Nieuw lid met een vraagje over ufo's.

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

Berichtdoor Sirius » 28 aug 2007, 10:02

Maar er zit gewoon geen logica... en dan kan ik er niet zoveel mee. Ik heb geleerd anders verbanden te leggen dan vanuit metingen te 'fantaseren'.

Wil je de verbanden zien ?
Gebruik dan de intuitie in je hersenen!

Maar met uitsluitend metingen die leiden naar wetenschappelijke bewijzen geraak je nergens .Daarom is de pseudowetenschap van kapitaal belang , het werken met open-minded en vooral de geest inschakelen ,het inlezen van de matrie met de geest , de geesteswetenschap .

Iemand schreef :Richard Feynman bestudeert een vogel die leeft en rondvliegt, pseudowetenschappen houden zich bezig met een dode mus.(

http://www.bloggen.be/evodisku/reageer.php?postID=23)

Ik zeg daarop : de materialistische wetenschap bestudeert een" dooie mus ",als zij een vogel bestudeert ,en een lijk als zij een mens bestudeert omdat zij uitsluitend het materiele bestudeert en niet het geestelijke .De pseudowetenschap ziet ook de geestontwikkeling naast de materie .
:wink:
gr
De wetenschap denkt wonderbaarlijk logisch, maar dat logische is nog geen werkelijkheid!
Sirius

Berichtdoor Henriette » 28 aug 2007, 18:49

...
Laatst bijgewerkt door Henriette op 17 sep 2009, 09:19, in totaal 1 keer bewerkt.
Henriette

Berichtdoor Timmber » 28 aug 2007, 20:28

Henriette schreef:
Het grote verschil is dat je je theorie toetst.
Mag ik je vragen wat je daar tegen hebt?

Niemand vindt het leuk te horen dat Sinterklaas niet bestaat.
Timmber

Berichtdoor Sirius » 29 aug 2007, 00:21

Henriette schreef:.........................Pseudowetenschap betekent niet dat je er ook geestesontwikkeling naast materie ziet. Het betekent: net-niet wetenschap... het lijkt erop maar is het niet. .........................
Het grote verschil is dat je je theorie toetst.
Mag ik je vragen wat je daar tegen hebt?

Pseudo -wetenschap houdt ook rekening met het 'geestelijke' achter de materie , zo kan ik het het beste formuleren, en gewone wetenschap ziet uitsluitend het materiele wat met de uiterlijke zintuigen kan waargenomen worden, daarom is zij een 'dode' wetenschap .
En alles is ook afgescheiden, psychologie staat weer los van andere wetenschap, daar waar alles hoor samen ,één geheel te zijn ,daarom ontstaan er zoveel foute theorieen , dwaalsporen en misverstanden bij de huidige wetenschap .
Het is zoals 'politie en rijkswacht' die niet willen samenwerken en hetzelfde doen . :mrgreen:
De wetenschap denkt wonderbaarlijk logisch, maar dat logische is nog geen werkelijkheid!
Sirius

Berichtdoor Henriette » 29 aug 2007, 07:47

...
Laatst bijgewerkt door Henriette op 17 sep 2009, 09:19, in totaal 1 keer bewerkt.
Henriette

Berichtdoor Sirius » 30 aug 2007, 09:32

Hoe kan je het 'geestelijke' achter de materie dan zien?
Wat zijn innerlijke of uiterlijke zintuigen?
Waarom is het waarnemen met 'uiterlijke' zintuigen doods?

1.Er zijn zoiets als natuurgeesten, natuurkrachten (elementaarwezens).
2.Met innerlijke zintuigen , bedoelt men het subjectieve zenuwselsel, de chakra's .
3.Omdat je dan uitsluitend de materie waarneemt , en niet het geestelijke processen (de geestelijke wezens) die erachter zitten .
Sirius

Berichtdoor Digit » 30 aug 2007, 09:39

Heb je één ernstige, objectieve en controleerbare aanwijzing dat die "elementaarwezens", het "subjectieve zenuwstelsel" en die "geestelijke wezens" inderdaad bestaan ? M. a. w. is er één onbetwistbaar vaststaand feit dat zónder die dingen onmogelijk kan verklaard worden ?

