Bestookt door warhoofden

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

Bestookt door warhoofden

Berichtdoor Sisyphus » 08 jun 2007, 16:38

Bestookt door warhoofden

De relativiteitstheorie klopt niet, Atlantis bestond toch, en iedere lijn is eigenlijk een krachtstraal'. Amateurtheoretici bestoken wetenschappers met woeste theorieën. Vooral wiskundigen en theoretisch fysici moeten het ontgelden, maar ook de Egyptekenner is niet gevrijwaard. ,,Je vecht tegen gelovigen.''

Bruno van Wayenburg

link: http://www.xs4all.nl/~bruno/2003/mare18 ... ckpots.htm
Laatst bijgewerkt door Sisyphus op 28 dec 2008, 03:48, in totaal 2 keer bewerkt.
Sisyphus
Beheerder

Berichtdoor Heeck » 12 jun 2007, 14:43

De link werkt met:
www.phys.uu.nl/~thooft
r.
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Piet5 » 24 aug 2007, 13:56

De hier genoemde "meneer de Vries" ken ik. Hij is academicus, wil als opponent gehoord worden in Leiden, zit in de WAO en vond een hiaat in de wetenschap. Hij voelt zich een miskend ook t.g.v. zijn WAO, waaraan hij een ludieke invulling geeft.
Dat hoogleraren in ivoren torens zitten bij sommigen past niet. Men hoort correct te reageren. Als dat niet werkt dan kunnen miskende genieën soms extreem ver gaan tot overlast van de desbetreffende hoogleraar.
Wees wijs op je levensreis
Piet5

Berichtdoor SpaceRunner » 25 aug 2007, 21:45

Piet5 schreef:Men hoort correct te reageren.

De vraag is: "wat is correct reageren?" Zoals in het artikel wordt aangegeven, zijn vele van deze amateurtheoretici gelovers van wat ze maken met als gevolg dat het wijzen op fouten vaak een tegenovergesteld effect heeft.

Maar zoals die heer De Vries van zich laat horen, vind ik toch wel wat overdreven.

Mvg,
SpaceRunner

Berichtdoor Piet5 » 27 aug 2007, 12:22

Dat meneer de Vries overdreven reageert concludeerde ik ook uit de persoonlijke gesprekken met hem. Hij ervaart het afwijzen van hem als bewijs van zijn universitaire gelijk. Toen ik dat bestreed deed hij nog ingewikkelder, wat ik helemaal niet meer kon volgen. Mijn advies om een website te openen en aanhangers te vergaren volgt hij niet op. Als een hoogleraar iemand blijft afwijzen, die volkomen overtuigd is van zijn gelijk, zoals deze "meneer de Vries," dan lijkt me een publiek debat in een collegezaal dé oplossing van het probleem. Ik wil wel gespreksleider zijn, elkaar niet in de rede vallen, een pauze na een half uur als de "querulant" dan nog niet verloren heeft.
Wees wijs op je levensreis
Piet5

Berichtdoor Wig » 12 aug 2008, 02:41

Late bedenking...

Die heer De Vries, voor zover ik het lees in bovenstaand artikel, een andere bron heb ik niet gelezen, lijkt me een domme, gefrustreerde geldwolf.
Ik vrees dat daarmee de kous af is.
Hij zal zich wel van locatie vergissen inzake geldwolverij, want onzinrechtspraak om geld te verdienen bestaat alleen in de USA. Daar is dat de nationale sport, en tevens de meest platvloerse, onethische verdienste der gezamelijke advocatuur.

In onze landen niet dus. Al verdraagt Nederland relatief gezien nog méér "morele schade" onzin op de rechtbank dan Belgie.

Ander detail: één van DE oorzaken van deze toevloed van crackpotpost, en het ontbreken van het Spaanse lef bij de studenten op de collegebanken (cfr.
Icke) is wellicht gewoon: de student kent het risico te buizen, de 'vrije' crackpot slechts de opwinding van zijn mentale crack.
Wig

Berichtdoor redwasp » 03 okt 2008, 20:56

assalaam alaikum,

iets wat ik me afvraag: er lijken nogal wat vormelijke overeenkomsten te bestaan tussen paranoïde vormen van psychotisch waandenken en fantastische pseudowetenschappelijke overtuigingen. zijn die overeenkomsten louter toeval, of ligt er een zelfde mechanisme aan beider oorsprong?

slm,

redwasp
la illaha ila allah, wahdahu, la sharikalahu
redwasp

Berichtdoor Psycop » 06 okt 2008, 11:32

redwasp schreef:assalaam alaikum,

iets wat ik me afvraag: er lijken nogal wat vormelijke overeenkomsten te bestaan tussen paranoïde vormen van psychotisch waandenken en fantastische pseudowetenschappelijke overtuigingen. zijn die overeenkomsten louter toeval, of ligt er een zelfde mechanisme aan beider oorsprong?

slm,

redwasp

Psychotische wanen komen voor in alle vormen, en zijn vaak cultuur afhankelijk.
Zo zal een religieus persoon eerder religieuze wanen hebben, een animist eerder animistische, en een wetenschapper eerder wetenschappelijke wanen.

