Colruyt

Homeopathie, osteopathie, chiropraxie, acupunctuur, kruidengeneeskunde, aromatherapie, Orthomoleculair (voedingssupplementen), Ayurveda, healing, Jomanda, ...

Colruyt

Berichtdoor Ludde » 13 mei 2014, 15:43

Beste Skeppers,

naar aanleiding van het artikel over Colruyt (http://skepp.be/nl/gezondheid/colruytba ... 3Ig7vl_tSI) , heb ik een mail gestuurd naar hen voor meer uitleg.
Dit is hun antwoord:

Beste,

Via de klantendienst heb ik uw vraag ontvangen over de energetische zuivering bij Colruyt Group. Graag geef ik u wat meer uitleg.

Bij Colruyt Group werken heel wat mensen al heel wat jaren in de centrale kantoren van het bedrijf. In een gebouw hangt na zoveel tijd een bepaalde sfeer, een bepaalde energie. Die kan er voor zorgen dat sommige mensen zich, meestal onbewust, minder goed voelen, en dus minder goed kunnen werken. Naast een hele reeks andere maatregelen voor het welzijn van de medewerkers, is dit initiatief een van de vele initiatieven van de directie om ervoor te zorgen dat de medewerkers in optimale omstandigheden aan de slag kunnen gaan. Wat we doen, is te vergelijken met een soort lenteschoonmaak. Onder meer via meditatie-oefeningen, muziek en geuren proberen we de sfeer in het gebouw positief te beïnvloeden. Het is voor heel wat collega'de gelegenheid om letterlijk eens door hun archieven te gaan, op te ruimen en frisse lucht door het gebouw te laten gaan. De directie zal na een eerste fase een evaluatie doen voor ze beslist om met dit initiatief verder te gaan.

Ik begrijp dat dit vreemd kan overkomen. Daarom gaan we er zelf ook voorzichtig mee om en zullen we alles evalueren. Weet gewoon dat dit initiatief vanuit de beste intentie vertrekt, in het belang van de medewerkers en van het bedrijf.

Hopelijk heb ik hiermee een antwoord gegeven op uw vraag.

Met vriendelijke groeten,

Jan Derom
Ludde

Re: Colruyt

Berichtdoor Renate » 13 mei 2014, 17:40

Blij dat ik daar niet werk. Blootgesteld worden aan zoveel flauwekul lijkt me niet goed voor m'n geestelijke gezondheid.
Renate

Berichtdoor stefaandepraetere » 13 mei 2014, 18:27

Toch wel een antwoord dat mij ietwat verwondert Renate. Ik had een meer omfloers antwoord verwacht op zijn 'ja maar sommige mensen hebben daar baat bij en die geloven daar in en baat het niet dan schaadt het niet enz'. In hun antwoord geven ze eigenlijk aan dat het voor hen vast staat dat het werkt (de negatieve energie is er) maar dat ze twijfelen of ze wel de juiste methode hebben om er iets aan te doen.
Enfin, voor een schamele honderd euro per uur kom ik in elk kantoor wel eens met wat aluminium schalen of gewijde flessen zwaaien!
stefaandepraetere

Berichtdoor Renate » 13 mei 2014, 18:37

Tja, wat mij persoonlijk nog het meest tegenstaat is het betrekken van het personeel bij het een en ander door meditatieoefeningen, muziek en geuren. Ik kreeg, toen ik in therapie zat, al de kriebels van ontspanningsoefeningen. "Voel de adem tot in je tenen." Mijn reactie: "Daar zitten m'n longen niet."

Ik wil ook wel voor 100 euro per uur aan de slag met schalen, flessen, of andere voorwerpen. Bij m'n vader staat nog een houten bakje met een houten vijzeltje, dat een heel aardig geluid geeft. En natuurlijk ben ik ook bereid om m'n muziek door de ruimte te laten klinken, zodat iedere kamer weer geheel van vreemde smetten vrij is. Een tarief van 100 euro per kamer lijkt me toch wel het minste wat ik hiervoor kan vragen. Jammer dat ik vermoedelijk niet kan ophouden met lachen als ik me hiermee bezig zou houden.
Renate

