zoekend schreef:Heeck schreef:Speciaal >>> Zoekend,
Weest zo goed om uiterlijk dinsdagochtend aanstaande je vragen zo exakt mogelijk geformuleerd, per stuk op een rijtje te hebben gezet.
En wel zo dat ik ze direkt kan afdrukken; dus geen doorklik-verwijzingen enzo., en met per stuk een hele korte, glasheldere toelichting over de aanleiding tot de vraag.
Reden:
Die dinsdagavond zit ik in bescheiden gehoor te luisteren naar Prof Boekschoten, die naar mijn beste begrip expert is op het soort zaken waar jij vragen over hebt.
En het lijkt me aardig om van die gelegenheid extra gebruik te kunnen maken.
Graag wil ik jouw vragen voor die tijd minstens zover hebben doorgelopen dat ik ze snap en daardoor zo kan stellen dat ik zèlf het antwoord wil weten en waarom. Vandaar de tijdslimiet.
Roeland
PS
Deze Boekschoten:
http://www.studiegids.vu.nl/index.html? ... 05&taal=EN
r.
Ik was twee dagen op reis, en pas terug.
Ben straks op weekend, maar zal morgenavond of ten laatste Maandagmorgen pogen je verzoek tegemoet te komen.
Sorry for delay
BertBoekschoten schreef:Ik sta geheel achter Out of Africa. Het geheel van bewijsmateriaal overziend, blijft dit de meest "parsimonious" verklaring. 't Is goed dat het bewijsmateriaal steeds opnieuw kritisch wordt bekeken, dat leidt tot scherper stellen.
De motivering welke u aanvoert is zeker niet uitsluitend dubieus -het genetisch argument dient bijgesteld.
Maar de kracht van Out of Africa is groot. De vondsten in Zuid-Afrika tonen daar anatomisch moderne mensen met een beschaving op "aurignacien" niveau van 75.000 jaar geleden.
De Neanderthalers uit de grot van Sclayn (100.000 jaar oud) en uit 't Neanderdal (45.000 jaar) hebben een evident andere genetische signatuur, en een beschavingsniveau dat niet op het europese "magdalenien / aurignacien" aansluit.
De Solomens van Java (30.000 jaar oud) is nog geheel op Neanderthalerniveau.
Dit was 't, in het kort. U kunt me bereiken via . . . . . . (bij mij per PM op te vragen) op www.falw.vu.nl .
Met vriendelijke groet,
B.
Heeck schreef:Bij deze lost de postduif het antwoord:BertBoekschoten schreef:Ik sta geheel achter Out of Africa. Het geheel van bewijsmateriaal overziend, blijft dit de meest "parsimonious" verklaring. 't Is goed dat het bewijsmateriaal steeds opnieuw kritisch wordt bekeken, dat leidt tot scherper stellen.
De motivering welke u aanvoert is zeker niet uitsluitend dubieus -het genetisch argument dient bijgesteld.
Maar de kracht van Out of Africa is groot. De vondsten in Zuid-Afrika tonen daar anatomisch moderne mensen met een beschaving op "aurignacien" niveau van 75.000 jaar geleden.
De Neanderthalers uit de grot van Sclayn (100.000 jaar oud) en uit 't Neanderdal (45.000 jaar) hebben een evident andere genetische signatuur, en een beschavingsniveau dat niet op het europese "magdalenien / aurignacien" aansluit.
De Solomens van Java (30.000 jaar oud) is nog geheel op Neanderthalerniveau.
Dit was 't, in het kort. U kunt me bereiken via . . . . . . (bij mij per PM op te vragen) op www.falw.vu.nl .
Met vriendelijke groet,
B.
Roeland
PS
Anekdotische toegift:
Toen B. je vraag had gelezen ontspon zich het volgende mini-dialoogje:
B: Is die persoon links ?
H: Hoe bedoel je, politiek ?
B: Ja precies
H: Wat heeft dat met de vraag van doen ?
B: In Rusland waren ze ook vóór die multi-variant met overal los van elkaar ontsaande beschavingen.
H: Aha, dat paste bij de politieke mode.
B: Precies ja.
Wie weet kan je daar ook nog iets mee.![]()
r.
Zoekend schreef:Wat moeten we er nu mee, met die reactie? Je hebt veel meer ervaring met dit forum dan ik, en ik laat het aan jou over om te beslissen of het erop kan worden geplaatst.
Oneof schreef:Hey hier ben ik nog eens.
Nog wat voorbeelden van de hiaten in het fossielen bestand?
Zoek niet verder en klik hieronder:
http://www.allaboutthejourney.org/dutch ... estand.htm![]()
Tot nog eens
Ondanks de heldere belofte dat de paleontologie een middel biedt om evolutie te zien, heeft deze een aantal stekelige moeilijkheden voor evolutionisten opgeleverd, de meest notoire daarvan is de aanwezigheid van gaten in het fossielenbestand. Evolutie vereist overgangsvormen tussen soorten en de paleontologie verstrekt
axxyanus schreef:Oneof schreef:Hey hier ben ik nog eens.
Dit is de normale creationistische rommel, die gewoon per definitie nooit zal op te lossen zijn omdat de problemen vervat zittenn in de manier van de zaken te bekijken.
Een voorbeeld:Ondanks de heldere belofte dat de paleontologie een middel biedt om evolutie te zien, heeft deze een aantal stekelige moeilijkheden voor evolutionisten opgeleverd, de meest notoire daarvan is de aanwezigheid van gaten in het fossielenbestand. Evolutie vereist overgangsvormen tussen soorten en de paleontologie verstrekt
Dit is het probleem van overgangsvormen te vereenzelvigen met "gaten". Op die manier is het probleem natuurlijk nooit op te lossen want elk fossiel dat men vind houdt daarmee op een overgangsvorm te zijn en als gevolg heeft men daarna twee gaten i.p.v. één. Hoeveel fossielen we ooit nog vinden er zullen altijd "gaten" zijn en de "overgangsvormen" zullen altijd ontbreken.
