Straaaaaaaaaaling...

Dit forum biedt de gelegenheid voor discussie over pseudo-wetenschappelijke feiten of 'gebakken lucht' op Nederlandstalige websites. Vul zelf aan... Reacties die valse verdachtmakingen bevatten of argumentloos zijn worden verwijderd.

Straaaaaaaaaaling...

Berichtdoor Nederlander » 31 jul 2013, 15:19

The happiness of the bee and the dolphin is to exist. For man it is to know that and to wonder at it.
Jacques Yves Cousteau.
Nederlander

Re: Straaaaaaaaaaling...

Berichtdoor Renate » 31 jul 2013, 16:35

Nu is het woord 'straling' al genoeg om paniek te veroorzaken, ook als het om straling gaat die helemaal niet gevaarlijk is, en kun je allerlei dingen verkopen om mensen tegen de ongevaarlijke straling van mobiele telefoons te beschermen. Maar zo'n 40 jaar geleden was 'straling' juist het toverwoord en werden allerlei dingen verkocht, die toch niet geheel ongevaarlijk waren en die men nu toch zeker niet meer verkocht zou krijgen.
http://www.environmentalgraffiti.com/of ... 88?image=1
Renate

Berichtdoor Oude Belg » 31 jul 2013, 21:34

Ik bescherm me met een hoedje van aluminiumfolie. Dat helpt prima: ik ben de laatste tijd niet meer bestraald. Zou een aluminium trechter op mijn hoofd ook werken? :roll:
Oude Belg

Berichtdoor Renate » 01 aug 2013, 11:10

Ik zou een hoed op kunnen zetten om me te beschermen tegen de straling van de zon, maar eerlijk gezegd doe ik dat nooit, hoewel ik de hoed wel op m'n kapstok heb. In aluminium hoedjes, of trechters heb ik nooit geloofd. Hooguit in bromfietshelmen, maar die zijn weer niet tegen straling.
Renate

Berichtdoor Blueflame » 01 aug 2013, 16:40

Renate schreef: Hooguit in bromfietshelmen, maar die zijn weer niet tegen straling.

Dat denk jij, Renate.
;-)
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Renate » 01 aug 2013, 19:29

Blueflame schreef:
Renate schreef: Hooguit in bromfietshelmen, maar die zijn weer niet tegen straling.

Dat denk jij, Renate.
;-)

Nou ja, je hebt natuurlijk die zilverkleurige helmen, misschien dat die ook tegen straling helpen. Natuurlijk alleen bij de mensen die daarin geloven.
Renate

Berichtdoor Nederlander » 10 aug 2013, 10:55

Renate schreef:
Blueflame schreef:

Dat denk jij, Renate.
;-)

Nou ja, je hebt natuurlijk die zilverkleurige helmen, misschien dat die ook tegen straling helpen. Natuurlijk alleen bij de mensen die daarin geloven.

Zoiets bedoel je?
Afbeelding
The happiness of the bee and the dolphin is to exist. For man it is to know that and to wonder at it.
Jacques Yves Cousteau.
Nederlander

Berichtdoor Mopje » 10 aug 2013, 12:24

Vergis je niet, een helm helpt wel degelijk tegen allerlei soorten straling, net als een hoed. Ik denk zelfs dat je onder een beetje goede bromfietshelm minder goede GSM ontvangst hebt. Probeer maar eens....
"Wes pakt soms de stofzuiger. Ja echt. Dat doet hij gewoon." Yolanthe Cabau van Kasbergen
Mopje

Berichtdoor Nederlander » 12 aug 2013, 16:53

Mopje schreef:Vergis je niet, een helm helpt wel degelijk tegen allerlei soorten straling, net als een hoed. Ik denk zelfs dat je onder een beetje goede bromfietshelm minder goede GSM ontvangst hebt. Probeer maar eens....

**PROEST!**
Jacques Yves Cousteau.
Nederlander

Berichtdoor Mopje » 12 aug 2013, 17:04

Ik bedoelde eigenlijk zo'n tomtomdinges.... probeer maar je zal zien. :wink:
"Wes pakt soms de stofzuiger. Ja echt. Dat doet hij gewoon." Yolanthe Cabau van Kasbergen
Mopje

Berichtdoor bramati » 12 aug 2013, 17:53

Mopje schreef:Ik bedoelde eigenlijk zo'n tomtomdinges.... probeer maar je zal zien. :wink:

Maar zo een helm werkt niet tegen negatieve aardstralen, tenzij je op je hoofd gaat staan.
bramati

Berichtdoor Mopje » 12 aug 2013, 18:39

Dan werkt ie toch? :lol:
Mopje

Berichtdoor bramati » 13 aug 2013, 08:53

Mopje schreef:Dan werkt ie toch? :lol:

Heb je dat al getest?
bramati

Berichtdoor Mopje » 13 aug 2013, 10:48

Jij zei werkt niet, tenzij je op je hoofd staat. Dat betekent dan toch dat ie het dan wel "doet"? (Oh, en nee dat heb ik zelf niet gecontroleerd. Maar ik vermoed dat ie wel wat gemene infrarode aardstralen tegenhoudt hoor. :lol:)
Mopje

Keer terug naar Kwak-sites