertussen buiten gebruik is, kan dit notificatie-systeem uiteraard niet werken. Een volle mailbox zorgt uiteraard ook voor problemen. Een abonnement nemen op een onderwerp is in dit geval dan ook zinloos.

U kan controleren wat het e-mailadres is dat door het forum gekend is op de volgende manier.
  • Klik, ingelogd uiteraard, op 'Gebruikerspaneel'.
  • Kies de tab 'Profiel'.
  • Kies links 'wijzig registratiedetails'.
Bovenaan vindt u het door het systeem gekende e-mailadres. Indien u dit wijzigt zorg er dan voor dat u het twee maal volledig invult. Dus bij 'bevestiging' er voor zorgen dat uw mailadres er volledig staat ! Zorg er tevens voor dat alle velden van je wachtwoord volledig zijn ingevuld.
Klik tenslotte onderaan op 'Bevestig.

Hierna moet uw account opnieuw geactiveerd worden door één van de site-admins. Heb dus even geduld.

Bij de meeste gebruikers zal geen aanpassing noodzakelijk zijn, maar ik weet dat sommige mensen hun notificatie ( die zij nochtans wensen ) niet kan werken wegens foute gegevens.

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Keer terug naar Technische Zaken