Kwaksite uit de lucht?

Dit forum biedt de gelegenheid voor discussie over pseudo-wetenschappelijke feiten of 'gebakken lucht' op Nederlandstalige websites. Vul zelf aan... Reacties die valse verdachtmakingen bevatten of argumentloos zijn worden verwijderd.

Kwaksite uit de lucht?

Berichtdoor Renate » 11 aug 2013, 19:51

Vandaag was het rare apparaat van de dag de orgaanklok. Wat ik me daarbij moet voorstellen, weet ik niet, maar toen ik de link aanklikte, bleek de site uit de lucht te zijn, dankzij de strengere regelgeving. Ik kan eigenlijk alleen maar juichen.
http://www.kruidenvrouwtje.nl/diagnose/orgaanklok.htm
Renate

Re: Kwaksite uit de lucht?

Berichtdoor Nederlander » 12 aug 2013, 10:26

Zo, da's één kwaksite. Nou de rest nog! :twisted:
The happiness of the bee and the dolphin is to exist. For man it is to know that and to wonder at it.
Jacques Yves Cousteau.
Nederlander

Berichtdoor Heeck » 12 aug 2013, 10:40

Renate,
Alsof de orgaanklokken daarmee zouden zijn opgedoekt.
De "O" was nog niet aan onderhoud toe, maar ik zal vast een andere link inzetten.

Dank,

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Renate » 12 aug 2013, 11:38

Nee, ik neem onmiddellijk aan dat de orgaanklokken en andere kwakproducten niet van de markt verdwijnen, maar goed, het verdwijnen van een website is een eerste (pieperdepiep kleine) stapje.
Ook al doet men op de site onmiddellijk weer huilerig over de boze buitenwereld, die ze vertelt dat ze bepaalde dingen niet mogen vertellen. Ze vergeten er bij te zetten dat ze deze dingen wel zouden mogen vertellen als ze daadwerkelijk goed wetenschappelijk bewijs voor hun uitspraken zouden hebben.
Renate

Berichtdoor Nederlander » 12 aug 2013, 16:51

The happiness of the bee and the dolphin is to exist. For man it is to know that and to wonder at it.
Jacques Yves Cousteau.
Nederlander

Berichtdoor Renate » 12 aug 2013, 19:41

Nederlander schreef:http://home.tiscali.nl/genezenmetkruiden/orgaanklok.html :lol:

Tjonge, zeer informatief. En dan zijn er natuurlijk nog mensen die hier in tuinen. Ik vond het ding op het plaatje ook al heel erg op een keukenklok lijken, maar dan een stuk lelijker.

En die website mag wel, maar die van het kruidenvrouwtje is uit de lucht? Of liever gezegd, men lijkt gewoon verhuisd te zijn naar een andere website. Dan moet men dus niet zielig lopen doen. Ze verkopen vermoedelijk nog steeds dezelfde onzin. In ieder geval wat er op de website staat lijkt me grotendeels onzin. Ja, er zijn mensen met een glutenallergie, maar dat is dan ook een van de weinige waarheden. Als mensen geen glutenallergie hebben, kunnen gluten naar ik meen ook geen kwaad, dus hoe men het een en ander in verband weet te brengen met allerlei andere kwalen, is mij een raadsel. Maar goed, de kwakkers zijn enorm goed in het zaaien van paniek.
Renate

Berichtdoor Oude Belg » 13 aug 2013, 16:45

Nederlander schreef:http://home.tiscali.nl/genezenmetkruiden/orgaanklok.html :lol:

Bedankt voor de link, maar kan je misschien wat bijkomende informatie geven?
1 tot drie uur : leverklachten.
Prima. Dus als ik dan wakker word, is mijn lever ongelukkig. Echter : weet mijn lever het verschil tussen zomer en- wintertijd? Stemt mijn lever mijn slaapgedrag daarop af, en verspringt de lever als onze regering dat nodig acht? Of moet ik steeds rekening houden met de zomer/ de wintertijd? Of is er een orgaantijd? Misschien moet ik rekening houden met GMT, dat scheelt twee uur met de huidige tijd. Of met de zonnetijd; Antwerpen ligt op een zonnekwartier van Greenwich. ( :idea: al zou ik het uiteraard logisch vinden dat de nul-meridiaan door de Grote Markt van "het Stad" loopt, maar dat is misschien iets voor later). Kortom, Nederlander, je informatie is te onvolledig om volledig bruikbaar te zijn.
Oude Belg

Keer terug naar Kwak-sites