Ingrid Holvoet: oplichting door neptherapie op afstand.

Dit forum biedt de gelegenheid voor discussie over pseudo-wetenschappelijke feiten of 'gebakken lucht' op Nederlandstalige websites. Vul zelf aan... Reacties die valse verdachtmakingen bevatten of argumentloos zijn worden verwijderd.

Berichtdoor Elise » 03 maart 2008, 01:20

Maar je blijft toch maar verder doktertje spelen.
Elise

Berichtdoor Timmber » 03 maart 2008, 02:03

Ingrid Holvoet schreef:Tom en ik hebben altijd een heel goede verstandhouding gehad. We hebben dezelfde levensvisie en hetzelfde levensdoel.
Een tijd geleden heeft Tom een zeer ernstig probleem gekregen, wat hem radeloos maakte en waardoor hij een totaal andere persoon werd dan hij altijd geweest was.

Hij kreeg een andere visie op de dingen, hij werd heel agressief naar zijn ouders toe en naar mij toe.
Gedurende die periode heb ik hem gratis therapie gegeven aan een intensiteit die nog nooit iemand gekregen heeft, om hem door de moeilijke periode heen te krijgen en om zijn leven te redden.

Hij heeft in die periode een aantal dingen gedaan die niet door de beugel konden, en waar hij normaal gezien iemand is die heel eerlijk en betrouwbaar is, werd hij in die periode iemand die bijzonder leugenachtig was. Hij was onhandelbaar voor zowel zijn ouders als voor mij. Zijn moeder zei: ik heb een andere zoon, hij is onherkenbaar geworden. Hij was waanzinnig in zijn gedrag. Hij had ideeen en visies op de dingen die hij nooit gehad heeft. Zijn moeder maakte een opmerking: hij stookt ons op tegen jou en hij stookt jou op tegen ons.
Ik weet niet of ze zijn toestand in de psychiatrie psychotisch zouden noemen.

Hij stuurde mij b.v. bijzonder agressieve mails onder het emailadres van zijn moeder en getekend door zijn moeder. Hij wou de indruk geven dat wat hij schreef de mening van zijn moeder was.
Hij wou mij onder druk zetten om nog meer therapie te geven dan ik al gaf. Maar dat was voor mij onmogelijk want ik werkte aan een buitengewoon hoge intensiteit op hem. Een intensiteit die ik een tijd kan volhouden maar niet blijvend.

Na die moeilijke periode werd Tom enkele maanden geleden weer de persoon van vroeger. Hij heeft weer de visie als voorheen en de verstandhouding tussen ons is weer zoals het altijd geweest is. Het waanzinnig gedrag dat hij vertoonde is verdwenen.

Hij is nu echter bijzonder ontredderd door wat hij gedaan heeft. Desondanks ben ik niet van plan om hem te laten vallen en zal ik hem verder gratis behandelen tot hij beter is. Dat heb ik hem altijd al gezegd en dat zal zo blijven.

Ik heb in de loop van de behandeling van Tom meermalen aangedrongen dat hij zou opgenomen worden in een ziekenhuis. Wat hij altijd geweigerd heeft. Geen enkel argument heeft hem ooit kunnen overtuigen om dit te doen.

Ingrid Holvoet

Kom, kom als iemand mij 50-100K lichter maakt wordt ik ook agressief. Jij bent gewoon een oplichtster, gratis nabehandeling van positieve gedachten of niet.
Timmber

Berichtdoor willem_betz » 03 maart 2008, 02:05

Bijzonder ongeloofwaardige beweringen, komend van iemand die op haar website zonder verpinken zegt dat ze de oorzaak van psychoses kan wegnemen, die aan het slachtoffer schrijft dat ze "zijn enige hoop en houvast is", die er alles aan doet om haar slachtoffer een afkeer of haat tegen artsen in te pompen.
http://www.ltapersoonlijkeontwikkeling.com/info.asp?language=NL&pagina=LTA%20Persoonlijke%20Ontwikkeling
Psychoses, autistische kenmerken, crimineel gedrag enz. zijn volgens de visie van LTA het resultaat van de patronen die zich rond de persoon bevinden. Bij het breken van die patronen en het bevrijden van de onderliggende energieën kan iemand ertoe komen normaal te functioneren

Tot een paar weken geleden stond daar ook nog dat ze kanker en aids kan genezen, maar dat heeft ze recent weggehaald, maar we hebben nog wel een kopie in archief.
Op haar website kan je vandaag nog wel vinden dat haar behandeling aangewezen is bij :
"depressie, egoïsme, jaloezie, koppigheid, dyslexie, autisme, hyperventilatie, depressie, migraine, eczeem, astma, hooikoorts, slecht slapen, allergie, diarree, constipatie, psychosomatische pijn, allerlei lichamelijke klachten, schizofrenie, ADHD, borderline, zwaarlijvigheid ."

U leest goed, ook schizofrenie!
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Elennaro » 03 maart 2008, 03:04

Er staat ook bij dat de therapie je langer doet leven... Inspelen op mensen hun doodsangst zonder bewijs of goede reden, ik walg ervan.
Ceci n'est pas une signature.
Elennaro

Berichtdoor tool » 03 maart 2008, 12:19

Je zou voor minder vluchten naar het buitenland.
Zouden haar "genezende gedachten" grensoverschrijdend werken? :twisted:
I must arm myself to fight you by making weapons out of my imperfections.
tool

Berichtdoor kil » 03 maart 2008, 16:16

tool schreef:Je zou voor minder vluchten naar het buitenland.
Zouden haar "genezende gedachten" grensoverschrijdend werken? :twisted:
Dat gaat alleszinds extra kosten. En ze zal nog sneller "uitgeput" raken door de afstand die ze moet overbruggen. Dus haar klantenbestand zal moeten afnemen of ze moet op een lager pitje "zenden".