Berichtdoor willem_betz » 14 mei 2014, 01:18

Enkele ogenblikken van relaxatie kunnen voor veel mensen een heilzaam effect hebben, ttz dat ze er zich beter bij voelen, daar is niets mis mee.
Als dat wat geholpen wordt door een aangename omgeving en wat geurtjes, waarom niet ,
Zolang de beweringen zich beperken tot "goed-gevoel" heb ik daar geen probleem mee, tenzij meedoen een verplichting zou worden.
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Astrosmurf » 14 mei 2014, 15:45

Als ze de sfeer op de werkplaats willen verbeteren zijn daar toch andere methodes voor me dunkt.
Het heeft wel geleid tot inspiratie bij sommige programmamakers:
http://www.een.be/programmas/achter-de- ... de-colruyt
Astrosmurf

Berichtdoor Ludde » 14 mei 2014, 16:58

Astrosmurf schreef:Als ze de sfeer op de werkplaats willen verbeteren zijn daar toch andere methodes voor me dunkt.
Het heeft wel geleid tot inspiratie bij sommige programmamakers:
http://www.een.be/programmas/achter-de- ... de-colruyt

:lol: :lol: :lol:
Ludde

Berichtdoor Renaat » 11 jun 2014, 13:04

Blijkbaar probeert één van de vakbonden al maanden informatie van Colruyt te krijgen over de prijs maar ook over de mogelijke gezondheidsrisico's van die 'kruidenzuiveringen' (er wordt wierook verbrand). Veel antwoorden blijken ze niet te krijgen, al zou de kostprijs (voorlopig) rond de 100.000 euro liggen. (U leest het goed, honderdduizend euro!)

De betrokken vakbond blijkt dus tegen deze niet wetenschappelijk onderbouwde methode te zijn, ook omdat er klachten zijn van personeel over sterke geurhinder, keelprikkelingen, hoesten, ... en er problemen ontstaan door een as-/roetlaagje.
De opgestelde risico-analyse zou volgens de vakbond onbetrouwbaar zijn. Ook worden er vragen gesteld over de brandveiligheid omdat tijdens die sessies het brandalarm en de ventilatie worden afgezet.

Zo blijkt maar weer, wat eerst eerder onschuldige onzin lijkt, blijkt dus toch wel wat negatieve consequenties te hebben en niet ongevaarlijk te zijn.

Renaat
Renaat

Berichtdoor JanC » 16 jun 2014, 06:57

Kunnen ze niet beter mijnheer pastoor vragen om wat wijwater te komen rondstrooien? Die doet dat waarschijnlijk voor een habbekrats en het is even effectief.
JanC

Berichtdoor willem_betz » 16 jun 2014, 16:38

ook met wijwater moet je opletten, uit een recente studie bleek dat het meestal zwaar fecaal verontreinigd is (besmet met bacteriën die in uitwerpselen voorkomen)
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor JanC » 17 jun 2014, 15:26

Dat is waar voor het wijwater in de wijwatervaten bij de deuren van een kerk waar elke gelovige zijn slecht of niet gewassen vingers in steekt. "Vers" aangemaakt wijwater zou daar geen last van mogen hebben. (Hoe maken ze dat wijwater eigenlijk? Gieter vullen aan de kraan, laten zegenen door een priester?)
JanC

Berichtdoor Oude Belg » 18 jun 2014, 07:04

JanC schreef:Hoe maken ze dat wijwater eigenlijk? Gieter vullen aan de kraan, laten zegenen door een priester?

Inderdaad.
Oude Belg

Berichtdoor bramati » 18 jun 2014, 09:39

Oude Belg schreef:
JanC schreef:Hoe maken ze dat wijwater eigenlijk? Gieter vullen aan de kraan, laten zegenen door een priester?

Inderdaad.

Ik heb mij altijd al afgevraagd wat zo een priester denkt als hij kraantjeswater staat te zegenen.

Is er hier een priester aanwezig die me dat kan uitleggen?

...

mja
bramati

Berichtdoor slechtweervandaag » 26 jun 2014, 21:14

willem_betz schreef:ook met wijwater moet je opletten, uit een recente studie bleek dat het meestal zwaar fecaal verontreinigd is (besmet met bacteriën die in uitwerpselen voorkomen)

Het beeld van de pastoor die met een wc-borstel staat te zwaaien, is er eigenlijk nog niet zo ver over.
slechtweervandaag

Keer terug naar Alternatieve behandelingen