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Sirius » 30 aug 2007, 10:09

Digit schreef:Heb je één ernstige, objectieve en controleerbare aanwijzing dat die "elementaarwezens", het "subjectieve zenuwstelsel" en die "geestelijke wezens" inderdaad bestaan ? M. a. w. is er één onbetwistbaar vaststaand feit dat zónder die dingen onmogelijk kan verklaard worden ?

Digit

Digit,
Er zijn vele duizenden bewijzen, maar als je ze niet WIL zien dan zie je ze niet .En als je ze dan steevast ontkent, en debunked, dan gebeurt dat ook, maar uitsluitend tussen jou eigen oren, en niet tussen de mijne . :D

En van de laatste mooiste voorbeelden is de Wheat formation in East Field, deze is ontstaan voor de ogen van onderzoekers, eerst een hevige flash Light om 3.08 uur en en kort daarna 3.20 u een superbe graancirkel die de 28 maanfasen voorstelt ....eigenlijk ongelofelijk dat er zulke grootse Krachten bestaan in het Al, die zich nu aan de mensen laten zien . :lol:

lezen kan hier
http://www.earthfiles.com/news.php?ID=1 ... nvironment
Sirius

Berichtdoor Digit » 30 aug 2007, 10:15

Conclusie : je hebt er géén die je kunt hard maken. "Debunken" gebeurt niet tussen de oren, dat gebeurt op basis van argumenten.

Wat betreft die video : onvoorstelbaar dat die krachten zo dom zijn om al die energie te verspillen aan tekeningskes die we niet begrijpen, terwijl het oh-zoh eenvoudig zou zijn om eens een goede handleiding telepatisch op ioemands fax of e-mail te zetten.

Dat de realiteit niet doordringt tussen jouw oren, dat merken we continu. Dat is geen probleem, althans niet voor mij !

Digit
Laatst bijgewerkt door Digit op 30 aug 2007, 10:23, in totaal 1 keer bewerkt.
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Sirius » 30 aug 2007, 10:18

Digit schreef:Conclusie : je hebt er géén die je kunt hard maken. "Debunken" gebeurt niet tussen de oren, dat gebeurt op basis van argumenten.

Dat de realiteit niet doordringt tussen jouw oren, dat merken we continu. Dat is geen probleem, althans niet voor mij !

Digit

Mijn conclusie: je antwoord op 6 minuten hier BEWIJST dat je het artikel NIET gelezen hebt , en DOGMATISCH VASTHOUDT aan je dogmatische SKEPP-BOEKJES. :idea:
Sirius

Berichtdoor Digit » 30 aug 2007, 10:26

Sorry, ik had de middelste paragraaf tussengevoegd. En ik heb voldoende van dat artikel gelezen om te weten dat het in niets afwijkt van de eerdere prietpraat waaraan ik wél meer tijd heb verspild ! Ik ben zowat vijfendertig jaar geleden begonnen met het lezen en analyseren van dit soort dingen, met het idee dat het géén onzin was. Ik ben hierdoor zelfstandig tot de conclusie gekomen dat het dat wél was. En men hoeft niet de hele zee leeg te drinken om te weten dat ze zout is.

Conclusie : je hebt nog steeds geen enkel argument buiten de standaard new-age zweefzwam-prietpraat waarvan de onzinnigheid al lang vaststaat !

Digit

P. S.
Digit schreef:Wat betreft die video : onvoorstelbaar dat die krachten zo dom zijn om al die energie te verspillen aan tekeningskes die we niet begrijpen, terwijl het oh-zoh eenvoudig zou zijn om eens een goede handleiding telepatisch op iemands fax of e-mail te zetten.

P. P. S.
E-mail is ideaal : de extensie ".ant" in het e-mail-adres zou een sterke aanwijzing zijn dat het bericht inderdaad van Antares afkomstig zou zijn. Merkwaardig dat die superwezens nooit eens aan simpele oplossingen denken zodat wij, domme aardlingen, dat kunnen begrijpen !

P. P. P. S.
Het mag natuurlijk ook ".ple" van de pleïaden zijn. ".plee" zou dan eerder verwijzen naar de waarde van het druksel :!: :wink: :lol: :lol: :lol:

P. P. P. P. S.
Stel je even voor dat Pizarro na lange avonturen in Zuid-Amerika terugkomt, knielt voor de koning en zegt : "Sire, we hebben geen contact kunnen leggen met de Inca's, we zijn er niet ingeslaagd om ze te onderwepen of te bekeren, maar we hebben wél prachtige tekeningen gemaakt in hun maïsvelden ...... !"
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Heeck » 30 aug 2007, 16:42

Tenzij Digit,

De aardbewoners in vergelijking met deze werkelijke graancirkel-scheppers zo ontzagwekkend dom zijn dat ze in machteloos onbenul niet verder komen dan het namaken van deze graancirkels.
Slechts de allerslimsten onder de aardbewoners, waar jij en ik dus duidelijk niet bijhoren, weten dat er echte en aardse namaakcirkels zijn.

Denk aan het verschil in technologie tussen destijds de inwoners van Nieuw-Guinea en de overvliegende hollanders met hun droppings !!
http://en.wikipedia.org/wiki/Cargo_cult
Thus a characteristic feature of cargo cults is the belief that spiritual agents will at some future time give much valuable cargo and desirable manufactured products to the cult members.
..............
Cargo cults have also been compared to the modern UFO religions.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Digit » 30 aug 2007, 17:23

Je moet al bijzonder primitief zijn om iets te aanbidden dat een hollander weggooit ! :twisted:

Groetjes,

Digit 8)
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor willem_betz » 30 aug 2007, 17:39

Digit schreef:Je moet al bijzonder primitief zijn om iets te aanbidden dat een hollander weggooit ! :twisted:

Groetjes,

Digit 8)

Foei Digit! eesrt een half uur in de hoek staan en dan zonder dessert naar bed!
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Heeck » 30 aug 2007, 17:47

Digit schreef:Je moet al bijzonder primitief zijn om iets te aanbidden dat een hollander weggooit ! :twisted:

Groetjes,

Digit 8)

D.,
Wat moesten ze anders en een dutch treat is voor de primitieve liefhebber nooit weg ?! Bovendien zit er in droppings vaak erg veel voedingswaarde. . .
R. 8) 8) 8) 8) 8)
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor wolkenstein » 31 aug 2007, 00:51

Digit schreef:P. P. P. P. S
Stel je even voor dat Pizarro na lange avonturen in Zuid-Amerika terugkomt, knielt voor de koning en zegt : "Sire, we hebben geen contact kunnen leggen met de Inca's, we zijn er niet ingeslaagd om ze te onderwepen of te bekeren, maar we hebben wél prachtige tekeningen gemaakt in hun maïsvelden ...... !"

Laten we hopen dat eventuele aliëns zich niet aan ons presenteren zoals de geslepen 1e klas ploert Pizarro dat deed aan de Inca's. Hernando de Soto, één van Pizarro's aanvoerders denderde met zijn bereden manschappen met veel bravour de binnenplaats van de residentie in Cajamarca binnen om met een ruk aan de teugels, z'n schuimbekkende hengst steigerend tot staan te brengen voor de neus van keizer Atahualpa, die daar op een gouden kruk zat, omgeven door zijn vrouwen en hoofdlieden. Atahualpa gaf geen krimp, alhoewel hij van z'n leven nog nooit een paard had gezien. Voor alle duidelijkheid, qua schurkmansschap kun je Atahualpa rustig als de evenknie van Pizarro zien.

