nep-bom-detector

nep-bom-detector

Berichtdoor willem_betz » 08 feb 2010, 03:41

Oplichters blijven miljoenen verdienen met de verkoop van die nep-detectoren (zoals de Quadro-Tracker e.d.) aan regeringen.
Het is niet meer dan een instabiel wiebelstokje in een plastic handvat.
zie: http://www.randi.org/site/index.php/swift-blog/859-received-from-a-thai-correspondent.html
Het wordt verkocht onder een reeks namen: GT200, ADE 651, Quadro Tracker, M.O.L.E., HEDD1, Sniffex (Plus), Alpha 6, PSD-22, and H3Tec
Dat de uitvinder/verkoper in de gevangenis zit voor oplichting schijnt het enthousiasme niet te temperen.
Wie herinnert zich nog dat ongeveer 10 jaar geleden ook onze BE Rijkswacht voor ongeveer 2 miljoen frank een aantal van die nep-dingen aankocht om illegalen mee op te sporen.
Merkwaardig hoe de politici en militairen tegen beter weten in, toch dat ding blijven verdedigen.
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
willem_betz
Beheerder

Re: nep-bom-detector

Berichtdoor kil » 08 feb 2010, 08:16

Beste,

Is dit tevens het toestel waarvan sommigen diensten in Belgiƫ bij hoog en bij laag blijven beweren dat het werkt terwijl diensten uit het buitenland er mee lachen en, indien ik me niet vergis, zelfs dreigden met een proces na aankoop?

mvg
kil
kil

Re: nep-bom-detector

Berichtdoor Fishstick » 08 feb 2010, 14:49

kil schreef:Beste,

Is dit tevens het toestel waarvan sommigen diensten in Belgiƫ bij hoog en bij laag blijven beweren dat het werkt terwijl diensten uit het buitenland er mee lachen en, indien ik me niet vergis, zelfs dreigden met een proces na aankoop?

mvg
kil

Correct, door de politie van Geel wordt dit nog steeds gebruikt. Ik heb hier destijds een mailtje over gestuurd naar hen:

Beste

ZIE BIJLAGE

Met vriendelijke groeten

Jef Van Lommel
Commissaris
Adjunct-korpschef
Diensthoofd Personeel - Flit
jef.van.lommel@pzglm.be
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: ik
Verzonden: woensdag 4 november 2009 15:31
Aan: info@pzglm.be
Onderwerp: ADE 651

Beste,

Naar aanleiding van berichtgeving in 2007 (bvb
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 7610070423)
vroeg ik me af of dit apparaat - de ADE651 - nog steeds door de
politie wordt gebruikt?

Met Vriendelijke groeten,

De bijlage in kwestie is een scan van het nieuwsblad uit 2009 waarin Geel het toestel positief vermeldt, terwijl in Irak dit nu veroordeeld wordt.
Fishstick

Keer terug naar Wetenschap