Dr. Lenkei: Censuur, wat u niet mag weten over uw gezondheid

Homeopathie, osteopathie, chiropraxie, acupunctuur, kruidengeneeskunde, aromatherapie, Orthomoleculair (voedingssupplementen), Ayurveda, healing, Jomanda, ...

Dr. Lenkei: Censuur, wat u niet mag weten over uw gezondheid

Berichtdoor macetaria » 31 mei 2011, 23:48

Links naar deze site kwam ik tegen in verschillende google ads op krantensites.
Dr. Gábor Lenkei komt uit Hongarije en is naar eigen zeggen een arts die na een paar jaren 'de waarheid' heeft ontdekt. Sindsdien interpreteert hij de eed van Hippocrates op geheel eigen wijze.

Hij verkoopt een boek dat 'de waarheid' uit de doeken doet. Volgens de recensies is de pharma-industrie nog slechter dan een drugsdealer.
http://www.watunietmagwetenoveruwgezondheid.nl/
http://www.rechtopgezondheid.info/
http://www.lenkei.nl/

De mensen achter het boek hebben hun werk goed gedaan, diverse sites opgezet die naar elkaar linken, allerhande recensies, een vzw opgericht (of iets dat er op lijkt), google ads,...

Je kan een deel van het boek online lezen, daar staan leuke zinnen in als 'De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (ADH) is geen aanbeveling, maar een wet of maatregel die niet wetenschappelijk gefundeerd is en die tot doel heeft ons nietgezond te houden.'
http://www.watunietmagwetenoveruwgezond ... k16-17.pdf

Dan hebben we het nog niet gehad over de lovende recensie die hij krijgt van 'Nederlands Comité voor de Rechten van de Mens' of kortweg 'NCRM'. Ze zijn niet enkel zeer lovend over zijn boek, ze linken in de sidebar naar zijn shop en NCRM is opgericht door ... Scientology.
http://psychiatrischemisstanden.blogspo ... -boek.html

We gaan even verder met http://www.lenkei.nl, een online shop voor zijn producten. Rechtsonder zien we dat deze site eigendom is van 'Free Choice Benelux B.V.'. https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/FU/TSW ... 3144630000
Ik zoek morgen eens even uit wie er precies achter deze firma zit, benieuwd of het cirkeltje dan terug rond is.
macetaria
Site Admin

Re: Dr. Lenkei: Censuur, wat u niet mag weten over uw gezond

Berichtdoor Renate » 01 jun 2011, 00:00

Goh, bij al die natuurvolkeren leeft men veel langer? Dat is echt nieuws voor mij. Ik heb de indruk dat de oudste mensen vooral in Japan wonen.
Maar goed, Big Pharma is slecht. Big Voedingssuplementen heeft natuurlijk alleen het heil van de mensheid voor ogen. Kijk maar naar de prijzen.
Renate

Berichtdoor macetaria » 01 jun 2011, 01:11

Er zijn wellicht behoorlijk wat van bovenstaande charlatans te vinden. Deze is plots vrij alom tegenwoordig (kan toeval zijn maar ik zag hem op verschillende belgische krantensites terugkomen) en de mogelijke link met scientology vind ik toch wel 'interessant'.

De oudste volken leven volgens de meeste 'alternatieve superhero's' in Mongolië dacht ik ;)
macetaria
Site Admin

