petitie "stop de homeopatische industrie"

Homeopathie, osteopathie, chiropraxie, acupunctuur, kruidengeneeskunde, aromatherapie, Orthomoleculair (voedingssupplementen), Ayurveda, healing, Jomanda, ...

petitie "stop de homeopatische industrie"

Berichtdoor Ludde » 02 aug 2012, 14:17

Ludde

Re: petitie "stop de homeopatische industrie"

Berichtdoor Digit » 02 aug 2012, 14:53

Al gedaan, maar prima idee om het hier te zetten !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Blueflame » 02 aug 2012, 19:25

Inderdaad.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Blueflame » 02 aug 2012, 19:58

Misschien noemen ze het in de toekomst snoepgoed:
http://www.guardian.co.uk/science/the-l ... NTCMP=SRCH

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Tristan » 03 aug 2012, 11:57

Tja gezien ze uit suiker bestaan is het nog eens niet zo ver van de waarheid :D
Tristan

Berichtdoor Artesia » 06 aug 2012, 15:09

Is er niet zoiets als 'stop de reguliere industrie'?
Na inname van een 'medicijn' tegen Meniere kreeg ik na twee weken helse buikpijn en na enkele weken Pantomed voor mijn maagontsteking ging mijn hartslag door het dak.
Na het stoppen van die 'geneesmiddelen' verdween de buikpijn en werd mijn hartslag terug normaal.

En ik ben geen homeopathie-aanhanger
Artesia

Berichtdoor willem_betz » 06 aug 2012, 18:46

Eigenaardige reactie.
Waarom zou je iets willen verbieden waar miljoenen mensen wel degelijk door geholpen worden ?
Ik twijfel niet dat je echt die klachten hebt gehad, maar ben je zeker dat die klachten werden veroorzaakt door het medicijn dat je slikte ? We hebben allemaal de neiging om oorzaak en gevolg conclusies te trekken, ook al zijn ze niet juist.
Stel je voor dat je twee weken na die inname de Lotto had gewonnen, zou je dan ook denken dat het door die pillen kwam ?
Alle gekende bijwerkingen van een medicijn moeten vermeld worden op de bijsluiter, zelfs die waarvan men niet zeker is.
Je zegt niet welk medicijn je nam voor Meniere, dus kan ik daarover niets zeggen. Staat hevige buikpijn op de lijst van gekende bijwerkingen en redenen om de behandeling te stoppen ?
De mogelijke bijwerkingen van Pantomed zijn gekend en kan je vinden op http://medicinfoconsumer.devgem.be/Pdf/2557213.pdf. Versnelde hartslag staat er niet bij, of heb ik te snel gelezen ? Als je echt denkt dat er een verband is kan je dat melden aan TestAankoop of ook aan het BCFI.
Als er meerdere mensen hetzelfde signaleren dan zal het bij de lijst van vermoedelijke bijwerkingen worden gevoegd.
Elk medicijn dat iets doet kan ook iets doen dat niet gewenst is. Een middel dat niets doet kan ook schade veroorzaken door het niet of te laat starten van een noodzakelijke behandeling die wel helpt.
Trouwens het staat je vrij om je maagzuur of Meniere niet te behandelen.
De essentie van de oproep is niet om te verbieden homeopathie te verkopen, maar wel om de verkopers te verbieden leugens en valse beloften te verspreiden over hun water- of suikermiddeltjes.
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Artesia » 17 aug 2012, 15:02

willem_betz schreef:Eigenaardige reactie.
Waarom zou je iets willen verbieden waar miljoenen mensen wel degelijk door geholpen worden ?
Ik twijfel niet dat je echt die klachten hebt gehad, maar ben je zeker dat die klachten werden veroorzaakt door het medicijn dat je slikte ? We hebben allemaal de neiging om oorzaak en gevolg conclusies te trekken, ook al zijn ze niet juist.
Stel je voor dat je twee weken na die inname de Lotto had gewonnen, zou je dan ook denken dat het door die pillen kwam ?
Alle gekende bijwerkingen van een medicijn moeten vermeld worden op de bijsluiter, zelfs die waarvan men niet zeker is.
Je zegt niet welk medicijn je nam voor Meniere, dus kan ik daarover niets zeggen. Staat hevige buikpijn op de lijst van gekende bijwerkingen en redenen om de behandeling te stoppen ?
De mogelijke bijwerkingen van Pantomed zijn gekend en kan je vinden op http://medicinfoconsumer.devgem.be/Pdf/2557213.pdf. Versnelde hartslag staat er niet bij, of heb ik te snel gelezen ? Als je echt denkt dat er een verband is kan je dat melden aan TestAankoop of ook aan het BCFI.
Als er meerdere mensen hetzelfde signaleren dan zal het bij de lijst van vermoedelijke bijwerkingen worden gevoegd.
Elk medicijn dat iets doet kan ook iets doen dat niet gewenst is. Een middel dat niets doet kan ook schade veroorzaken door het niet of te laat starten van een noodzakelijke behandeling die wel helpt.
Trouwens het staat je vrij om je maagzuur of Meniere niet te behandelen.
De essentie van de oproep is niet om te verbieden homeopathie te verkopen, maar wel om de verkopers te verbieden leugens en valse beloften te verspreiden over hun water- of suikermiddeltjes.