Voor de rest: Schandalig dat mensen blijkbaar niet beschermd worden tegen personen als IH. Iets meer controle op mensen die doktertje spelen zonder studie zou wel mogen. Ze krabbelt blijkbaar toch al deels terug door ziekten weg te halen van de "te genezen" lijst, dat zegt al vrij veel.
kil

Berichtdoor Heeck » 03 maart 2008, 18:56

willem_betz schreef:Bijzonder ongeloofwaardige beweringen, komend van iemand die op haar website zonder verpinken zegt dat ze de oorzaak van psychoses kan wegnemen, die aan het slachtoffer schrijft dat ze "zijn enige hoop en houvast is", die er alles aan doet om haar slachtoffer een afkeer of haat tegen artsen in te pompen.
http://www.ltapersoonlijkeontwikkeling.com/info.asp?language=NL&pagina=LTA%20Persoonlijke%20Ontwikkeling
Psychoses, autistische kenmerken, crimineel gedrag enz. zijn volgens de visie van LTA het resultaat van de patronen die zich rond de persoon bevinden. Bij het breken van die patronen en het bevrijden van de onderliggende energieën kan iemand ertoe komen normaal te functioneren

Tot een paar weken geleden stond daar ook nog dat ze kanker en aids kan genezen, maar dat heeft ze recent weggehaald, maar we hebben nog wel een kopie in archief.
Op haar website kan je vandaag nog wel vinden dat haar behandeling aangewezen is bij :
"depressie, egoïsme, jaloezie, koppigheid, dyslexie, autisme, hyperventilatie, depressie, migraine, eczeem, astma, hooikoorts, slecht slapen, allergie, diarree, constipatie, psychosomatische pijn, allerlei lichamelijke klachten, schizofrenie, ADHD, borderline, zwaarlijvigheid ."

U leest goed, ook schizofrenie!

En dat alles nog op afstand via -een ongedfinieerd iets-, dat simultaanbehandelen bij afwezigheid van de behandelende Ingrid niet in de weg staat.
Zie haar uitleg naar mij op het Holvoet-forum, afdeling SKEPP.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor windsurfer » 03 maart 2008, 21:02

Ik heb op dat forum eens gelezen, het mechanisme dat je bij sekten ook altijd ziet, is klassiek en is bekend: dame met ernstige persoonlijkheidspathologie met verstoorde realiteitstoetsing (schizotypie) gelooft oprecht in eigen wanen en gaven en sleurt psychiatrische gevallen en identiteitszwakke mensen mee, die haar vervolgens als een guru vereren en letterlijk voor haar door het vuur zullen gaan. Het betalen in grote sommen geld of in wat anders bevestigen deze verheerlijking, want elke cognitieve dissonant moet verdreven. Het is voor een 'client' een psychologisch té grote klap om na 20.000 euro of meer te moeten inzien dat je er vreselijk naast zit en besodemieterd bent. Onmogelijk te verhapstukken. In tegendeel, mensen zullen zich aan de sekteleider vastklampen als teken aan een schaap.
Sekten gebruiken daarom vaak bizarre tegenprestaties en betalingen, zoals kappen met je geliefde familie, al je geld investeren of al je bezit afstaan om je volgelingschap te garanderen. Vaak kun je hierdoor ook niet meer terug.

PS de vergelijking met Jezus wordt op de site echt gemaakt. Los van het feit dat dit een drogredenering uit het boekje is, onderstreept het de kwalificaties die deze mw. Holvoet ontvangt van haar 'clienten' en het onderstreept ook de psychische afhankelijkheid die mw. Holvoet voor bepaalde mensen vervult en die zij blijkbaar niet tegenhoudt. Dat laatste doet zijn natuurlijk niet, want zij gelooft zelf oprecht in wat ze doet en vindt de positie die mensen haar daarom toekennen, niet meer dan vanzelfsprekend.

NB Ik vind het in dit soort situaties altijd zo jammer om te merken hoe onbekend de gangbare psychopathologische ziekteleer is bij de grote groep mensen. Dat zou veel ellende kunnen schelen, maar anderzijds, de radelozen geloven. En zoals iemand ooit eens zei: hoe groter de leugen, hoe meer bereid men is die te geloven.

Die mw. Holvoet is óf een gewiekste oplichtster óf hartstikke gek. Maar ook hier zal de waarheid in het midden liggen: ze is beiden.
windsurfer

Berichtdoor Heeck » 03 maart 2008, 21:33

Windsurfer,

En toen ??
Want jouw conclusie kwam heel in het begin van dit topic ook al bovendrijven.

Maar hoe zou een dergelijk bedrog, dat wat verder gaat dan een clubje geestverwanten (pun not intended) wanneer kunnen worden opgebroken ?

Welke mogelijkheden zie jij ??

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor windsurfer » 03 maart 2008, 21:41

Heeck schreef:Windsurfer,
En toen ??

Daar heb ik dan overheen gelezen, sorry.

Maar hoe zou een dergelijk bedrog, dat wat verder gaat dan een clubje geestverwanten (pun not intended) wanneer kunnen worden opgebroken ?