De stoornis (psychose) komt overal ongeveer evenveel voor; de invulling van de wanen/symptomen is cultureel soms erg verschillend.

mvg
Psycop
De illusie vanalles te begrijpen
Psycop

Berichtdoor redwasp » 07 okt 2008, 17:32

vrede,

Gerard t'Hooft schreef:,,Aan al dat werk ligt toch een op zich prijzenswaardige toewijding en verwondering over de natuur ten grondslag''

subhan'allah

(http://en.wikipedia.org/wiki/Subhan'allah)

vrede,

redwasp
redwasp

Berichtdoor alice » 04 nov 2008, 15:07

redwasp schreef:assalaam alaikum,

slm,
redwasp

Ik denk dat dit GEEN toeval is, maar durf amper nog iets te posten, ben uitgejouwd voor conspiracy freak, omdat het mogelijk wel zo klinkt , maar ik stell alleen maar vast , wat ik vast stel, ben het bij elkaar aan het zetten op een site, feedback welkom ...
Groetjes

http://sites.google.com/site/globaldeception/
alice

Berichtdoor Digit » 04 nov 2008, 20:09

Alice,

Bedankt voor dit uitstekende on-topic voorbeeld dat de titel van deze topic perfect verduidelijkt !

Verdere voorbeelden bij overvloed hier : viewtopic.php?p=31579#31579

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor alice » 04 nov 2008, 20:45

Digit schreef:Alice,

Bedankt voor dit uitstekende on-topic voorbeeld dat de titel van deze topic perfect verduidelijkt !

Verdere voorbeelden bij overvloed hier : viewtopic.php?p=31579#31579

Groetjes,

Digit

dit is toch flauw , letterlijk, enfin zeg, gulle zijt gruwelijk bevooroordeelde boerekinkels letterlijk, ik heb op al die tijd niet één argument gehoord, maar op basis van conclusies, kan niemand zin of onzin van elkaar scheiden, , wel op basis van argumenten, en die mis ik ENORM

ik meen het ECHT , het is diep triest, dat dit "intellectueel" vlaanderen heet te zijn, ben blij dat ik niet in dit friet land geboren ben , wel frustrerend om er levenslang in moeten leven , zucht ....

het enige dat me troost dat ik weet dat gij de misleide zijt, niet ik , en het is niet eens grappig om te zien, maar triest om naar te kijken ....

VRAAG VOOR PROF VERMEERSCH ,???

WILT U DIT PROBLEEM NIET PROBEREN ONTMASKEREN , ?? DAN KIJKT TENMINSTE IEMAND ERNAAR , AUB VRIENDELIJK VERZOEK , ik denkt echt dat er iets niet klopt .....

Groetjes Monika
alice

Berichtdoor Digit » 04 nov 2008, 20:53

Alice,

We weten wel zeker dat er iets niet klopt, en we weten óók waar dat zit ! :wink:

(Her)Lees maar eens de openingspost, en zie hoeveel je er van jezelf in herkent ! En bereken misschien ook eens de Baez-index van je schrijfsels. Misschien zet dat je aan het denken !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor alice » 04 nov 2008, 22:54

Digit schreef:Alice,

We weten wel zeker dat er iets niet klopt, en we weten óók waar dat zit ! :wink:

(Her)Lees maar eens de openingspost, en zie hoeveel je er van jezelf in herkent ! En bereken misschien ook eens de Baez-index van je schrijfsels. Misschien zet dat je aan het denken !

Groetjes,

Digit

Ik zet gewoon de contraverses over bepaalde feiten op een rij, ben niet in tegenspraak met observaties, en wat ik vertel heeft ook geen interne logicsche contradicties ..., wiil gerust zelfs mijn eindconclusie oplaten ....
maar de patronen zijn WEL JUIST
De meeste tegen wind die ik kreeg was oftewel het niet kennen van feiten, of het verklaren door dingen die geen verklaring konden zijn, en vooral door "gevoelsmatige" argumenten ....omdat het als "onzin" klinkt, als "conspiracy" enz enz ....

Toen John Mack in 1992, door zijn vriend Bud Hopkins gevraagd werd te komen luisteren naar zijn "alien ontvoerden", reageerde die in eerste instantie "die moeten toch knettergek zijn" ,
Na een uur stelde die verbaasd vast dat hij iets zag dat hij niet kon verklaren ..., terecht .....

