Stop de kwakzalverij - Wietse Wiels

Homeopathie, osteopathie, chiropraxie, acupunctuur, kruidengeneeskunde, aromatherapie, Orthomoleculair (voedingssupplementen), Ayurveda, healing, Jomanda, ...

Re: Stop de kwakzalverij - Wietse Wiels

Berichtdoor willem_betz » 07 okt 2016, 13:12

Kasper,
je hebt waarschijnlijk terecht reden om te klagen:
1. dat de oogarts je niet (voldoende?) informeerde over de mogelijke nadelen van die bestraling.
2. misschien heeft de arts of technicus die de bestraling deed een te hoge dosis aangewend.
Als patient had je het recht om een handeling te weigeren, maar daarvoor moet je wel over correcte info kunnen beschikken over de mogelijke gevolgen, baten of schade, zowel van behandelen als van niets doen, want ook niets doen had erge gevolgen kunnen hebben voor je ogen. Ook dat moet je overwegen.
Jouw al dan niet terechte verontwaardiging heeft je tot een gedreven kruisvaarder gemaakt om elke echte of vermeende fout of misbruik door artsen aan te klagen, begrijpelijke reactie.
Maar een klacht over patientenrecht, over een arts die wat "zwart geld" wil verdienen hoort niet thuis op het forum van skepp. Kijk naar onze doelstellingen: "in tegenspraak met de huidige wetenschappelijke kennis".
Het is hier geen zeepkist om elk maatschappelijk onrecht aan te klagen. Als je dit niet aanvaardt zal jouw bijdrage gewist of naar het lulhoekje verplaatst worden.
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Kasper » 08 okt 2016, 10:38

Willem schreef:
> misschien heeft de arts of technicus die de bestraling deed een te hoge dosis aangewend.

Willem,

Ik heb een bestralingsdosis van 20 gray ondergaan, terwijl het wetenschappelijk vaststaat dat een bestralingsdosis van vijf gray al voldoende is om alle structuren van het oog aan te tasten, zie: EU, 1962, 1966. Medische notities inzake de aandoening genoemd in de Europese lijst van beroepsziekten

Zelfs een dosis van slechts twee gray kan al deterministische en stochastische effecten veroorzaken (International Commision on Radiological Protection).

Willem schreef:
> Als patient had je het recht om een handeling te weigeren, maar daarvoor moet je wel over correcte info kunnen beschikken over de mogelijke gevolgen, baten of schade, zowel van behandelen als van niets doen, want ook niets doen had erge gevolgen kunnen hebben voor je ogen. Ook dat moet je overwegen.

Een patiënt die schade lijdt wegens de radiotherapiebehandeling van een op vermeende gronden gesteunde actieve Graves oftalmopathie, zal de arts tot vergoeding kunnen aanspreken.

Een arts dat enkel maar een vermoeden heeft van een bepaalde aandoening, moet dit aan de patiënt vertellen, wat niet is gebeurt. Op grond van een waarschijnlijkheidsdiagnose kan immers tot een ander bepaald gedrag worden overgegaan. Die kans heeft ze mij ontnomen door dit vermoeden te verzwijgen.

Bijgevolg heeft ze mijn recht op gezondheidstoestandinformatie en geïnformeerde toestemming geschonden.

En mocht er sprake zijn geweest van een actieve Graves oftalmopathie (wat niet bewezen was), dan nog heeft ze een fout gemaakt door de proportionaliteitsregel te schenden (art. 1382 B.W), aangezien alle oogonderzoeken steeds normaal en stabiel waren gebleven.
Gezondheidsrecht
Kasper

Berichtdoor willem_betz » 19 okt 2016, 13:13

Als jouw rechten geschonden zijn, als je verkeerde info kreeg en als de behandeling (dosis) fout was, dan zou je recht hebben op schadevergoeding. Maar dat heeft niets te maken met het onderwerp alternatieve behandelingen, daarover gaat het hier.
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Kasper » 21 okt 2016, 09:28

willem_betz schreef:Als jouw rechten geschonden zijn, als je verkeerde info kreeg en als de behandeling (dosis) fout was, dan zou je recht hebben op schadevergoeding. Maar dat heeft niets te maken met het onderwerp alternatieve behandelingen, daarover gaat het hier.

