Komodovaraan krijgt acupunctuur

Homeopathie, osteopathie, chiropraxie, acupunctuur, kruidengeneeskunde, aromatherapie, Orthomoleculair (voedingssupplementen), Ayurveda, healing, Jomanda, ...

Komodovaraan krijgt acupunctuur

Berichtdoor Vegamobiel » 26 nov 2015, 19:05

Spelfouten worden niet gemaakt, maar door mensen uitgevonden!
Vegamobiel

Re: Komodovaraan krijgt acupunctuur

Berichtdoor Renate » 26 nov 2015, 20:40

Arme varaan.
Renate

Berichtdoor Vegamobiel » 27 nov 2015, 13:15

Ik vind de passage erg waar ze uitlegt dat ze eerst dierenarts is en dan nog heeft moeten bijstuderen voor acupunctuur.
Ik wis niet dat je moes studeren om zonder reden naalden in iemand te steken zonder dat het iets uithaalt.
Ze zouden misschien wel kunnen aanleren waar je vooral niet mag prikken zodar er bv. geen klaplongen meer zijn.
Ik hoop nog steeds dat de varaan haar te pakken krijgt en of ze dan ook alternatieve behandelingen gaan ondergaan om niet te sterven door al die bacteriën.

Jb
Spelfouten worden niet gemaakt, maar door mensen uitgevonden!
Vegamobiel

Berichtdoor Renate » 27 nov 2015, 14:46

Daar zat ik ook op te hopen. De beet van een komodovaraan is niet echt zonder gevaar.

Ik heb niet naar de tekst geluisterd, maar paste men nu ook elektroacupunctuur toe? Ik zag tenminste op een gegeven moment een hoeveelheid gekleurde draden.
Renate

Berichtdoor willem_betz » 28 nov 2015, 14:46

Vegamobiel schreef: dat ze eerst dierenarts is en dan nog heeft moeten bijstuderen voor acupunctuur.
Ik wis niet dat je moes studeren om zonder reden naalden in iemand te steken zonder dat het iets uithaalt.

In Spanje vraagt dat jaren training en kunnen ze het zelfs te paard, zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Picador
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Renaat » 29 nov 2015, 00:50

Vegamobiel schreef:Ik hoop nog steeds dat de varaan haar te pakken krijgt en of ze dan ook alternatieve behandelingen gaan ondergaan om niet te sterven door al die bacteriën.

Het is een hardnekkig misverstand dat het de bacteriën zijn die het (belangrijkste) probleem vormen bij beten van een Komodovaraan. Sinds enkele jaren weet men dat Komodovaranen over gifklieren beschikken en de beet dus echt giftig is. Ontstekingen door de bacteriën in de bek van de varaan vormen soms een extra probleem maar lang niet alle Komodovaranen hebben grote hoeveelheden gevaarlijke bacteriën in hun mond. Het grootste gevaar is dus wel degelijk het gif. Dat in dat filmpje blijkt dat de curator ook deze kennis niet heeft is natuurlijk weer veelzeggend.

Ik had overigens niet de indruk dat de varaan er erg veel last van had, maar dat maakt het enkel minder erg niet minder absurd. En in de veronderstelling dat de uitleg in het filmpje klopt dan is het natuurlijk ook gek dat iemand wel een mens mag 'behandelen' met acupunctuur zonder enige medische kennis maar men voor het behandelen van dieren met acupunctuur men een medisch diploma nodig heeft. Aan de andere kant is het ook verontrustend dat men wetenschappelijk geschoold is maar toch nog open staat voor onzin. Wijst dit niet weer op het falen van bepaalde wetenschappelijke opleidingen?
Renaat

Berichtdoor Renate » 29 nov 2015, 09:29

Wat nog wel opviel was dat de acupuncturist in dit geval in ieder geval handschoenen droeg, iets dat je heel vaak op afbeeldingen met mensen niet ziet.
Renate

Keer terug naar Alternatieve behandelingen