Lurker met zin om actief te worden.

Even voorstellen...
Niet verplicht, maar het mag.
Liever geen (uitgebreide) discussies hier.

Lurker met zin om actief te worden.

Berichtdoor TheSurvivor » 17 jun 2011, 21:42

Aangezien ik een begroeting in de zin van "hallo" enz een beetje vreemd vindt steek ik maar direct van wal.
Ik ben Joep, doe het laagste aller IT-jobs (ISP first line support) en ben een bewandelaar van vele mislukte paden in de academische wereld.
Ik heb professor Braeckmans eerste jaar als prof in Gent meegemaakt toen ik na een half jaar biologie overstapte naar wijsbegeerte. Na 3,5 jaar, waarvan 1 geslaagd, en veel persoonlijke problemen gestopt, overgestapt naar het RITS in Brussel waar ik na een jaartje regie leerde dat ik wel veel van film wist maar het absoluut niet zelf kan maken.
Wegens ondertussen 23 en geen zin om terug ergens een (toen nog) 1e kan te starten een eerste passage als helpdesker gestart.
Na te beseffen dat grote callcenters de westerse en (post)moderne variant van sweatshops zijn terug naar Gent verkast, deze keer een (ondertussen) 1e bach sociologie gestart. Goed gestart, zonder al teveel problemen tot 3e bach toen het noodlot een paar keer toesloeg, en ik uiteindelijk in een GIT 3e bach & master merkte dat de geldreserve op was, mijn rug lastig deed, en het passeren van de magische 30 toch z'n weerslag had op mijn motivatie.
Dus nu weer support. Voor dezelfde ISP, maar nu intern en weg van de (degoutante) hel van het externe callcenter.

Mijn intellectuele honger wordt daar natuurlijk niet gestild, en als jarenlange occasionele lurker en sympathisant, heb ik ondertussen toch maar besloten me ook lid te maken en te kijken of ik aan sommige discussies nog iets kan bijdragen.

Al is mijn moment de gloire wel gepasseerd toen ik professor Braeckman een kleine hak zette tijdens een programma op radio 1 over klonen. Waar hij een stelling van me volledig beaamde om er dan op gewezen te worden dat de e-mail ondertekend was door een ex-gebuisde-student van hem.
TheSurvivor

Re: Lurker met zin om actief te worden.

Berichtdoor On track! » 25 jun 2011, 09:59

Welkom! En op naar een volgend moment de gloire... misschien in de arena van dit forum? Waar eer en eeuwige roem je deel kunnen worden, of zoiets. :D

Mvg
"Everything is vague to a degree you do not realize till you have tried to make it precise."
-Bertrand Russell-
On track!

Berichtdoor willem_betz » 30 jun 2011, 13:24

Welkom ! Maar toch een kleine verwittiging:
Dit forum is er niet om strijd te leveren, hakken te zetten, te winnen of glorie te beleven, wel om bij te leren of om iets beter te begrijpen.
Al is mijn moment de gloire wel gepasseerd toen ik professor Braeckman een kleine hak zette tijdens een programma op radio 1 over klonen. Waar hij een stelling van me volledig beaamde om er dan op gewezen te worden dat de e-mail ondertekend was door een ex-gebuisde-student van hem.

Gebuisd worden is geen ramp of geen schande, het betekent enkel dat je op dat moment over die bepaalde materie niet genoeg kon vertellen. Dat kan zijn omdat je er niet genoeg aan gewerkt had, of dat je het echt niet aankon omdat je een verkeerde keuze had gemaakt.
Veel plezier op het forum.
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor TheSurvivor » 04 jul 2011, 14:02

Maak u geen zorgen, ik ben hier exact om die redenen :) Ik ben ook niet echt iemand met een overwinnings- of bekeringsdrang.

En het ging ook gewoon een luchtige anecdote uit de tijd dat ik me nog wat meer mentaal kon oefenen. Buiten het ene cursusje christendom van prof. Vermeersch was professor Braeckman trouwens de prof waar ik het meest van heb opgestoken dat ook effectief is blijven hangen in die studieperiode. Ik heb vooral spijt van mijn mislukte studies, niet echt schaamte - vooral omdat ik me er steeds bewust van ben geweest (buiten de filmregie - hoe graag ik het ook deed) dat ik ze effectief aankon.

En gezien mijn constante adoratie voor skeptici leek me dit inderdaad een leuke manier om mee te discussiëren waar ik het gevoel heb dat ik iets kan bijleren of iets kan toevoegen.
TheSurvivor

Keer terug naar Gastenboek