Ingrid Holvoet: oplichting door neptherapie op afstand.

Dit forum biedt de gelegenheid voor discussie over pseudo-wetenschappelijke feiten of 'gebakken lucht' op Nederlandstalige websites. Vul zelf aan... Reacties die valse verdachtmakingen bevatten of argumentloos zijn worden verwijderd.

Berichtdoor Seppe » 02 sep 2008, 19:19

ja we kunnen daarmee lachen enzo eh maar wat ik mij écht afvraag is:
wat zou haar oprechte reactie zijn bij het lezen van zo'n PM van mij?
Gaat ze dat lezen en denken: "oh, laat hem maar PMen, hij weet niet waar hij het over heeft",
of zal ze zo eens denken: "hehe :wink: die weet waar dit om draait"

Ik vraag mij echt af wat zulke mensen nu eigenlijk écht denken,
maar ik denk dat ik het nooit te weten zal komen
- Door mijn ongecencuseerde eerlijkheid, kan elke post van mij de laatste zijn. -
Seppe

Berichtdoor gjb » 02 sep 2008, 22:11

willem_betz schreef:Passen jullie maar op! Als ze alle dagen een minuut aan jullie gaat denken zal je het wel voelen! :D

En zo'n kramp in de kuit is niet om mee te lachen, of was dat een andere charlatan dan Holvoet? ;)
Beste groeten, -gjb-
gjb

Berichtdoor Blueflame » 02 sep 2008, 23:45

Seppe schreef:Ik vraag mij echt af wat zulke mensen nu eigenlijk écht denken,

Dit deel ik met u. Ik vraag mij ook af wat al die parapippo's en quanti frutti's zien en denken en voelen als ze in de spiegel kijken en over zichzelf nadenken.

Alhoewel .... gezien het onzekerheidsprincipe van Heisenberg is het uiteraard niet zeker dat wat de spiegel weerspiegelt niet meer is dan een weerspiegeling :lol:

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor axxyanus » 03 sep 2008, 08:59

Blueflame schreef:
Seppe schreef:Ik vraag mij echt af wat zulke mensen nu eigenlijk écht denken,

Dit deel ik met u. Ik vraag mij ook af wat al die parapippo's en quanti frutti's zien en denken en voelen als ze in de spiegel kijken en over zichzelf nadenken.

Alhoewel .... gezien het onzekerheidsprincipe van Heisenberg is het uiteraard niet zeker dat wat de spiegel weerspiegelt niet meer is dan een weerspiegeling :lol:

Ik ben er van overtuigd dat het een veilige weddenschap is om te wedden op de optie dat mevrouw holvoet overtuigd is van haar eigen kunnen. De manier waarop wetenschappelijk onopgeleide mensen omgaan met gegevens plus de nood van mensen aan zelfrechtvaardiging voor waar ze mee bezig zijn maakt wat mij betreft die keuze duidelijk.
Al mijn hier geuite meningen zijn voor herziening vatbaar.
axxyanus

Berichtdoor kil » 05 sep 2008, 12:30

Als die visie over vrouwen écht de visie van meneer Betz is, is hij net in mijn achting gestegen :lol:

Voor de rest is het wel eens grappig om te lezen.
kil

Berichtdoor redwasp » 16 okt 2008, 13:09

vrede,

Elennaro schreef:Verder lijken de claims van mevrouw Holvoet verdacht veel op kwakzalverij. Het zou nog redelijk geloofwaardig geweest zijn als ze er de energiestralen had buitengelaten.

genezen van op afstand alleen maar door aan iemand te denken is redelijk geloofwaardig, zo lang er niet over energiestralen wordt gepraat?

ik weet niet of ik het daar wel helemaal mee eens ben.

vrede,

redwasp
la illaha ila allah, wahdahu, la sharikalahu
redwasp

Berichtdoor redwasp » 16 okt 2008, 13:18

vrede,

tool schreef:Je zou voor minder vluchten naar het buitenland.
Zouden haar "genezende gedachten" grensoverschrijdend werken? :twisted:

hangt een beetje van af. normaal gezien werken dat soort krachten alleen binnen de schengen-zone. voor uitbreiding moet er eerste een bilateraal akkoord worden afgesloten tussen het ministerie van toverkunstvan beide betreffende landen.

vrede,

redwasp
redwasp

Berichtdoor redwasp » 16 okt 2008, 13:51

salaam,

windsurfer schreef:Ik zeg het hierboven wat kortaf, maar wel met een serieuze toon: ik ben ervan overtuigd (...) dat bij dit soort 'genezers' met degelijke oprecht bedoelde claims als 'door aan iemand te denken iemand beinvloeden' geestesziekte speelt (...).

lijkt me niet zo van belan. wat belangrijk lijkt is dat haar slachtoffers naief genoeg zijn om haar te geloven en om haar enorme bedragen geld door te sturen.

overigens, voor de simpele som van 2.500 EUR ben ik bereid om gedurende twee weken dagelijks een half uur aan u te denken terwijl ik geniet van een heerlijke kop koffie. aangezien ik zelf liefst niet te veel centen bezit, mag het bedrag worden overgemaakt op de rekening van artsen zonder grenzen, geenpeace of een andere organisatie van die strekking. het spreekt vanzelf dat ik garandeer dat er geen enkele garantie bestaat dat mijn therapie efficiënt is.

vrede,

redwasp
redwasp

Berichtdoor redwasp » 16 okt 2008, 14:12

vrede

Digit schreef:Als ik verkouden ben, dan ga ik 2 x per week chinees eten, en na een week is steevast mijn verkoudheid over ! Wat dus bewijst dat chinees eten virussen kan bestrijden ! :wink:

transcendent dansen helpt beter. middels die behandeling duurt namelijk maar zeven dagen voor je verkoudheid genezen is.
vrede,

redwasp
redwasp

Berichtdoor Elennaro » 16 okt 2008, 22:30

redwasp schreef:salaam,

windsurfer schreef:Ik zeg het hierboven wat kortaf, maar wel met een serieuze toon: ik ben ervan overtuigd (...) dat bij dit soort 'genezers' met degelijke oprecht bedoelde claims als 'door aan iemand te denken iemand beinvloeden' geestesziekte speelt (...).

lijkt me niet zo van belan. wat belangrijk lijkt is dat haar slachtoffers naief genoeg zijn om haar te geloven en om haar enorme bedragen geld door te sturen.

overigens, voor de simpele som van 2.500 EUR ben ik bereid om gedurende twee weken dagelijks een half uur aan u te denken terwijl ik geniet van een heerlijke kop koffie. aangezien ik zelf liefst niet te veel centen bezit, mag het bedrag worden overgemaakt op de rekening van artsen zonder grenzen, geenpeace of een andere organisatie van die strekking. het spreekt vanzelf dat ik garandeer dat er geen enkele garantie bestaat dat mijn therapie efficiënt is.

vrede,

redwasp
Dat is nog eens een altruïstische kwakzalver!
Ceci n'est pas une signature.
Elennaro

Berichtdoor Heeck » 12 nov 2008, 12:04

ZIJ heeft me bevoeld !!

http://lta-voorbeeld.com/ingrid_holvoet ... .php?t=106 schreef: Roeland Heeck staat met foto te zien op zijn boot.
Ik heb eventjes kort zijn foto gevoeld. Wat er onmiddellijk van afstraalt, is :

EGO en TIRANNIE.

