Biomat

Homeopathie, osteopathie, chiropraxie, acupunctuur, kruidengeneeskunde, aromatherapie, Orthomoleculair (voedingssupplementen), Ayurveda, healing, Jomanda, ...

Biomat

Berichtdoor Heeck » 18 apr 2015, 12:53

Er is weinig in Rare Apparatenland waar ik nog van opkijk en als er wat langskomt als dit dan sta ik echt PAF:

http://mesacreativearts.com/html/amethyst_biomat.html schreef:
The amazing Amethyst Bio-Mat relieves pain, fights cancer, speeds recovery from illness and surgery, soothes arthritis, Fibromyalgia, increases circulation, and boosts the immune system on the deepest cellular level with far infrared light and the healing power of crystalline amethyst.

The BioMat also produces Negative Ions, nature’s energizer, which deliver a molecular level massage. This accelerates and deepens all healing and cleansing processes. It balances pH by decreasing acidity and is considered the “Master Power Switch” which activates the body’s entire cellular communication system, making every body function work better! Negative Ions alleviate allergies, migraines and sinus problems.

The BioMat has been honored with a blessing from Pope Benedict XVI in conjunction with the United Nations as well as being chosen the best Medical Device in 2010 by the Nobel Prize nominating Swedish Royal Academy.

Gelukkig hebben we in Nederland al een wederverspreider:
http://www.arsbiomedica.com/arsbiomedic ... =component

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Re: Biomat

Berichtdoor Renate » 18 apr 2015, 19:18

Heeft de verkoper een enorm dikke duim?
Dat de paus iets promoot, kan ik nauwelijks een aanbeveling noemen en de andere aanbevelingen lijken mij aan de fantasie van de schrijver van het reclamemateriaal ontsproten.

<quote>U kunt bij ons terecht voor een breed scala aan behandelbare klachten.</quote>
Zorgen zij er voor dat de cliënt de klachten krijgt?
Dan kan ik wel wat noemen:
"Het gevoel opgelicht te zijn"
"Het gevoel bij de neus genomen te zijn"
"Het gevoel bedrogen te zijn"
En niet te vergeten:
"Het gevoel geld weggegooid te hebben"
Renate

Berichtdoor Heeck » 18 apr 2015, 19:54

Renate,

Het gaat me niet om de dikke duim, maar om het kennelijke effect op meer
klandizie.
Dat ondernemers kansen zien is iets wat ze onderscheidt van gemiddelder mensen zoals jij en ik.
Een ondernemer die alsmaar problemen ziet brengt het niet ver.

Zolang er een inkomen met dit soort zorg kan worden verworven zal ze blijven bestaan.
Het effect op een na te streven gezondheidszorg benoemde ik al eerder:
viewtopic.php?p=90357#p90357 schreef: . .. . Kwakzalverij is als valsemunterij; als je het niet tegengaat ondermijn je de effectiviteit van het gezondheidszorg-/geld-systeem omdat er onderhuids een gelijkwaardigheid tussen vals en gewoon (geld) wordt ingemasseerd.' >..

Zie ook mijn brief aan de ACM:
http://www.kwakzalverij.nl/1668/Consume ... _aanpakken

en dan vooral het laatste stuk over zelfs de EU die navraag doet over het teniet doen van opbrengsten uit oneerlijke handelspraktijken.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Renate » 19 apr 2015, 07:58

Dat ben ik helemaal met je eens, Heeck. Dat is ook vaak het probleem. De gemiddelde consument is vaak niet in staat om de leugentjes van de fabrikant van dergelijk spul door te prikken. Ik houd me meestal vast aan het idee "als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan zal het wel niet waar zijn". Vaak wordt het niet aanpakken van deze handel verdedigd door te roepen dat de patiënt zelf wel kan bepalen wat goed is en wat niet. Ik geloof daar niet zo in.
Renate

Berichtdoor Renaat » 19 apr 2015, 18:47

Renate schreef: Vaak wordt het niet aanpakken van deze handel verdedigd door te roepen dat de patiënt zelf wel kan bepalen wat goed is en wat niet. Ik geloof daar niet zo in.

Helemaal met eens. Ik ben zelf van mening dat het dan ook de morele taak is van de overheid om mensen die niet over de capaciteiten beschikken om het kaf van het koren te scheiden te beschermen tegen zulke onzin.

Het verschil tussen voor veel geld aanbieden van zulke apparaten en behandelingen en vele andere vormen van oplichterij is dat het ene reeds verboden is en het andere niet en dat in dit geval de oplichters soms ook zelf in hun oplichterij geloven. Dat maakt dat die oplichters (soms - zeker niet altijd) tegelijkertijd oplichters en slachtoffers van oplichting zijn.

Maar het is in ieder geval oplichterij en (al dan niet bewust) misbruik maken van de kwetsbaarheid van sommige mensen. En in sommige situaties (en dat zijn volgens mij de situaties die prioritair aangepakt moeten worden) is er natuurlijk het risico dat mensen noodzakelijke behandelingen achterwege laten vanwege het alternatieve bedrog.

Renaat
Renaat

Keer terug naar Alternatieve behandelingen