Antipsychotica.
windsurfer

Berichtdoor Henriette » 03 maart 2008, 21:59

Voor mevrouw bedoel je (hoop ik)
Henriette

Berichtdoor Heeck » 03 maart 2008, 22:10

windsurfer schreef:
En toen ??

Daar heb ik dan overheen gelezen, sorry.

Antipsychotica.

Windsurfer,

Gedwongen opname en/of behandeling van een genezer(es) ??!!
Hoe zie jij dat gerealiseerd ???
En ik ben serieus, want jij moet de discussie(s) kennen over niet alleen het zelfbeschikkingsrecht tegenover gedwongen behandeling en ook nog de NL-wet-BIG die doktertje spelen buitensluiten erg moeilijk maakt.

Nog ongeacht de handhaafbaarheid.

Enigerlei uitvoerbare suggestie ??

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor peterA » 04 maart 2008, 12:24

windsurfer schreef:...Die mw. Holvoet is óf een gewiekste oplichtster óf hartstikke gek. Maar ook hier zal de waarheid in het midden liggen: ze is beiden.

De kite van 't rek gehaald? :wink:
Huh?
peterA

Berichtdoor tool » 04 maart 2008, 12:44

Heeck schreef:Gedwongen opname en/of behandeling van een genezer(es) ??!!
Hoe zie jij dat gerealiseerd ???

Collocatie in België
HOOFDSTUK I. - Voorafgaande bepalingen.

Artikel 1. Buiten de beschermingsmaatregelen waarin deze wet voorziet, kunnen de diagnose en de behandeling van psychische stoornissen geen aanleiding geven tot enige vrijheidsbeperking, onverminderd de toepassing van de wet van 1 juli 1964 tot bescherming van de maatschappij tegen de abnormalen en gewoontemisdadigers.

Art. 2. De beschermingsmaatregelen mogen, bij gebreke van enige andere geschikte behandeling, alleen getroffen worden ten aanzien van een geesteszieke indien zijn toestand zulks vereist, hetzij omdat hij zijn gezondheid en zijn veiligheid ernstig in gevaar brengt, hetzij omdat hij een ernstige bedreiging vormt voor andermans leven of integriteit. De onaangepastheid aan de zedelijke, maatschappelijke, religieuze, politieke of andere waarden mag op zichzelf niet als een geestesziekte worden beschouwd.

Art. 3. Degene die zich vrij laat opnemen in een psychiatrische dienst, kan deze te allen tijde verlaten.

In het geval IH zal -mijns inziens- na een klacht, het vredegerecht moeten bepalen of 1) er een geesteszieke toestand is 2) of er maatschappelijk gevaar is.

Ik weet niet hoe dit zit in Nederland, mss dat ze net daarom verhuist?
tool

Berichtdoor Digit » 04 maart 2008, 12:55

Ik denk dat je van IH onmogelijk kunt zeggen dat "een ernstige bedreiging vormt voor andermans leven of integriteit". Wél van hun portemonnée. En dié bedreiging staat los van haar "geestelijke gezondheid" !

Bovendien is "De onaangepastheid aan de zedelijke, maatschappelijke, religieuze, politieke of andere waarden" op zichzelf géén geestesziekte.

Bovendien zou een ingrijpen op die basis een noodmiddel zijn dat haar in een total verkeerd daglicht plaatst :slachtofferrol : "corrupte medische wereld verklaart succesvolle concurrente voor gek !". Grote koppen in "Dag Allemaal", "Privé", "maarNatuurlijk", ....... !

De enige goede grond voor een ingrijpen is dat wat ze wérkelijk doet : oplichterij ! Het probleem zal zijn om dat te bewijzen !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor windsurfer » 04 maart 2008, 13:03

Ik zeg het hierboven wat kortaf, maar wel met een serieuze toon: ik ben ervan overtuigd (voor zover ik dat kan zijn enkel op grond van informatie uit media en internet natuulijk maar deze slag om de arm houd ik dan) dat bij dit soort 'genezers' met degelijke oprecht bedoelde claims als 'door aan iemand te denken iemand beinvloeden' geestesziekte speelt (óf oplichterij en niet zelden beiden). Het menen te kunnen beinvloeden met gedachten is een klassiek voorbeeld van een psychotische beleving; net als menen van buitenaf door anderen beinvloed te worden, het is beiden een vorm van magisch denken, de laatste wat meer paranoide.

Een weg zou langs het (privaat of straf-) recht kunnen zijn. Je kunt iemand aanklagen voor onrechtmatige daad (privaatrecht), of vervolgen voor een strafbaar feit zoals oplichting. Dan zal een gerechtelijk onderzoek kunnen volgen naar strafbaarheid van het ten laste gelegde en schuldig zijn van de verdachte. In deze laatste fase kan een deskundigenoordeel gevraagd worden (in Nederland is dat onderzoek door psycholoog en psychiater). Mocht dan blijken dat iemand geestesziekte heeft en dat die geestesziekte een relatie heeft met het gepleegde strafbaar feit, dan kan een al dan niet gedwongen behandeling volgen.

Er zijn geen directe wegen Heeck, als je daar op doelt. Helaas, het is bijna altijd een kwestie van ingrijpen als er reeds schade is. En dan nog is die schade heel moeilijk te bewijzen daar mensen vrijwillig met dit soort 'genezers' in zee gaan, en schade ook nog eens subjectief is. Want wat voor de een 10.000 euro schade is, kan voor de ander 'betaling voor therapie' zijn.
windsurfer

Berichtdoor Heeck » 04 maart 2008, 13:09

Windsurfer,

Even had ik de hoop dat je ergens een gaatje had gevonden, dat hiervoor over het hoofd was gezien.
Maar zonder aanklacht van een benadeelde of minstens een belanghebbende is er noch in België, noch in NL iets aan te vangen.