Móet op de voorgrond treden en anderen achteruit duwen. Zijn wil is wet. Denkt dat hij God zelf is.

En ik heb niets gemerkt :oops:
Bij mij ook altijd hetzelfde. . .

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor kil » 12 nov 2008, 19:03

Heeck schreef:ZIJ heeft me bevoeld !!

http://lta-voorbeeld.com/ingrid_holvoet ... .php?t=106 schreef: Roeland Heeck staat met foto te zien op zijn boot.
Ik heb eventjes kort zijn foto gevoeld. Wat er onmiddellijk van afstraalt, is :

EGO en TIRANNIE.

Móet op de voorgrond treden en anderen achteruit duwen. Zijn wil is wet. Denkt dat hij God zelf is.

En ik heb niets gemerkt :oops:
Bij mij ook altijd hetzelfde. . .

Roeland
Ook geen opwinding? :wink:
Zou dat dan eventueel kunnen tellen als ongewenste seksuele handeling?
kil

Berichtdoor Heeck » 12 nov 2008, 19:48

Kil,
Deze heb ik alsnog geplaatst om evt. te gebruiken bij het Zesde Zintuig. Holvoet is namelijk ook medium !
Verder zou ik me belaagd kunnen voelen, maar dat past uiteraard niet bij mijn karakter zoals door Holvoet geschetst.
Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor kil » 12 nov 2008, 20:27

Ik heb voor de lol dan ook maar eens de onderstaande reacties aldaar gelezen en ik denk dat ik het zonder foto kan!

Tom B.: Ik voel anti-kapitalisme, vrij beïnvloedbaar, geen interesse in wetenschap. Vroeger oa zelfmoordneigingen, anorexia, wat een verband kan hebben met de mate waarin de persoon beïnvloedbaar is/was. Tevens een trage leerling.

De meesteres spreekt, de volgelingen slikken. Een mens vraagt zich dan toch af of hij daar nu om moet huilen of lachen.

En dan lees je dit
SKEPP, Skepsis en de Vereniging tegen de Kwakzalverij moeten gestopt worden en moeten uit de wereld verdwijnen. Tezamen met hun zusterorganisaties in andere landen. Laten dokters die alternatief werken, alternatieve therapeuten en patienten die alternatief willen behandeld worden zich verenigen en strijden om genoemde criminele groeperingen te doen stoppen. Aangezien de overheid niet ingrijpt tegen de onrechtvaardigheden die deze groeperingen begaan, is het aan ons om er iets aan te doen.
en die vraag omtrent lachen of huilen herhaalt zich.
kil

Berichtdoor Heeck » 12 nov 2008, 21:38

Allen,

Onderstaand bericht op de site van Holvoet geplaatst:

http://lta-voorbeeld.com/ingrid_holvoet ... ?p=936#936 schreef:Ingrid,

Het is alweer een tijd geleden dat je mijn karakter hebt gelezen.
Volgens mijn omgeving ben ik in die tussentijd stevig veranderd en ik
wil graag weten of jij dat ook zo voelt en hoe mijn karakter nu voelt.
Dan kan ik die twee schetsen van jou aan mijn omgeving tonen om te zien of dat klopt.

Vriendelijk dank,
Roeland Heeck

Akuut antwoord gekregen !!
Ingrid schreef:ik zal je eens jouw toekomst voorspellen:

er zal een tijd komen dat je voor de rechter zult staan, tezamen met die bende krapuul waar je toe behoort

Aangezien ik bij Ingrid een heel apart topic ben vond ik het toch gepast haar een extra "reading" te vragen. Maar die souplesse zit er bij haar niet in !

Ingid Holvoets topic "Roeland Heeck":
http://lta-voorbeeld.com/ingrid_holvoet ... ?p=847#847

@Kil"
Doe je er voortaan ook een "doorklik-link bij ?!
r.
Laatst bijgewerkt door Heeck op 12 nov 2008, 21:50, in totaal 1 keer bewerkt.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Heeck » 12 nov 2008, 21:49

Ingrid leek echt overstuur en
ik heb haar een hart onder de riem gestoken:
Heeck schreef:Ingrid,
Je klinkt wat overstuur.
Als dat vaker zo is als je mijn naam ziet, dan ben ik best bereid om over mezelf heen te stappen
en jou consult op afstand aan te bieden en ook daadwerkelijk te geven.

Sterkte,
Roeland

R.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Heeck » 12 nov 2008, 22:07

Ingrid heeft Willem Betz ook al in patroon gebracht:
http://www.ltapersoonlijkeontwikkeling. ... php?id=339
Om jaloers op te zijn !

En Ingrid heeft nog meer werk voor de boeg !

http://lta-voorbeeld.com/ingrid_holvoet ... ?p=925#925 schreef:Ik heb niet op korte termijn tijd voor die patronen, maar ik heb over de volgorde nagedacht, en ik denk dat die zal zijn:

Cees Renckens: om de mensen die belasterd en bekritiseerd worden door VtgK en Skepsis te steunen.
Prof. Etienne Vermeersch
Prof. Jean-Paul Van Bendegem
Steven De Bock: hoofdredacteur Het Nieuwsblad en De Standaard
Yves Desmedt: hoofdredacteur De Morgen
en daarna zal ik wel zien, misschien zet ik wel de patronen van onze lieverd Roeland Heeck op het internet.

Ingrid Holvoet

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Elennaro » 12 nov 2008, 23:20

kil schreef:Ik heb voor de lol dan ook maar eens de onderstaande reacties aldaar gelezen en ik denk dat ik het zonder foto kan!

Tom B.: Ik voel anti-kapitalisme, vrij beïnvloedbaar, geen interesse in wetenschap. Vroeger oa zelfmoordneigingen, anorexia, wat een verband kan hebben met de mate waarin de persoon beïnvloedbaar is/was. Tevens een trage leerling.

De meesteres spreekt, de volgelingen slikken. Een mens vraagt zich dan toch af of hij daar nu om moet huilen of lachen.

En dan lees je dit
SKEPP, Skepsis en de Vereniging tegen de Kwakzalverij moeten gestopt worden en moeten uit de wereld verdwijnen. Tezamen met hun zusterorganisaties in andere landen. Laten dokters die alternatief werken, alternatieve therapeuten en patienten die alternatief willen behandeld worden zich verenigen en strijden om genoemde criminele groeperingen te doen stoppen. Aangezien de overheid niet ingrijpt tegen de onrechtvaardigheden die deze groeperingen begaan, is het aan ons om er iets aan te doen.
en die vraag omtrent lachen of huilen herhaalt zich.
Huilen. Zeker en vast huilen.
Uit dat artikel over Willem Betz: hij zou niet bang zijn om documenten te vervalsen om opgang te maken, telt dat niet als smaad?