LordDragon schreef:Gaten in het fossielen bestand lijken mij best aanvaardbaar. Tenzij je ervan uitgaat dat alles al gevonden is, en dat is niet zo. Men is nog steeds aan het onderzoeken en opgraven. Aan de andere kant lijkt het me ook logisch dat bepaalde gaten nooit zullen ingevuld worden.
Dit geeft echter nog geen verklaring aan de onzin dat de dinosauriers 6000 jaren geleden vreedzaam samenleefden met de mensen. Het lijkt me even absurd als zeggen dat god de aarde schiep in 7 dagen.![]()
MVG, LD.
Mutatie is een vorm van degeneratie
En kan ook voor resistentie tegen HIV zorgen.Peepoll schreef:Dit is niet waar, mutatie kan voor degeneratie zorgen, mar kan ook voor het ontstaan van nieuwe soorten zorgen.
slechtweervandaag schreef:In een documentaire over evolutie-creationisme een billenkletser gehoord van de directeur van het creation museum: "de dinosaurussen hadden tanden en klauwen nodig om de noten en vruchten te kraken in het aards paradijs."
Haaien werden door de lieve God ongetwijfeld van tanden voorzien voor het verorberen van zeevruchten.
redwasp schreef:vrede,slechtweervandaag schreef:In een documentaire over evolutie-creationisme een billenkletser gehoord van de directeur van het creation museum: "de dinosaurussen hadden tanden en klauwen nodig om de noten en vruchten te kraken in het aards paradijs."
Haaien werden door de lieve God ongetwijfeld van tanden voorzien voor het verorberen van zeevruchten.
en dat terwijl iedereen eigenlijk heel goed weet dat de tanden van haaien en de klauwen van dinosauriêrs niet door de schepper, maar door satan zelve zijn geschapen en wel met geen andere reden dan het verwarren van de echte gelovigen, zodat zij van het rechte pad zouden afwijken.
vrede,
redwasp
Tot nog eens
barbiebarb schreef:Er zijn nog steeds mensen die van een aap afstammen, zonder geest.
Alleen een lichaam en een ziel..
Thomas schreef:Bij vinken kan je zeggen dat de vogels met de juiste vederkleur of bekgrootte aangepast aan de omgeving overleefden. Hoe zit het bij mensen? Welke toevallige mutaties of afwijkingen zijn er bij mensen ontstaan, die hem meer dan andere mensensoorten deed overleven?
axxyanus schreef:Oneof schreef:Hey hier ben ik nog eens.
Dit is de normale creationistische rommel, die gewoon per definitie nooit zal op te lossen zijn omdat de problemen vervat zittenn in de manier van de zaken te bekijken.
Een voorbeeld:Ondanks de heldere belofte dat de paleontologie een middel biedt om evolutie te zien, heeft deze een aantal stekelige moeilijkheden voor evolutionisten opgeleverd, de meest notoire daarvan is de aanwezigheid van gaten in het fossielenbestand. Evolutie vereist overgangsvormen tussen soorten en de paleontologie verstrekt
Dit is het probleem van overgangsvormen te vereenzelvigen met "gaten". Op die manier is het probleem natuurlijk nooit op te lossen want elk fossiel dat men vind houdt daarmee op een overgangsvorm te zijn en als gevolg heeft men daarna twee gaten i.p.v. één. Hoeveel fossielen we ooit nog vinden er zullen altijd "gaten" zijn en de "overgangsvormen" zullen altijd ontbreken.
pitman schreef:Iedere vorm is een tussenvorm, onwetende pipo!
willem_betz schreef:pitman schreef:Iedere vorm is een tussenvorm, onwetende pipo!
juist !![]()
De pipo kan enkel citeren uit zijn slogan-boekje, andere teksten of bronnen kan of wil hij niet kennen.
pitman schreef:Iedere vorm is een tussenvorm, onwetende pipo!
pitman schreef:Mijn mening? Nee, da's hoe evolutie werkt!
En probeer me maar niet wijs te maken dat je Gould hebt gelezen. Je quote gewoon van een website door een andere onnozelaar geschreven.
outremer schreef:Hij doet niks anders dan quotes dumpen .....
Da's toch niet de bedoeling van dit forum dacht tik ?
Blueflame schreef:outremer schreef:Hij doet niks anders dan quotes dumpen .....
Dat mag nu inderdaad gaan stoppen. De fouten van zijn quotes zijn voldoende aangetoond.
Nu ook weer een quote van het einde van de 19E eeuw.
Eliyahu schreef:Blueflame schreef:outremer schreef:Hij doet niks anders dan quotes dumpen .....
Dat mag nu inderdaad gaan stoppen. De fouten van zijn quotes zijn voldoende aangetoond.
Nu ook weer een quote van het einde van de 19E eeuw.
Bs"d
Ben je niet in de war met de 20e eeuw?
http://tiny.cc/3-miracles
outremer schreef:pitman schreef:Mijn mening? Nee, da's hoe evolutie werkt!
En probeer me maar niet wijs te maken dat je Gould hebt gelezen. Je quote gewoon van een website door een andere onnozelaar geschreven.
Van mij mag hij een tijdje buiten spel gezet worden.
Hij doet niks anders dan quotes dumpen .....
Keer terug naar Desinformatie van creationisten debunked
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast