Mannenbesnijdenis redt MILJOENEN levens!

Dit forum biedt de gelegenheid voor discussie over pseudo-wetenschappelijke feiten of 'gebakken lucht' op Nederlandstalige websites. Vul zelf aan... Reacties die valse verdachtmakingen bevatten of argumentloos zijn worden verwijderd.

Mannenbesnijdenis redt MILJOENEN levens!

Berichtdoor Eliyahu » 26 aug 2016, 01:09

Bs"d

De mannenbesnijdenis, zoals die zo'n 4000 jaar geleden door God aan Abraham geboden is, heeft in de afgelopen decennia MILJOENEN mensen gered van een langzame pijnlijke voortijdige dood, en het heeft het potentieel om miljoenen levens meer te redden.

Voor de fijnere details kijk hier: https://sites.google.com/site/777mountzion/wegvel
Eliyahu

Re: Mannenbesnijdenis redt MILJOENEN levens!

Berichtdoor Digit » 26 aug 2016, 07:38

Abraham heeft nooit bestaan. Mozes trouwens evenmin.

De eerste OT-figuur die tot de échte geschiedenis behoort is David. En dat was hoogstwaarschijnlijk een stamhoofd van de Apiru of Ibri die zich min of meer gevestigd heeft om "koning" te kunnen worden. Overigens van een zootje polytheïstisch ongeregeld - zie de Amarna-brieven. Het monotheïsme was een politieke zet van Josiah die in eerste instantie mislukt is - vergelijk met Amenhotep IV. De doorbraak van het monotheïsme in de bovenlaag van de Kanaänieten dateert van tijdens de Babylonische ballingschap en het opdringen aan de plattelandsbevolking van daarna.

Over de geloofwaardigheid van het joods-christelijke godsbeeld lees http://www.etiennevermeersch.be/artikel ... hristendom .

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Eliyahu » 26 aug 2016, 09:41

Digit schreef:Abraham heeft nooit bestaan. Mozes trouwens evenmin.

Bs"d

ik sta een beetje skeptisch tegenover die onbewezen en onbewijsbare uitspraken van jou.

De eerste OT-figuur die tot de échte geschiedenis behoort is David. En dat was hoogstwaarschijnlijk een stamhoofd van de Apiru of Ibri die zich min of meer gevestigd heeft om "koning" te kunnen worden. Overigens van een zootje polytheïstisch ongeregeld - zie de Amarna-brieven. Het monotheïsme was een politieke zet van Josiah die in eerste instantie mislukt is - vergelijk met Amenhotep IV. De doorbraak van het monotheïsme in de bovenlaag van de Kanaänieten dateert van tijdens de Babylonische ballingschap en het opdringen aan de plattelandsbevolking van daarna.

ik sta een beetje skeptisch tegenover die onbewezen en onbewijsbare uitspraken van jou.

Over de geloofwaardigheid van het joods-christelijke godsbeeld lees http://www.etiennevermeersch.be/artikel ... hristendom .

Digit

Deze discussie gaat niet over de geloofwaardigheid van het joods-christelijke godsbeeld, maar over de mannenbesnijdenis.
Eliyahu

Berichtdoor bramati » 26 aug 2016, 09:52

Eliyahu schreef:

Bs"d

Trololol.
bramati

Berichtdoor Digit » 26 aug 2016, 09:56

De uitspraken zijn niet zomaar van mij, maar gebaseerd op het werk van archeologen, zelfs joodse en Israëlische. Lees "De bijbel als mythe" van I. Finkelstein en N.A. Silberman: https://www.bol.com/nl/p/de-bijbel-als- ... country=BE of volg een paar cursussen van bv. Klaas Vansteenhuyse bij Davidsfonds Academie (niet bepaald atheïsten!).

Dat mannenbesnijdenis voordelen heeft betwist ik niet, wél dat ze door (een niet-bestaande) god zou zijn opgedragen aan (een niet-bestaande) Abraham. Er zijn al muurschilderingen daterende uit ong. 2340 VGT (ruim 4350 jaar geleden) in Sakkara (Egypte) die een besnijdenis tonen.

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Eliyahu » 26 aug 2016, 10:42

bramati schreef:
Eliyahu schreef:

Bs"d

Trololol.

Bs"d

Ik denk dat het doen van onbewezen en onbewijsbare uitspraken veel meer trollen is dan zeggen dat je daar skeptisch tegenover staat. Dit is tenslotte een skepptisch discussieforum.
Eliyahu

Berichtdoor Eliyahu » 26 aug 2016, 10:50

Digit schreef:De uitspraken zijn niet zomaar van mij, maar gebaseerd op het werk van archeologen, zelfs joodse en Israëlische. Lees "De bijbel als mythe" van I. Finkelstein en N.A. Silberman: https://www.bol.com/nl/p/de-bijbel-als- ... country=BE of volg een paar cursussen van bv. Klaas Vansteenhuyse bij Davidsfonds Academie (niet bepaald atheïsten!).

Dat mannenbesnijdenis voordelen heeft betwist ik niet, wél dat ze door (een niet-bestaande) god zou zijn opgedragen aan (een niet-bestaande) Abraham. Er zijn al muurschilderingen daterende uit ong. 2340 VGT (ruim 4350 jaar geleden) in Sakkara (Egypte) die een besnijdenis tonen.

Bs"d

Geschiedkundigen hebben een redelijk betrouwbaar overzicht van de geschiedenis van de laatste 2000 jaar, hoewel ze al niet zeker weten wanneer nou precies het jaar nul was. Maar als je honderden jaren daarvoor komt, dan zijn ze zwaar de weg kwijt, laat staan als het gaat om duizenden jaren daar voor.

En als ze het gaan hebben over "100 miljoen jaar geleden" en "15 miljard jaar geleden", dan weet je dat het gaat om natte vinger werk.

Dus als je denkt dat ze muurschilderingen kunnen dateren op een paar honderd jaar nauwkeurig als het gaat om iets van 4500 jaar oud, dan vergis je je.
Eliyahu

Berichtdoor bramati » 26 aug 2016, 10:52

Eliyahu schreef:
bramati schreef:
Eliyahu schreef:

Bs"d

Trololol.

Bs"d

Ik denk dat het doen van onbewezen en onbewijsbare uitspraken veel meer trollen is dan zeggen dat je daar skeptisch tegenover staat. Dit is tenslotte een skepptisch discussieforum.

Jij hebt deze uitspraak gedaan. "De mannenbesnijdenis, zoals die zo'n 4000 jaar geleden door God aan Abraham geboden is"

Bewijs ze.
bramati

Berichtdoor Eliyahu » 26 aug 2016, 10:55

Eliyahu schreef:
bramati schreef:
Eliyahu schreef:

Bs"d

Trololol.

Bs"d

Bs"d

In de 10 geboden staat het volgende geschreven: viewtopic.php?f=22&t=106 "2. Een partij die een standpunt naar voren brengt is verplicht dit standpunt te verdedigen als de andere partij hem daarom verzoekt."

Dus geef nou eens wat bewijs dat Mozes en Abraham niet bestaan hebben.

Bij voorbaat dank.
Eliyahu

Berichtdoor Eliyahu » 26 aug 2016, 10:58

bramati schreef:
Eliyahu schreef:
bramati schreef:
Eliyahu schreef:

Bs"d

Trololol.

Bs"d

Jij hebt deze uitspraak gedaan. "De mannenbesnijdenis, zoals die zo'n 4000 jaar geleden door God aan Abraham geboden is"

Bewijs ze.