Ik vind het enorm laag om iedereen die tegen je ingaat als misogynist te bestempelen omdat je toevallig een vrouw bent. Zo ondermijn je volgens mij trouwens ook het werk van echte feministes, die dan niet meer serieus genomen worden.

Knijp me alsjeblieft niet kapot Willem... :shock:
Elennaro

Berichtdoor kil » 13 nov 2008, 01:15

Heeck schreef:@Kil"
Doe je er voortaan ook een "doorklik-link bij ?!
r.
Heeck,

Uiteraard, mijn excuses. Ik zal er op letten in de toekomst.

mvg
kil

Berichtdoor willem_betz » 13 nov 2008, 02:11

Excuus voor mijn ijdelheid, maar ik kon het niet laten om de lovende woorden die Holvoet over mij schreef hier te copy-pasten.
Sommige raden me aan een klacht in te dienen voor smaad en laster, maar ik denk dat het stukje zo voor zich spreekt dat Holvoet dringend eens zichzelf op afstand moet behandelen. :D
http://www.ltapersoonlijkeontwikkeling.com/seo.php?id=339
Thursday, November 13, 1:07:13am
Patronen van Willem Betz (Wim Betz) van SKEPP.

Willem Betz of Wim Betz is een man die zijn leven wijdt aan het belasteren, kleineren en belachelijk maken van alternatieve therapieen en therapeuten, het paranormale en andere zaken die niet wetenschappelijk bewezen zijn.
Deze man is geobsedeerd om alternatieve therapieen, die nochtans mensen helpen, tegen te houden. De motivatie achter dit gedrag is ego en winstbejag. Deze man heeft al tal van mensen kapot gemaakt met zijn praktijken, en hoort thuis in een psychiatrische instelling. Toch loopt deze geestelijk zieke man nog altijd vrij rond zonder dat de overheid er iets aan doet om hem en anderen van zijn misdadige soort te stoppen.

Hieronder worden de patronen van Willem Betz beschreven. De patronen beschrijven de onbewuste persoonlijkheidsstructuur van een persoon en zijn verantwoordelijk voor een bepaald gedrag. Bij het vernietigen van de patronen waarbij tegengestelde positieve waarden (energieen) bevrijd worden, kunnen we van een slecht mens een mooi mens maken.
Dit geldt zelfs voor Willem Betz. Betz mag zich altijd kandidaat stellen voor een gefilmde behandeling.

De zieke geest van Willem Betz.

Ego, heersen over anderen.

Ik ben god, + een overweldigend gevoel van ego erbij.
Ik ben de grootste.

Een patroon met een beeld van iemand die omringd is door anderen, en zich boven de anderen verheven waant, kijkt neer op de anderen rondom hem.

Een gevoel van almacht, van te heersen over leven en dood, van de anderen onder zijn voeten te vertrappelen.

Een beeld van iemand die de kleine vliegjes die de anderen maar zijn, tussen zijn duim en vingers kapot knijpt, doodknijpt, met een gevoel van grootheidswaanzin en almacht erin vervat van te heersen over leven en dood over de zielige wezens die hij naar willekeur en met een gevoel van almacht tussen zijn vingers vermorzelt.

Ik heb het recht te heersen, ik heb het recht te vernietigen, hoe durft dat klein gespuis, (zoals Ingrid Holvoet bv.) tegen mij in te gaan, zich tegen mij te keren, ik vertrappel hen, + een beeld van een reuzenvoet die een insect onder zijn voet vermorzelt.

Hoe durft iemand tegen mij in te gaan, ik, de grootste, hoe durft die, hoe durft iemand mij tegen te spreken, + een gevoel van enorme woede daarbij, ik vermorzel hen, ik vertrappel hen, ik maak hen kapot, + beeld erbij van een bevel geven aan ondergeschikten om anderen te vernietigen.

Kan niet tegengesproken worden, hij weet hoe het in elkaar zit, hij weet wat het beste is, hij heeft de waarheid, dat niemand hem durft tegenspreken, niemand moet hem zeggen hoe de dingen zijn, want hij weet het, hij weet het en niemand anders weet het, dat niemand zich durft verzetten of hem tegenspreken, laat ze maar eens proberen, + een beeld van een arm met een klauwhand die uitschiet naar een ander (heel heel snel, zoals de tong bij insecten etende hagedissen en dergelijke), en de ander doodt met de klauwen. De ander is vermorzeld, wie tegenspreekt wordt vermorzeld.

Een beeld van een heerser over slaven te paard, met de zweep in de hand, klaar om toe te slaan voor wie ongehoorzaam is, met een gevoel van genadeloze tirannie en macht over de slaven in het patroon vervat, + een gevoel van enorme zelf-grootheid en verhevenheid boven anderen, die anderen die geen enkel recht hebben en op wie hij met een buitengewone minachting neerkijkt, die nietiger zijn dan nietig, die het niet waard zijn dat ze leven, + het gevoel van die enorme nietigheid van de anderen naast hijzelf die god is.

Houding tegenover alternatieve therapieen

Gevaar!
Gevaar, mijn imago, ik ben dokter, hoe durven ze!
Dreiging!
Een patroon met het gevoel van: de alternatieven zijn bedreigend, ik ben in gevaar.

Angst voor de alternatieven en voor wat ze mogelijk zouden kunnen, een gevoel van enorme bedreiging, dat kan ik niet toelaten, ik ben dokter, ik sta bovenaan, ik moet respect krijgen, het is zo vernederend, dat gespuis doet de dingen die ik doe, die kruimels die ik onder mijn voeten vertrappel (+ een beeld daarbij van iemand die vanuit de hoogte (positie van een god) neerkijkt op de nietige wezens beneden hem), ik moet er tegenaan gaan, ze moeten kapot, dat onrecht (dat de anderen ook dingen doen) moet ongedaan gemaakt worden, wie denken ze wel dat ze zijn!

Alleen willen heersen, de enige willen zijn die aanbeden wordt, + een beeld van een god die zich in de lucht op een soort troon bevindt, en de ondergeschikten beneden hem leggen geschenken aan zijn voeten, een gevoel van almacht en ego hierbij, een gevoel van verhevenheid boven die anderen, ik ben de alwetende, ik heb alle kennis, ik heb macht, ik beschik over leven en dood, ik heb de touwtjes in handen.

Ik ben groot, ik sta boven anderen, de anderen moeten respect voor mij opbrengen, zo hoort het, ik ben de verhevene, ik weet hoe het moet, ik heb alle kennis, ik heb de waarheid (+ daarin vervat een gevoel dat er geen enkele andere waarheid is, elke andere waarheid is uitgesloten, niemand moet komen aandragen met een andere waarheid want die is er niet), elke andere waarheid die opduikt radicaal onderdrukken, + het gevoel daarin vervat dat dat gewoon zijn recht is en dat dat vanzelfsprekend is, het is gewoon zijn recht om elke andere waarheid naast zijn waarheid te vernietigen, en dan is hij weer alleen als heerser.