De hele "domme academische wereld" vergaapte zich op het WOORD aliens, en de man had zelfs hoog oplopende conflicten met Harvard over of die wel een "ernstig" onderzoeks onderwerp had aangesneden, om geloofwaardig te zijn ect ect ......

Maar John Mack geloofde niet in aliens, hij trok helemaal geen conclusies maar STELDE OBJECTIEF CORRECT VAST "hier is iets dat ik niet kan verklaren met wat ik als psychiater uit mijn opleiding ken "
Hij stelde ook heel duidelijk vast, dat het niet om inbeelding kon gaan, of niet om "fantasie" .....
De hatelijkste commentaren moest die slikken ....

Mc Nally is prof en non believer aan Harvard , hij onderzocht de alien ontvoerden, stelt traumatische reacties vast , groter dan die van vietnam veteranen , hij "weet" niet hoe het komt , zegt hij letterlijk, maar "vindt dat ook niet belangrijk .......(de alien ontvoerden voelen het nochtans , en leuk is anders ) Maar gezien er geen aliens zijn, is er OOK GEEN PROBLEEM VOOR MC NALLY EN DAT IS DOM !!!!

Susan Clancy is "zeker" dat de herwonnen herinneringen van de alien ontvoerden niet gebeurd kunnen zijn, want op nieuw "er zijn geen aliens"
en onderzoekt deze net om het giftig debat rond herinneringen aan sexueel misbruik tegen te gaan......

MAAR WAAROM IS DAT DEBAT ZO GIFTIG???
omdat deze herinneringen zo echt zijn, zoveel "gelijklopen feiten door verschillende mensen melden" , dat ze "gelooft" worden.....tiens

een voorbeeld : Rigina Louf herinnerde zich ook ooit een "heel netwerk" gelink aan dutroux enz enz , terwijl het niet klopte met de feiten, toch klopten haar herinneringen met details van een vloer die om die reden is opgegraven en droeg zelfs bij aan haar geloofwaardigheid als getuigen in het dossier .......(er zijn heel veel van dit soort rechtzaken geweest .....)
ik ken persoonlijk iemand wiens zus plots de ouders gaan beschuldigen van seksueel misbruik, plots zomaar......hij neemt haar dat zo kwalijk dat hij 10 jaar niet meer praat tegen haar .....tiens erg ? ja juist heel erg .....

Nu meldt Susan Clancy dat "toevallig" , de targeted indivudiuals uit de USA , zo vreselijk veel overeen komsten vertonen met die "alien ontvoerden" , maar ZE VRAAGT ZICH NIET AF WAAROM want er zijn toch geen aliens dus enz enz enz ....
Zo kan ik nog een heel uur doorgaan, maar argumenten hebben in dit geval weinig zin.....Nu begin ik te zien waarom....gewoon omdat zo gruwelijk weinig mensen "objectief" zijn ....

Bereken eerder eens de Baez-index van alle reacties die ik intussen kreeg, :?

Opnieuw , het gaan niet om hoe de conclusie "klinkt" maar wel over hoe men de feiten op een rij zet, en hoe men van daaruit tot een conclusie geraakt , ik weet niet 100 procent zeker WAT er niet klopt , maar WEL dat er inderdaad iets niet klopt .....aliens? geen idee, sinds 2000 spreken de mensen over "technologie" .....ik beschrijf alleen het probleem .....
het is beetje te simpel zeggen "het is er niet want ik zie het niet "
Zoals de topic hierboven begint : "vechten tegen gelovigen" , dat is nu precies het gevoel dat ik krijg als ik al die reacties lees .....
Juist he ? ah ja
alice

Berichtdoor Digit » 05 nov 2008, 10:46

Vooraleer men "feiten" op een rij zet, moet men eerst nazien of het wel "feiten" zijn, m. a. w. men moet toetsen. Voor de beweringen (en dus géén "feiten") van o. a. John Mack zijn eenvoudige wetenschappelijke verklaringen die niets met "abductions" te maken hebben, maar alles met bekende psychologische verschijnselen !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor alice » 06 nov 2008, 15:08

Digit schreef:Vooraleer men "feiten" op een rij zet, moet men eerst nazien of het wel "feiten" zijn, m. a. w. men moet toetsen. Voor de beweringen (en dus géén "feiten") van o. a. John Mack zijn eenvoudige wetenschappelijke verklaringen die niets met "abductions" te maken hebben, maar alles met bekende psychologische verschijnselen !