Bs"d

Ik heb een traditie, overgedragen van vader op zoon, gedurende zo'n 100 generaties, dat God Abraham geboden heeft om zijn zoons te besnijden.
Eliyahu

Berichtdoor bramati » 26 aug 2016, 11:01

Eliyahu schreef:
Eliyahu schreef:
bramati schreef:
Eliyahu schreef:

Bs"d

Trololol.

Bs"d

Bs"d

In de 10 geboden staat het volgende geschreven: viewtopic.php?f=22&t=106 "2. Een partij die een standpunt naar voren brengt is verplicht dit standpunt te verdedigen als de andere partij hem daarom verzoekt."

Dus geef nou eens wat bewijs dat Mozes en Abraham niet bestaan hebben.

Bij voorbaat dank.

Jij hebt dat aan digit gevraagd, hij heeft jou bronnen gegeven.

Ondertussen vraag ik aan jou om jouw stelling te bewijzen. Graag antwoord ipv rond de pot te draaien.
bramati

Berichtdoor bramati » 26 aug 2016, 11:02

Eliyahu schreef:
bramati schreef:
Eliyahu schreef:
bramati schreef:
Eliyahu schreef:

Bs"d

Trololol.

Bs"d

Bewijs ze.

Bs"d

Ik heb een traditie, overgedragen van vader op zoon, gedurende zo'n 100 generaties, dat God Abraham geboden heeft om zijn zoons te besnijden.

Ok, bewijs dat dit echt gebeurd is.
bramati

Berichtdoor Renate » 26 aug 2016, 11:17

bramati schreef:
Eliyahu schreef:
bramati schreef:
Eliyahu schreef:
bramati schreef:
Eliyahu schreef:

Bs"d

Trololol.

Bs"d

Bewijs ze.

Bs"d

Overdracht van generatie op generatie, dat lijkt me een betrouwbare bron. Ongeveer net zo betrouwbaar als het doorfluisterspelletje. Vergelijkbaar met de keer dat ik als kind tegen een auto op was gelopen en ik 2 bultjes op m'n hoofd had. Toen ik de volgende dag op school kwam, meende men dat ik een schedelbasisfractuur had.
Renate

Berichtdoor Astrosmurf » 26 aug 2016, 12:23

Eliyahu schreef:
Bs"d

Geschiedkundigen hebben een redelijk betrouwbaar overzicht van de geschiedenis van de laatste 2000 jaar, hoewel ze al niet zeker weten wanneer nou precies het jaar nul was. Maar als je honderden jaren daarvoor komt, dan zijn ze zwaar de weg kwijt, laat staan als het gaat om duizenden jaren daar voor.

Het jaar 0 bestaat niet, het is ofwel het jaar -1, ofwel 1. U verwart meten met tellen. Uw oudste kind is ook niet uw "nulde" kind, maar uw eerste. U ziet hoe makkelijk het is een denkfout te maken, het mag dan niet verbazen dat u er nog meerdere maakt.
Astrosmurf

Berichtdoor Eliyahu » 26 aug 2016, 13:53

bramati schreef:
Eliyahu schreef:
bramati schreef:
Eliyahu schreef:
bramati schreef:
Eliyahu schreef:

Bs"d

Trololol.

Bs"d

Bewijs ze.

Bs"d

Bs"d

Een Rationele Benadering van de Goddelijke Oorsprong van de Torah: https://www.youtube.com/watch?v=PEg_Oys4NkA
Eliyahu

Berichtdoor Renate » 26 aug 2016, 13:57

Eliyahu schreef:
bramati schreef:
Eliyahu schreef:
bramati schreef:
Eliyahu schreef:
bramati schreef:
Eliyahu schreef:

Bs"d

Trololol.

Bs"d

Bewijs ze.

Bs"d

Bs"d

Een Rationele Benadering van de Goddelijke Oorsprong van de Torah: https://www.youtube.com/watch?v=PEg_Oys4NkA

Volgens mij spreken deze dingen elkaar tegen. Nog steeds blijft de vraag waar god vandaan komt en over welke god we het dan eigenlijk hebben? Zeus, de een of andere god van de hindoes, Allah, de god van de Joden, die van de Christenen, of misschien nog een andere god?
Renate

Berichtdoor Eliyahu » 26 aug 2016, 15:25

Renate schreef:Volgens mij spreken deze dingen elkaar tegen.