De tweehonderd tot de tanden bewapende spanjaarden hebben daar een zweterig nachtje doorgebracht. Buiten lagen 5000 krijgers rondom hun vuren. De overige 80.000 man zat o.a. in Quito en Cuzco. De volgende avond daarop, toen Atahualpa gezeten op een houten draagstoel afgezet met goud, zilver en edelstenen met 80 in het blauw geklede dragers getooid met bonte papegaaienveren vergezeld door volgelingen, zangers en muzikanten met fluiten, trommels en trompetschelpen het plein op kwam, op hun hoofden gouden schijven, volgde een eerste bloedige ontknoping, die 6000 indianen met de dood moesten bekopen.

Ook zijn aanvaarding van het christelijk geloof niet: Atahualpa had zijn hoofdmacht, zo'n 80.000 man buiten Cajamarca achtergelaten en had een 5.000 tal krijgers aan zijn zijde. De Spanjaarden verwonderden zich erover dat de soldaten in ceremoniële kledij waren en niet in militaire outfit. Op het plein stond enkel een Dominicaner monnik met een kruis en een bijbel in de handen. Zoals het christendom wil, moet de tegenstander eerst de kans krijgen zich aan de bijbel te onderwerpen vooraleer geweld gebruikt mag worden. De conquistadores wilden deze wet niet schenden, zeker niet op dit moment.

De monnik legde het christelijke geloof uit aan de verbaasde Atahualpa, geholpen door de tolken. Er werd gevraagd dat hij zich zou bekeren tot het christendom. De reactie van Atahualpa : "U zegt dat uw god ter dood werd gebracht, maar mijn god leeft nog" en hij wees naar de Zon. De monnik overhandigde een missaal. Atahualpa begreep dat dit iets was dat de Inca's een huaca noemen, maar dit voorwerp was in zijn ogen nietig vergeleken met de Intihuatana die de Inca's aanbaden. Hij gooide de missaal op de grond en zei : "Dit zegt me niets". De monnik wendde zich tot Pizarro en deze gaf het bevel aan zijn mannen : "Val onmiddellijk aan. Ik geef jullie allemaal absolutie!"

Op de massa Indianen werden de twee kanonnen afgevuurd. Onder de Spaanse strijdkreet "Santiago!" en trompetgeschal vielen de ruiters aan uit hun schuilplaatsen, zich een weg hakkend door de massa. Daarop volgden de soldaten die het 'werk' afmaakten. Hun doelwit was Atahualpa gevangen nemen en daarbij werd niemand gespaard. In een paar uur tijd voor de duisternis sneuvelden 6.000 ongewapende Indianen. De edelen probeerden Atahualpa te beschermen maar kenden de vlijmscherpe zwaarden van de Spanjaarden niet. Velen verloren hun handen bij het omhoog houden van hun leider totdat deze ten val kwam. Het is door toedoen van Pizarro zelf dat hij in veiligheid kon gebracht worden en vroeg aan enkele soldaten hem te bewaken. Intussen ging de massaslachting onverminderd voort. Onder de Spanjaarden vielen slechts een paar gewonden. Pizarro had ook licht verwondingen opgelopen, dan nog door zijn eigen mensen toen hij probeerde Atahualpa te 'redden' uit de enorme chaos die de Spanjaarden veroorzaakten. Een van hen zei achteraf : "Het was Gods genade, we waren met zo weinig."

Een kamer tot aan de nok gevuld met goud en een hut gevuld met zilver voor de spanjaarden vermocht Atahualpa's dood aan de wurgpaal uiteindelijk niet verhinderen.

http://www.infoperu.com/nl/view.php?lang=nl&p=161#inl

Pizarro heeft z'n bronzen ruiterstandbeeld in zijn geboortestad Trujillo.

wolkenstein

Berichtdoor Digit » 31 aug 2007, 09:12

Het verhaal was me bekend, Wolkje !