Berichtdoor JazP » 11 jun 2011, 12:28

Die Lenkei is volgens mij een moderne kwakzalver. Als je zo de inhoud van zijn boek bekijkt stroken een aantal zaken niet met elkaar. Eerst beweert hij dat wij te weinig vitamines binnenkrijgen. Nou ja, zou kunnen. Vervolgens worden er inheemse stammen bijgehaald die bepaalde vitamines veel meer binnenkrijgen, bijvoorbeeld door veel perziken te eten. Een logische conclusie zou dan zijn: eet meer perziken. Maar nee, Dr. Lenkei zegt dat wij voedingsupplementen móeten gebruiken. Ik frons mijn wenkbrauwen, want die inheemse stammen gebruiken immers ook geen voedingsupplementen. Er is dan het verhaal dat onze groenten en fruit te weinig vitamines zouden bevatten door bepaalde bewerkingen. Mmm... dus moeten we biologisch gaan eten? Nee, nog steeds voedingsupplementen. En dan blijkt dat meneer Lenkei zelf een voedingsupplementen lijn heeft. Sja, daar wordt ik toch echt een beetje skepp van. Als ik vervolgens kijk wat er in die potjes zit dan zie ik tussen de ingrediënten ‘Hydroxypropylmethyl Cellulose’ staan, oftewel E464, een hulpstof dus en volgens bepaalde tongen zelfs kankerverwekkend.
Big Pharma is idd misschien corrupt, maar Big Voedingsupplementen volgens mij nog erger.
JazP

Berichtdoor Renate » 11 jun 2011, 13:15

Ja, die alterneuten roepen altijd wel over Big Pharma, alsof de fabrikanten van voedingssuplementen en alternatieve middeltjes filantropische instellingen zijn. Hun producten zijn echt niet goedkoper, maar de het belangrijkste budget van de producenten van die middeltjes zit wel in de reclame.
Renate

Berichtdoor advanlelieveld » 12 jun 2012, 22:13

Je heb nu eenmaal met alles op deze wereld mensen die voor en tegen zijn, zo,ook voor of tegen Lenkei, de tijd zal het leren.
Gr. ad
advanlelieveld

Berichtdoor Renate » 13 jun 2012, 07:43

advanlelieveld schreef:Je heb nu eenmaal met alles op deze wereld mensen die voor en tegen zijn, zo,ook voor of tegen Lenkei, de tijd zal het leren.
Gr. ad

Dit is geen kwestie van voor of tegen zijn. Dit is gewoon kwakzalverij en dus oplichting en daar zouden we allemaal tegen moeten zijn.
Renate

Berichtdoor Digit » 13 jun 2012, 15:38

advanlelieveld schreef:Je heb nu eenmaal met alles op deze wereld mensen die voor en tegen zijn, zo,ook voor of tegen <xxxx>, .... .

Deze zin is altijd even waar, wie of wat je ook invult op de plaats van <xxxx>. Of daar nu Ghandi, Hitler, Schweitzer, Jomanda, Fleming dan wel Lenkei staat, deze zin is altijd even nietszeggend.

advanlelieveld schreef:.... , de tijd zal het leren.

Klopt ook al ! Alleen, die tijd is meestal niet zó lang. Het probleem is dat veel mensen gewoonweg weigeren de les te volgen !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor darknessky » 12 aug 2012, 20:11

Renate schreef:
advanlelieveld schreef:Je heb nu eenmaal met alles op deze wereld mensen die voor en tegen zijn, zo,ook voor of tegen Lenkei, de tijd zal het leren.
Gr. ad

Dit is geen kwestie van voor of tegen zijn. Dit is gewoon kwakzalverij en dus oplichting en daar zouden we allemaal tegen moeten zijn.

* Natuurlijk heb je te maken met voor en tegens..zowel met het alternatieve of reguliere geneeswijze.
Bij beiden plaats ik zeer grote vraagtekens, maar ieder is vrij om zijn keuze te maken.
darknessky

Berichtdoor Tristan » 13 aug 2012, 09:26

darknessky schreef:* Natuurlijk heb je te maken met voor en tegens..zowel met het alternatieve of reguliere geneeswijze.
Bij beiden plaats ik zeer grote vraagtekens, maar ieder is vrij om zijn keuze te maken.

Klopt. Maar de keuze moet wel gebaseerd zijn op eerlijk onderbouwde argumenten en niet op drogredenen/angst/dogma/...
Tristan

Berichtdoor Heeck » 13 aug 2012, 09:57

Darknessky schreef:* Natuurlijk heb je te maken met voor en tegens..zowel met het alternatieve of reguliere geneeswijze.

Vraagtekens of bedrog tegenover vrije keuze vind ik wel ver uit elkaar liggen.
Bedrog verdient bestrijding en daar sta ik niet alleen in:

http://skepp.be/apparatuur/wet-oneerlij ... praktijken

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Renate » 13 aug 2012, 10:30

Heeck schreef:
Darknessky schreef:* Natuurlijk heb je te maken met voor en tegens..zowel met het alternatieve of reguliere geneeswijze.