De bijwerkingen van Pantomed staan wel degelijk op de bijsluiter.
Er staat zelfs als je een erg hoge hartslag krijgt dat je de medicatie moet stopzetten. Dat heb ik dan ook gedaan.
Ik heb ook mijn dokter geraadpleegd ivm de medicatie tegen Meniere en ze zei dat 20% van de mensen buikklachten krijgt, waaronder ik, door die pillen.
Artesia

Berichtdoor ad randum » 21 aug 2012, 18:37

Homeopathie, is dat "bezieling" voor hom(e)o's of Romeo's ?

Ad :shock:
“Ad Randum” is “at random” “ad absurdum”. “Ad deliberandum”? Neen, “ad fundum”.
ad randum

Berichtdoor Jan Willem Nienhuys » 22 aug 2012, 11:47

Ik snap Artesia niet helemaal. Hij of zij neemt middelen in die bepaalde bijwerkingen hebben. De informatie over het middel is bekend en dat is zo omdat iemand dat heeft uitgezocht en de wetgeving voorschrijft dat zulke bijwerkingen vermeld moeten worden. En inderdaad, een bepaald percentage krijgt zo'n bijwerking. Helaas blijkt dat het noemen van bepaalde bijwerkingen veroorzaakt dat mensen die bijwerking ervaren. Dat is het nocebo-effect.

Elk middel heeft bijwerkingen. De een heeft er last van, de ander merkt die bijwerking niet. Artesia noemt 'buikpijn' 20%. Degeen voor wie de bijwerking bezwaarlijk is kan gewoon stoppen. Maar is dat een reden om de 80% die die bijwerking niet heeft dat middel te ontzeggen, of zelfs alle middelen met bijwerkingen te verbieden?

Ik trek het even door. Het vliegverkeer heeft grote voordelen. Maar af en toe valt er een vliegtuig naar beneden. Is dat een reden om het vliegen maar te verbieden?
Jan Willem Nienhuys

Berichtdoor Digit » 22 aug 2012, 12:01

Jan Willem Nienhuys schreef:Ik trek het even door. Het vliegverkeer heeft grote voordelen. Maar af en toe valt er een vliegtuig naar beneden. Is dat een reden om het vliegen maar te verbieden?

Onze groene voorstanders van alternatief vliegen zullen daar op termijn waarschijnlijk voor ijveren in het Europees Parlement, en ze zijn niet bij voorbaat kansloos : http://kritischdenkenpodcast.blogspot.b ... ef+vliegen :wink:

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Ludde » 22 aug 2012, 12:29

De geheime brandstof voor deze alternatieve luchtvaart zou wijwater zijn...
Ludde

Berichtdoor Digit » 22 aug 2012, 13:24

Ludde schreef:De geheime brandstof voor deze alternatieve luchtvaart zou wijwater zijn...

Ludde,

Geen kwatsch verkopen a. u. b. !
Christelijk wijwater in een Ali-Baba tapijt is niet zonder risico !

Groetjes,

Digit :wink: :D
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor ad randum » 22 aug 2012, 19:39

Digit schreef:
Ludde schreef:De geheime brandstof voor deze alternatieve luchtvaart zou wijwater zijn...

Ludde,

Geen kwatsch verkopen a. u. b. !
Christelijk wijwater in een Ali-Baba tapijt is niet zonder risico !

Groetjes,

Digit :wink: :D

En als tankkaart gebruiken ze een HH (heilige hostie) met chip zeker ?

Ad
“Ad Randum” is “at random” “ad absurdum”. “Ad deliberandum”? Neen, “ad fundum”.
ad randum

Keer terug naar Alternatieve behandelingen