Digit

Dat kunnen indien op zich zelf staand zouden zijn

Ik heb intussen 120 respondenten van de survey , probeer nu eens ECHT rationeel te zijn even .....

het gaat om een STEEK PROEF , deze herhaalt zich in de survey van china (200 respondenten) , de survey van USA (weet ik niet juist maar honderden )

Het feit dat ik de verschillen opinies en interpretaties van mensen omzet in ONDUBBELZINNIG CIJFER MATERIAAL is nu net bedoeld om opinies van feiten te scheiden, en objectieve en ondubbelzinnige data te krijgen ...
de surveys .....
[b]Deze data vertellen een aantal zaken
, [/b]

1 dat het aantal nieuwe gevallen per jaar bv (de incidentie dus ) , niet alleen PLOTS IN 2000 TOENEEMT OVERAL ONAFHANKELIJK VAN ELKAAR
Maar bovendien dat die EXPONENTIEEL BLIJFT TOENEMEN VAN DAN TOT NU

Alleen al dit , sluit toeval uit, nu moogt ge zeggen, dat dit niet "officeel" is , of niet onderzocht door statistici en zo , en dan is mijn antwoord JUIST DAT IS NU NET HET PROBLEEM EN ONDERZOEK IS DRINGEND EN ACCUUT NODIG WANT HET KAN ONMOGELIJK OVER EEN INDIVIDUEEL PROBLEEM GAAN EN BETREFT NIET EENS ALLEEN DEZE GROEP DIE SLECHTS HET TOPJE VAN DE IJSBERG IS

dit is dus extreem objectief !

2 Los van de "symptomen" fysiek en psychisch" wordt melding gemaakt van heel "normale en ernstige zaken" : TOEGANG TOT ELECTRONISCHE COMMUNICTIE PRIVE EN OPENBAAR EN MANIPULATIE VAN ELECTRONICA VAN AUTOS TOT ELEKTRISCHE INSTALLATIES

3 een bevestiging van het "onmogelijk" toevallige karakter , is het SAMENGAAN ALTIJD EN IN ZELFDE VERHOUDING EN ZELFDE VOLGORDE VAN VERSCHILLENDE (normaal) NIET GERELATEERDE ZAKEN
_ electronische storingen,
- bovendien "doelgericht " op bepaalde situaties (dit is ondubbelzinnig )
- fysieke problemen en "ziektes" , die mensen werkonbekwaam maken , autoimmuun stoornissen, chronische vermoeidheid, hartaanvallen, en ja ook depressies , zelfmoorden enz
(zeggen dat dat "normaal is " , is niet vol te houden op termijn gezien in USA ook de officiele instanties deze problematiek als "medische " misteries melden, bv plotse toename van zelfmoorden vanaf 2000 specifiek op middelbare leeftijd , en er zijn zo meer dingen bezig , inderdaad ONDERZOEKEN VAN DE FEITEN IS HIER ESSENTIEEL IPV DE DICSUSIEREN OVER OF DIT NU JA OF NEE ONZIN IS ,
Daar mee ben ik vrij ernstig bezig, vandaar dat ik bv ook hulp krijg bv sinds een jaar , maar nu nog meer van Patsy Sorensen die beseft dat er "iets" gaande is , maar zelf amper iemand vindt die de tijd en motivatie heeft om dit in DE JUISTE CONTEXT aan te kaarten )
MAAR DAT IS NIET GENOEG INDERDAAD DIT MOET OFFICIEEL EN OP GROTE SCHAAL GEBEUREN EN DRINGEND OOK
- in 80 procent van respondenten "organized" stalking, waar dan later van beseft wordt dat het om "manipulatie" gaat van de omgeving ...
- een vaste verhouding tussen de stalking "voor " de "electronische sensaties" van 60 procent voor, en 10 procent na .....
(te verklaren door patroon "informatie geleidelijk aanvullen " of maw , het slachtoffer krijgt aanvalkelijk maar een "deel" van het verhaal te zien, waar de conclusies gebaseerd daarop noodzakelijk fout zijn , ook het slachtoffer denkt dikwijls eerst dat het "persoonlijk" is , en "dat mensen er mee tussen zitten" , of dat hij weet "wie" dit doet ......

DIT ZIJN HYPERNUCHTERE ARGUMENTEN ( zelfs maar een klein deel ervan infeite ) DIE UITSLUITEN OBJECTIEF DAT HET ONZIN IS
Ik trek GEEN conclusies over wat het is of wie het doet, ik verzamel alleen de feiten, de cijfers, en ZOU NIET LIEVER HEBBEN DAN DAT EEN OFFICELE INSTANTIE OF UNIVERSITEIT DIT ONDERZOEK OVERNEEMT

het lijkt me "ernstig genoeg ", en "redenen" genoeg die dat bevestigen

mij discrediteren verandert aan die argumenten en feiten niks .....
ik neem het ook allang niet meer persoonlijk , het enige wat ik wil is dat IEMAND DIT STATISTISCH EN IN VERBAND ONDERZOEKT WANT IK TWIJFEL NIET AAN DE ONDUBBELZINNIGHEID VAN DE RESULTATEN OP GROTE SCHAAL DIE DE RESULTATEN UIT ONZE SURVEYS ZULLEN BEVESTIGEN

das toch heeeeeeeeeeeel redelijk he .? denk maar eens goed na voor ge reageert , het gaat me niet over mijn gelijk, maar over een "probleem"