Vraagtekens of bedrog tegenover vrije keuze vind ik wel ver uit elkaar liggen.
Bedrog verdient bestrijding en daar sta ik niet alleen in:

http://skepp.be/apparatuur/wet-oneerlij ... praktijken

Roeland

Inderdaad. Als iemand allerlei onzin verkondigd en mensen angsten aan probeert te praten, dan dient dat bestreden te worden.

Zo kreeg ik onlangs de volgende onzin-mailing, niet van Dr. Lenkei, maar van een organisatie, die het kennelijk niet erg vind om mensen angst aan te jagen.
http://mailings.kortingswinkel.nl/HM?a= ... _HheEEWlOl
Ook hier wordt vooral onzin verkondigd. Er zijn mensen die om de een of andere reden een glutenvrij dieet moeten volgen, hetzij door een allergie, hetzij door een stofwisselingsziekte, maar dat wil nog niet zeggen dat gluten voor iedereen slecht zijn. Eigenlijk zou je hierover een klacht moeten kunnen indienen.
Renate

Berichtdoor Jan Willem Nienhuys » 13 aug 2012, 15:16

Ik heb de indruk dat de oudste mensen vooral in Japan wonen.

Daar wordt er niet goed op gelet of de mensen of mensen dood gaan. Toen ze laats eens gingen controleren of al die 100-jarigen nog leefden, bleken er een helebeol al overleden te zijn (en de persioenuitkeringem liepen naturulijk wel door...)
Jan Willem Nienhuys

Berichtdoor Heeck » 13 aug 2012, 17:20

Renate,
Voor NL kan je hier een klacht indienen:
https://www.reclamecode.nl/consument/de ... D=72&hID=2

Voor BE weet ik niet hoe het handhaven op de Wet Oneerlijke Handelspraktijken is geregeld.

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor darknessky » 12 sep 2012, 22:31

Tristan schreef:
darknessky schreef:* Natuurlijk heb je te maken met voor en tegens..zowel met het alternatieve of reguliere geneeswijze.

Klopt. Maar de keuze moet wel gebaseerd zijn op eerlijk onderbouwde argumenten en niet op drogredenen/angst/dogma/...

* 100% mee eens, maar ook de zg wetenschappelijke onderzoeken van de farmaceutische industrie laat weinig ruimte over voor genuanceerdheid en complexiteit.
Het leven en de mens zijn veel complexer dan de farmaceutische industrie en de dsm ons willen doen geloven.Juist dat men dat inzicht verliest,en zo overtuigd is dat ze de waarheid in pacht hebben en dat "dit goed,dat fout" dat is een groot risico.
Een mens is meer dan moleculen,neuronen,vlees en bloed alleen,en ook de psyche is daar niet in te vangen.WAAROM is iemand treurig?WAAROM is iemand angstig WAAROM hoort iemand stemmen?Dat is verschillend per mens.
En dan het paternalistische standpunt/idee/gezichtspunt van "deskundigen" en "patienten" en dat zo overduidelijk gemaakt wordt dat de patient "onder" de deskundige staat en de weg moet volgen die de "deskundige" uitgestippeld heeft,het repressieve,voor de geestelijke gezondheid destructieve klimaat op zo'n afdeling brrr...
Er is heel veel wat mensen niet weten maar waarvan ze wel stellig doen en opschrijven alsof ze het weten...
Bijna alles komt in handen van "onderzoeksbureau's/onderzoekers,die zichzelf vervolgens benoemen tot "deskundigen" daarna neemt de psychiatrie dit over en benoemen ook zichZELF tot deskundigen.
Dus zowel met het alternatieve of reguliere geneeswijze heb ik vaak twijfels, de ene is bezig met bangmakerij en dan de ander moet men maar blindelings geloven.
darknessky

Berichtdoor Heeck » 13 sep 2012, 09:50

Darknessky,

Vreemde redenering, als de farma niet zuiver op de graat is dan mag Lenkei helemaal zijn gang gaan.
Bovendien zit Lenkei niet in de farmabusiness, maar in de kruiden en mineralen.

