Aangenaam

Even voorstellen...
Niet verplicht, maar het mag.
Liever geen (uitgebreide) discussies hier.

Aangenaam

Berichtdoor nattebadeend » 16 feb 2015, 19:24

Hallo daar,

Ik heb me ingeschreven omdat ik de discussies hier erg verrijkend vind, veel mensen hier met kennis van zaken spreken.
Verder sta ik ook al heel mijn leven sceptisch tegenover alle semi-, pseudo-, anti- en non-wetenschappelijke beweringen en kan ik hier argumenten oppikken om andere mensen daarvoor te behoeden.
Anderzijds ben ik ook kritisch voor de sceptici, die dikwijls zonder het te beseffen hun eigen dogma's hebben.
Ik was bvb behoorlijk geagiteerd door een bepaalde thread met de titel 'Buitenaards leven bestaat niet'.
Is dat niet even onwetenschappelijk als te beweren dat buitenaards leven wel met zekerheid bestaat?
Was het niet Stephen Hawking die stelde dat buitenaards leven hoogstwaarschijnlijk wel bestaat?
Kan het zijn dat we pas met zekerheid daar een uitspraak kunnen over doen als we
of het hele universum in kaart hebben gebracht
of het eerste buitenaardse leven hebben ontdekt?

Mvg
nattebadeend

Re: Aangenaam

Berichtdoor Blueflame » 16 feb 2015, 19:35

nattebadeend schreef:Hallo daar,

Welkom, nattebadeend

Anderzijds ben ik ook kritisch voor de sceptici, die dikwijls zonder het te beseffen hun eigen dogma's hebben.
Ik was bvb behoorlijk geagiteerd door een bepaalde thread met de titel 'Buitenaards leven bestaat niet'.
Is dat niet even onwetenschappelijk als te beweren dat buitenaards leven wel met zekerheid bestaat?

Goed lezen.
Die titel was ironisch bedoeld.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Keer terug naar Gastenboek