Jan Willem Nienhuys schreef:Ik weet niet of dat al in Nederland gedaan wordt. Dit gaat over een kliniek in Mexico. Er zijn heel veel dubieuze klinieken in Mexico waar allerlei ernstige ziekten behandeld worden met de grofste kwakzalverij.
Ik heb gezocht of het in Nederland gebeurt maar niks gevonden dan een enthosusiasteling van twee jaar geleden die het over een conferentie in Puerto Rico over dit onderwerp heeft.
Overigens gaat het bij 'autisme' denk ik vaak om iets dat alleen in de verbeedling van de bezorgde ouders autisme is, vandaar het succes van homeopaten bij de behandeling van 'autisme'. Denk ik.
Ik denk dat je daar wel eens gelijk in kan hebben. Er wordt tegenwoordig wel erg veel onder de noemer autisme gezet. Bij een re-integratiebedrijf heeft men mij ook wel eens op autisme willen laten testen.
Redenen:
Ik heb weinig of geen sociale contacten
Ik wordt geacht bovengemiddeld intelligent te zijn
Ik ben als kind veel bij MOB's en RIAGS geweest en m'n ouders hebben op een gegeven moment een boekje over het 'Onkind' gekregen. Dit was een uitgave van Ouders van Nu en hierin zou min of meer staan wat er met mij aan de hand was.
Ik heb de test uiteindelijk geweigerd, omdat me inmiddels duidelijk was geworden dat men bij dat soort testen nog wel eens vindt waar men naar op zoek is en ik geen behoefte had aan een extra stempeltje.
Als ik de stukken waar ik naar verwezen heb, goed lees, zijn er ook ouders in de VS, die het een en ander op hun kinderen toepassen en wordt het ook op conferenties aldaar, van mensen die een alternatieve kijk op autisme hebben, gepromoot.