Bs"d

Leg aub uit welke dingen je het over hebt.

Nog steeds blijft de vraag waar god vandaan komt

Dat weten we simpelweg niet.

en over welke god we het dan eigenlijk hebben? Zeus, de een of andere god van de hindoes, Allah, de god van de Joden, die van de Christenen, of misschien nog een andere god?

Ik heb het over de God van Abraham, Izak, en Jacob; J-H-W-H.
Eliyahu

Berichtdoor Renate » 26 aug 2016, 15:35

Eliyahu schreef:

Bs"d

en over welke god we het dan eigenlijk hebben? Zeus, de een of andere god van de hindoes, Allah, de god van de Joden, die van de Christenen, of misschien nog een andere god?

Waarom zou die god de enige ware zijn? Waarom zijn die andere goden dat dan niet? Omdat dat in uw grote sprookjesboek staat? In andere sprookjesboeken staat weer iets anders.

Rationeel en goddelijke oorsprong zijn in tegenspraak. Er bestaat namelijk geen god.
Renate

Berichtdoor willem_betz » 26 aug 2016, 18:23

Gods wegen zijn ondoorgrondelijk: eerst schept-schaapt hij de man met een voorhuid en daarna geeft hij bevel om die er af te snijden. Logisch toch ? 8)
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Renate » 26 aug 2016, 19:04

willem_betz schreef:Gods wegen zijn ondoorgrondelijk: eerst schept-schaapt hij de man met een voorhuid en daarna geeft hij bevel om die er af te snijden. Logisch toch ? 8)

Het hele zaakje er afsnijden is misschien beter? Dan planten de mensen die zo nodig het woord van de een of andere niet bestaande god moeten verspreiden zich in ieder geval niet meer voort.
Renate

Berichtdoor Blueflame » 26 aug 2016, 19:18

Oké, laat ons pogen dit topic toe te spitsen op de besnijdenis/het besnijden en alle verzoeken om godsbewijzen erbuiten te laten.
Deal?

Ik stel voor dat Eliyahu één artikel (wel een wetenschappelijk!) naar voren brengt dat hij/zij dan kan verdedigen.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Eliyahu » 28 aug 2016, 12:03

Renate schreef:
Eliyahu schreef:

Bs"d

Waarom zou die god de enige ware zijn? Waarom zijn die andere goden dat dan niet?

Bs"d

Dat wordt uitgelegd in die youtube.

Rationeel en goddelijke oorsprong zijn in tegenspraak. Er bestaat namelijk geen god.

Wat is je bewijs voor die boude uitspraak?
Eliyahu

Berichtdoor Eliyahu » 28 aug 2016, 12:12

Blueflame schreef:Oké, laat ons pogen dit topic toe te spitsen op de besnijdenis/het besnijden en alle verzoeken om godsbewijzen erbuiten te laten.
Deal?

Ik stel voor dat Eliyahu één artikel (wel een wetenschappelijk!) naar voren brengt dat hij/zij dan kan verdedigen.

Mvg.

Bs"d

Hier is er één: http://journals.plos.org/plosmedicine/a ... ed.0020298

Het geeft aan dat mannenbesnijdenis 61% bescherming geeft tegen AIDS, "equivalent to what a vaccine of high efficacy would have achieved."

De beschermingsfactor staat nu op 73%, na de deelnemers langer gevolgd te hebben, maar dat is weer een ander verhaal.

Het bovenstaande artikel is op PLoS, Public Library of Science, een peer reviewed medical journal, en dat mag men proberen onderuit te halen.
Eliyahu

Berichtdoor Kristof » 28 aug 2016, 12:28

Ik wil hier graag een kanttekening bij plaatsen.