Hoe durft iemand met een andere waarheid komen aandragen, hoe durft die, + een beeld van een heerser op zijn troon en een dienaar komt sidderend en bevend aan zijn voeten een andere waarheid vertellen, hoe durft die, het lef dat die heeft, hoe durft die tegen mij in gaan, hoe durft die tegen mij opkomen, vernietig hem, pak hem op en vernietig hem, een enorme woede daarbij, de enorme verontwaardiging dat iemand zijn manier van denken in twijfel zou trekken, hij die god is.

Er is geen andere waarheid dan de jouwe.
Alle waarheden zijn onwaar en zijn een gevaar voor de maatschappij en moeten vernietigd worden.

Er is er geen groter dan jij, niemand komt tegen je op, een enorm gevoel van almacht en opperheersend zijn, de touwtjes in handen hebbend, en daar komt dan een dreiging aansluipen als een nietig insect dat op zijn lichaam omhoog kruipt, die nietigen die denken dat ze ook iets weten en die ook iets willen zeggen, die nietigen die denken dat ze aan hem hun mening zullen opdringen, aan hem, de heerser, hoe is het mogelijk, die nietigen, die sla je gewoon dood, als het insect op je omhoog kruipt en dat je met 1 slag van je hand vermorzelt.

Móet absoluut andere technieken tegenhouden, middel : belasteren en bekladden van anderen

Ze moeten kapot, zeer negatieve gevoelens en gevoelens van minachting, dat gespuis dat denkt een mening te hebben, wie wanen ze zich wel ?

Ik zal ze kapotmaken, ik zal ze bekladden met alles en nog wat, ik zal ze vernederen, ik zal ze in een negatief daglicht stellen en iedereen zal mij geloven, ik zal ze vernietigen, ze moeten vermorzeld worden.

Leugens bedenken om mensen in een negatief daglicht te kunnen stellen, het houdt hem heel erg bezig wat hij kan vertellen om iemand te krijgen, hij is geobsedeerd door dit zoeken naar wat hij kan vinden om te zeggen, hij zal zeggen dat ze geld aftroggelen, hij zal het zo inkleden dat het geloofd wordt, hij zal met verhalen afkomen van slachtoffers, hij zal het mooi documenteren, hij zal het voorstellen dat het allemaal om geld draait, dat de praktijken gebeuren om geld af te troggelen, + een gevoel daarbij van geluk, van gewonnen hebben, van triomferen, hij bereidt het bijzonder goed voor, het kan niet mislukken.

Móet vernietigen, dat onderkruipsel dat daar naast hem opgang maakt, zijn ego is geschaad, dat die ook bestaan, schande!, ik zal ze bekladden, ik zal negatieve vertelsels over hen verspreiden, dat zal hen stoppen, is er heel erg mee bezig hoe hij dat zal doen, is erdoor geobsedeerd, hij doktert het uit wat hij kan vertellen, bereidt zorgvuldig zijn slag.

Jaloers, enorm jaloers, wil het centrum zijn en dat iedereen naar hem opkijkt en hem prijst, wil mijlenver geen concurrentie in de buurt, wil in een grote cirkel rond hem de alleenheerschappij hebben, wil als enige bekend zijn, wil niet dat er ook anderen zijn, wil geprezen worden, wil aanbeden worden, zal iedereen naast hem die wat opgang maakt en wat aandacht krijgt, in een negatief daglicht stellen, zal negatieve verhalen over die mensen verspreiden, enorm, enorm jaloers als hij ziet dat iemand anders succesvol is, die móet buiten gewerkt worden, die moet aan de kant geschoven worden, als mensen naar die ander trekken verliest hij aandacht en aanzien, dat moet absoluut vermeden worden, hoe meer belangstelling voor het andere, hoe meer zijn jaloezie ten top stijgt, kan alleen nog maar aan 1 ding denken: hoe hij kan uithalen om die ander, die aandacht en appreciatie krijgt te vernietigen, wordt erdoor geobsedeerd, kan alleen rust vinden als die ander vermorzeld is, kan alleen dan weer leven en zich concentreren op zijn werk, wat hij kan doen om de ander te krijgen is het enige wat hem nog bezighoudt, hij bedenkt allerlei verhalen die hij kan naar buiten brengen, weegt de waarde ervan tegen elkaar, tot hij een verhaal heel samengesteld dat hem bevalt, dat hem genoegdoening schenkt en dat hem in zijn opzet zal doen slagen.

Heeft een gamma van scenario’s die aanslaan, heeft door ondervinding geleerd wat aanslaat en wat niet, hij blijft uiteindelijk bij zijn vaste thema’s: arme slachtoffers die in de klauwen vallen van die oplichters.
En verder: dat alle andere technieken dan de zijne niet werken, dat het er de therapeuten alleen maar om te doen is om geld af te troggelen, dat er absoluut niets is dat werkt.
En verder: absoluut ontkennen dat iets zou kunnen werken, zoeken, zoeken naar alles wat maar kan helpen om aan te tonen dat iets niet werkt.
En verder: fouten in de eigen disciplines absoluut ontkennen, daar absoluut niet willen bij stilstaan, dat absoluut niet willen onder ogen zien.

Alle bewijzen van de werking van iets ontkennen. Blijven ontkennen dat iets anders dan het zijne zou kunnen werken, al het andere dan het zijne moet in een negatief daglicht gesteld worden, alleen het zijne mag bestaan, of dat nu werkt of niet. Of het zijne werkt of niet kan hem uiteindelijk geen moer schelen, integendeel, als het niet werkt, zoveel te beter, want dan kan hij de mensen aan het lijntje houden, heeft hij macht over mensen, als dingen de mensen genezen, dan is hij ze kwijt en heeft hij geen macht meer over hen, wil dat mensen afhankelijk zijn van hem, dan is hij het centrum van hun wereld, en anders wordt hij onbelangrijk, als mensen genezen verdwijnen ze uit zijn leven en wordt hij onbelangrijk voor hen, heeft hij ook niemand meer om te manipuleren en uit te buiten, het laatste wat hij wil is dat mensen genezen, mensen moeten ziek blijven en afhankelijk van hem blijven.

Zal zich kapot vechten om elke techniek die mensen geneest te vernietigen, want hij kan dat niet, bij hem blijven de mensen ziek, dat vindt hij niet erg, integendeel, maar dan mag het ook niet dat andere technieken wel kunnen genezen, want hij kan die schande niet verteren, dus moeten die technieken die genezen en waar goede geruchten over zijn, vernietigd worden.

Wil de mensen ziek houden om het centrum te zijn, om aandacht te krijgen, om belangrijk te zijn voor anderen, om waarde te hebben, om controle te hebben over de patiënten, als ze ziek zijn en van hem afhankelijk heeft hij macht over hen, hebben ze hem steeds nodig, wil mensen aan het bed gekluisterd houden, zo is hij gelukkig, kan hij pas leven, heeft zijn leven waarde, want dan is hij het centrum van die mensen hun wereld, zal verkeerde medicatie voorschrijven opdat mensen niet snel beter zouden worden, zal een behandeling rekken om een patient niet te verliezen en om controle te houden over een patient, , het idee van genezen van een patient is een walgelijk idee, hij wil geen patient genezen, hij wil ze in zijn macht houden, alle technieken die mensen genezen zijn bedreigend voor hem en moeten vernietigd worden.

