Cellen hebben zuurstof nodig om te overleven. Conserveermiddelen en andere additieven onttrekken zuurstof uit mitochondriën. Wanneer het lichaam niet beschikt over voldoende voedingsstoffen is het extra vatbaar voor ziektes.
Conserveermiddelen en andere additieven onttrekken zuurstof uit mitochondriën.
Fishstick schreef:Dat MSG daarop staat vind ik hilarisch, aangezien het gewoon de zoutvorm van een van de meest natuurlijk voorkomende aminozuren is.
willem_betz schreef:Dat soort alarmistische misleiding wordt meestal gebracht door onbespoten groene fundamentalisten en is meestal een aanloop naar het aanprijzen van hun "natuurlijke" producten. Vergeet niet dat koffie een natuurlijk product is, evenals tabak, opium, cocaine...
Martin Bier schreef:willem_betz schreef:Dat soort alarmistische misleiding wordt meestal gebracht door onbespoten groene fundamentalisten en is meestal een aanloop naar het aanprijzen van hun "natuurlijke" producten. Vergeet niet dat koffie een natuurlijk product is, evenals tabak, opium, cocaine...
Eigenlijk gaan eigenlijk we heel vreemd om met het begrip "natuurlijk." "Natuurlijk" heeft in het algemeen spraakgebruik een heel positieve connotatie. Maar toch zijn er weinig mensen die bijziendheid, suikerziekte, tuberculose etc hun "natuurlijke" verloop gunnen. Alom worden deze zaken te lijf gegaan met recente "onnatuurlijke" vindingen als brillen, insuline-injecties en antibiotica.
Renate schreef:Toevallig las ik onlangs zelfs ergens dat iemand beweerde dat anti-biotica bij kinkhoest (geloof ik) juist schadelijk was, omdat de stervende bacterieën dan schadelijke stoffen zouden produceren. Ik geloof dat het op de website van whale.to was.
uitvinders aan de basis van de hedendaagse thermometer was nog wel aartsvijand Galileo zelf!
willem_betz schreef:Renate schreef:Toevallig las ik onlangs zelfs ergens dat iemand beweerde dat anti-biotica bij kinkhoest (geloof ik) juist schadelijk was, omdat de stervende bacterieën dan schadelijke stoffen zouden produceren. Ik geloof dat het op de website van whale.to was.
Daar is iets van aan, de zgn Herxheimer reactie, zie bijv:
http://www.lymevereniging.nl/main.php?id=120
of meer uitgebreid:
http://en.wikipedia.org/wiki/Herxheimer_reaction
Bij vermageren, ontgiften, antibiotica... kunnen door meerdere mechanismen er nogal plots veel giftige stoffen vrijkomen, die voorheen gebonden zaten in vetweefsel, in de bacterie ..
Als ik me goed herinner werd het eerst beschreven als bijverschijnsel van een behandeling tegen syfilis.
Maar dat is geen excuus om niet te behandelen !
willem_betz schreef:Wat is er niet toxisch bij hoge concentraties of hoeveelheden ?
Ongeveer 40 kopjes koffie ineens is ook dodelijk. Gaan we dan een campagne tegen koffie beginnen ?
Dat soort alarmistische misleiding wordt meestal gebracht door onbespoten groene fundamentalisten en is meestal een aanloop naar het aanprijzen van hun "natuurlijke" producten. Vergeet niet dat koffie een natuurlijk product is, evenals tabak, opium, cocaine...
Keer terug naar Milieu & Voeding
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten