Wietolie werkt... GEVAARLIJKE ONZIN!

Dit forum biedt de gelegenheid voor discussie over pseudo-wetenschappelijke feiten of 'gebakken lucht' op Nederlandstalige websites. Vul zelf aan... Reacties die valse verdachtmakingen bevatten of argumentloos zijn worden verwijderd.

Wietolie werkt... GEVAARLIJKE ONZIN!

Berichtdoor Nederlander » 31 okt 2014, 11:31

http://wietoliewerkt.com/ Nou ik kan je zeggen, deze hele site is één grote drugs verheerlijking...

Het geeft aan dat wietolie tegen de ergste ziektes helpt...

Wat als er een middel zou zijn dat kanker geneest, epileptische aanvallen reduceert, helpt bij zenuwaandoeningen, pijn vermindert, huidaandoeningen doet verdwijnen als sneeuw voor de zon en nog véél en véél meer zonder dat het enige vervelende bijwerkingen met zich meebrengt...?

Wat als dit middel voor iedereen bereikbaar is, maar gewoonweg niet door de medische wereld geaccepteerd wordt omdat het in de portemonnee van de farmaceutische industrie snijd?

Zou je open staan dit middel te proberen, daar waar de reguliere medische wetenschap faalt?
Nee? Ook niet als alles wat hierboven vermeld staat ondersteund wordt door meer dan 700 klinische, wetenschappelijke onderzoeken?
Heb een "open mind" en lees verder op deze website want het zou je leven kunnen veranderen.

Wietolie Werkt!

Kan je beter van maken: WIETOLIE WERKT NIET!

Als het aan die site ligt WORDEN WE ALLEMAAL DRUGSVERSLAAFD!
The happiness of the bee and the dolphin is to exist. For man it is to know that and to wonder at it.
Jacques Yves Cousteau.
Nederlander

Re: Wietolie werkt... GEVAARLIJKE ONZIN!

Berichtdoor Amanitine » 31 okt 2014, 20:04

Waarom zou het niet werken? Ja, de typische alternatieve marchanttactieken zijn aanwezig: wondermiddel geneest alles, the powers that be willen niet dat je er toegang toe krijgt, extrapoleren van in vitro resultaten... Maar waarom zo'n stevige tegenreactie? Wiet is nu niet echt gevaarlijk te noemen en er bestaan wel degelijk heel wat studies die geneeskundige toepassingen van de actieve bestanddelen ondersteunen. En niet alleen in vitro.
Amanitine

Berichtdoor Nederlander » 31 okt 2014, 21:27

Amanitine schreef:Waarom zou het niet werken? Ja, de typische alternatieve marchanttactieken zijn aanwezig: wondermiddel geneest alles, the powers that be willen niet dat je er toegang toe krijgt, extrapoleren van in vitro resultaten... Maar waarom zo'n stevige tegenreactie? Wiet is nu niet echt gevaarlijk te noemen en er bestaan wel degelijk heel wat studies die geneeskundige toepassingen van de actieve bestanddelen ondersteunen. En niet alleen in vitro.

Hum jajaja... heel wat studies... hum jajaja... Wiet is wel degelijk gevaarlijk te noemen vanwege de zeer hoge verslavingsfactor. En dan dat blabla zinnetje, the powers that be... hummmm....
The happiness of the bee and the dolphin is to exist. For man it is to know that and to wonder at it.
Jacques Yves Cousteau.
Nederlander

Berichtdoor Amanitine » 31 okt 2014, 23:21

Heel wat studies, inderdaad. THC wordt door wel meerdere farmaceutische onderzoekers beschouwd als een belovend middel voor allerhande kwaaltjes. Dat betekent niet dat al deze beloften waargemaakt zullen worden, tuurlijk, maar het is wel reden om het middel niet zomaar af te schrijven simpelweg omdat het in de meeste landen illegaal is en recreatief gebruikt wordt.

THC heeft trouwens niet echt een hoge verslavingsfactor, het ligt eerder aan de lage kant in vergelijking met andere drugs. THC is bvb minder verslavend dan alcohol of nicotine - en zeker minder dan amfetamines, benzo's, cocaïne of opiaten.
Amanitine

Berichtdoor Nederlander » 31 okt 2014, 23:49

Amanitine schreef:Heel wat studies, inderdaad. THC wordt door wel meerdere farmaceutische onderzoekers beschouwd als een belovend middel voor allerhande kwaaltjes. Dat betekent niet dat al deze beloften waargemaakt zullen worden, tuurlijk, maar het is wel reden om het middel niet zomaar af te schrijven simpelweg omdat het in de meeste landen illegaal is en recreatief gebruikt wordt.

THC heeft trouwens niet echt een hoge verslavingsfactor, het ligt eerder aan de lage kant in vergelijking met andere drugs. THC is bvb minder verslavend dan alcohol of nicotine - en zeker minder dan amfetamines, benzo's, cocaïne of opiaten.