Excuseer dat ik nu even expliciet ga zijn.

Een besnijdenis kan inderdaad hygiënischer zijn bij mannen die hun ding niet goed verzorgen.
Mij is op jonge leeftijd geleerd om tijdens het wassen de voorhuid naar achteren te trekken en de eikel (vooral achter de rand) grondig mee te wassen.
Dus grondig inzepen en afspoelen.
In dat geval is een besnijdenis helemaal niet nodig of het zou om een medische reden moeten zijn zoals een sterke vernauwing van de voorhuid.
For me, it is far better to grasp the Universe as it really is than to persist in delusion, however satisfying and reassuring.
Carl Sagan - RIP
http://www.carlsagan.com/
Kristof

Berichtdoor Eliyahu » 28 aug 2016, 13:51

Kristof schreef:Ik wil hier graag een kanttekening bij plaatsen.

Excuseer dat ik nu even expliciet ga zijn.

Een besnijdenis kan inderdaad hygiënischer zijn bij mannen die hun ding niet goed verzorgen.
Mij is op jonge leeftijd geleerd om tijdens het wassen de voorhuid naar achteren te trekken en de eikel (vooral achter de rand) grondig mee te wassen.
Dus grondig inzepen en afspoelen.

Bs'd

De tegenstanders van de besnijdens leggen er toch de nadruk op dat levenslange penishygiëne noodzakelijk is. Daarmee geven zij toe dat er iets schadelijks of onaangenaams gebeurt onder de voorhuid. Studies van middle class britse [172] en scandinavische [259] schooljongens kwamen tot de conclusie dat penishygiëne als zodanig op zijn best slecht is, en op zijn slechts is het niet-bestaand.
Daarbovenop: Dr Terry Russel, een australische beoefenaar van het medisch vak en besnijdenisexpert, zegt: “Welke man gaat er na een nacht van passie voordat hij zich omrolt en in slaap valt (met de mogelijk ziekteverwekkende bacteriën die zich vermenigvuldigen in de warme en vochtige omgeving onder de voorhuid) eerst even grondig zijn penis schoonmaken?
En direct ná het schoonmaken beginnen de bacteriën wéér met het vermenigvuldigen, en dragen bij, samen met andere afscheidingen van de huid, aan het witte smeersel, “smegma” genaamd, dat onder de voorhuid gevonden wordt.
Smegma wordt geproduceerd door de binnenkant van de voorhuid, en bevat neutral lipids, vettige zuren, sterol, en afgescheiden dode cellen. Het uitscheiden van smegma neemt toe in de pubertijd, en is op zijn hoogst tussen in de leeftijd tussen 20 en 40. Alhoewel het eerst een smeermiddel is met een witte of vaalgele kleur, na verloop van tijd vinden er chemische veranderingen plaats en wordt het vermend met huidcellen, vuil, en micro-organismen. In deze vorm combineert het zich tot een gemengde massa en geeft een vieze lucht af.
De bacteriën alleen al stinken weerzinwekkend, en de meeste mensen vinden smegma vies. Mannen varieëren in hun gevoeligheid ten aanzien van deze stank en sommigen douchen meerdere malen per dag als gevolg hiervan. Sommige onbesneden mannen, of hun partners, vinden deze stank zo onaangenaam dat men alleen daarom is overgegaan tot besnijden.
Verbeterde penishygiëne is misschien de belangrijkste reden voor de besnijdenis. In 82% in 1 studie, en over het algemeen wordt smegma beschouwd als vies en, in 88% van de gevallen in dezelfde studie, als geinfecteerd met micro-organismen.
Penishygiëne is vaak moeilijk te bewerkstelligen, en pogingen om een hele hoog graad van reinheid te bereiken in onbesneden mannen kan leiden tot nieuwe huidproblemen. Voor vaders en moeders is het veel eenvoudiger om de penis van hun zoon schoon te houden wanneer hij besneden is. Als hun zoon onbesneden is, dan zijn de boodschappen verwarrend: Moeten zij het schoonhouden onder de voorhuid, of het met rust laten?
Een onderzoek in Londen onder 150 onbesnedenen en 75 besnedenen vond dat 4% van de besnedenen tegenover 26% van de onbesnedenen slechte penishygiëne gedrag vertoonde, zoals bv het niet altijd goed wassen van de gehele penis, (de onbesnedenen wasten niet altijd onder de voorhuid) [249] Balanitis, fimosis, of andere voorhuidziekten die maken dat het terugtrekken van de voorhuid pijnlijk is, zouden bijgedragen kunnen hebben aan hun slechte hygiene.
De besnedenen wasten hun geslachtsdelen meerdere malen per dag. (37% vs 19%; P = 0.01).