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor tool » 04 maart 2008, 13:31

Eigenlijk is het toch te gek voor woorden: iemand kan iemand anders door en door oplichten, zolang de betrokkenen geen klacht neerleggen kan er niets ondernomen worden. Zo blijft men al ziende blind en zijn de toeschouwers aan de zijlijn (wij dus hier in dit geval) die het onrecht willen aanklagen machteloos.
tool

Berichtdoor peterA » 04 maart 2008, 15:04

Als zelfs integere bekwame therapeuten in B nog geen juridische onderbouw hebben om hun praktijk op te stoelen,hoe kan men dan verlangen dat dergelijke kwaks bestrafbaar zijn.

De hele geestelijke gezondheidszorg heeft last van neglect,Skepp zal zich in de eerst komende jaren nog niet overbodig maken vrees ik.

Blijven (b)(g)rommen Heeck! en bijten waar nodig ;-)
Huh?
peterA

Berichtdoor Heeck » 04 maart 2008, 16:07

tool schreef:Eigenlijk is het toch te gek voor woorden: iemand kan iemand anders door en door oplichten, zolang de betrokkenen geen klacht neerleggen kan er niets ondernomen worden. Zo blijft men al ziende blind en zijn de toeschouwers aan de zijlijn (wij dus hier in dit geval) die het onrecht willen aanklagen machteloos.

Tool,
Dat klopt nog meer dan je vreest:
http://www.parool.nl/nieuws/2007/MEI/24/p3.html

In Leeuwarden een tijdje geleden ook zo een akkevietje van een of ander genezend medium die geld in een potje liet doen, dat dan afplakte en nog wat gedoe. Uiteraard geld weg: plat bedrog.
Voor de rechter geen kans want als je naar zo een halfgare met zijn vertoning gaat, dan moet je erop bedacht zijn dat je beduveld wordt.

Dat mensen aan de zijlijn machteloos staan heeft ook zijn goede kanten:
Als iedereen iedereen kon aanklagen zonder daar zelf belang bij te hebben, dan was het hek van de dam: stapels en stapels valse aangiften van "verontwaardigden", "halve garen", "pestkoppen" en weet ik wie, die zich geroepen voelt om de wereld op de eigen manier te corrigeren.

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Henriette » 04 maart 2008, 23:34

eens met Windsurfer wb pathologisch beeld (voor zover te overzien)

Het zou zo een doorgeslagen megalomaan kunnen zijn.

Als iemand die megalomaan is ernstige problemen ondervindt in het sociale verkeer (op het werk et cetera) en niet meer goed kan functioneren, dan kan er sprake zijn van een psychische aandoening: bijvoorbeeld een waanstoornis of schizofrenie. In dit geval kan iemand zich inbeelden onverslaanbaar te zijn of een belangrijke maatschappelijke positie in te nemen, bijvoorbeeld speciaal adviseur van het staatshoofd. Het komt ook voor dat iemand zichzelf als een bestaande persoon beschouwt, doorgaans iemand met macht en aanzien. De echte persoon wordt dan beschouwd als oplichter.
bron = wiki
Henriette

Berichtdoor Heeck » 11 apr 2008, 19:54

Ingrid Holvoet opereert nu vanuit Brighton.
Mag met genezen op afstand geen probleem heten.
http://www.ltapersoonlijkeontwikkeling.com/

Op die pagina wordt nog verwezen naar een radio-interview waarin ze ook nog duidelijk maakt dat haar tarieven zo laag zijn omdat ze meer mensen gelijk kan behandelen.

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Enigma » 16 apr 2008, 02:20

Even had ik de hoop dat je ergens een gaatje had gevonden, dat hiervoor over het hoofd was gezien.
Maar zonder aanklacht van een benadeelde of minstens een belanghebbende is er noch in België, noch in NL iets aan te vangen.

Roeland

Toch is het vreemd dat zo iemand niet in aanmerking komt voor een IBS (tenminste in Nederland ken de Belgische wetgeving niet) want zij is toch duidelijk een gevaar voor anderen?!
Een IBS kan alleen onder de volgende voorwaarden:

*u lijdt aan een psychische stoornis en u veroorzaakt een onmiddellijk dreigend gevaar voor uzelf of anderen;
*er is waarschijnlijk een verband tussen uw stoornis en het gevaar;
*u bent niet vrijwillig bereid tot opname;
de dreiging van gevaar is zo dringend dat een uitspraak van de rechter niet kan worden afgewacht;
*het gevaar kan niet op een andere manier, buiten een psychiatrisch ziekenhuis worden afgewend.

Dat is dus voor een spoedopname een andere vorm is de RM;
Met een RM kunt u worden opgenomen in een psychiatrisch ziekenhuis zonder dat u dit zelf wilt. Dit kan alleen als aan de volgende voorwaarden is voldaan:

*u lijdt aan een psychische stoornis en veroorzaakt gevaar voor uzelf of uw omgeving;
*dit gevaar komt voort uit deze stoornis;
*het gevaar kan niet buiten het ziekenhuis worden afgewend;
*u vertoont geen bereidheid tot opneming;
*u bent ouder dan twaalf jaar, of u bent jonger dan twaalf jaar en uw ouders of wettelijk vertegenwoordigers zijn tegen opneming of verschillen daarover van mening.