De arts begaat een fout door bestraling uit te voeren zonder noodzaak. Een arts die enkel maar een vermoeden heeft van een actieve GO en vervolgens een niet geïndiceerde radiotherapiebehandeling uitvoert, begaat een fout en is dan aansprakelijk voor de daaruit voortvloeiende hoornvliesletsels en chronische weefselontstekingen, waarbij het irrelevant is of er al dan niet een te hoge dosis werd aangewend.

Als er een behandelingsmethode wordt gebruikt, waaraan reële voorspelbare risico’s aan verbonden zijn (klassieke verwikkelingen die men kan verwachten na dit soort ingrepen), dan moet de indicatie voor die ingreep (peri-orbitale bestraling) zeer duidelijk aanwezig zijn, wat bij mij niet het geval was, integendeel, enkel maar een vermoeden, zie: http://i67.tinypic.com/2z9cd3t.jpg en ook: http://i64.tinypic.com/1snwq9.jpg
Gezondheidsrecht
Kasper

Berichtdoor outremer » 21 okt 2016, 11:41

Kunnen we aub stoppen met het probleem van Kasper verder te bepreken ?
Het is al duidelijk genoeg aan bod gekomen en wil hem best geloven.
Dat er zaken fout gaan op deze aardkloot weten we allemaal.......
Deus Vult
outremer

Berichtdoor Kasper » 21 okt 2016, 15:52

Beste Outremer,

Het is de forumbeheerder (Betz) zelf die mijn probleem opnieuw heeft aangesneden. Zijn flut argumenten beantwoord ik dan wederom met gedegen tegenargumenten.
Gezondheidsrecht
Kasper

Berichtdoor willem_betz » 21 okt 2016, 16:02

Kasper, nu is de maat echt (meer dan) vol! Ik heb herhaaldelijk hier je vriendelijk trachten wijs te maken dat jouw klacht misschien wel terecht kan zijn, maar dat ze hier niet hoort. Je verstoort de conversatie over zowat elk onderwerp door telkens over je persoonlijk probleem te gaan drammen. Als je dit nog probeert zal ik het gewoon deleten en/of je laten bannen.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Kasper » 27 okt 2016, 15:24

Willem, mijn geduld begint ook op te raken. Het woord arts is al voldoende om mij in alle staten van opwinding en woede te brengen. Ik ben hun onkunde beu, ik ben het kotsbeu dat ze voortdurend alles minimaliseren, bagatelliseren en ongegrond verklaren. Hun domme en egocentrische opmerkingen ben ik beu, alsook hun collegialiteit, meer bepaald hun stilzwijgende samenzwering bij medische fouten. Hun meedogenloos- en gewetenloosheid tegenover slachtoffers van medische fouten ben ik beu, enz., enz...
Laatst bijgewerkt door Kasper op 27 okt 2016, 16:26, in totaal 1 keer bewerkt.
Gezondheidsrecht
Kasper

Berichtdoor Renate » 27 okt 2016, 16:22

Kasper schreef:Willem, mijn geduld begint ook op te raken. Het woord arts is al voldoende om mij in alle staten van opwinding en woede te brengen. Ik ben hun onkunde beu, ik ben het kotsbeu dat ze voortdurend alles minimaliseren, bagatelliseren en ongegrond verklaren. Hun domme en egocentrische opmerkingen ben ik beu, alsook hun collegialiteit, meer bepaald hun stilzwijgende samenzwering bij medische fouten. Hun meedogenloos- en gewetenloosheid tegenover slachtoffers van medische fouten ben ik beu, enz., enz...

Mijn haat tegenover artsen neemt een zodanige proportie aan dat vandaag of morgen mijn stoppen doorslaan.

Zoek dan voortaan maar uw heil bij kwakzalvers, die nooit tot het inzicht zullen komen dat een toegepaste therapie niet deugt en die bij mislukkingen altijd de schuld bij de patiënt leggen, die zich niet strikt genoeg aan de voorschriften heeft gehouden.

Ik ben in ieder geval heel blij dat er artsen bestaan, zonder wie mijn moeder nooit 78 jaar zou zijn geworden en zonder wie m'n vader morgen z'n 88-ste verjaardag niet zou kunnen vieren.