172. Kalcev B. Circumcision and personal hygiene in school boys. Med Officer. 1964; 112: 171-173.
249. O'Farrell N, Quigley M, Fox P. Association between the intact foreskin and inferior standards of male genital hygiene behaviour: a cross-sectional study. Int J STD AIDS. 2005; 16: 556-559.
259. Oster J. Further fate of the foreskin: incidence of preputial adhesions, phimosis and smegma among Danish schoolboys. Arch Dis Child. 1968; 43: 200-203.

In dat geval is een besnijdenis helemaal niet nodig of het zou om een medische reden moeten zijn zoals een sterke vernauwing van de voorhuid.

Je vindt het redden van vele miljoenen levens geen overtuigende medische reden voor de besnijdenis?? :?:
Eliyahu

Berichtdoor Digit » 28 aug 2016, 15:21

Ik weet niet hoe Kristof er over denkt, maar er zijn volgens mij inderdaad redenen om aan te nemen dat in landen met een gebrekkige hygiëne besnijdenis gunstige effecten heeft. Wat je daarmee wil aantonen is mij echter een raadsel.

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Mees » 28 aug 2016, 15:25

Digit schreef:Ik weet niet hoe Kristof er over denkt, maar er zijn volgens mij inderdaad redenen om aan te nemen dat in landen met een gebrekkige hygiëne besnijdenis gunstige effecten heeft. Wat je daarmee wil aantonen is mij echter een raadsel.
Digit

... dat god besneden is natuurlijk :-)
Irreverence is the champion of liberty and its only true defence (Mark Twain)
Mees

Berichtdoor Digit » 28 aug 2016, 15:29

:D :D
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Mees » 28 aug 2016, 15:38

Eliyahu schreef:
bramati schreef:
Eliyahu schreef:
bramati schreef:
Eliyahu schreef:

Bs"d

Trololol.

Bs"d

Bewijs ze.

Bs"d

Ja een traditie wel, helaas geen bewijzen.
Mees

Berichtdoor Kristof » 28 aug 2016, 15:49

Eliyahu schreef:
Je vindt het redden van vele miljoenen levens geen overtuigende medische reden voor de besnijdenis?? :?:

Ik neem aan dat wanneer je beweert dat besnijdenis miljoenen levens red dat komt omdat de penis dan beter kan verzorgd worden en daardoor geen ziekten kan verspreiden.
Met een goede verzorging van een onbesneden penis heb je hetzelfde effect waarmee ik wil aantonen dat besnijdenis niet nodig is.
Trouwens, ook besneden mannen dienen hun ding zoals door mij beschreven te wassen, dat beetje voorhuid maakt geen verschil.
Of wil je zeggen dat een besneden penis plotseling magische krachten heeft of door god beschermt wordt?
For me, it is far better to grasp the Universe as it really is than to persist in delusion, however satisfying and reassuring.
Carl Sagan - RIP
Kristof

