Homeopathie in scholen

Homeopathie, osteopathie, chiropraxie, acupunctuur, kruidengeneeskunde, aromatherapie, Orthomoleculair (voedingssupplementen), Ayurveda, healing, Jomanda, ...

Homeopathie in scholen

Berichtdoor barni » 28 apr 2010, 09:13

In een zoveelste discussie over homeopathie werd me voor de voeten geworpen dat homeopathie werkt bij een deel van de baby's en dieren die ermee behandeld worden en dat dit zelfs leerstof in de evidence based medische wetenschappen is.

Toen ik referenties vroeg voor de stelling kreeg ik dit:

"Die leerstof wordt voor zover ik weet gegeven in hoorcollege's van P Haegeman, G Demesmaker en P Calders aan de Arteveldehogeschool Gent. Calders geeft ook les aan de VUG maar ik weet niet of het feit dat homeopathie werkt bij een deel van de dieren en baby's die ermee behandeld worden daar ook tot de leerstof behoort die hij geeft.
ALs je die wil terugvinden zou je moeten teweten komen uit welke bronnen die mensen dat zelf halen...Haegeman is ook docent van evidence based-vakken dus die zou je dat het beste moeten kunnen vertellen.."

Kan iemand mij hier iets meer over vertellen? Doelen ze in de leerstof meer op placebo of gaat het hier specifiek over homeopathie?
barni

Keer terug naar Alternatieve behandelingen