de ware kwakzalvers

Homeopathie, osteopathie, chiropraxie, acupunctuur, kruidengeneeskunde, aromatherapie, Orthomoleculair (voedingssupplementen), Ayurveda, healing, Jomanda, ...

de ware kwakzalvers

Berichtdoor Kasper » 15 apr 2017, 12:35

Gezondheidsrecht
Kasper

Re: de ware kwakzalvers

Berichtdoor Heeck » 15 apr 2017, 13:16

Kasper,

Maak de balans eens op:
Hoeveel overledenen vóór de tijd van de chemo, de moderne chirurgie, vaccinaties, antibiotica etc. waren er destijds?

Zo een balans praat vanzelf nooit fouten goed, maar ware kwakzalvers *) werken op basis van geneeskundige fantasieën en daarbij heb je alleen maar mazzel als iets toch nog goed komt.

Roeland

*)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kwakzalverij

====
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Kasper » 15 apr 2017, 14:11

Heeck schreef:Kasper,

Maak de balans eens op:
Hoeveel overledenen vóór de tijd van de chemo, de moderne chirurgie, vaccinaties, antibiotica etc. waren er destijds?

Zo een balans praat vanzelf nooit fouten goed, maar ware kwakzalvers *) werken op basis van geneeskundige fantasieën en daarbij heb je alleen maar mazzel als iets toch nog goed komt.

Roeland

*)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kwakzalverij

====

Geneeskundige fantasieën?

Wat dan bijv. te denken van radiotherapiebehandeling in het kader van Graves oftalmopathie - waarvan het nut niet is bewezen (zie: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?te ... t+one+year) - maar tot op heden nog steeds wordt toegepast en dit terwijl het onherstelbare schade veroorzaakt.
Gezondheidsrecht
Kasper

Berichtdoor Heeck » 15 apr 2017, 16:13

Kasper,

Ik blijf bij mijn verzoek over het opmaken van de balans en ik blijf bij mijn idee over wat ware kwakzalverij is.

Als het met die behandeling zit zoals jij zegt, dan kan ik daar niets mee omdat ik op dat terrein geen kennis heb.
Jouw aandragen van die Zembla-video was van algemene aard, waar ik in algemene zin op kon reageren.

Roeland
www.edge.org
Heeck

Marketing door ware kwakzalvers

Berichtdoor Heeck » 19 apr 2017, 11:00

Hoe precies verkoop je kwak?

Dat doet Henk Fransen *) zo:
We hebben inmiddels de EHBK-video over VOEDING opgenomen, maar de video over SUPPLEMENTEN geeft problemen.
Wetgeving beperkt ons in toenemende mate in het informeren van mensen over de werking van supplementen (en over supplementen bij kanker mag je eigenlijk niks zeggen). Wat mij betreft een kwalijke zaak.

Wat kunnen we daaraan doen?
We zijn ons aan het beraden. We zijn van plan concept-teksten aan de Keuringsdienst Aanprijzing Gezondheidsproducten (KAG) aan te bieden om de grenzen te onderzoeken waarbinnen we mogen navigeren. Ook hebben we gesproken over een proefproces waarin we een rechter vragen uitspraak te doen, want er is veel onduidelijk over wat je nu wel of niet mag zeggen (en er is ook veel angst en onrust over bij verkopende partijen). Dit alles leidt wel tot een vertraging in de productie van het EHBK-programma. Daarom hieronder alvast een bonusvideo.

Klik op het plaatje hieronder voor de
bonusvideo GENEZING VAN KANKER
(mag je overigens ook niet zeggen).

Video Genezing van kanker

Hieronder de bonusvideo 'Genezing van kanker'
behorende bij mijn Eerste Hulp Bij Kanker-programma
(EHBK).

http://genezendvermogen.nl/video-genezi ... m_content=

en

https://www.henkfransen.nl

Roeland
*)
http://www.kwakzalverij.nl/nieuws/henk- ... ht-gezien/
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Kasper » 21 apr 2017, 12:14

Mijn lijden word onderschat. Weet u hoe verschrikkelijk het is als uw leven verknoeid wordt door schade wegens de radiotherapiebehandeling – waarvan bovendien het nut niet is bewezen - van een op vermeende gronden gesteunde actieve Graves oftalmopathie? Wat dan volgt is woede en haat.
Gezondheidsrecht
Kasper

Berichtdoor Heeck » 21 apr 2017, 15:19

Kasper schreef:Mijn lijden word onderschat. Weet u hoe verschrikkelijk het is als uw leven verknoeid wordt door schade wegens de radiotherapiebehandeling – waarvan bovendien het nut niet is bewezen - van een op vermeende gronden gesteunde actieve Graves oftalmopathie? Wat dan volgt is woede en haat.

Kasper,
Dat weet ik, al is het niet vanwege een radiotherapie, en woede en haat snap ik daarom.

R.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Kasper » 13 mei 2017, 08:12

Dank voor uw begrip, Heeck.

Ik ben verschrikkelijk woest op die oogarts. Bestraling toepassen waarvan (1) het nut niet is bewezen (2) er geen aanwijzingen waren van auto-immuunontstekingen en (3) de bestraling precies oogspierontsteking veroorzaakt die ze in principe zou moeten bestrijden, waardoor ik nu geconfronteerd word met een progressieve toename van de uitpuilende ogen, terwijl voor de ingreep mijn oogafwijking stabiel was. Om nog maar te zwijgen over de hoornvliesletsels die het heeft veroorzaakt waardoor ze genoodzaakt werden mega dosissen cortisone toe te dienen met ernstige gezondheidsschade tot gevolg.

Ik ben bang om er als een monster te gaan uitzien en blind te worden. En die angst is terecht gezien de progressie ervan.
Gezondheidsrecht
Kasper

Keer terug naar Alternatieve behandelingen