Alleen ben ik er vast van overtuigd dat we ons (voorlopig) geen zorgen moeten maken : Pizarro heeft géén zestig jaar verstoppertje gespeeld vooraleer tot actie over te gaan. Al blijft het afwachten wat er écht op ons afkomt. En zelfs zonder dat : de mens slaagt er zélf buitengewoon goed in om het leven van een groot deel van zijn eigen ras kort en miserabel te maken !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor wolkenstein » 31 aug 2007, 10:02

Digit schreef:Het verhaal was me bekend, Wolkje !

Alleen ben ik er vast van overtuigd dat we ons (voorlopig) geen zorgen moeten maken : Pizarro heeft géén zestig jaar verstoppertje gespeeld vooraleer tot actie over te gaan. Al blijft het afwachten wat er écht op ons afkomt. En zelfs zonder dat : de mens slaagt er zélf buitengewoon goed in om het leven van een groot deel van zijn eigen ras kort en miserabel te maken !

Groetjes,

Digit

Wees jij nou maar goed voor je konijnen, Diggelmans.

gratis groet,

wolkenstein

Berichtdoor Digit » 31 aug 2007, 11:24

Heeck schreef:Bovendien zit er in droppings vaak erg veel voedingswaarde. . .

Roeland,

Ik heb de Hollandse gastronomie altijd al met enige argwaan bekeken. Nu geef je me nog gelijk ook :idea: :!: :lol: :lol: :lol: :lol: :wink:

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Sirius » 31 aug 2007, 15:11

Digit schreef:Het verhaal was me bekend, Wolkje !

Groetjes,

Digit

Daarom zijn er ook rassengeesten of volkszielen, die dat beheersen, dat zijn levende bestaande entiteiten in de astrale wereld .
Sirius

Berichtdoor Blueflame » 31 aug 2007, 15:16

Sirius schreef:<<***Mijn Rijk is niet van deze wereld***>>

Zeg dat wel !
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Sirius » 31 aug 2007, 15:45

Blueflame schreef:
Sirius schreef:<<***Mijn Rijk is niet van deze wereld***>>

Zeg dat wel !

Afbeelding

dat was van Jezus de Christ :D
Sirius

Berichtdoor Digit » 31 aug 2007, 15:59

Lijkt mij meer op een geverfde visbokaal. Voor aprilvis dan wel :!: :wink:

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor tool » 31 aug 2007, 16:03

Sirius schreef:Daarom zijn er ook rassengeesten of volkszielen, die dat beheersen, dat zijn levende bestaande entiteiten in de astrale wereld .

Hoe kom je daarbij? Hoe weet je dat ze echt bestaan? Kan je zoiets objectief meten/vaststellen?
Kan je daar een zinnig antwoord op geven zonder te zeggen dat ik een overbodige vraag stel?

Groeten
Tool
I must arm myself to fight you by making weapons out of my imperfections.
tool

Berichtdoor Sirius » 31 aug 2007, 16:09

tool schreef:
Sirius schreef:Daarom zijn er ook rassengeesten of volkszielen, die dat beheersen, dat zijn levende bestaande entiteiten in de astrale wereld .

Hoe kom je daarbij? Hoe weet je dat ze echt bestaan? Kan je zoiets objectief meten/vaststellen?
Kan je daar een zinnig antwoord op geven zonder te zeggen dat ik een overbodige vraag stel?

Groeten
Tool

Vroeger bevatte de mens ook groepszielen, dat was in het oude ,vroege Atlantische tijdperk , naderhand daalde het eigen Ik af in de mens , en kreeg de mens een eigen Ik -bewustzijn .

Het verschil tussen dier en mens bestaat erin dat dieren nu nog groepszielen of groeps-ikken bevatten .

Maar er zijn ook nog zielen die instaan voor een volkskarma, een landskarma, een werldkarma, ...en dat heeft te maken met volkszielen .