En met de suggestie over de complexiteit van het menselijk functioneren speel je wel een soort "joker" uit. Pas als je die een specifieke waarde geeft valt er verder mee te spelen.

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor monchen » 13 maart 2013, 23:24

Ik sta helemaal neutraal ten opzichte van regulier-alternatief. Beiden doen goede dingen en waar ik heel veel moeite mee heb is de kinderachtige manier waarop ze met elkaar omgaan. Regulieren, die heel veel hebben bereikt en goed zijn in de techniek maar niet in genezen. Genezen betekent in het algemeen dat als je stopt met pillen, je klachten voorbij zijn. ofwel, je hebt de oorzaak aangepakt en het lichaam kan het verder voorlopig weer even zelf. Nee, regulieren doen aan symptoombestrijding. Waar op zich niets mis mee is maar ik vind ze zeer arrogant om te denken dat ze genezen en alles waar ze het niet mee eens zijn gewoon afkeuren en op een puberachtige wijze dit kenbaar maken.
Alternatieven zijn meer gericht op oorzaken maar denken alles op te lossen. Veelal naief. Helaas krijgen ze financieel niet de mogelijkheid om voldoende wetenschappelijk onderzoek te doen. Maar ja, ze worden bij voorbaat al omver geschreeuwd....
Ik begrijp niet dat ze niet hand in hand kunnen gaan. Over patientien hoor je niets maar daar gaat het wel over. Als er eenvoudigere middelen zijn die kunnen worden ingezet, waarom niet onderzoeken voordat het bij voorbaat al wordt afgekeurd? Als het gaat om vitaminen en mineralen: wat ze doen weet iedereen maar kennelijk zijn we het vergeten. Dan komen er mensen die aantonen dat we gebreken hebben. Wetenschappers zouden heel nieuwsgierig moeten worden en willen weten of dat echt zo is. Nee, er wordt tegen getrapt. Waarom niet de handen ineen en inderdaad eens onderzoeken doen naar deze materie. Laat dit door mensen doen die niet vooringenomen zijn, er neutraal tegenover staan. Vitaminen en mineralen zijn toch de basis van ons bestaan? En er is al zoveel belend, waar blijft de obectieve, oprechte wetenschappelijke nieuwsgierigheid????
Ik baal van dit onwetenschappelijke kinderlijke scheldpartijen gedoe.
Fenneke Monchen
monchen

Berichtdoor Magnolia » 14 maart 2013, 01:12

monchen schreef:Ik sta helemaal neutraal ten opzichte van regulier-alternatief.
'......
Fenneke Monchen

Dag Fenneke, welkom op dit forum. Ben je nog steeds Medisch Astroloog?
Magnolia

Berichtdoor Oude Belg » 14 maart 2013, 10:13

Je cursussen edelsteentherapie vind ik vrij prijzig. Alhoewel..... Krijg ik misschien grote briljanten bij het kennismakingspakket? Als die meer dan € 700 waard zijn neem ik de onzin er graag bij.
Oude Belg

Berichtdoor Oude Belg » 14 maart 2013, 10:29

Je formulering zou erop kunnen wijzen dat we te maken hebben met evenwaardige alternatieven, wat niet het geval is. Op bewijzen gebaseerde geneeskunde/geloof zou correcter zijn.

Regulieren, die heel veel hebben bereikt en goed zijn in de techniek maar niet in genezen.

Origineel standpunt : de geneeskunde geneest niet. Graag even aantonen.

Alternatieven zijn meer gericht op oorzaken maar denken alles op te lossen. Veelal naief. Helaas krijgen ze financieel niet de mogelijkheid om voldoende wetenschappelijk onderzoek te doen.

Misschien de omzetcijfers van deze niet-genezers ook eens nakijken.

Ik begrijp niet dat ze niet hand in hand kunnen gaan.

Tja, dat heb je nu eenmaal met wetenschappers : ze hebben graag wetenschappelijke bewijzen dat iets werkt. Ziekelijk gewoon.