Berichtdoor Mees » 28 aug 2016, 16:08

Neem maar met een korrel zout dat een besneden penis miljoenen levens redt.
Als dat een exclusieve tip van god aan zijn uitverkoren volk moet voorstellen dan zet ik dat af tegenover tal van volkeren die helemaal geen besnijdenis toepassen en die toch niet uitgestorven zijn maar integendeel een even talrijk nageslacht hadden/hebben. Blijkt dat stukje weggeknipte voorhuid toch niet echt bepalend te zijn voor het voortbestaan van een volk. Tenzij misschien... dat zijn uitverkoren volk wel een heel onhygiënisch volk was.
Maar het blijft triestig dat er mensen zijn die denken dat god, terwijl hij even uitblaasde van het scheppen van een heel universum, penis-hygiëneregels opstelt. Kan het nog idioter?
Mees

Berichtdoor Renate » 28 aug 2016, 16:21

Mees schreef:Neem maar met een korrel zout dat een besneden penis miljoenen levens redt.
Als dat een exclusieve tip van god aan zijn uitverkoren volk moet voorstellen dan zet ik dat af tegenover tal van volkeren die helemaal geen besnijdenis toepassen en die toch niet uitgestorven zijn maar integendeel een even talrijk nageslacht hadden/hebben. Blijkt dat stukje weggeknipte voorhuid toch niet echt bepalend te zijn voor het voortbestaan van een volk. Tenzij misschien... dat zijn uitverkoren volk wel een heel onhygiënisch volk was.
Maar het blijft triestig dat er mensen zijn die denken dat god, terwijl hij even uitblaasde van het scheppen van een heel universum, penis-hygiëneregels opstelt. Kan het nog idioter?

Ja, hij heeft een volk wijsgemaakt dat ze uitverkoren zijn en ze vervolgens opgezadeld met het anti-semitisme van mensen, die tegelijkertijd roepen dat de joden het uitverkoren volk zijn.
Renate

Berichtdoor willem_betz » 28 aug 2016, 16:25

Besnijden kan mss enkele voordelen hebben: minder problemen met hygiene wegens geen voorraadje besmettelijke organismen onder de voorhuid, dus minder kans op besmetting van beide partners, dikkere huid van de eikel dus minder vatbaar voor infectie, uitstel van orgasme omdat minder gevoelig, kan soms nuttig zijn maar soms een handicap worden ....
De nadelen zijn ook niet te verwaarlozen, vooral als het snijden meestal gedaan wordt door niet medici en/of onder primitieve omstandigheden, ook van de nazorg: verminking, infectie, impotentie, pijnlijk litteken, zelfs urineverlies werd vermeld ..... !
Mits goede hygiene en condoomgebruik bij twijfelachtige sexpartner heeft besnijden geen voordeel, eerder nadelen.
Soms is besnijden nodig om medische reden, vooral phimosis (vernauwing en/of verkleving van de voorhuid).
Amusant: die slechte hygiene van vroeger was niet enkel door gebrek aan bad of wasgelegenheid maar vooral door preutsheid van religieuze oorsprong, ingegeven door angst dat de kleine zou masturberen, dus: "niet aanraken, slapen met handen boven de lakens", er waren zelfs speciale anti-aanraak-apparaten. Omdat niet iedereen onder de indruk was dat God het verbiedt werd er dan maar gedreigd met vreselijke ziekten.
Toegevoegd: volgens de Bijbel moet het ook omdat er een contract was tussen Abram en de Heer: alle joden moeten hun voorhuid laten knippen, Abram moet zich voortaan Abraham noemen, en als tegenprestatie kregen ze het beloofde land. Fair deal ! :wink:
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Eliyahu » 28 aug 2016, 16:33

Kristof schreef:
Eliyahu schreef:

Ik neem aan dat wanneer je beweert dat besnijdenis miljoenen levens red dat komt omdat de penis dan beter kan verzorgd worden en daardoor geen ziekten kan verspreiden.