Iemand die zo gek is als zij en vanuit haar gekte een bedreiging vormt voor de gezondheid en dus het welzijn van derden.............

Het zal wel aan mij liggen maar ik snap dus gewoon niet dat ons rechtssysteem niet de onwetenden beter beschermd :shock:

groet

Enigma

Bron; http://www.psychiatrie.umcg.nl/ucp/pati ... me_RM.html
Geen mens is intelligent genoeg om de eigen domheid te begrijpen.
Enigma

Berichtdoor vogeltje » 24 jul 2008, 12:35

Enigma schreef:

Roeland

Toch is het vreemd dat zo iemand niet in aanmerking komt voor een IBS (tenminste in Nederland ken de Belgische wetgeving niet) want zij is toch duidelijk een gevaar voor anderen?!
Een IBS kan alleen onder de volgende voorwaarden:

*u lijdt aan een psychische stoornis en u veroorzaakt een onmiddellijk dreigend gevaar voor uzelf of anderen;
*er is waarschijnlijk een verband tussen uw stoornis en het gevaar;
*u bent niet vrijwillig bereid tot opname;
de dreiging van gevaar is zo dringend dat een uitspraak van de rechter niet kan worden afgewacht;
*het gevaar kan niet op een andere manier, buiten een psychiatrisch ziekenhuis worden afgewend.

Dat is dus voor een spoedopname een andere vorm is de RM;
Met een RM kunt u worden opgenomen in een psychiatrisch ziekenhuis zonder dat u dit zelf wilt. Dit kan alleen als aan de volgende voorwaarden is voldaan:

*u lijdt aan een psychische stoornis en veroorzaakt gevaar voor uzelf of uw omgeving;
*dit gevaar komt voort uit deze stoornis;
*het gevaar kan niet buiten het ziekenhuis worden afgewend;
*u vertoont geen bereidheid tot opneming;
*u bent ouder dan twaalf jaar, of u bent jonger dan twaalf jaar en uw ouders of wettelijk vertegenwoordigers zijn tegen opneming of verschillen daarover van mening.

Iemand die zo gek is als zij en vanuit haar gekte een bedreiging vormt voor de gezondheid en dus het welzijn van derden.............

Het zal wel aan mij liggen maar ik snap dus gewoon niet dat ons rechtssysteem niet de onwetenden beter beschermd :shock:

groet

Enigma

Bron; http://www.psychiatrie.umcg.nl/ucp/pati ... me_RM.html

Inderdaad is Ingrid Holvoet een gevaar voor de maatschappij maar dan wel vanwege de omstandigheid dat ze handelt als alwetende de manier waarop ze werkt is bedonderen van mensen want ik als paragnost heb meer ervaring en capaciteiten als Mevrouw Holvoet en kan met een gerust hart zeggen dat het systeem van Holvoet enkel de suggestie wekt dat ze met U bezig en ze niks doet erger nog ze praat je een ziekte aan om zo grof geld te verdienen dit doet ze dan ook nog via 090x-lijnen om zo de kosten van de reklame op anderen te zetten ze is zo slim om nog een adres in Engeland te hebben en een bankrekening zodat de Belgische justitie dit niet kan achterhalen.

Nog even dit Enigma je toont hier weer aan dat je boter op je hoofd hebt je hebt zelf leden zitten die op een zelfde oplichtachtige manier te werk gaan. Helaas heb je de gedachte dat mensen zoals Danielle van der Mars ed. Toppers zijn. Maar als je zelf niet bekwaam bent op paranormaal gebied kan je ook niet uitmaken wie dat wel is. :idea:
"IEDER VOGELTJE ZINGT ZOALS HET GEBEKT IS"
vogeltje

Berichtdoor Digit » 24 jul 2008, 13:15

Vogeltje schreef:Maar als je zelf niet bekwaam bent op paranormaal gebied kan je ook niet uitmaken wie dat wel is.

Als dát waar is, dan ben ik bekwaam op paranormaal gebied :!: :idea: :shock: :shock: :shock:

Lijkt mij een socratisch probleem van de derde orde !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Heeck » 24 jul 2008, 14:06

Vogeltje schreef:...want ik als paragnost heb meer ervaring en capaciteiten als Mevrouw Holvoet

Vogeltje,

Eindelijk een paragnost op het forum; welkom.
Laten we eens samen kijken of niet-paragnosten wel degelijk kunnen uitmaken of iemand paragnostische gaven heeft.

Een mooi begin zou het zijn als je vemeldt wat je als paragnost kan wat een gewoon iemand niet kan.

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Wig » 04 aug 2008, 14:20

Heeck schreef:.........

Roeland

Dag Roeland,
Dit is een vraag aan Windsurfer, maar ik wil hier uiteindelijk wel op ingaan.

(Nota. Wie ik ben? Ik ben op Skepp (forum) grotendeels enkel lezer, omdat ik vind dat hier voldoende medische en paramedische experts zijn, om niet bijkomend de mening van een persoon buiten die vakken om te moeten krijgen... Referentie: Willem op vrijdenker, willem_b op freethinker.

Ik wens echter een pragmatische suggestie te doen.

