Creationisme

Creationisme

Berichtdoor matdoya » 17 jan 2010, 18:06

... of tegenwerpingen ertegen.

Als een fervente creationist je sceptische interne rust komt verstoren kan je alvast de volgende tegenwerping opwerpen:

Creationisme gaat er van uit dat God de mens geschapen heeft naar zijn evenbeeld (perfect dus).

Waarom heeft God dan de volgende imperfecties toegestaan? :
1) Knieën zouden beter omgekeerd plooien, dat ondersteund de rug beter
2) De kegeltjes en staafjes in het oog staan verkeerd, moesten ze omgekeerd staan zouden we 5x beter kunnen zien
3...) ... (vul nog voorbeelden aan, er was ook een over de keel, maar die ken ik niet exact)

grtz,

S.
Een eikenboom in de tuin.
matdoya

Re: Creationisme

Berichtdoor Niko » 17 jan 2010, 18:23

Ik heb me al meermaals afgevraagd hoe een stoel er dan zou uitzien... probeer zelf eens een schetsje te maken van een stoel die comfortabel zou zijn.
"Eternal nothingness is fine if you happen to be dressed for it."
-Woody Allen-
Niko

Berichtdoor Thomas » 17 jan 2010, 19:48

De stoel zou hetzelfde model kunnen hebben gehad. Je zou met je buik en gezicht naar de leuning zitten/liggen. Voor- en achterkant stoel zouden omgekeerd heten. Twee mensen zouden een gesprek met de leuningen naar elkaar doen. Dit allemaal in de veronderstelling natuurlijk dat God ons werkelijk geschapen zou hebben. Lijkt allemaal zeer logisch. 8)
"science is a culture of (reasonable) doubt" (Richard Feynmann)
Thomas

Berichtdoor Dwarsdenker » 17 jan 2010, 20:09

matdoya schreef:... of tegenwerpingen ertegen.

Als een fervente creationist je sceptische interne rust komt verstoren kan je alvast de volgende tegenwerping opwerpen:

Creationisme gaat er van uit dat God de mens geschapen heeft naar zijn evenbeeld (perfect dus).

Waarom heeft God dan de volgende imperfecties toegestaan? :
2) De kegeltjes en staafjes in het oog staan verkeerd, moesten ze omgekeerd staan zouden we 5x beter kunnen zien
3...) ... (vul nog voorbeelden aan, er was ook een over de keel, maar die ken ik niet exact)

grtz,

S.

Ik zou willen antwoorden, maar sorry.... internettijd is op
Wetenschap is gericht op het zoeken naar de best mogelijke verklaring.
Dwarsdenker

Berichtdoor Berre » 04 mei 2014, 11:53

De slokdarm en de luchtwegen kruisen elkaar in de larynx. Bij het slikken dient de luchtweg te worden gesloten. Loopt dat fout dan leidt het tot verslikking en accasioneel tot de dood door verstikking.

Ook het feit dat je geheugen "achteruit gaat" en dat ouderdom in het algemeen tot slijtage leidt is een flink gebrek van de "schepping". :mrgreen:
Je gaat het pas zien als je het doorhebt. Johan Cruyff
Berre

Berichtdoor villijn » 18 nov 2016, 14:17

Blijkbaar is de kans groot dat Trump een fervent creationist wil aanstellen als minister van onderwijs.
Zijn naam ontsnapt mij, maar de man gelooft en predikt dat Adam en Eva écht hebben bestaan. De evolutieleer is het grootste bedrog aller tijden en de piramides zijn er niet gekomen door de Egyptenaren, maar door de H. Jozef, die ze persoonlijk ontworpen heeft als graansilo's met het vooruitzicht op de 7 plagen van Egypte.
Het is dus de bedoeling dit soort godgeklaagde onzin te voorzien in het lessenpakket vanaf LO.
Blijkbaar hebben de republikeinen met trump niet alleen de pedalen verloren, maar ook het laatste greintje gezond verstand.
villijn

Berichtdoor Renate » 18 nov 2016, 14:52

villijn schreef:Blijkbaar is de kans groot dat Trump een fervent creationist wil aanstellen als minister van onderwijs.
Zijn naam ontsnapt mij, maar de man gelooft en predikt dat Adam en Eva écht hebben bestaan. De evolutieleer is het grootste bedrog aller tijden en de piramides zijn er niet gekomen door de Egyptenaren, maar door de H. Jozef, die ze persoonlijk ontworpen heeft als graansilo's met het vooruitzicht op de 7 plagen van Egypte.
Het is dus de bedoeling dit soort godgeklaagde onzin te voorzien in het lessenpakket vanaf LO.
Blijkbaar hebben de republikeinen met trump niet alleen de pedalen verloren, maar ook het laatste greintje gezond verstand.

Dat zou dan naar ik meen Ben Carson moeten zijn.
http://scienceblogs.com/insolence/2015/ ... -skeptics/
Most recently, video of a commencement speech he gave in 1998 was unearthed, and in it Carson contradicted the consensus among historians that the Egyptian pyramids were built as tombs for pharaohs and stated that he believed that they were, in fact, built by Joseph to store grain. (On the plus side, at least he said he didn’t believe that aliens had anything to do with their construction.) His reasoning was—shall we say?—not convincing.

http://scienceblogs.com/insolence/2015/ ... cientists/
Renate

Berichtdoor villijn » 18 nov 2016, 16:39

cq Renate:

"Dat zou dan naar ik meen Ben Carson moeten zijn."

Inderdaad; dank voor de inbreng. Het blijkt een geflipte neurochirurg te zijn.
Ik neb het scienceblog-filmpje in uw reactie bekeken.
De man is apetrots op zijn "overwinning" in een discussie met R. Dawkins.
Hij had alle argumenten van Dawkins weerlegd met één enkele volzin: "You convinced me of one thing, that is I came from God and you came from a monkey".
Discussie gesloten en applaus op alle banken.
Waarschijnlijk ligt Dawkins er nog van wakker ;-)
villijn

Berichtdoor villijn » 18 nov 2016, 16:44

verkeerde toets: ben het forum nog niet goed gewoon. Sorry.
villijn

Keer terug naar Desinformatie van creationisten debunked