GcMAF

Homeopathie, osteopathie, chiropraxie, acupunctuur, kruidengeneeskunde, aromatherapie, Orthomoleculair (voedingssupplementen), Ayurveda, healing, Jomanda, ...

GcMAF

Berichtdoor pugi » 12 jul 2015, 17:52

Er doen (of deden) in de USA nogal wat indianenverhalen de ronde toen een alternatieve dokter, Jeff Bradstreet, zelfmoord pleegde nadat er een huiszoeking gebeurde in zijn kantoren. Nu ja, ik volgde het niet, maar nu zag ik de reden van de huiszoeking en dat is omdat de dokter mensen met autisme behandelde met GcMAF.
http://www.forbes.com/sites/emilywillingham/2015/07/09/government-search-of-autism-doctor-bradstreets-office-related-to-experimental-autism-treatment/
Ik ken het product omdat ik mensen ken die ermee behandeld zijn en hetzelf ook als behandeling zou gekregen hebben, als ik de verdere behandelingen en onderzoeken in de Himmunitas kliniek van De Meirleir niet had geweigerd omdat ik het niet meer vertrouwde. De Meirleir gebruikte het als behandeling bij ME/CVS patienten die besmet waren met het XMRV retrovirus (dat niet bestaat), als behandeling bij ME/CVS patienten in het algemeen, hij heeft het gebruik gepromoot op ME/CVS en autisme conferenties, waar ook Jeff Bradstreet aanwezig was. Of hij het nu ook gebruikt bij de behandeling van chronische Lyme weet ik niet, ik zit niet meer zo in het wereldje.
https://www.google.com/search?q=gcmaf+noakes&ie=utf-8&oe=utf-8#q=gcmaf+meirleir
Ik weet niet waar De Meirleir zijn GcMAF vandaan haalde, maar ik weet nog wel dat er reclame gemaakt werd op patientenforums voor het bedrijf van David Noakes. Dat bedrijf werd eerder dit jaar gesloten door de Medicine and Healthcare products Regulatory Agency (MHRA) (gezondheidsinspectie) en een oproep werd gedaan dat patienten die een behandeling volgden die onmiddelijk moesten stoppen en patienten die in het verleden een behandeling volgden contact moesten opnemen met hun huisarts.
https://www.gov.uk/government/news/regulator-warns-against-gcmaf-made-in-unlicensed-facility-in-cambridgeshire
pugi

Re: GcMAF

Berichtdoor Jinny » 12 jul 2015, 19:56

Ik ken het niet, maar autisme is geen te genezen ziekte, maar een aangeboren afwijkende organisatie van de hersenen (en in veel gevallen mannelijk erfelijk) waarmee je alleen moet leren omgaan.

Als iemand praat over ziekte en genezen in combinatie met autisme, dan is die per direct afgeschreven.
Glaube heißt nicht wissen wollen, was wahr ist.

Future World

73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put amsat dot org behind the call
Jinny

Berichtdoor pugi » 12 jul 2015, 20:48

Tja, ik denk dat jij niet tot het doelpubliek (chronisch ziek, wanhopig) behoort.
Jij kunt die dan wel onmiddellijk afschrijven, die artsen gaan jarenlang of decennialang ongestoord hun gang.
pugi

Berichtdoor Jinny » 13 jul 2015, 12:26

Ik heb een autistische zoon van bijna 18, ik denk dat ik wel tot de ervaringsdeskundigen behoor...

Future World

Jinny

Berichtdoor pugi » 14 jul 2015, 09:11

Mijn excuses. Uit nieuwsgierigheid:
Vraagje: krijg jij veel advies van goedmenende vrienden, familie en kennissen om eens zus of zo te proberen?
Vraagje: ben je lid van een vereniging voor (ouders met) autistische kinderen? Zo ja, in welke mate wordt pseudowetenschap gepromoot door de vereniging zelf of door individuele leden?

Dank bij voorbaat.

Dan rest nog het tweede deel van van mijn laatste zin "die artsen gaan jarenlang of decennialang ongestoord hun gang" die wel nog correct is.
pugi

Berichtdoor Jinny » 15 jul 2015, 09:12

Nee, daar beginnen ze al jaren niet meer aan, ik kan vrij agressief reageren op betweters. (een vrouw met de lengte van 190 cm kan vrij intimiderend over komen)
Nee, ik ben ook geen lid van een vereniging.
We krijgen hulp van een antroposofische stichting die de afgelopen 13 jaar heeft geleerd om gewoon de hulp te bieden die we vragen en hokus pokus in te slikken.
Pseudowetenschap beoefenen ze maar op anderen.

Future World

Jinny

Berichtdoor willem_betz » 28 jul 2015, 02:03

Met De Meirleir is het steeds hetzelfde probleem:
sommige klanten zijn zeer tevreden en willen hem op de handen dragen, anderen zijn woedend en noemen hem een geldwolf, die hen niet enkel veel armer maar ook zieker maakte.
Hij heeft de laatste jaren al heel wat ge-experimenteerd op mensen met CVS/ME/Chronische Lyme ... Langdurige antibiotica, stimulerende middelen zoals anabolica voor veevoeder (het Optilat schandaal) , schildklierhormoon, enz....
Principieel is er niets mis met het voortdurend zoeken naar een behandeling voor problemen waar er nog geen echt goede oplossing voor bestaat, maar...
Experimenteren op mensen is gebonden aan strenge regels zoals: het melden en toelating vragen aan een ethische commissie, de klanten eerlijk voorlichten en ze een geschreven "informed consent " laten tekenen en hen een exemplaar meegeven, waar alle nuttige info en mogelijke bijwerkingen en gevaren van de behandeling in vermeld zijn.
Uit de info die me bereikt blijkt niet dat De Meirleir zich aan die regels houdt. Graag bewijs van het tegendeel, als het bestaat.
Onlangs is er een EU regel uitgevaardigd dat alle experimenten (klinische proeven) moeten aangemeld zijn en dat alle resultaten moeten publiek gemaakt worden.
Wie zomaar onbewezen behandelingen verkoopt of aanprijst is per definitie een charlatan.
PS: een behandeling kan bewezen zijn voor een bepaalde aandoening maar niet voor die andere, ook dat is onbewezen behandeling.
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Oude Belg » 30 jul 2015, 09:16

pugi schreef:Mijn excuses. Uit nieuwsgierigheid:
Vraagje: krijg jij veel advies van goedmenende vrienden, familie en kennissen om eens zus of zo te proberen?
Vraagje: ben je lid van een vereniging voor (ouders met) autistische kinderen? Zo ja, in welke mate wordt pseudowetenschap gepromoot door de vereniging zelf of door individuele leden?

Dank bij voorbaat.

Dan rest nog het tweede deel van van mijn laatste zin "die artsen gaan jarenlang of decennialang ongestoord hun gang" die wel nog correct is.

Ik ben zelf een auti, en heb twee autistische kinderen. (Officiële diagnoses door multidisciplinair team en Stichting Kinsbergen van de UA)
"advies van goedmenende vrienden, familie en kennissen om eens zus of zo te proberen" : vrijwel nooit. Wel van kwaks uit de kennissenkring : die willen ons genezen met acupunctuur, cranio-sacrale therapie enz.

ben je lid van een vereniging voor (ouders met) autistische kinderen? Zo ja, in welke mate wordt pseudowetenschap gepromoot door de vereniging zelf of door individuele leden?
Lid van Vlaamse Vereniging Autisme, Autsider, PAS. Pseudowetenschap wordt gewoon genegeerd, zowel door de organisaties als door de individuele leden. Misschien op enkele uitzonderingen na, maar ik ken er geen. De meeste auti's die ik ken zouden zelfs niet willen veranderen. Als er trouwens een "anti-autismepil" zou bestaan, zou ik die zeker niet nemen.
Oude Belg

Berichtdoor Renate » 30 jul 2015, 10:20

Ik weet niet of ik autistisch ben. Ik heb nooit de diagnose gekregen, omdat ik me nooit heb laten testen. Bij een re-integratiebedrijf was er wel iemand die meende dat ik een vorm van autisme had, mede gezien problemen uit het verleden, waarvoor ik sinds m'n kindertijd bij medisch opvoedkundig bureaus en RIAGG's ben geweest (M'n ouders hebben ooit een boekje met de titel 'Het on-kind' meegekregen.) en die wilde ook dat ik me liet testen, waar ik uiteindelijk weinig in zag, omdat het me alleen met een extra stempel op zou zadelen.

Als er een pil zou zijn die me van m'n problemen met contacten en met mezelf af zou helpen, zou ik 'm misschien wel nemen.
Renate

Keer terug naar Alternatieve behandelingen