Een helderziende ziener kan kommuniceren met dergelijke groepzielen . :wink:

Objectief kan je dat vaststellen als je zelf helderziende bent, anders hoef je het aan te nemen zoals het is . Daar ben je vrij in , natuurlijk .
8)
Sirius

Berichtdoor Digit » 31 aug 2007, 16:12

Sirius,

Ik heb daarnet helderziende gecommuniceerd met de groepsziel van de helderzienden (ben ik zélf óók), en die heeft mij laten weten dat wat jij zegt "faeces bovine" is.

Gelieve dat aan te nemen zoals het is !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor willem_betz » 31 aug 2007, 17:03

wat jij zegt "faeces bovine" is.

en dan nog etherisch onstoffelijk ook!
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Henriette » 31 aug 2007, 17:44

Lijkt mij meer op een geverfde visbokaal. Voor aprilvis dan wel
Sirius' onderschrift is citaat Digit.
Henriette

Berichtdoor Timmber » 31 aug 2007, 19:23

François G. schreef:werkt niet. Het is trouwens een feit dat de meeste New-Agers laaggeschoold zijn en de meeste sceptici hooggeschoold of wetenschappers zijn. Zegt dit niet genoeg?

Je zou er van verbaast staan hoeveel goed opgeleide mensen er in die flauwekul geloven. In mijn omgeving heb ik juist de omgekeerde indruk. Ik ga er vanuitl dat wie geschoold is in exacte wetenschappen daar minder vatbaar voor is.
Timmber

Berichtdoor Digit » 31 aug 2007, 20:26

Henriette schreef:
Lijkt mij meer op een geverfde visbokaal. Voor aprilvis dan wel
Sirius' onderschrift is citaat Digit.

Ik had het over zijn tekeningske ! :wink:

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Heeck » 31 aug 2007, 20:44

Digit schreef:
Heeck schreef:Bovendien zit er in droppings vaak erg veel voedingswaarde. . .

Roeland,

Ik heb de Hollandse gastronomie altijd al met enige argwaan bekeken. Nu geef je me nog gelijk ook :idea: :!: :lol: :lol: :lol: :lol: :wink:
Digit

Als gelijk hebt reik ik je dat met eerbied aan ! :wink:

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Henriette » 31 aug 2007, 22:03

@Digit
Ik had het over zijn tekeningske !
aha!
Henriette

Berichtdoor Digit » 31 aug 2007, 22:16

Niets boven een aha-erlebnis bij tijd en wijle ! :wink:

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Henriette » 31 aug 2007, 22:54

:lol: en een haha erlebnis!
Henriette

Berichtdoor Sirius » 01 sep 2007, 09:28

Flying triangle gezien in Hoeilaart!
http://www.dailymotion.com/video/x2ukoo ... nce-1_news

Duidelijker kan niet :mrgreen:
Sirius

Berichtdoor Astrosmurf » 01 sep 2007, 12:20

En wat dan te denken van deze?
http://nl.youtube.com/user/Jimbo0039
Astrosmurf

Berichtdoor Sirius » 01 sep 2007, 19:12

Astrosmurf schreef:En wat dan te denken van deze?
http://nl.youtube.com/user/Jimbo0039

Zo nep als maar kan.
Hier zie je echt buitenaardse drones . :wink:

http://nl.youtube.com/watch?v=_xXdIJmjQFE&mode=related&search=
Sirius

Berichtdoor Blueflame » 01 sep 2007, 23:25

Sirius schreef:Duidelijker kan niet

, maar is wel gewenst om er iets zinnigs over te kunnen vertellen.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Digit » 02 sep 2007, 12:18

Het eerste filmpje was zo goed als zeker een landend vliegtuig.

Van het laatste vraag ik mij af wie tijd en goesting heeft om die bullshit in elkaar te zetten. Is het jullie ook opgevallen dat bij de eerste foto's de achtergrond effen is gehouden om het handvat van de gebruikte sausklopper gemakkelijk te kunnen "uitfaden" ?

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Vorige

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?