In elk geval heeft Linus Pauling een Nobelprijs behaalt voor zijn onderzoek naar Vitamine C maar waarschijnlijk is dat niet bekend?
Het geld voor wetenschappelijk onderzoek zit bij het bolwerk van de farmacie en nauwelijks bij onafhankelijke onderzoekers, alhoewel zij er gelukkig wel zijn. Gelukkig wordt nu, nadat het mij al tenminste 30 jaar bekend is, het een en ander openbaar, dus ook hoe wetenschappers erdoor beinvloed worden. Maar kleine onderzoekjes, ook uit het verleden, die een reden geven tot nieuwsgierigheid, daar wordt niets mee gedaan. Voor beeld: Raymond Rife, die begin 1900 in staat was 16 kankerpatienten, die 100% waren opgegeven, alle 16 blijvend wist te genezen. Maar dit is waarschijnlijk ook niet bekend. Hem zijn aantekeningen en apparaat ontnomen, of vernietigd? Maar waarom is er daarna niemand geweest (laat ik voorzichtig zijn, voor zover ik weet) die dit heeft opgepakt en dit onderzoek gedaan bij grotere groepen mensen? Inmiddels doet ook al jaren en jaren de ronde dat het genezen van kanker al bekend is maar ja.......dan gaat er wel een industriebolwerk over de kop.....Waarom wordt dat door wetenschappers niet serieus genomen? En hoe zit het met de cholesterol mythe? Ontstaan uit 1 onderzoek destijds....en nog gefraudeerd ook (l'histoire se reppete), en daar is nu een hele cholesterolmythe uit ontstaan en nu pas, na 30 jaar, is er hier en daar een voorzichtige opening dat cardiologen gaan twijfelen. Ingegeven door de alternatieven, maar dat zal nooit naar buiten komen. Helaas zijn er nog cardiologen die je blijven bombarderen met cholesterolremmers, maar die zijn hun kennis van chemie een beetje kwijt, hetgeen ten koste gaat van de patient. Waar zijn de echte open minded wetenschappers die nou eens eerlijk kijken hoe het zit? Zonder subsidies, want dan wordt het weer verdacht.....
Waarom wordt het de consument moeilijker gemaakt om te weten wat kruiden dan wel supplementen doen? Niet voor onze bescherming, dat verhaal is een dekmantel. Als het allemaal onzin is, en het dus niet werkt, laat de consument dan zelf bepalen wat hij of zij wil. Het werkt immers toch niet? Daar komt de consument dan zelf wel achter. Als het inderdaad bekend is hoe kanker te genezen, wie weet komen we wel dicht bij de oplossing met supplementen en moeten die DUS zo snel mogelijk worden geweerd. Er is ook al zoveel onderzoek gedaan naar supplementen die wel werken, en daarom, als beide partijen open minded zijn, nieuwsgierig en iets willen doen voor de mensheid (ik weet niet of deze groep, die reageert, uit is op dit laatste) dan zou het niet meer dan logisch zijn hier gezamenlijk iets aan te doen. En ben ik weer terug naar mijn eerste verhaal.