Moet absoluut andere technieken tegenhouden, al moest hij er zijn laatste adem voor uitblazen, moet absoluut dat grote gevaar dat andere technieken met zich meebrengen, namelijk zelf nietig worden, zelf niet meer bestaan, zelf niet meer het centrum zijn, tegenhouden. Alle middelen zijn goed om zijn doel te bereiken. Een middel dat hem bijzonder ligt is opstoken, een zogezegd goedbedoelde hint geven aan mensen over de negatieve gevolgen van een therapie, geruchten verspreiden, geleidelijk aan opbouwen, waardoor er steeds meer geruchten over een persoon of therapie circuleren, waardoor die persoon of therapie vernietigd wordt.

Heel beperkt denken: alleen wat waarneembaar is, bestaat, en anders bestaat het niet.

Kan iets niet begrijpen dat buiten het domein van het absoluut waarneembare ligt. Als het niet waarneembaar is, dan is het er niet. Punt. Gedaan. Het is er gewoon niet, het bestaat niet want je ziet het niet. Zal luidkeels roepen om zijn mening te verkondigen. Zal campagne voeren om zijn mening kracht bij te zetten. Zo zit het in elkaar en niet anders. Al die onbenulligen met hun belachelijke ideeen, hij zal ze eens laten zien wie de baas is. Hij zal ze eens laten zien wie het voor het zeggen heeft. Die belachelijke, belachelijke onzin. Een gevoel van bijzondere minachting en kotsen van die belachelijke onzin. Hij zal ze uitroeien, hij zal ze vernietigen, die banalen die denken dat ze het weten, waar halen ze het lef, die mensen die niets weten (hij weet het, hij is God), die zich het recht toeeigenen om te willen gehoord worden, die banalen die er op de koop toe nog echt van overtuigd zijn dat ze het weten, en die dan nog zouden willen dat ze gehoord worden er bovenop, hoe durven ze, wie stellen ze zich wel voor dat ze zijn, hoe durven ze verwachten dat hun belachelijke opvattingen zullen gehoord worden.

Jij bent diegene die het weet, niemand weet het.
Jouw visie is de waarheid.
Jij hebt de juiste visie.
Breng jouw waarheid naar buiten en vernietig al de anderen. Hak ze neer.
Er kan geen andere visie zijn dan de jouwe.
Er is maar 1 waarheid en dat is jouw waarheid, al de anderen zijn verkeerd en moeten vernietigd worden.
Wat bewezen is is waar en bestaat, wat zichtbaar is is waar en bestaat, wat onzichtbaar is bestaat niet, wat niet bewezen kan worden, is er niet.
Het moet bewezen zijn voor het geloofd kan worden.

Vecht, vecht om de anderen te vernietigen, hak ze neer. Alle andere meningen buiten de jouwe moeten vernietigd worden. Voer strijd, vernietig ze, druk ze terug, laat ze niet infiltreren in de maatschappij (die soort met hun onzinnige ideeen), vernietig ze voor ze oprukken. Zet er al je kracht op, zet je in tot het uiterste, om die onzin uit de maatschappij te elimineren. Je moet je tot het uiterste inzetten, je moet je volledig geven, want anders is de wereld verloren, anders wordt de wereld overrompeld door die achterlijke opvattingen, de wereld moet daartegen beschermd worden, die ideeen moeten in de kiem gesmoord worden. Ze moeten van bij het begin weggemaaid worden, voor het te laat is.

Alle middelen zijn goed, het is toch het meest banale onderkruipsel, dat geen enkel respect verdient, het is toch maar ongedierte dat moet uitgeroeid worden, desnoods verzin je maar iets, als je ze maar kapot krijgt, ze zijn een gevaar voor de maatschappij en ze moeten vernietigd worden, met alle middelen, alle middelen zijn goed. Correct of niet correct, als het maar werkt, als je maar je doel bereikt, alle middelen zijn goed als dat onderkruipsel maar vernietigd wordt. Stel ze in een negatief daglicht, fabriceer maar je eigen verhaal, het hoeft niet met de waarheid te stroken, als je ze maar kapot krijgt. Het doel heiligt de middelen. Breng een sensationeel verhaal, dik het maar goed aan, een verhaal van schrijnende toestanden, van mensen die eraan kapot gegaan zijn, en dat die oplichters zomaar hun gang kunnen gaan, en jij, de hoeder van de maatschappij gaat er achteraan om ze te verdelgen.
Jij zet je in voor de bescherming van de maatschappij tegen die gevaarlijke tendensen, jij schraagt je tegen dit gevaar dat de maatschappij beloert, jij redt de maatschappij van de teloorgang.

Hieronder een uittreksel uit een rubriek op het forum over de zelfbehandeling, bij Alternatieve geneeskunde in Groot-Brittannie.

http://lta-voorbeeld.com/ingrid_holvoet ... .php?t=101

De NHS (nationale gezondheidsszorg in Groot-Britannie) heeft een directory site (portaalsite) voor alternatieve therapieen.

www.nhsdirectory.org

Uitreksel uit de site:

Information for NHS medical pracitioners
With growing demand for alternative therapy and the growing number of NHS practices now prepared to offer many forms of alternative therapy as part of their primary care health improvement programmes HIMPS. The GP is the obvious point of referral for patients who wish to access an appropriately trained and motivated practitioner.

The intention of The NHS Directory is to provide dedicated easy access listings of all practitioners, who by a process of self selection, have put themselves forward to work either directly in NHS practices or from their own practice on a referral basis.

Informatie voor het medisch personeel bij de nationale gezondheidszorg:

Er is een groeiende vraag naar alternatieve therapie en er is een groeiend aantal dokterspraktijken die nu bereid zijn om veel vormen van alternatieve therapie aan te bieden als onderdeel van hun basis gezondheids programma's voor het verbeteren van de gezondheid. De huisdokter is een bijzonder geschikt geplaatst verwijzingsinstrument voor patienten die zich willen wenden tot een bevoegde en gemotiveerde therapeut.

Het is de bedoeling van de NHS om nauwkeurige lijsten van alle therapeuten die zich op eigen initiatief kandidaat gesteld hebben beschikbaar te stellen. Deze therapeuten kunnen ofwel rechtstreeks in NHS praktijken werken of vanuit hun eigen praktijken met een verwijzing van een dokter naar hen.

Nu moet Betz achter de NHS aan want dat is allemaal onderkruipsel met ideeen die een gevaar zijn voor de maatschappij en die mensen en die ideeen moeten vernietigd worden !! Nu heeft Betz naast Ingrid Holvoet ook nog de NHS aan zijn been.

