Wie is Anatoly Timofeevich Fomenko ?

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

Wie is Anatoly Timofeevich Fomenko ?

Berichtdoor Aeronaut » 08 aug 2007, 22:44

Heeft er iemand meer (liefst recente) informatie omtrent deze man?
Hij is o.a. doctor in natuurkunde en wiskunde en komt wel met zeer controversieel materiaal voor den draad.

Fomenko is a supporter of revising chronological history. He has created his own revision called "New Chronology", based on statistical correlations, dating of zodiacs, and by examining the mathematics and astronomy involved in chronology. Fomenko claims that he has discovered that many historical events do not correspond mathematically with the dates they are supposed to have occurred on. He asserts from this that all of ancient history (including the history of Greece, Rome, and Egypt) is just a reflection of events that occurred in the Middle Ages and that all of Chinese and Arab history are fabrications of 17th and 18th century Jesuits. He also claims that Jesus lived in the 11th century A.D.; that the Trojan war and the Crusades were the same historical event; and that Genghis Khan and the Mongols were actually Russians. As well as disputing written chronologies, Fomenko also disputes more objective dating techniques such as dendrochronology and radiocarbon dating

Deze man heeft nochthans een indrukwekkende curriculum vitae.
Groeten
Religie begint waar het denken stopt.
Aeronaut

Berichtdoor Henriette » 09 aug 2007, 01:08

:lol: wat origineel!

Fomenko's methods

Statistical correlation of texts
One of Fomenko's simplest methods is statistical correlation of texts. His basic assumption is that a text which describes a sequence of events will devote more space to more important events (for example, a period of war or an unrest will have much more space devoted to than a period of peaceful, non-eventful years), and that this irregularity will remain visible in other descriptions of the period. For each analysed text, a function is devised which maps each year mentioned in the text with the number of pages (lines, letters) devoted in the text to its description (which could be zero). The function of the two texts are then compared.[7]

For example, Fomenko compares the contemporary history of Rome written by Titus Livius with a modern history of Rome written by Russian historian V. S. Sergeev, calculating that the two have high correlation, and thus that they describe the same period of history, which is undisputed[8]. He also compares modern texts which describe different periods, and calculates low correlation, as expected[8]. However, when he compares, for example, the ancient history of Rome and the medieval history of Rome, he calculates a high correlation, and concludes that ancient history of Rome is a copy of medieval history of Rome, thus clashing with mainstream accounts[9].

Statistical correlation of dynasties

Sample Fomenko parallelismIn a somewhat similar manner, Fomenko compares two dynasties of rulers using statistical methods. First, he creates a database of rulers, containing relevant information on each of them. Then, he creates "survey codes" for each pair of the rulers, which contain a number which describes degree of the match of each considered property of two rulers. For example, one of the properties is the way of death: if two rulers were both poisoned, they get value of +1 in their property of the way of death; if one ruler was poisoned and another killed in combat, they get -1; and if one was poisoned, and another died of illness, they get 0 (there is possibility that chroniclers were not impartial and that different descriptions nonetheless describe the same person). An important property is the length of the rule.

Fomenko lists a number of pairs of seemingly unrelated dynasties – for example, dynasties of kings of Old Israel and emperors of late Western Roman Empire (300-476 AD ) – and claims that this method demonstrates correlations between their reigns. (Graphs which show just the length of the rule in the two dynasties are the most widely known, however Fomenko's conclusions are also based on other parameters, as described above.) He also claims that the regnal history of the 17th-20th centuries never shows correlation of "dynastic flows" with each other, therefore Fomenko insists history was multiplied and outstretched into imaginary antiquity to justify this or other "royal" pretensions.

link is HIER

Criticism
Although Fomenko is a well-respected mathematician, his historical theories have been universally rejected by mainstream scholars, who brand them as pseudoscience. His critics claim he chooses only the facts and sources of data that he finds convenient for his theory and ignores the rest.
Henriette

Berichtdoor Blueflame » 09 aug 2007, 08:59

:lol: :lol: :lol:

Deze onzin werd verplaatst uit wetenschap.
Gelieve verder te gaan in het Nederlands, of hier gaat een slotje op.
Wat met de continuiteit van de Pausen ?

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Digit » 09 aug 2007, 10:14

Aeronaut,

Waarom vermeld je niet gewoon de bron van je citaat ? Die is http://en.wikipedia.org/wiki/Anatoly_Ti ... ch_Fomenko

Naar mijn gevoel een Tesla-achtig figuur : gewoon geniaal op enkele terreinen, volkomen knudde op andere !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Aeronaut » 10 aug 2007, 10:49

Dit verbaasd mij wat Blueflame.
Had niet gedacht dat hier zo'n censuur heerst. Begrijp me niet verkeerd, ik heb het niet over het verplaatsen van het bericht maar op de wijze waarop.
Mijn enige intentie was een vraag stellen over een bepaalde persoon waarvan ik het bestaan niet kende. Had nu zelf ook wel serieuze vraagtekens bij deze persoon. Moet ik dan eerst elk bericht en elke topic op dit forum gaan lezen voor ik zelf iets plaats? Moet een bericht eerst een "commissie" passeren? Waarom er op "zo'n" wijze
...Deze onzin ...
moet gereageerd worden en er dadelijk met dreigementen moet worden afgekomen
...of hier gaat een slotje op...
is mij niet duidelijk. Is het niet mogelijk om op een volwassen manier aan te geven wat de "mode of conduct" voor dit forum is. En wat is er mis met een tekstje in het engels? Voor de rest niets dan lof voor dit forum. Het is zelfs een verademing in vergelijking met andere.
Religie begint waar het denken stopt.
Aeronaut

Berichtdoor Blueflame » 10 aug 2007, 12:49

OK, het is misschien een beetje bot. Dat komt ten dele doordat je nog nieuw bent en ik je nog niet ken. Af en toe zijn er hier mensen die niets anders doen dan Copy&Paste van de ene of de andere website ( en regelmatig in het Engels ) en dat is het dan. En dat ziet men hier niet zo graag. Liefst dus een persoonlijke inbreng en die mag gerust ondersteund zijn door een C&P van een website.

Verder heb ik of andere admins geen probleem met Engels of Frans, maar ik weet dat er gebruikers zijn die deze talen niet machtig zijn.
Het is maar dat als je op google zoekt op Anatoly Timofeevich Fomenko, dat je dan bijna niets anders dan Engelstalige tekst krijgt en ik wil vermijden dat deze simpelweg naar hier ge-C&P-ed wordt. Zoals bv. hier. Dan misschien liever enkel de link.

Ik hoop dat dit veel verduidelijkt.

Mvg en welkom op dit forum trouwens.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?