En alweer geen links opgeven naar die zogenaamde studies... :evil:
Jacques Yves Cousteau.
Nederlander

Berichtdoor Amanitine » 02 nov 2014, 01:42

Ze staan dan ook gewoonweg op de website waar je naar linkte.
Amanitine

Berichtdoor Nederlander » 02 nov 2014, 09:25

Amanitine schreef:Ze staan dan ook gewoonweg op de website waar je naar linkte.

Ah die leugenachtige nepsite bedoel je? ZONDER ENIGE WETENSCHAPPELIJKE ONDERBOUWING!
Jacques Yves Cousteau.
Nederlander

Berichtdoor Heeck » 02 nov 2014, 11:16

Nederlander,

De opgegeven links { http://wietoliewerkt.com/research } onderbouwen vaak niet of nauwelijks de genezingsclaim die erbij staat.

Als Wietolie gelijk zou hebben dan zou het aantal kankersterftes razendsnel moeten zakken omdat iedere oncoloog zijn onmiddellijke privé-omgeving zonder aarzelen wietolie zou gaan aanbevelen. En ook de gewone patiënten omdat anders een gang naar de tuchtrechter snel het geval zou zijn, want achterhouden van effectiever geneesmiddelen is strafbaar. *)

De opgegeven links hebben het voornamelijk over de effecten van cannabis(olie) op tumoren.
Wietolie presenteren als wondermiddel dat klopt niet met wat Wietolie als research opvoert.

Dat komt omdat er ook lab- en dier-studies tussen zijn gezet.

Roeland

*)
Voor NL:
http://knmg.artsennet.nl/Dossiers-9/Dos ... nkomst.htm
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Amanitine » 02 nov 2014, 12:30

Natuurlijk zijn hun claims buitensporig en gaat het hier niet om een wondermiddel. Daar gaat het voor mij niet om in dit topic. Ik wil gewoon Nederlanders paniekzaaierij en onjuiste beweringen ontmijnen. Wiet is helemaal niet zo ongezond of verslavend als hij doet uitschijnen en wordt wel degelijk aangewend voor medische toepassingen en onderzoek. De studies waarnaar gelinkt wordt op de website zijn legitiem en tonen aan dat er zeker interesse is voor THC als geneesmiddel.
Amanitine

Berichtdoor Heeck » 02 nov 2014, 13:36

Amanitine,

Vandaar mijn zachte hint om zelf de links door te nemen en het persoonlijk belang van oncologen en hun directe omgeving goed in te denken.

Het is lastig om als leek positie te bepalen, zeker als je daar niet vroeg genoeg mee bent begonnen.
Laat staan als je het engels onvoldoende beheerst.

Vooral Wietolie's ingebakken suggestie dat je zelf best doktertje kan spelen omdat wietolie altijd geneest, blijft erg kwalijk.
Ongeacht de serieuzer onderzoeksresultaten.

Zie ook http://kloptdatwel.nl/2014/11/01/ondern ... ats-gezet/

Roeland
www.edge.org
Heeck

Steun bij het zoeken

Berichtdoor Heeck » 03 nov 2014, 18:13

www.edge.org
Heeck

Berichtdoor nattebadeend » 16 feb 2015, 22:32

Dat wietolie geen kanker zal genezen lijkt me nogal vanzelfsprekend.

Hum jajaja... heel wat studies... hum jajaja... Wiet is wel degelijk gevaarlijk te noemen vanwege de zeer hoge verslavingsfactor. En dan dat blabla zinnetje, the powers that be... hummmm....

Dat wiet(olie) pijnstillend werkt is nochtans wel al bewezen, en wordt juist daarom in bepaalde landen en staten van de VS ook voorgeschreven als medicatie - net omdat het minder verslavend is dan de meeste pijnstillers.
Wiet is één van de minst verslavende drugs, maar uiteraard kun je er wel mentaal afhankelijk van worden net zoals er mensen zijn die internetverslaafd zijn of verslaafd zijn aan chocolade.
Maar dat is een psychologisch proces dat te maken heeft met conditionering en heeft niets te maken met de stof op zich.
Eerlijkheidshalve zeg ik er wel bij dat ik het heb over de softdrugs wiet die op een natuurlijke manier gekweekt en geoogst wordt, niet de opgespoten varianten.

Het internet staat bol van de degelijke wetenschappelijke onderzoeken die de effecten van drugs vergelijken.
Ik geef hier één link ter illustratie met een overdaad aan bronvermelding:

http://www.drugwarfacts.org/cms/addictive_properties#sthash.SRIM5Fo0.dpbs

Maak vooral eens de vergelijking met tabak, cafeïne en alcohol in de tabellen.
nattebadeend

Berichtdoor Teike » 08 okt 2017, 23:02

Vanwege PTLDS (Post-Lyme syndroom) CBD-olie geprobeerd. Dit is de legale versie. CBD is een van de ontstekingsremmende cannobinoiden die zou helpen voor een reeks aan klachten zoals reumatische pijn, zenuwpijn, insomnia, spierpijn etc.