Jaloezie

Houdt anderen rondom hem in de gaten, is steeds alert op wat anderen presteren, op hoe anderen vooruitgaan, staat klaar om toe te slaan (o.a. met een mooi verzonnen verhaal over iemand om iemand in diskrediet te brengen), weet zeer goed waar anderen mee bezig zijn en hoe ver ze al staan, hij moet op de voorgrond staan, hij wil de nummer 1 zijn, hij zal geruchten over anderen verspreiden om iemand tegen te werken, hij houdt anderen in de gaten en hij houdt notities bij over die mensen omdat dat hem later misschien van pas kan komen om de anderen in diskrediet te kunnen brengen, hij zal bij mensen die boven hem staan opmerkingen laten over de anderen om die in een slecht daglicht te stellen.

Hij moet de absolute top bereiken, hij wil boven de mensen die boven hem staan geraken, hij wil bovenaan prijken ook al is hij minder bekwaam dan anderen, hij zal zijn weg naar de top banen door oneerlijke praktijken, door vervalsen van gegevens of documenten …, door geruchten over anderen te verspreiden die de anderen doen achterop geraken, door zijn prestaties in de schijnwerpers proberen te krijgen en die van anderen in de schaduw proberen te houden,zal in de gunst van een overste proberen te geraken, zal ervoor zorgen dat hij opvalt en de aandacht trekt bij een overste, allemaal met in het achterhoofd het doel om hogerop te geraken.

Als hij ziet dat een ander aandacht krijgt bij een overste (een professor bv, in tijden van opleiding), is hij enorm jaloers. Hij zou die aandacht moeten krijgen. Dan zal hij iets doen om op te vallen, zodat de aandacht naar hem gaat en de ander naar achter geschoven wordt. Dan zal hij zich buitengewoon inzetten om een zeer goed werk af te leveren, zodat hij boven de ander kan prijken.

Kan er absoluut niet tegen dat een ander vooruitgaat, móet die stoppen, Wordt er gek van als hij ziet dat een ander succes heeft. Voelt zich nietig worden, voelt zich verdwijnen, voelt zich niet meer bestaan. Hij moet vooraan staan, hij moet als eerste prijken, vanaf dat moment is er maar 1 ding dat hem nog bezighoudt, namelijk hoe hij de ander zal vernietigen, hoe hij de ander ten val zal brengen. Het wordt een obsessie, het houdt hem dag en nacht bezig, de ander moet kapot. De ander heeft hem vernederd door zelf succesvol te zijn, dus de ander moet kapot.

Als iemand succes heeft, dan zal hij de dingen zo voorstellen als dat dat komt omdat de persoon in kwestie greep heeft op mensen, en niet omdat het iets waard is wat die persoon doet. Het is omdat die persoon charismatisch is, en macht heeft over mensen en mensen kan manipuleren en beïnvloeden dat het lijkt te werken. Niet omdat wat die persoon doet op zich enige waarde heeft.

Leugens

Schudt de leugens zo uit zijn mouw, een specialist in leugens fabriceren. Kan zonder blikken of blozen de grootste onwaarheden vertellen. Geeft er totaal niet om dat iets dat hij zegt niet waar is. Als het maar helpt om zijn doel te bereiken. Als hij succes heeft met een listige leugen is hij bijzonder in zijn nopjes. Zal ook een verhaal in elkaar steken om anderen kapot te krijgen. Is ermee bezig, kauwt erop en herkauwt hoe hij de dingen zal voorstellen om een ander maar in een negatief daglicht te krijgen. Als hij zijn doel bereikt heeft, als hij een ander heeft kunnen breken met leugens, is hij bijzonder gelukkig, is hij in de zevende hemel.

Zal nooit toegeven dat hij in fout was. Zal nooit toegeven dat hij iets verkeerd voorhad. Zal aan zijn leugens vasthouden, zal blijven vasthouden aan zijn verzonnen verhaal, zal blijven vasthouden aan zijn versie, hoe alle feiten ook tegen hem zijn. Zal nooit, nooit, nooit toegeven dat hij ongelijk zou kunnen gehad hebben.

Hij zal ook nooit voor zichzelf toegeven dat hij een fout gemaakt heeft. Kan dat voor zichzelf niet aan dat hij een fout zou kunnen begaan, dat hij zou kunnen blunderen. Hij kan dat bij zichzelf absoluut niet confronteren. Zal voor zichzelf ontkennen dat hij een fout gemaakt heeft.

Geeft geen zier om wat hij een ander aandoet met zijn leugens, wat de consequenties zijn voor een ander kan hem geen bal schelen, als hij er maar goed uitkomt, als hij er maar ongeschonden uitkomt, wat de ander overkomt raakt hem niet. Heeft zeker nooit spijt van zijn leugens. Zal nooit toegeven dat hij gelogen heeft.

Als een leugen uitkomt, als hij op het matje geroepen wordt, kan hij het zo inkleden, dat hij weer wordt geloofd. Hij zal bij zijn verhaal blijven, zeker ontkennen wat een ander aanbrengt, een verhaal verzinnen waarom de ander liegt, hij wordt weer geloofd, en de ander is nog meer de dupe. Want de ander is nu ook nog een leugenaar er bovenop.

Kortom: een meester leugenaar. En bovendien heel laf: als er toch iets uitkomt zal hij het potje zoveel mogelijk toedekken, zorgen dat hij zelf zo weinig mogelijk schade oploopt en de anderen voor de consequenties laten opdraaien. Kan geen verantwoordelijkheid nemen voor wat hij gedaan heeft.

Visie op vrouwen

Een vrouw hoort niet in de schrijnwerpers te staan, een vrouw hoort geen aandacht te krijgen, een man staat bovenaan en een vrouw staat er onder, een vrouw hoort geen opgang te maken, of iets nieuws voor te stellen, dat hoort bij een man, hij zal zo’n vrouw wel krijgen, hij zal ze wel klein krijgen, hij zal ze bespotten, hij zal ze belachelijk maken tot ze het onderspit delft.

Een vrouw hoort niet naar voor te komen, een vrouw hoort in de schaduw achter een man te staan.

Kan zeker niet verdragen dat een vrouw voor hem zou opgang maken, dan voelt hij zich zo klein worden als man. Kan zo een vrouw niet confronteren en zal die mijden (een vrouwelijke professor b.v die opgang maakt).

Ze (Ingrid Holvoet) is een vrouw die zoiets durft komen te vertellen, een vrouw dan nog, het is al zo’n onderkruipsel dat met die belachelijke ideeën aan komt draven, en dan is het nog een vrouw ook die meent dat ze iets te vertellen heeft. Hoe durft die, hoe durft die zo opkomen, die vrouw moet uit de weg. Het is op zich al zo pijnlijk voor hem dat iemand met zo’n ideeën aanhang heeft, maar dan is het nog een vrouw ook, en dat is helemaal vernederend voor hem. Erop broeden hoe hij Ingrid Holvoet uit de weg krijgt, en zeker ook omdat ze een vrouw is. Het is een vrouw die opgang maakt, daar kan hij zeker niet mee om, daar voelt hij zich totaal kapot van worden, hij moet haar krijgen, ze moet uit de weg, ze moet kapot.
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Henriette » 13 nov 2008, 05:48

Afbeelding

Maar dan met jurk en tieten.