Mijn afkeer van kwakzalvers in ieder geval nog altijd zeer groot. Dat zijn in mijn ogen oplichters die het best voor de rest van hun leven opgesloten kunnen worden, zodat ze geen patiënten meer kunnen 'behandelen'.
Renate

Berichtdoor Kasper » 27 okt 2016, 16:38

Kwakzalvers veroorzaken jaarlijks geen 20.000 doden en 36.000 zieken en arbeidsongeschikten zoals dat wel het geval is bij de reguliere geneeskunde.
Gezondheidsrecht
Kasper

Berichtdoor Renate » 27 okt 2016, 17:04

Kasper schreef:Kwakzalvers veroorzaken jaarlijks geen 20.000 doden en 36.000 zieken en arbeidsongeschikten zoals dat wel het geval is bij de reguliere geneeskunde.

Omdat de meeste kwakzalvers vooral met gezonde mensen te maken krijgen en minder met ernstig zieke mensen.

Voor de rest wil ik graag een bron zien voor de door u genoemde cijfers.
Renate

Berichtdoor Kasper » 27 okt 2016, 17:31

20.000 patiënten worden ieder jaar omgebracht door medicijnen en foutief medisch handelen, zie: https://www.youtube.com/watch?v=IR8XwmUkJb4

38.000 zieken en arbeidsongeschikten per jaar door medische fouten, zie (vanaf min.3): https://www.youtube.com/watch?v=wAYfsUnVtLc
Laatst bijgewerkt door Kasper op 27 okt 2016, 19:14, in totaal 1 keer bewerkt.
Gezondheidsrecht
Kasper

Berichtdoor willem_betz » 27 okt 2016, 17:48

en alle weken lezen we dat er ergens een vliegtuig is neergestort, dus maar beter een vliegend tapijt nemen, ik heb nog nooit gelezen dat er een verongelukte. :wink:
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Kasper » 27 okt 2016, 17:58

Kasper schreef:20.000 patiënten worden ieder jaar omgebracht door medicijnen en foutief medisch handelen, zie: https://www.youtube.com/watch?v=IR8XwmUkJb4

38.000 zieken en arbeidsongeschikten per jaar door medische fouten, zie (vanaf min.3): https://www.youtube.com/watch?v=wAYfsUnVtLc

Zodra u bij een reguliere arts in de spreekkamer binnenstapt, verkeert u dus in groot gevaar!
Gezondheidsrecht
Kasper

Berichtdoor Renate » 27 okt 2016, 19:32

Kasper schreef:
Kasper schreef:20.000 patiënten worden ieder jaar omgebracht door medicijnen en foutief medisch handelen, zie: https://www.youtube.com/watch?v=IR8XwmUkJb4

Zodra u bij een reguliere arts in de spreekkamer binnenstapt, verkeert u dus in groot gevaar!

Zodra ik met een ernstige ziekte bij een kwakzalver binnenstap ben ik ten dode opgeschreven.

Youtube-filmpjes kan ik niet als een serieuze bron van informatie beschouwen.
Renate

Berichtdoor Blueflame » 27 okt 2016, 19:38

Kasper,
dit heeft niks met het onderwerp van dit topic te maken.

Beschouw dit maar als direct als de laatste verwittiging.
Zie ook: viewtopic.php?p=93936#p93936 en zeker viewtopic.php?p=94013#p94013

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor willem_betz » 27 okt 2016, 21:30

na deze overtuigende argumentatie nomineer ik Kasper voor bevorderdering naar het lulhoekje, je zal er zeker geestesgenoten vinden :roll:
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Kristof » 28 okt 2016, 04:40

Kasper schreef:
20.000 patiënten worden ieder jaar omgebracht door medicijnen en foutief medisch handelen, zie: https://www.youtube.com/watch?v=IR8XwmUkJb4

En natuurlijk zijn de reacties uitgeschakeld onder deze video's.
Dat spreekt boekdelen.
For me, it is far better to grasp the Universe as it really is than to persist in delusion, however satisfying and reassuring.
Carl Sagan - RIP
http://www.carlsagan.com/
Kristof

Vorige

Keer terug naar Alternatieve behandelingen