Als er eenvoudigere middelen zijn die kunnen worden ingezet, waarom niet onderzoeken voordat het bij voorbaat al wordt afgekeurd?

Als jij beweert dat edelsteentherapie werkt, moet JIJ het bewijzen. Niemand moet bewijzen dat er een porseleinen theepot rond de aarde draait; wie beweert dat dat de waarheid is mag dat bewijzen. Als ik wil dat de mensen geloven dat mijn kat Nessie zandkoekjes kan bakken, zal ik dat moeten aantonen voor de mensen me geloven. Ik kan niemand dwingen te bewijzen dat Nessie dat niet kan. Dat zou wel leuk zijn ; "Heeft hij nog steeds geen zandkoekjes gebakken? Hij zal geen zin hebben-stress hebben-last hebben van jouw negatieve houding, gestoord worden door het kunstlicht.... Maar je hebt niet bewezen dat hij het niet kan."

Als het gaat om vitaminen en mineralen: wat ze doen weet iedereen maar kennelijk zijn we het vergeten. Dan komen er mensen die aantonen dat we gebreken hebben.

Twee denkfouten : niemand betwist het belang van mineralen en vitaminen. Die zitten in onze voeding. Het nut van toedienen van extra mineralen en vitaminen bij gezonde personen is niet aangetoond; er zijn zelfs indicaties dat dit vaak schadelijk is.

waar blijft de obectieve, oprechte wetenschappelijke nieuwsgierigheid????

Het zou te gemakkelijk zijn om hierop te antwoorden. In het voetbal heet dat, denk ik, een own-goal.
Oude Belg

Berichtdoor monchen » 14 maart 2013, 11:57

Magnolia schreef:
'......
Fenneke Monchen

Dit weer zo'n suggestieve vraag. Wat doet het ertoe? Vooroordelen, vooroordelen, vooroordelen......
monchen

Berichtdoor monchen » 14 maart 2013, 11:59

Oude Belg schreef:Je cursussen edelsteentherapie vind ik vrij prijzig. Alhoewel..... Krijg ik misschien grote briljanten bij het kennismakingspakket? Als die meer dan € 700 waard zijn neem ik de onzin er graag bij.

Ook weer een vooroordeel.......zolang je niet met mij te maken hebt weet je niet vanwaaruit ik het verhaal geschreven heb.
monchen

Berichtdoor monchen » 14 maart 2013, 12:05

"Als jij beweert dat edelsteentherapie werkt......" dat heb ik nooit en tenimmer beweerd!!! Vooroordeel na vooroordeel na vooroordeel.....is dat waar we het in de wetenschap van moeten hebben? Wetenschappers lijken niet meer open minded te zijn en lanceren beweringen die niet bewezen zijn. Kennelijk....deze bewering is er het bewijs van!!!
monchen

Berichtdoor monchen » 14 maart 2013, 12:11

Als ik een basaalcelcarcinoom laat weghalen....ok, doen de dermatologen prachtig! Bewondering voor! Maar, waar kwam het vandaan? Waar lag de oorzaak? Je kunt het zo weer terug krijgen. De oorzaak van iets genezen is echt genezen, kankerplekken weghalen is symptoombestrijding. Waarmee iedereen hartstikke blij is, laat daar geen misverstand over bestaan!
monchen

Berichtdoor Digit » 14 maart 2013, 12:12

Wat moet aanvaard worden zonder bewijs kan ook zonder bewijs verworpen worden.

Van Dale schreef:voor·oor·deel (het; o; meervoud: vooroordelen)
1 op een gebrek aan kennis berustende mening of afkeer

De enige kennis die over deze poespas bestaat is dat er geen enkele reden is om te geloven dat het werkt, m. a. w. er is geen enkele wetenschappelijk-verklarende reden om aan te nemen dat het zou moeten werken, en er is geen enkel betrouwbaar empirisch bewijs dat het dat inderdaad doet. Hier is dus geen sprake van een vooroordeel.

Als iemand het tegendeel wil beweren dient die zélf de argumenten daarvoor aan te brengen. En dan liefst niét in de vorm van anekdotische zweeftevenpraat !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Digit » 14 maart 2013, 12:16

monchen schreef:Als ik een basaalcelcarcinoom laat weghalen....ok, doen de dermatologen prachtig! Bewondering voor! Maar, waar kwam het vandaan? Waar lag de oorzaak? Je kunt het zo weer terug krijgen. De oorzaak van iets genezen is echt genezen, kankerplekken weghalen is symptoombestrijding.

Ken jíj de oorzaak ervan en kan jíj ze wegnemen ?
Indien ja : graag de bewijzen, en, zoals boven, niét in de vorm van zweeftevenanekdotiek.
Indien neen : stop dan met suggestieve maar ongegronde verdachtmakingen.

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor monchen » 14 maart 2013, 12:28

Digit schreef:
monchen schreef:Als ik een basaalcelcarcinoom laat weghalen....ok, doen de dermatologen prachtig! Bewondering voor! Maar, waar kwam het vandaan? Waar lag de oorzaak? Je kunt het zo weer terug krijgen. De oorzaak van iets genezen is echt genezen, kankerplekken weghalen is symptoombestrijding.

Ken jíj de oorzaak ervan en kan jíj ze wegnemen ?
Indien ja : graag de bewijzen, en, zoals boven, niét in de vorm van zweeftevenanekdotiek.
Indien neen : stop dan met suggestieve maar ongegronde verdachtmakingen.

Digit

Waarom zo aanvallend????? Natuurlijk ken ik die niet
maar als er voorstellen worden gedaan om te onderzoeken wordt er al bij voorbaat niet op ingegaan. Alsof wetenschappers het allemaal zo goed weten. Wie weet ligt er een oplossing voor onze voeten maar nee, we moeten eerst not tientallen jaren, misschien wel 100, voordat we over onze eigen vastgeroeste overtuigingen heen kunnen stappen....intussen gaan er wel patienten dood aan dit soort kinderachitg gekibbel.
monchen

Berichtdoor Digit » 14 maart 2013, 12:39

monchen schreef:Waarom zo aanvallend????? Natuurlijk ken ik die niet.

Precies wat ik dacht, maar je verwijt wél anderen dat ze die ook niet kennen. Zweeftevenhypocrisie ?

monchen schreef:maar als er voorstellen worden gedaan om te onderzoeken wordt er al bij voorbaat niet op ingegaan.

Aha, welke ? Waren er indicaties dat die resultaat konden opleveren of verwacht je dat de wetenschap haar tijd gaat verkwanselen met het achtenajagen van de hersenschimmen van een stel oude besjes ?

monchen schreef:Alsof wetenschappers het allemaal zo goed weten.

Dat beweren ze ook niet, maar ze zoeken wél systematisch en ze boeken ook vorderingen. Hoeveel nieuwe mirakelsteentjes waarvan de werkzaamheid bewezen is heb jij de laatste decade ontdekt ?

monchen schreef:Wie weet ligt er een oplossing voor onze voeten maar nee, we moeten eerst not tientallen jaren, misschien wel 100, voordat we over onze eigen vastgeroeste overtuigingen heen kunnen stappen....intussen gaan er wel patienten dood aan dit soort kinderachitg gekibbel.

Wie weet, inderdaad ! Maar wie weet hoeveel het er méér zouden zijn als de wetenschap waanideeën zou achternahollen in plaats van ernstige research te verrichten ? Jij ??

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Oude Belg » 14 maart 2013, 12:53

monchen schreef:"Als jij beweert dat edelsteentherapie werkt......" dat heb ik nooit en tenimmer beweerd!!! Vooroordeel na vooroordeel na vooroordeel.....is dat waar we het in de wetenschap van moeten hebben? Wetenschappers lijken niet meer open minded te zijn en lanceren beweringen die niet bewezen zijn. Kennelijk....deze bewering is er het bewijs van!!!

Vul je studiegegevens in en klik op de knop om verder te gaan.

Ik schrijf me in voor de cursus: Cursusvoordeelpakket Edelsteentherapie en Medische Astrologie

KOSTEN:
1 x € 601,50 bij betaling ineens (buiten Nederland gelden toeslagen)
11 x € 61,50 bij 2 lessen per maand

Deze cursus wordt door jou gegeven, en die is inderdaad zeer prijzig, zeker als je niet durft beweren dat dit werkt. Vooroordeel? Nee. Dit is kwakzalverij en oplichting.

Wetenschappers lijken niet meer open minded te zijn en lanceren beweringen die niet bewezen zijn.

Even ernstig blijven. Beweringen lanceren die niet bewezen zijn is jouw core-bussiness en verzekert je zonder twijfel van een mooi inkomen.
Oude Belg

Berichtdoor Magnolia » 14 maart 2013, 14:05

monchen schreef:
Magnolia schreef:
'......
Fenneke Monchen

Dit weer zo'n suggestieve vraag. Wat doet het ertoe? Vooroordelen, vooroordelen, vooroordelen......

Beste Fenneke, bij mijn weten is dit de eerste vraag die ik je stel, dus dat "weer zo'n vraag " kan ik niet plaatsen.

Medische Astrologie is m.i. een combinatie van twee uitersten of tegenstellingen. Mogelijk komen die uitersten in gemeten naar een mij onbekende standaard uit op een fictief gemiddelde van bijvoorbeeld 0 (nul) maar om dit neutraal te noemen, gaat mij te ver. Tenslotte is de temperatuur op de evenaar ook niet het gemiddelde van de temperatuur op de polen, hoewel de evenaar wel in het midden ligt.
Magnolia

Berichtdoor monchen » 14 maart 2013, 19:26

Niemand van diegenen die reageren weten waar ik nu sta. Ja, ik sta HELEMAAL neutraal. Dan gaat het over astrologie en nog steeds sta ik neutraal. Tussen haakjes, artsen leggen toch een eed van Hippocrates af? Weten ze dan niet wat hij heeft gezegd over astrologie???? Jaja, alleen dat eruit halen wat je wilt en de rest verbergen. Al eerder is gezegd wat een vooroordeel is: een op een gebrek aan kennis berustende mening en afkeer. Wie van jullie heeft dan kenns van astrologie??? Dus, vooroordeel. Dit is GEEN pleidooi voor astrologie.
Wat zielig dat we zoveel eerder in de gechiedens mensen aan de schandpaal hebben opgehangen omdat ze beweerden dat de aarde rond was...het mechanisme van nu is precies hetzelfde. We leren dus niets. Gelukkig zijn er al heel wat wetenschappers die beter weten maar ja, het kost je wel je baan als je dat kenbaar maakt, soort van schandpaal.

Overigens, mensen die zo agressief reageren zijn diegenen die zich het meest bedreigd voelen...........
Psychologie deel I, bladzijde 1
monchen

Berichtdoor monchen » 14 maart 2013, 19:35

" Deze cursus wordt door jou gegeven, en die is inderdaad zeer prijzig, zeker als je niet durft beweren dat dit werkt. Vooroordeel? Nee. Dit is kwakzalverij en oplichting."

Eigenlijk zonde van mijn tijd, maar ik zou wel eens willen weten van welke site dit afkomstig is. En, bewijs dan dat ik dat ben??????? Dat is echt onmogeljk.

Nogmaals: vooroordelen: een op een gebrek aan kennis berustende mening en afkeer!
monchen

Berichtdoor Digit » 14 maart 2013, 19:59

monchen schreef:Al eerder is gezegd wat een vooroordeel is: een op een gebrek aan kennis berustende mening en afkeer. Wie van jullie heeft dan kenns van astrologie???

Alles wat je hoort te weten staat hier : http://books.google.be/books/about/Astr ... edir_esc=y

monchen schreef:Wat zielig dat we zoveel eerder in de gechiedens mensen aan de schandpaal hebben opgehangen omdat ze beweerden dat de aarde rond was...het mechanisme van nu is precies hetzelfde. We leren dus niets. Gelukkig zijn er al heel wat wetenschappers die beter weten maar ja, het kost je wel je baan als je dat kenbaar maakt, soort van schandpaal.

Nonsens : http://skepp.be/nl/levensbeschouwing-ev ... UIOUxfU_8c

monchen schreef:Dit is GEEN pleidooi voor astrologie.

Prima, wat is het dan wél ?

monchen schreef:Overigens, mensen die zo agressief reageren zijn diegenen die zich het meest bedreigd voelen...........
Psychologie deel I, bladzijde 1

Ik voel me helemaal niet bedreigd, enkel oprecht verontwaardigd over het prijsetiketje dat je op gebakken lucht durft te plakken !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Digit » 14 maart 2013, 20:06

monchen schreef:En, bewijs dan dat ik dat ben??????? Dat is echt onmogeljk.

- Ófwel ben je het niet, en dan kan je dat gewoon zeggen. En meteen uitleggen wat je ons dan wél komt vertellen.
- Ófwel ben je het, en wat let je dan nog om het te zeggen ?
- Ófwel heb je een goede reden om daar niets over te zeggen. Maar dan schep je meteen een moeilijk weerlegbaar vermoeden !

Aan jou de keuze !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Blueflame » 14 maart 2013, 23:49

Digit op zijn best :-)
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Oude Belg » 14 maart 2013, 23:52

monchen schreef:Eigenlijk zonde van mijn tijd, maar ik zou wel eens willen weten van welke site dit afkomstig is. En, bewijs dan dat ik dat ben??????? Dat is echt onmogeljk.

http://www.sorag.nl/cursussen/inschrijven_voordeelcursus.php?cursus=11&pakket=voordeel
Oude Belg

Berichtdoor monchen » 15 maart 2013, 17:51

Er staan twee cursussen, niet eentje. Dus dat is duidelijk. GOED LEZEN!!!
monchen

Berichtdoor monchen » 15 maart 2013, 17:55

Ik dacht dat ik duidelijk was met wat ik wilde zeggen. Maar als er al vantevoren vooroordelen bestaan dan is het logisch dat de boodschap niet overkomt. Dan zit je zo in je iegen ideen wereld, ervan overtuigd dast er maar 1 waarheid is en die is de jouwe. Dus zinloos om mijn boodschap te herhalen. Als er maar 1 site is die de waarheid vertelt en dat door deze club van mensen ook zo verwoord wordt, wat een benauwende minds......ik hoop dat jullie jong zijn, heb je nog wat jaren om tot volwassenheid te komen!
monchen

Berichtdoor Oude Belg » 15 maart 2013, 18:12

monchen schreef:ik hoop dat jullie jong zijn, heb je nog wat jaren om tot volwassenheid te komen!

Ik hoop dat jij jong bent, en ik wens je oprecht toe dat voor jou de wijsheid komt met de jaren.
Oude Belg

Berichtdoor outremer » 15 maart 2013, 18:22

Mevr/Mr Monchen,
waarom denkt u toch dat heel de "harde" wetenschap met kleppen op de ogen door het leven gaat ?
Als ze niet verder zouden kijken dan "hun wereldje", dan zouden we echt niet de kennis hebben die we nu hebben hoor.
(ik hoop dat je toch wel kunt toegeven dat de kennis stijgt met de jaren)
Als er iemand in het wereldje van die wetenschappers met iets onverwachts op de proppen komt, dan moet hij zich ook kunnen bewijzen.
Als hij maar met losse flodders begint te schieten, wordt hij ook niet serieus genomen.

Voor den elf-en-dertigste keer dat dit al gezegd geweest is, overtuig ze met testen die reproduceerbaar zijn en die testbaar zijn en ze zullen u direct geloven.
Ze willen allemaal de Nobel prijs halen en dat zullen ze zeker kunnen als jou praktijken effectief blijken te werken.

Zeg nu toch eens, waarom zouden ze zo een kans laten schieten , enkel en alleen omdat ze een vooroordeel hebben ?
Dat zou pas echt dom zijn, nietwaar ?

Er zijn trouwens al voldoende onderzoeken geweest en niemand heeft die Nobelprijs in ontvangst mogen nemen .....
Deus Vult
outremer

Volgende

Keer terug naar Alternatieve behandelingen