Deze zaak

Referentiekader: oplichting
Toegepaste Techniek: één of meer vormen van manipulatietechniek op de slachtoffers, deze manipulatietechniek lijkt uiterst professioneel aangepakt te zijn.
Stelling hierboven "...óf een gewiekste oplichtster óf hartstikke gek. Maar ook hier zal de waarheid in het midden liggen: ze is beiden..." acht ik weinig waarschijnlijk aangaande "hartstikke gek". Blijft het eerste. En dat is méér dan voldoende. Het is een nutteloze rechtsgang om er de procedures voor internering bij te sleuren, daar help je met name niemand mee. Misdrijven bestraffen, daar gaat het om. De oplichter is slechts gevoelig voor één essentieel punt: portemonaie.
Feitelijk, Belgie: er moet een politionele klacht zijn. Eenmaal die er is worden juridisch gezien ALLE getuigenissen, ook zonder officiele klacht, toegankelijk voor het gerecht. Dan is het hek van de dam.
Wie kan klacht indienen? Een betrokkene. (dit werd hoger correct aangegeven) Maar de betrokkene moet niet noodzakelijk de opgelichhte zelf zijn, éénieder die schade kan aantonen kan klacht indienen, bijvoorbeeld door verwantschap: partner (ook ongehuwd als het partnerschap kan worden aangetoond) en andere 1°graadsverwanten zoals ouders, kinderen... Een weinig geexploreerde methode van 'benadeling' is een 3° SCHULDEISER (een andere dan de beklaagde oplichter) die zou kunnen klagen dat het slachtoffer niet meer kan betalen omdat hij geen geld meer heeft ten gevolge van een oplichting. De schuldeiser moet dan klacht tegen het slachtoffer... (!!!) EN "onbekenden" indienen, ook alsdan kan het hek van de dam zijn.
Er zijn wellicht nog een paar kleinere zijpoortjes om een klacht te initieren, maar wat NIET kan is dat "men" zich in de plaats van het slachtoffer stelt. De klager MOET een schadeklacht aanbrengen.
Nederland? => niettegenstaaande wetgevingen soms op mekaar lijken, kunnen punten en kommas soms essentieel ander recht opleveren. Dit om te zeggen dat ik het Nederlands strafrecht NIET ken. (Ik steun me niet op oppervlakkige overeenkomsten.)
'Vlucht' naar het Buitenland: dit is een probleem, maar niet onoverkomelijk. Het gerecht vraagt eerst om coöperatie van de buitenlandse diensten, daarna om uitlevering als de beklaagde niet vrijwillig in Belgie wil verschijnen. Het zou de zaak nog slechts kunnen verzwaren ALS om uitlevering moet worden verzocht, immers dan is er bijkomend sprake van vluchtmisdrijf.

Indien Willem Betz interesse en/of energie heeft om in DEZE zaak verdere begeleidingsstappen te zetten, dan zullen deze strict juridische suggesties best eens overwogen worden.

Toekomst.

Dus, of in deze concrete zaak iets gebeurt hangt van een betrokkene-klacht af, gewoon omdat het in de wetgeving onder klachtmisdrijf valt.

Aangezien wij het TYPEPROBLEEM kennen, en omdat inhoudelijk voor de wetgever een klachtmisdrijf bestaansreden heeft gekregen vanuit het voor-komen van individuele misdrijven die individueel moeten behandeld worden, heeft men geen "wapens" in handen tegen wat ik zou noemen "structurele misdrijven".
Mijn inziens schiet de wet zelf tekort. Maar dit KAN voor de toekomst veranderd worden.
Wellicht per wetswijziging in enkele essentiele grondbeginselen van het strafrecht zelf.
Maar vooraleer een dergelijke "algemene" wijziging er doorkomt, kan er ook specifiek geageerd worden, door een wetsvoorstel te bouwen dat het specifieke misdrijf waar we mee te maken hebben (psycho-medische oplichting) ook vanuit een klacht-orgaan die in de plaatst treed van het slachtoffer kan vertrokken worden.
Wat ik hier dan ook héél specifiek aan Willem Betz zou willen meegeven is hetvolgende:
Kan u bij het bestuur van Skepp aanbrengen, om vanuit de aldaar aanwezige expertise, en tevens de mogelijkheid om bijkomende expertise te coördineren, een VOORSTEL VOOR WETSONTWERP op te stellen die waterdicht de psycho-medische omstandigheden kan bepalen, waarin een misdrijf NIET MEER als individueel klachtmisdrijf zou moeten worden afgezonderd, maar wel door het parket zelfstandig kan worden ingeleid, per verzoek vanwege een officieel op te richten klacht-orgaan. (zoals mijn suggestie hierboven is)
Ik vind, dat het werken aan een wetsontwerp perfect past binnen de doelstellingen van skepp zelf, en precies omwille van de aanwezige expertise. Ik heb er géén weet van of reeds in die richting werd gedacht, maar ik vermoed van niet.
Ook al is dit een werk van lange adem, dan is dit toch een ontzettend essentieel werk dat kan gedaan worden, en dat op termijn DE wereld van verschil kan maken.

Gegroet
(Ik hou mij beschikbaar voor verdere practisch/pragmatische suggesties)
Wig

Berichtdoor Heeck » 04 aug 2008, 16:53

Wig,

Lijkt me niet zo een gekke redenering die je opzet.
Geef SKEPP eens een regelrechte hint in deze.

In NL loopt nu ondanks de daar bestaande wet-BIG (die een ieder toestaat doktertje te spelen, wat in België in principe helemaal niet mag) al een zeer speciaal beroep waarmee het openbaar ministerie nu is gedwongen de "astraal geneestster" Yomanda te vervolgen.
Daar valt tot nader order weinig aan toe te voegen behalve dat daar mw Millecam mee door is overleden.

