Homeopathie voor vissen

Homeopathie, osteopathie, chiropraxie, acupunctuur, kruidengeneeskunde, aromatherapie, Orthomoleculair (voedingssupplementen), Ayurveda, healing, Jomanda, ...

Homeopathie voor vissen

Berichtdoor Renaat » 01 mei 2015, 16:04

Renaat

Re: Homeopathie voor vissen

Berichtdoor Vegamobiel » 01 mei 2015, 17:42

Eigenlijk zouden ze die politieker's moeten verplichten voor hun eigen enkel zelf homeopathie te gebruiken.
Ook als ze doodziek zijn, enkel waterdruppels

Vegamobiel
Spelfouten worden niet gemaakt, maar door mensen uitgevonden!
Vegamobiel

Berichtdoor Renate » 01 mei 2015, 17:55

Volgens mij krijgen vissen wel genoeg water. Daar hoeft geen homeopathie bij.

Een reden om geen biologisch vlees te kopen. Diervriendelijk kan ik het gebruik van homeopathie namelijk niet noemen.
Renate

Berichtdoor Renaat » 01 mei 2015, 20:12

Het idee van homeopathie is natuurlijk absurd. Maar om dan specifiek te pleiten voor niet-biologische vis is natuurlijk niet minder absurd. Er is echt een behoorlijk groot probleem met geneesmiddelengebruik in de viskwekerijen en gelukkig zijn er kwekers die zoeken naar oplossingen. Natuurlijk dienen de oplossingen niet gezocht te worden in niet werkende producten.

Het stukje radio wijst trouwens op veel meer problemen dan deze van het gebruik van homeopathie. Het gaat ook over het gebrek aan kennis over wat homeopathie inhoudt, over de problematiek van viskwekerijen, over de problematiek van de grootschalige vraag naar dierlijke eiwitten, over bizarre Europese regels, ...

Renaat
Renaat

Berichtdoor Renate » 02 mei 2015, 07:39

Als biologisch betekent dat men gebruik moet maken van kwakzalverij voor dieren, is dat voor mij een reden om voorzichtig te zijn.
Renate

Berichtdoor Renaat » 02 mei 2015, 09:10

Wat je nu schrijft is naar mijn gevoel een fundamentele andere boodschap dan wat je eerder schreef. Bij de niet-biologische teelt is er overigens geen reden voor 'voorzichtigheid', het is immers duidelijk dat veel van die teelt problematisch is. Dus vanwaar je 'bewuste' keuze tegen biologische teelt?

Overigens - en dat komt ook duidelijk naar voren uit die reportage - waren niet de kwekers die vragende partij waren voor het gebruik van 'kruiden in homeopathische verdunning'. Dit wordt opgelegd door de overheid om het label biologisch te behouden. En het mag dan vast staan dat zo'n middelen niet werken, ze hebben in ieder geval het voordeel dat ze niet aantoonbaar schadelijk zijn zoals met het overmatig gebruik van o.a. antibiotica wel het geval is.
Renaat

Berichtdoor Renate » 02 mei 2015, 09:37

Het is geen bewuste keuze tegen biologische teelt. Ik probeer in principe een middenweg te vinden. Maar als ik bij biologische teelt het gevoel krijg dat er kwakzalverij in het spel is, dan lijkt dat me een duidelijke reden om daar niet voor te kiezen. Ik probeer ook niet de goedkoopste optie te kiezen. Maar om extra geld uit te geven voor biologisch, terwijl ik weet dat dieren met kwakzalverij 'behandeld' worden, lijkt me duidelijk een verkeerde keuze.
Renate

Berichtdoor Renaat » 02 mei 2015, 10:52

Is dan de enige logische keuze niet om dan geen geteelde vis te eten? Want in de niet biologische teelt kan je er zo goed als zeker van zijn dat de dieren met overmatige antibiotica worden behandeld. Voor welk 'kwaad' kies je?
Renaat

Berichtdoor Renate » 02 mei 2015, 11:22

Ik kies voor m'n maag. De meeste vis die ik eet is niet gekweekt, met uitzondering van de gerookte zalm.
Renate

Keer terug naar Alternatieve behandelingen