Bach bloesems en poezen

Homeopathie, osteopathie, chiropraxie, acupunctuur, kruidengeneeskunde, aromatherapie, Orthomoleculair (voedingssupplementen), Ayurveda, healing, Jomanda, ...

Bach bloesems en poezen

Berichtdoor HERREBOUTKARL » 25 apr 2014, 21:16

Even een observatie. Op aanraden van de vriendelijke mevrouw waar we nu onze derde raskat hebben gehaald (er lopen 5 katten en een kleine hond in huis rond, ja we zijn beestenzot), hebben we bachbloesems in het water voor de dieren gedaan toen nummer 4 en 5 toekwamen. Het waren 2 verwaarloosde Noorse Boskatten (kittens nog wel), die we wel een goede thuis wilden geven. Wel, mijn observaties zijn dat de beestenboel (de hond en de 3 andere poezen annex de twee nieuwkomers) beduidend rustiger met elkaar omgaan op dagen dat er bloesems in het water worden gedaan. Ik weet wel dat dit geen wetenschappelijke test is, maar het verschil was heel duidelijk.

Een en ander vind ik interessant om toch serieus verder te onderzoeken in een psychyatrische setting. Zeker nu meer en meer de levensbedreigende nevenwerkingen van anti-psychotica, die nota bene psychoses veroorzaken (ken iemand die dat moet ondergaan), boven water komen.
HERREBOUTKARL

Re: Bach bloesems en poezen

Berichtdoor Renate » 26 apr 2014, 07:44

Dit heeft uiteindelijk weinig of niets met wetenschap te maken. Er kunnen diverse alternatieve verklaringen zijn.
U gedraagt zich anders tegenover de dieren als u Bachbloesem in hun water heeft gedaan. U kunt zich daar zelf niet van bewust zijn, maar de dieren kunnen subtiele signalen opvangen.
De sfeer in huis is net iets anders als u Bachbloesem in het water van de dieren heeft gedaan.
Bovendien gedragen dieren zich niet altijd hetzelfde, dus daar kan het verschil ook in liggen.

In ieder geval is dit niet meer dan een anecdote.
Renate

Berichtdoor Renaat » 26 apr 2014, 08:40

Renate schreef:U gedraagt zich anders tegenover de dieren als u Bachbloesem in hun water heeft gedaan. U kunt zich daar zelf niet van bewust zijn, maar de dieren kunnen subtiele signalen opvangen.
De sfeer in huis is net iets anders als u Bachbloesem in het water van de dieren heeft gedaan.
Bovendien gedragen dieren zich niet altijd hetzelfde, dus daar kan het verschil ook in liggen.

En nog wat mogelijkheden (al mis ik er waarschijnlijk wel enkele).
- De dagen dat u Bachbloesem in het water doet zijn sowieso 'andere dagen' dan de dage dat u dat niet doet.
- Er verandert niets aan het gedrag van de dieren maar door de verwachting meent u een gedragsverandering waar te kunnen nemen.

Renaat
Renaat

Berichtdoor Renate » 26 apr 2014, 08:51

Inderdaad er zijn heel wat andere verklaringen te vinden.
Renate

Keer terug naar Alternatieve behandelingen