Echte preventieve maatregelen tegen kwakzalverij-therapieën opstellen is lastig. Mee vanwege de klippen die moeten worden gemeden: individueel zelfbeschikkingsrecht, vrijheid van meningsuiting en de in de gezondheidszorg absoluut niet te bepalen product- of dienstgarantie.

Het lijkt me een kluif blijven om verder te komen dan het wat slapjes tegengaan van claims in advertenties, die zelfs na berisping of veroordeling soms slechts een beetje worden aangepast om de zaken gewoon te kunnen laten doorgaan.

Roeland

corr: typo's
Laatst bijgewerkt door Heeck op 04 aug 2008, 18:58, in totaal 1 keer bewerkt.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor willem_betz » 04 aug 2008, 18:47

Indien Willem Betz interesse en/of energie heeft om in DEZE zaak verdere begeleidingsstappen te zetten, dan zullen deze strict juridische suggesties best eens overwogen worden.

Ja, ik heb interesse, maaar het is niet eenvoudig. Na de opschudding rond Holvoet werd ik gecontacteerd door een bekend pôliticus die voorstellde om samen een wetsontwerp te maken. Ik ben al een tijdje verschillende benaderingen aan het overwegen maar ben er zeker nog niet uit. Voor onwetttige uitoefening van de geneeskunde is de Belgische wet zeer duidelijk, maar de praktijk is bedroevend. Ik denk dat de meest belovende piste is verder te gaan op de EU richtlijn voor bescherming van de consument:
RICHTLIJN 2005/29/EG VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD
van 11 mei 2005 betreffende oneerlijke handelspraktijken van ondernemingen jegens consumenten op de interne markt en tot wijziging van Richtlijn 84/450/EEG van de Raad, Richtlijnen 97/7/EG, 98/27/EG en
2002/65/EG van het Europees Parlement en de Raad en van Verordening (EG) nr. 2006/2004 van het Europees Parlement en de Raad
(„Richtlijn oneerlijke handelspraktijken)

Die werd al vertaald naar een Belgische wet, ( 5 juni 2007) maar die is niet zo uitdrukkelijk als de wet van het UK, die enige maanden geleden de waarzeggers in paniek deed geraken. Het principe daar is dat wie iets verkoopt de plicht heeft om zelf aan te tonen dat het geen nep is.
Misschien kunnen we op die piste verder?
Een eerste moeilijkheid is dat - met de supplementenverkopers als voorbeeld - ze soms zeer gewiekste uitdrukkingen gebruiken, zoals "herstelt het evenwicht, goed voor de zenuwen" die eigenlijk nietszeggend zijn en toch vanalles suggereren.
Suggesties zijn welkom.
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

TER INFO

Berichtdoor Heeck » 04 aug 2008, 19:25

Vwb de UK-waarzeggers-paniek:

http://www.independent.co.uk/news/uk/po ... 11222.html schreef:...........................
However, by treating spiritualism as merely a consumer service, mediums believe they risk being sued if customers are dissatisfied with advice brought from the other side – advice they say they always point out should always be treated with care. The solution to the present impasse, according to lawyers advising the crystal-ball fraternity, is via the prosaic expedient of a pre-consultation disclaimer, describing any dialogue with the deceased in terms of either entertainment or scientific experiment. It does not sit comfortably with purist believers.........

Wat mij betreft eerst een tijdje wat andere zaken eerst, dus onoplosbare agenda-frictie,

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Wig » 05 aug 2008, 02:45

Dank voor de reactie, Willem !

Mijn gedachtengang betrof dus een dubbel spoor, ik zeg nu niets nieuw t.o.v. wat ik hoger schreef, maar wil het even kort verduidelijken:

1/ de aanwezige expertise om geneeskundige en psychische hulpverleningspractijken inhoudelijk correct te omschrijven, bestaat binnen Skepp. Deze omschrijvingen kunnen niet door een politieker aangebracht worden (het werde een ramp... :) ) en zeker niet door een jurist ! (Het werde een grotere ramp.. :) ) Dit is specifieke vakkennis.

Ik zie deze omschrijvingen ook totaal los van de notie "onwettige uitoefening van de geneeskunde", omdat die wet slechts een fragment van de sector omvat om te beginnen, en een corporatistisch luik heeft, ten tweede. Deze Belgische wet is even onzuiver als de even beruchtte architectenwet en de pas 2 jaar geleden ingevoerde wet aangaande de exclusiviteit van handelingen voor een beëdigd landmeter. ¨Zij zijn allen corporatistisch want gebonden aan een controleinstelling (Orde van...) waar de grondwettelijke scheiding der machten NIET wordt toegepast... maar dat is weer een ander paar mouwen.

2/ Mijn piste: een transpositie van delen van het strafrecht vanuit de afdeling klachtmisdrijven, naar de afdeling publiek vervolgbare misdrijven is mijn uiteindelijk strategisch doel.
Het is precies onder dit aspect van een wetswijziging dat politiekers hun schouders zouden moeten zetten.

Bijkomend: een wetsvoorstel of wetsontwerp initiëren vanuit een expert-cel, is iets héél anders dan wanneer een politieker een "expert onder de arm neemt" om voor hem een klusje op te knappen. Grondsuggestie: laten we de rollen eens omkeren! :) Het is niet verboden !

Groet, maar nu heb ik nachtrust nodig..
Wig

Re: Ingrid Holvoet: oplichting door neptherapie op afstand.