:(
Greets Monika

ps pdf met survey resulten van 120 repsondeten van vandaag te krijgen , intussen hang ik het wel op de een of andere manier online, daarnaast trouwens ook maar dan 700 persoonliijke getuigenissen, natuurlijk vol me irrelevante informatie en foute conclusies ......tja , maar steeds zelfde klachten , observaties , en symptomen, en "objectief" jaar van aanvang , exponentieel toenemend vanaf 2000

nee dit is GEEN onzin ..
Laatst bijgewerkt door alice op 06 nov 2008, 15:17, in totaal 1 keer bewerkt.
alice

Berichtdoor alice » 06 nov 2008, 15:16

Survey resultaten van vandaag met 120 respondenten als "bijlage" onderaan het blad ...

Greets :?
alice

Berichtdoor Faction Fictory » 06 nov 2008, 15:19

alice schreef:Survey resultaten van vandaag met 120 respondenten als "bijlage" onderaan het blad ...

Je zegt dat die 120 een steekproefpopulatie is. Hoe zijn die benaderd?

Gr
Faction Fictory

Berichtdoor alice » 06 nov 2008, 15:35

Digit schreef:Vooraleer men "feiten" op een rij zet, moet men eerst nazien of het wel "feiten" zijn, m. a. w. men moet toetsen. Voor de beweringen (en dus géén "feiten") van o. a. John Mack zijn eenvoudige wetenschappelijke verklaringen die niets met "abductions" te maken hebben, maar alles met bekende psychologische verschijnselen !

Digit

http://www.johnemackinstitute.org/center/center_news.asp?id=227
Such encounters had been reported since at least the 1950's (the account of Antonio Villas Boas), and had seen some limited attention from academic figures (Dr. R. Leo Sprinkle perhaps being the earliest, in the 1960s). Mack, however, remains probably the most esteemed academic to have studied the subject.
Mack initially suspected that such persons were suffering from mental illness, but when no obvious pathologies were present in the persons he interviewed, Mack's interest was piqued.
Following encouragement from longtime friend Thomas Kuhn (who predicted that the subject might be controversial, but urged Mack to simply collect data and temporarily ignore prevailing materialist, dualist and "either/or" analysis), Mack began concerted study and interviews.

JUIST FEITEN ONDERZOEKEN BEN HET DAAR MEE EENS

http://www.johnemackinstitute.org/cente ... asp?id=241
New Thomas Kuhn biography by J. Keay Davidson coming in 2005
Reluctant Revolutionary: The Life and Ideas of Thomas S. Kuhn by Keay Davidson will be published by Oxford University Press in February, 2005.
Dr. John Mack was one of many people who shared their memories and impressions of Kuhn for this biography, which explores the noted science historian's personal and intellectual life.
The biography's 2005 publication is timed to coincide with the 40th anniversary of Kuhn's groundbreaking work, THE STRUCTURE OF SCIENTIFIC REVOLUTIONS.

In The Structure of Scientific Revolutions , Kuhn argued that science does not progress via a linear accumulation of new knowledge, but undergoes periodic revolutions, also called "paradigm shifts" in which the nature of scientific inquiry within a particular field is abruptly transformed.
In general, science is broken up into three distinct stages. Prescience, which lacks a central paradigm, comes first. This is followed by "normal science", when scientists attempt to enlarge the central paradigm by "puzzle-solving". Thus, the failure of a result to conform to the paradigm is seen not as refuting the paradigm, but as the mistake of the researcher.
As anomalous results build up, science reaches a crisis, at which point a new paradigm, which subsumes the old results along with the anomalous results into one framework, is accepted.
This is termed revolutionary science.

:?: :idea:
alice

Berichtdoor alice » 06 nov 2008, 15:50

Faction Fictory schreef:
alice schreef:Survey resultaten van vandaag met 120 respondenten als "bijlage" onderaan het blad ...

Je zegt dat die 120 een steekproefpopulatie is. Hoe zijn die benaderd?

Gr

Via de verschillende organizaties die groeien daarrond wereld wijd ...
dat is ook normaal , een dokter , die een "diagnose" gaat stellen gaat ook de klachten en het verloop ervan , vergelijken met zijn diagnose boek ...

De mensen hadden in de meeste gevallen EERST HET PROBLEEM en gingen DAN PAS OP ZOEK NAAR LOTGENOTEN

er bestaat bovendien GEEN ENKELE BESCHREVEN PSYCHOSE OF ZIEKTE WAAR DE GENOEMDE KENMERKEN KLACHTEN SAMENGAAN OF ZELFS MAAR GERALATEERD LIJKEN , LAAT STAAN IN EEN VASTE VERHOUDING EN OVER AL TER WERELD TEGELIJK

Los van de surveys , zijn er 800 getuigenissen en 10 keer meer mensen die zich niet bekend maken ......en nog eens 10 keer zoveel die we niet eens kennen.......