Niet prettig lezen dat floepen van derde naar eerste persoon.
Je krijgt wel een heel duidelijke insight in hoe ze haar gedachten ordent en hoe pathologisch ze verlopen.
Henriette

Berichtdoor Heeck » 13 nov 2008, 09:59

Wolkens,

Je kan aan het werk:
Bepalen of Ingrid een echt medium is !
De twee openbare readings moeten jou in staat stellen haar score op te maken.
Bovendien kan je afchecken met de bevindingen van haar cliëntèle.
Verder kan ik je bezweren dat er geen andere communicatie tussen Ingrid en mij is geweest dan via de twee fora.

Verwerk in je studie ook of het kanaal waarlangs Ingrid Betz en mij kan "lezen" hetzelfde is waarlangs god communiceert of niet.

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Elennaro » 13 nov 2008, 16:20

Henriette schreef:Afbeelding

Maar dan met jurk en tieten.

Niet prettig lezen dat floepen van derde naar eerste persoon.
Je krijgt wel een heel duidelijke insight in hoe ze haar gedachten ordent en hoe pathologisch ze verlopen.
Die John Cleese is blijkbaar best wel lenig. :shock:
Elennaro

Berichtdoor Heeck » 14 nov 2008, 00:05

Nog even bij Ingrid geïnformeerd:
Heeck schreef:Inrid,

Al enig idee wanneer je de aangekondigde, door jou te fantaseren patronen van Renckens, Vermeersch etcetera gaat plaatsen ?
Zou het niet zinvol zijn dat die eerst hun patroon laten bepalen en deponeren ?
Dan kunnen we achteraf jouw fantasie daarmee vergelijken, want ik heb je echt gemist in de competitie van het zesde zintuig.

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Heeck » 15 nov 2008, 00:27

Ingrid, zij houdt niet van tegenspraak:

Ingrid=Site Admin schreef:Je bent verbannen van dit forum.
Neem contact op met de webmaster of forumbeheerder voor meer informatie.

Zie voor laatste berichten:
http://lta-voorbeeld.com/ingrid_holvoet ... ?p=945#945
r.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Blueflame » 15 nov 2008, 01:22

Heeck schreef:
Ingrid=Site Admin schreef:Je bent verbannen van dit forum.
Neem contact op met de webmaster of forumbeheerder voor meer informatie.

En wat was die informatie ?Zoiets ?

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor kil » 15 nov 2008, 10:34

- Persoonlijke consultaties: 40€/uur

En daar moet je niets voor kunnen. Is dat ook beschikbaar aan de unief, want dat is meer dan een kiné loontje :cry:

Ik heb nog een beetje op haar LTA-site zitten surfen en volgens mij heeft ze zelf hulp nodig. Een verstoord wereldbeeld, calimerogevoel,... Daar MOET wel een pathologie op te kleven zijn.

Een paar vragen:
- Als mensen als Holvoet of haar blinde volgelingen een klacht indienen bij de orde, zoals iemand daar toch beweert, neemt de orde dan echt de tijd om die ridicule reden(en) te onderzoeken?
- Op het forum is er eens sprake geweest van een wetsvoorstel ivm zulke praktijken (als ik me niet vergis). Is daar al nieuws over omtrent vorderingen of is het iets dat niet zal slagen wegens bepaalde factoren?
kil

Berichtdoor Heeck » 15 nov 2008, 13:06

Allen,

Nee Blueflame ik heb geen nader contact opgenomen en dat ook nog met een reden:
Ik zou het jammer vinden als de nu nog openbaar leesbare, uit de mediamieke duim gezogen karakterschetsen van Betz en mij dan mogelijk ook zouden worden verwijderd.

Niets toont aan de wereld buiten de door haar befoefelden duidelijker dat ze zich totaal onverantwoord gedraagt:

1) Door diagnoses van niet-klanten (hoe idioot ook verkregen) openbaar te maken.
2) Door mensen met kortingstarieven te bewegen per video openbaar te getuigen van hun behandeling.

En verder krijg ik natuurlijk veel meer belangstellenden voor mijn boot-te-koop langs . . . .

Omdat de wetgeving in Belgë op dit terrein wat anders ligt dan in NL wil ik over vervolgbaarheden niets zeggen.

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Blueflame » 15 nov 2008, 13:32

Dat begrijp ik, Roeland.

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Astrosmurf » 15 nov 2008, 13:52

Ik denk dat ik ook over een gave beschik. Als ik aan mvr Holvoet denk, dan krijg ik een gevoel door van pijnlijke voeten, meer bepaald de tenen. een gevoel van te nauwe schoenen, of te lange tenen. Ook een gevoel alsof iemand op die tenen getrapt heeft. A rato van 40 € per uur, wil ik wel eens aan mevr Holvoet denken om haar van dat onaangenaalm gevoel te verlossen.
Astrosmurf

Berichtdoor Elennaro » 16 nov 2008, 16:34

Heeck schreef:Allen,

Nee Blueflame ik heb geen nader contact opgenomen en dat ook nog met een reden:
Ik zou het jammer vinden als de nu nog openbaar leesbare, uit de mediamieke duim gezogen karakterschetsen van Betz en mij dan mogelijk ook zouden worden verwijderd.

Niets toont aan de wereld buiten de door haar befoefelden duidelijker dat ze zich totaal onverantwoord gedraagt:

1) Door diagnoses van niet-klanten (hoe idioot ook verkregen) openbaar te maken.
2) Door mensen met kortingstarieven te bewegen per video openbaar te getuigen van hun behandeling.

En verder krijg ik natuurlijk veel meer belangstellenden voor mijn boot-te-koop langs . . . .

Omdat de wetgeving in Belgë op dit terrein wat anders ligt dan in NL wil ik over vervolgbaarheden niets zeggen.

Roeland
Heeft ze geen beroepsgeheim eigenlijk? Een psychiater kan vervolgd worden als hij diagnoses openbaar maakt, het kan toch niet zo zijn dat het ontbreken van een diploma je beschermt?
Elennaro

Berichtdoor kil » 20 nov 2008, 00:12

Nog maar eens naar het forum gaan kijken, ik had nood aan ontspanning:
Je moet eens zien hoe die van Skepp zich op hun forum in allerlei bochten wringen om toch te verklaren dat het niet kan wat die mensen in het Zesde Zintuig presteren. Ze voelen het waarschijnlijk aankomen dat er hoe langer hoe meer mensen overtuigd raken dat er toch meer is dan we zien.
Iedereen weet het dus he: ban die kritische geest.

Het droevige is dat Holvoet altijd gelijk heeft in the end:
Ze wordt getest en:
- ze faalt: boycot van de wetenschap, onderzoeksmanipulatie
- ze slaagt ( 8) ): ze haalt haar slag thuis
kil

Berichtdoor Elennaro » 20 nov 2008, 01:02

kil schreef: - Als mensen als Holvoet of haar blinde volgelingen een klacht indienen bij de orde, zoals iemand daar toch beweert, neemt de orde dan echt de tijd om die ridicule reden(en) te onderzoeken?
De Orde staat erom bekend dat ze vaak zelfs ernstige klachten niet streng genoeg aanpakt. Hier hoeven we dus niet bang voor te zijn.
Elennaro

Berichtdoor willem_betz » 20 nov 2008, 03:48

Elennaro schreef:
kil schreef: - Als mensen als Holvoet of haar blinde volgelingen een klacht indienen bij de orde, zoals iemand daar toch beweert, neemt de orde dan echt de tijd om die ridicule reden(en) te onderzoeken?
De Orde staat erom bekend dat ze vaak zelfs ernstige klachten niet streng genoeg aanpakt. Hier hoeven we dus niet bang voor te zijn.

Bekend bij wie? Welke argumenten daarvoor?
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Elennaro » 20 nov 2008, 05:03

Was er niet nog onlangs een geval van een Limburgse huisarts die een belachelijk groot aantal HepB/C (weet niet meer welke) besmettingen op zijn naam had staan, die de Orde weigerde te schorsen omdat "er geen bewijs voor was?" Dat bewijs bleek er achteraf trouwens wel te zijn...

Ik heb wel gehoord dat de aanpak van de Orde verschilt afhankelijk van de provincie waarin je je bevindt.
Elennaro

Berichtdoor Cluny » 06 dec 2008, 09:07

Youtube

Garage

Nog even een eigen gedachte eraan toevoegen.
Het lijkt erop dat de heel veel reacties plaatsende reclamepatiënten allemaal 1 persoon zijn, ik denk dat het zelfs mogelijk is dat dat Holvoet zelf is.
Cluny

Berichtdoor Heeck » 06 dec 2008, 10:40

Elennora e.a.

Het was Hepatitis-B:

Iemand zag er alweer een boek in:
http://www.medicalfacts.nl/2008/12/06/n ... ch-beroep/

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Cluny » 18 jan 2009, 12:13

De ontdekkingen die Ingrid Holvoet door har paranormale gaven heeft gedaan zijn zo spectaculair, dat ze alle Einsteins en Hawkins van deze wereld doen verbleken.
Ik vind het zo'n verspilling van energie dat er sommige wetenschappers nog op zoek zijn naar hoe onze werkelijkheid in elkaar zit, terwijl Ingrid Holvoet het al ontdekt heeft!
En het is zo onbegrijpelijk dat de huidige wetenschappelijk wereld er geen oren naar heeft. En dat de meeste wetenschappers niet openstaan voor het paranormale

Zou Ingrid Holvoet dit zelf geschreven hebben?
Ik denk van wel.
Meer van dit fraais is te vinden op Youtube.
Cluny

Berichtdoor LordDragon » 18 jan 2009, 16:18

Ik vind het zo'n verspilling van energie dat er sommige wetenschappers nog op zoek zijn naar hoe onze werkelijkheid in elkaar zit, terwijl Ingrid Holvoet het al ontdekt heeft!

Kan het nog hoogmoediger? Ik betwijfel of mevrouw holvoet wel enige notie heeft van wetenschappelijke kennis; Laat haar dan antwoorden op de vragen die het Cern wil oplossen, misschien een beschrijving van het higgs boson?

De ontdekkingen die Ingrid Holvoet door har paranormale gaven heeft gedaan zijn zo spectaculair, dat ze alle Einsteins en Hawkins van deze wereld doen verbleken.

Goed bezig met reclame te maken, misschien eerst leren schrijven?

En dat de meeste wetenschappers niet openstaan voor het paranormale

Sjees, de meeste paranormalen staan niet open voor de wetenschap. Dat is misschien meer realistisch.

MVG; LD.
Fear is the mindkiller.
LordDragon

Berichtdoor Icesurfer » 12 jun 2009, 08:08

windsurfer schreef:Ik heb op dat forum eens gelezen, het mechanisme dat je bij sekten ook altijd ziet, is klassiek en is bekend: dame met ernstige persoonlijkheidspathologie met verstoorde realiteitstoetsing (schizotypie) gelooft oprecht in eigen wanen en gaven en sleurt psychiatrische gevallen en identiteitszwakke mensen mee, die haar vervolgens als een guru vereren en letterlijk voor haar door het vuur zullen gaan. Het betalen in grote sommen geld of in wat anders bevestigen deze verheerlijking, want elke cognitieve dissonant moet verdreven. Het is voor een 'client' een psychologisch té grote klap om na 20.000 euro of meer te moeten inzien dat je er vreselijk naast zit en besodemieterd bent. Onmogelijk te verhapstukken. In tegendeel, mensen zullen zich aan de sekteleider vastklampen als teken aan een schaap.
Sekten gebruiken daarom vaak bizarre tegenprestaties en betalingen, zoals kappen met je geliefde familie, al je geld investeren of al je bezit afstaan om je volgelingschap te garanderen. Vaak kun je hierdoor ook niet meer terug.

PS de vergelijking met Jezus wordt op de site echt gemaakt. Los van het feit dat dit een drogredenering uit het boekje is, onderstreept het de kwalificaties die deze mw. Holvoet ontvangt van haar 'clienten' en het onderstreept ook de psychische afhankelijkheid die mw. Holvoet voor bepaalde mensen vervult en die zij blijkbaar niet tegenhoudt. Dat laatste doet zijn natuurlijk niet, want zij gelooft zelf oprecht in wat ze doet en vindt de positie die mensen haar daarom toekennen, niet meer dan vanzelfsprekend.

NB Ik vind het in dit soort situaties altijd zo jammer om te merken hoe onbekend de gangbare psychopathologische ziekteleer is bij de grote groep mensen. Dat zou veel ellende kunnen schelen, maar anderzijds, de radelozen geloven. En zoals iemand ooit eens zei: hoe groter de leugen, hoe meer bereid men is die te geloven.

Die mw. Holvoet is óf een gewiekste oplichtster óf hartstikke gek. Maar ook hier zal de waarheid in het midden liggen: ze is beiden.

Hallo windsurfer,

bedankt voor je info. Herkenbaar ! Naast onze eigen Jomanda in NL,
is er in hier in Duitsland* nog minstens een dame waar bovenstaande
tekst m.i. op van toepassing is. Zij noemt zich Uriella.
En aanhangers noemen haar " das Sprachrohr Gottes "
( de spreekbuis van God )

Afbeelding

http://de.wikipedia.org/wiki/Uriella

O.a. videostream met Uriella-parodie en Schweitzer radio-interview.
:arrow: :)
http://www.rhetorik.ch/Aktuell/07/02_21/index.html
http://www.zoom-music.com/uriella.htm

groet
Icesurfer

*) http://de.wikipedia.org/wiki/Fiat_Lux_(neureligiöse_Bewegung)
http://de.wikipedia.org/wiki/Ibach_(Schwarzwald)
Wanneer iemand zich bewust wordt van de realiteit,
schijnt het licht daarvan voor hem uit,
de lamp van Aladdin, het licht dat ons leidt.

[ Inayat Khan ]
Icesurfer

VorigeVolgende

Keer terug naar Kwak-sites