Bs"d

Nee, ik zeg dat een besneden penis veel minder vatbaar is voor AIDS. Heeft verder niks met verzorging te maken.

Met een goede verzorging van een onbesneden penis heb je hetzelfde effect waarmee ik wil aantonen dat besnijdenis niet nodig is.

Welk bewijs heb je dat met een goede verzorging van een onbesneden penis je hetzelfde effect verkrijgt?

Trouwens, ook besneden mannen dienen hun ding zoals door mij beschreven te wassen, dat beetje voorhuid maakt geen verschil.

Volgens meer dan 40 onderzoeken maakt het een groot verschil. Waarop baseer jij jouw aanname dat het geen verschil maakt?

Of wil je zeggen dat een besneden penis plotseling magische krachten heeft of door god beschermt wordt?

Ik zeg dat het meest hoogstaande medisch onderzoek heeft aangetoond dat een besneden persoon 73% minder kans heeft op een AIDS besmetting dan een onbesnedene.

Ik zeg ook dat wassen na de seks de besmettingskans vergroot.
Eliyahu

Berichtdoor Kristof » 28 aug 2016, 16:37

Nee, ik zeg dat een besneden penis veel minder vatbaar is voor AIDS. Heeft verder niks met verzorging te maken.

En waarom is een besneden penis minder vatbaar voor AIDS indien het niets met hygiëne te maken heeft?

Huh :shock:
Carl Sagan - RIP
Kristof

Berichtdoor willem_betz » 28 aug 2016, 16:40

Eliyahu schreef:Ik zeg dat het meest hoogstaande medisch onderzoek heeft aangetoond dat een besneden persoon 73% minder kans heeft op een AIDS besmetting dan een onbesnedene.

Die eerste bewering is waarschijnlijk juist, over een percentje gaan we niet discuteren. Maar een condoom geeft nog veel meer bescherming, bijna 100%.
Waarop baseer je die bewering over het gevaar van wassen ?
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Eliyahu » 28 aug 2016, 16:42

Mees schreef:Neem maar met een korrel zout dat een besneden penis miljoenen levens redt.

Bs"d

Dat is jouw opinie.

En nu de mening van iemand die wel weet waar hij het over heeft:

University of California San Francisco November 18, 1999 http://www.ucsf.edu/news/1999/11/5057/m ... infections

"A preliminary analysis by Halperin and Malcolm Potts, MD, PhD, Bixby Professor of Population and Family Planning at the UC Berkeley School of Public Health, estimates that the practice of male circumcision has so far prevented at least 8 million HIV infections in the 15 African and Asian countries cited in the editorial review alone."

Dat gaat dus over slechts 15 landen, en dat is nu 17 jaar geleden. Dus nu zal het wel gaan om tientallen miljoenen levens.
Eliyahu

Berichtdoor Kristof » 28 aug 2016, 16:46

Eliyahu,

Wil je deze vraag beantwoorden:

En waarom is een besneden penis minder vatbaar voor AIDS indien het niets met hygiëne te maken heeft?
Carl Sagan - RIP
Kristof

Berichtdoor Eliyahu » 28 aug 2016, 16:46

willem_betz schreef:
Eliyahu schreef:Ik zeg dat het meest hoogstaande medisch onderzoek heeft aangetoond dat een besneden persoon 73% minder kans heeft op een AIDS besmetting dan een onbesnedene.

Die eerste bewering is waarschijnlijk juist, over een percentje gaan we niet discuteren. Maar een condoom geeft nog veel meer bescherming, bijna 100%.

Bs"d

De beschermingsfactor van een condoom is ongeveer 85%. En dat is dan wanneer je het altijd, en altijd op de juiste wijze gebruikt. En wie doet dat?

Waarop baseer je die bewering over het gevaar van wassen ?

Hierop: Washing Penis Soon After Sex Increases Risk of HIV Among Uncircumcised Men, Study Says
Eliyahu

Volgende

Keer terug naar Kwak-sites