Geef toe , weinig tegen in te brengen, tenzij ik hier sta te liegen , maar dat is dus niet het geval .....

Is dit een duidelijk antwoord op uw vraag ? :?
alice

Berichtdoor Faction Fictory » 06 nov 2008, 16:00

alice schreef:Is dit een duidelijk antwoord op uw vraag ? :?

Ja da's duidelijk, het is dus allesbehalve een steekproef.

Gr
Faction Fictory

Berichtdoor redwasp » 06 nov 2008, 16:04

vrede,

alice schreef:Los van de surveys , zijn er 800 getuigenissen en 10 keer meer mensen die zich niet bekend maken ......en nog eens 10 keer zoveel die we niet eens kennen.......

vooral die 80.000 mensen die we niet eens kennen zijn wat mij betreft heel interessant. ik ben er heel zeker van dat een heel geleerde persoon, die we helaas niet kennen, daar heel veel belangwekkende dingen over zou kunnen zeggen.

vrede,

redwasp
redwasp

Berichtdoor alice » 06 nov 2008, 20:32

Faction Fictory schreef:
alice schreef:Is dit een duidelijk antwoord op uw vraag ? :?

Ja da's duidelijk, het is dus allesbehalve een steekproef.

Gr

Dat begrijp ik niet , een steekproef van mensen die dit melden, is zeer zeker een steekproef, en deze herhalen op verschillende continenten van de planeet onafhankelijk van elkaar is dus WEL DEGELIJK RELEVANT
alice

Berichtdoor alice » 06 nov 2008, 20:41

redwasp schreef:vrede,

alice schreef:Los van de surveys , zijn er 800 getuigenissen en 10 keer meer mensen die zich niet bekend maken ......en nog eens 10 keer zoveel die we niet eens kennen.......

vooral die 80.000 mensen die we niet eens kennen zijn wat mij betreft heel interessant. ik ben er heel zeker van dat een heel geleerde persoon, die we helaas niet kennen, daar heel veel belangwekkende dingen over zou kunnen zeggen.

vrede,

redwasp

Ik ken in mijn omgeving een tiental mensen die dit sinds 2005 meemaken, we waren getuigen van elkaars computer problemen en zo, alleen reageren die "idioot" , spreken over hogere dimensies, satan, en evolutie sprongen, dit is de groep op niburu , daar heb ik ook problemen mee ....
het gaat dus over de groep die we WEL kennen omdat die wel , beseffen dat het manipuleren van elektrische communicatie en misleiding op zo grote schaal niet onbelangrijk is in het licht van "mensenrechten" , en het niet toeschrijven aan aliens, geesten of hogere dimensies ....
De resultaten van die groep zijn relevant en overtuigend genoeg , puur op basis van cijfers, dat het onmogelijk toeval , inbeelding of psychose kan zijn .....ga niet af op uw "geloof" , maar op de feiten, en die bevestigen wel degelijk dat er een probleem is , en dat het NIET om een individueel probleem gaat, er valt weinig tegen in te brengen dat steek houdt ...
dont "jump" to conclusions ...want dat is onzin , sorry maar zo is het .
alice

Berichtdoor Elennaro » 06 nov 2008, 22:36

Op basis van cijfers? Over hoeveel tientallen miljoenen gaat het dan?
Ceci n'est pas une signature.
Elennaro

Berichtdoor alice » 07 nov 2008, 01:40

Elennaro schreef:Op basis van cijfers? Over hoeveel tientallen miljoenen gaat het dan?

het hoeft niet over miljoenen te gaan, het gaat niet over "hoeveel heid" die kan ik niet weten , wel de "incidentie" per jaar en de evolutie daarvan , en het samengaan van bepaalde kenmerken, in vaste verhoudingen en verloop, die uitsluiten dat het toevallig is .
Ik zie maar één ding, dat amper iemand mijn argumenten hoort, laat staan er iets zinnigs op te zeggen heeft , het is zoooo absurd om zien, echt, moet ik nu lachen of huilen ? 8)

Enfin ,wie heeft die bijlage bekeken vooralleer te reageren?
Wie weet er nu in feite wat ik bedoel?.
Wie heeft nu meer dan 5 minuten genomen om ernaar te kijken,
Ik ga twee kolommen maken, één met mijn argumenten, en één met die van de "ontkenners" van alles , dat ze niet kennen, en we zullen zien , he ? :arrow: wordt vervolgd
alice

Berichtdoor Elennaro » 07 nov 2008, 02:29

Je zegt dat het er te veel zijn om toeval te zijn. Dan moet het op wereldvlak zeker om tientallen miljoenen gaan.
Ceci n'est pas une signature.
Elennaro

Berichtdoor alice » 07 nov 2008, 19:04

Elennaro schreef:Je zegt dat het er te veel zijn om toeval te zijn. Dan moet het op wereldvlak zeker om tientallen miljoenen gaan.