Ik heb het op de proef gedaan en ben toen tijdelijk gestopt met een zeer effectief middel tegen zenuwpijn in overleg met mijn arts.

Binnen de kortste keren had ik weer zenuwpijn, insomnia en door het slechte slapen weer verslechtering.

Terug aan een medicijn wat door wetenschap is bewezen en het flesje CBD-olie meegegeven aan een kennis die er wel baat bij heeft.

Wat mij nogal tegen staat is dat recreatief gebruikers met een softdrugs probleem (wat ze zelf meestal stellig ontkennen) medische argumenten gebruiken om hun eigen verslaving goed te praten.

Verder lijkt het me een interessant plantje met mogelijke medische toepassingen maar dat zal dan wel langs de wetenschappelijke weg moeten gebeuren en niet via de vitamine-winkels en dubieuze websites vol overtrokken claims.
Teike

Berichtdoor Nederlander » 09 okt 2017, 09:19

nattebadeend schreef:
Het internet staat bol van de degelijke wetenschappelijke onderzoeken die de effecten van drugs vergelijken.

Goh, geef me eens WETENSCHAPPELIJK-ONDERBOUWDE links waar dat te lezen is?

Ik weet niet waar die larielink vandaan komt maar bij mij geeft hij aan:

Fatal error: Allowed memory size of 67108864 bytes exhausted (tried to allocate 35 bytes) in /raid/home/drugfacts/dev/includes/entity.inc on line 388

Dus gewoon maar in het wilde weg een link gekozen en niet eens de werking ervan getest. Knap hoor! -slow clap-
Jacques Yves Cousteau.
Nederlander

Berichtdoor Nederlander » 09 okt 2017, 09:24

Teike schreef:Vanwege PTLDS (Post-Lyme syndroom) CBD-olie geprobeerd. Dit is de legale versie. CBD is een van de ontstekingsremmende cannobinoiden die zou helpen voor een reeks aan klachten zoals reumatische pijn, zenuwpijn, insomnia, spierpijn etc.

Ik heb het op de proef gedaan en ben toen tijdelijk gestopt met een zeer effectief middel tegen zenuwpijn in overleg met mijn arts.

Binnen de kortste keren had ik weer zenuwpijn, insomnia en door het slechte slapen weer verslechtering.

Terug aan een medicijn wat door wetenschap is bewezen en het flesje CBD-olie meegegeven aan een kennis die er wel baat bij heeft.

Wat mij nogal tegen staat is dat recreatief gebruikers met een softdrugs probleem (wat ze zelf meestal stellig ontkennen) medische argumenten gebruiken om hun eigen verslaving goed te praten.

Verder lijkt het me een interessant plantje met mogelijke medische toepassingen maar dat zal dan wel langs de wetenschappelijke weg moeten gebeuren en niet via de vitamine-winkels en dubieuze websites vol overtrokken claims.

Wil niet zeiken hoor maar van Lyme kan je niet genezen, ook niet met een potje CBD-olie (or whatever). En PTLDS staat voor Post-Treatment Lyme Disease Syndrome.

Ik zou dit maar eens lezen, steek je wat meer van op: https://www.webmd.com/arthritis/chronic ... plications

Oja, Lyme is een ZIEKTE, géén SYNDROOM (wel een hoop verschillen)
Jacques Yves Cousteau.
Nederlander

Berichtdoor willem_betz » 09 okt 2017, 22:21

maar van Lyme kan je niet genezen...

Er zijn er wel die getuigen dat ze genezen zijn, maar volgens de harde "chron-Lyme-lijders" hadden die geen echte CVS-ME-Chr.Lyme....en ze worden zelfs uitgescholden!
Valt het jullie ook op dat de meest hevige verdedigers van de CVS-goeroes na jaren nog steeds regelmatig naar hun goeroe gaan om er dure behandelingen te halen. Dus niet genezen, maar voelen zich beter als ze slikken of spuiten ?
toegevoegd: ik baseer deze mening op uitgebreid lezen van de reacties op verschillende CVS-Lyme-ME discussiefora. Van dergelijke fora kan je veel lezen, ik denk terug aan de enthousiaste verdedigers van die chinees die ALS lijders genas door ze "speciale stamcellen" in de hersenen te spuiten. Woest waren ze op de artsen die er niet in geloofden en die geen verbetering zagen. Een jaar later waren ze allen miserabel gestorven, en de familie mocht nog vele tienduizenden euros leningen blijven afbetalen.
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Keer terug naar Kwak-sites