Dry needling

Dit forum biedt de gelegenheid voor discussie over pseudo-wetenschappelijke feiten of 'gebakken lucht' op Nederlandstalige websites. Vul zelf aan... Reacties die valse verdachtmakingen bevatten of argumentloos zijn worden verwijderd.

Dry needling

Berichtdoor marijke » 10 maart 2018, 10:31

Ik heb het artikel over accapunctuur gelezen . Daarin wordt gezegd dat vb voor niet chronische lumbago dit soms kan helpen . Mij wordt nu dry needling aangeraden voor voor nek pijn samengaande met hoofdpijn , schouders zijn ook stijf . Ik heb een zeer gebogen bovenrug en heb artrose
Heeft dit enige zin ?

Alvast bedankt voor hetantwoord
Marijke
marijke

Re: Dry needling

Berichtdoor Nederlander » 10 maart 2018, 20:04

Acupunctuur is pure bullshit. Pardon my words.
The happiness of the bee and the dolphin is to exist. For man it is to know that and to wonder at it.
Jacques Yves Cousteau.
Nederlander

Berichtdoor FransP » 11 maart 2018, 06:32

Ik ben er nog niet helemaal uit.
Maar volgens mij is Dry Needling wat anders als acupunctuur.
Waar acupunctuur in fictieve punten prikt, behandeld Dry Needling spieren.

https://fysius.nl/dry-needling/

Het is mij ook eens gevraagd of ik het al eens geprobeerd heb. Maar kende het niet.

Ik volg dit draadje
FransP

Berichtdoor Heeck » 11 maart 2018, 10:11

Check even af of de gewekte verwachtingen kloppen met:

https://www.kwakzalverij.nl/behandelwij ... rie-weken/ schreef: . . . Het oude spelletje Ezeltje Prikje heeft er een nieuwe variant bij gekregen. Naast allerlei vormen van acupunctuur heeft “Dry Needling” zich een plaatsje weten te veroveren. . . knip. . . knip

Wij handhaven onze mening dat Dry Needling voor myogelosen/myofasciale triggerpoints niet bewezen zinvoller is dan reeds bestaande behandelwijzen waarnaar door ons in 2011 werd verwezen. Dry Needling is een invasieve techniek met een onbekend aangrijpingspunt en dus een riskantere behandeling dan behandelwijzen waarbij geen naalden in spieren worden gestoken.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Keer terug naar Kwak-sites