Berichtdoor jan1000 » 01 sep 2008, 12:52

Sisyphus schreef:Ingrid Holvoet: oplichting door neptherapie op afstand

SKEPP kreeg inmiddels twee klachten over wanpraktijken bij de zelfverklaarde therapeute Ingrid Holvoet, die beweert mensen succesvol te kunnen behandelen voor allerlei aandoeningen (waaronder autisme), enkel door aan hen te denken. In de media werd hierover reeds uitgebreid bericht. Een overzicht:
http://www.skepp.be/artikels/alternatie ... rm=holvoet

Ingrid Holvoet promoot haar 'therapie' onder de klinkende noemer "LTA Persoonlijke Ontwikkeling" op http://www.ltapersoonlijkeontwikkeling. ... php?id=209

Reactie van Prof. Wim Betz:
http://www.skepp.be/artikels/alternatie ... n-wim-betz

Indien u ook bedenkelijke praktijken ervaart, neem dan contact op met info@skepp.be

Skepp: misdadige organisatie volgens Holvoet...

http://www.ltapersoonlijkeontwikkeling. ... php?id=213
jan1000

Berichtdoor axxyanus » 02 sep 2008, 08:33

jan1000 schreef:[
Skepp: misdadige organisatie volgens Holvoet...

Ik denk dat daarmee haar statuut van kwakzalver officieel is :!:
Al mijn hier geuite meningen zijn voor herziening vatbaar.
axxyanus

Berichtdoor Seppe » 02 sep 2008, 11:45

Sisyphus schreef:SKEPP kreeg inmiddels twee klachten over wanpraktijken bij de zelfverklaarde therapeute Ingrid Holvoet, die beweert mensen succesvol te kunnen behandelen voor allerlei aandoeningen (waaronder autisme), enkel door aan hen te denken.

"enkel door aan hen te denken"

hahahahahahaahaha :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: komaan das er toch echt over :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
En dan krijg ik veel commentaar op m'n uitspraken...
Wa ne wereld man
- Door mijn ongecencuseerde eerlijkheid, kan elke post van mij de laatste zijn. -
Seppe

Berichtdoor Koerok » 02 sep 2008, 12:17

Hebben jullie de 'Patronen van Willem Betz' al gelezen? :lol:

Niet te geloven hè, het is toch bijna cabaret...
.
.
"Ever notice how people who believe in creationism look really unevolved? . . . Their eyes real close together. Eyebrow ridges. Big, furry hands and feet. 'I believe God created me in one day.' Looks like he rushed it to me.'" Bill Hicks
Koerok

Berichtdoor Faction Fictory » 02 sep 2008, 12:34

Koerok schreef:Hebben jullie de 'Patronen van Willem Betz' al gelezen? :lol:

Niet te geloven hè, het is toch bijna cabaret...
.
.

Ach Ingrid is gewoon druk doende met ontkennen dat ze tot over d'r oren stapel is op Willem Betz.

Gr
Faction Fictory

Berichtdoor Seppe » 02 sep 2008, 14:04

Ik heb eens een PM'etje gestuurd naar Ingrid Bolvoet:

Geachte mevrouw Holvoet,

en nu int gewoon dialect:
ziet gij er ook zo achterlijk uit zoals ge overkomt? :lol: :lol: :lol:

serieus, hoeveel brengt dat zo op per maand om mensen zo eens heel goe beet te nemen?
of bent gij zelf ook dom genoeg om te gelove in wa ge de mense wijsmaakt?
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

allé nog veel succes hé tante Ingrid

vele kusjes van Seppe

ge moet da aanpakke met takt en daar ken ik alles van :D
kvind dat er veel mense die veel te serieus opneme :wink:

@ de Skepp crew,
ja ik heb al "waarschuwingen" gekregen dat ik mense ni zomaar mag uitschelden maar dit is geen schelden in deze PM hoor,
die vragen van mij zijn oprecht en ik vraag het mij dus écht af :!:

Want komaan en wees eerlijk: dit soort mensen zijn niet méér dan een crimineel die officieel geen crimineel zijn omdat er gewoon geen fatsoenlijke wet tegen bestaat, point finale :idea: :evil:
En wanneer een crimineel ongestraft in de maatschappij mag blijven ronddwalen, dan gaan we toch niet meer spreken over "respecteren" hé?
Althans, zo hard ga ik mijzelf toch niet verlagen dat ik mensen ga respecteren omdat de wet Wet zou zijn.
- Door mijn ongecencuseerde eerlijkheid, kan elke post van mij de laatste zijn. -
Seppe

Berichtdoor Kris Hauchecorne » 02 sep 2008, 14:53

koerok schreef:Hebben jullie de 'Patronen van Willem Betz' al gelezen?
Ik zou haar eigen patronen wel eens willen lezen.
Geloven staat vrij, maar kwak blijft kwak.
Kris Hauchecorne

Berichtdoor Seppe » 02 sep 2008, 15:08

Kris Hauchecorne schreef:
koerok schreef:Hebben jullie de 'Patronen van Willem Betz' al gelezen?
Ik zou haar eigen patronen wel eens willen lezen.

Als ze de straat zou gaan doen dan doet ze nog eens iets goed voor de mensheid, maar dat is nu eenmaal niet zo, dus sorry Kris :lol:
Seppe

Berichtdoor willem_betz » 02 sep 2008, 16:57

Passen jullie maar op! Als ze alle dagen een minuut aan jullie gaat denken zal je het wel voelen! :D
willem_betz
Beheerder

VorigeVolgende

Keer terug naar Kwak-sites