Ja inderdaad , dat is het geval , heb net netjes de juiste verbanden uiteenzet (met herwonnen herinneringen ) in die discussie , ga dat hier niet herhalen, of ik vlieg toch naar daar, maar heb daar geantwoord op de heel juiste stelling van blue flame , dat "mensenrechten" een ernstige zaak is , ....

viewtopic.php?p=33616#33616

zolang niemand het nergens registreert , zal het blijven accumeleren in stilte zeker sinds 2000, maar in feite dus al sinds de jaren 80, verpakt als allerlei onzin, bewust om niet ernstig te worden genomen, zo zit het in elkaar, inderdaad ....

alleen al : There has been significant overlap between the increasing popularity of multiple personality disorder (now referred to as dissociative identity disorder) as a diagnosis and claims of ritual abuse;
en de toename hiervan in de jaren 80 (ze hebben PRECIES DEZELFDE SYMTOMEN ALS DE TARGETED INDIVIDUALS EN DE ALIEN ONTVOERDEN , INCLUIS AUTOIMUUN STOORNISSEN , moeilijk toevallig te noemen )
The causes of dissociative identity disorder have not been identified, (or multiple personality disorder )The DSM does not provide an explanation for the sharp rise in incidence of DID.
Multiple personality disorder began to emerge as a separate disorder in the 1970's
From 1880 to 1979 : 200 reported cases of MPD (2 per year )
From 1980 to 1990 : 20,000 cases (2000 per year)
From1985 to 1995 : 40,000 cases (doubled in 5 years )
alice

Berichtdoor willem_betz » 08 nov 2008, 20:00

en daarna?
veel minder want eigenlijk is het meestal een kwakdiagnose ingefluisterd door even geschifte therapeuten.
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor alice » 09 nov 2008, 03:26

willem_betz schreef:en daarna?
veel minder want eigenlijk is het meestal een kwakdiagnose ingefluisterd door even geschifte therapeuten.

Het is een kwak diagnose das juist, , want het misbruik in kindertijd waar van sprake, is fout ! GEMIDDELDE LEEFTIJD ONGEVEER 45 ALS HET BEGINT maar of het geheel is "ingefluisterd" door therapeuten....dat klopt niet, is trouwens ook naar gevraagd en ongeveer de helft had begon de herinerringen te krijgen voor die in therapie ging ,

VRAAG 1
hoe verklaart ge dit ? (en zeg nu niet "ingebeeld" , wat dat kan dus al niet ....) en beant woord nu gewoon eens vraag per vraag, en realizeer u dat als ge niet op alles kunt antwoorden het misschien nog anders is dan ge denkt , of kan dat niet ?

Sleep deprivation 79% 36%
Auto-immune disorders 48%
Sleep problems 93% 75%
Migraine headaches 66% 38%
Fibromyalgia 31% 18%
Posttraumatic stress disorder 93% 70%
Unusual fears 90% 67%
Thyroid problems 31% 20%
Cancer 08% 04%
Seizures with o organic basis 27% 16%

Gebaseerd op de extreem abuse survey van 2007
besproken op de conferentie pas website : SMART
http://ritualabuse.us/research/

verder vraag 2 : waarom rapporteren ze dit ?.???

Microwave abuse12% 04%
Non-lethal weapons abuse 56% 24%
Electronic harassment 50% 12%

HIER DE EVOLUTIE DIE THERAPEUTE WANDA KARRIKER JUIST BESCHRIJFT

VRAAG 3 / waarom die toename over de jaren en het onderwerp dat steeds gekker maar steeds meer mind control wordt ?
Eerst jaren 80 (seksueel misbruik) dan eerste keer dat ze over de "cold war" experimenten hoort was 1992, in 1995 eerste getuigenissen op hearings (daar was prof allan shefling mee bezig, een boek over geschreven) en ook daar zelfde ziektebeelden imuunstoornissen gemeld ......in 2007 een globaal fenomeen? tiens ...
Bovendien wordt nu satanisch misbruik en torture based mind control , als één het zelfde beschouwd van overlapt in één derde van de gevallen
en de mensen kennen elkaar niet .....symtomen zelfde ....incluis de ziektebeelden , waarom ?

pas nu niet uw antwoord aan wat ge wilt bewijzen, maar vraag het u ernstig af waarom, en welke andere zaken dit bevestigen , en welke het tevenspreken (dat het niet toevallig is ) :?:

Torture-based Mind Control as a Global Phenomenon
Preliminary data from the 2007 series of Extreme Abuse Surveys.
Karriker, W. (2008, September). In Torture-based mind control: Empirical research, programmer methods, effects and treatment. Workshop conducted at the 13th International Conference on Violence, Abuse and Trauma, San Diego, CA, Ellen Lacter, Moderator.

Human beings cannot be programmed like robots, I had believed. But that was before the early 80’s when persons with multiple personality disorder began coming to me for psychotherapy. I observed that some of my clients had two distinct sets of alters: those they had created spontaneously to survive unspeakable acts against them and those who appeared to have been conditioned to serve specific functions for their perpetrators or perpetrator groups.

In the late 80’s, a client who had been processing her memories of satanic ritual abuse brought a journal to our session in which she noted writings by an alter personality who used computer jargon: access codes, systems, exit, entry, delete, input, output, sequences, etc. This client came to believe that her father, an ex-military man, and his buddies in the cult had somehow programmed her as a child to serve at their pleasure. Later she remembered hearing words, letters, numbers, rhymes, and sometimes classical music in the background when they were torturing her in various ways.

In 1992 at an MPD conference in Alexandria, Virginia, I first heard about the secret Cold War mind control experiments supposedly carried out by Nazi doctors who had been smuggled into the US after World War II to continue their concentration camp-type experiments.
I realized that some of the memories reported by another one of my ritually abused clients were consistent with the types of programming used in the well-documented MKULTRA project. In 1973, at the instruction of then CIA Director Richard Helms, the bulk of these records were destroyed. In 1977, Senator Edward Kennedy called for a public accounting of the abuses of the past. His request has not been honored.

I don’t know if my first programmed client was used in government mind control experiments or not. Because of family circumstances she had to leave therapy before I had learned about the torture-based Cold War experiments.

In 1995, I learned that three courageous victims of mind control experiments had stood before the President’s Advisory Committee on Human Radiation Experiments to tell the world about the horrors they had endured in the name of National Security. Giving explanation and support for these women was therapist Valerie Wolf whose speech is printed in the Media Packet I have given you. After that hearing, the Committee recommended that all records of the CIA bearing on programs of secret human research become a top priority for declassification review. After 13 years, there has been no declassification of related files or investigation of government-sponsored mind control experimentation on children.

In his book, Bluebird: Deliberate Creation of Multiple Personality by Psychiatrists, Ross (2000), writes: The major goal of the Cold War mind control programs was to create dissociative symptoms and disorders, including full multiple personality disorder (p. E).
In line with what I had already observed in a few of my clients, Gould and Cozolino (1992) contend that ritual abuse survivors with multiple personality disorder may have personalities deliberately created by cults that have been programmed [a mind control term] to perform specific functions for the cult. Thus, victims could have had mind control tactics used on them even if they were not subjects in government-sponsored mind control experiments. Conversely, government-sponsored mind control subjects could have been ritually abused in experimental settings.

The title of my presentation indicates that torture-based mind control is a global phenomenon. Some of my colleagues have heard reports from their clients about mind control programming in the United States, Canada, the United Kingdom, the Netherlands, Germany, Norway, Sweden, New Zealand, Australia, South Africa, France, Israel, Russia, Tibet, Afghanistan, India, Lebanon, Italy, China, Belgium, and Japan (personal communications, December 6, 2006).

The amount of data these surveys have generated is tremendous - over a half million cells of data coming off the webserver. Throughout this workshop I will be interjecting data that support information that the other presenters provide. Also in your handouts are some findings that I have already chosen as relevant to today’s discussion
alice

Berichtdoor kil » 09 nov 2008, 11:13

Geef eens de juiste link naar dat artikel met de bovenstaande ziektes en hun procenten aub (vraag 1 en 2).
kil

Berichtdoor alice » 09 nov 2008, 23:31

kil schreef:Geef eens de juiste link naar dat artikel met de bovenstaande ziektes en hun procenten aub (vraag 1 en 2).

dit is een vrij ononverzichtelijk en moeilijk onderwerp, maar gisteren vond ik nog dat het een belangrijke doodsoorzaak is, groter dan kanker of hartaandoeningen in USA ....

http://en.wikipedia.org/wiki/Autoimmune_disease
Autoimmune diseases arise from an overactive immune response of the body against substances and tissues normally present in the body. In other words, the body attacks its own cells. Autoimmune diseases are a major cause of immune-mediated diseases, and are commonly referred to as Autoimmune and Inflammatory Diseases (AIID).
A substantial proportion of the population suffers from immune diseases, which are often chronic, debilitating, and life-threatening. There are more than eighty illnesses caused by autoimmunity and about 75 percent of those affected are women.

de evolutie in tijd is wat opzoekwerk, oorzaken zijn niet altijd gekend , en zoals chronische vermoeidheid, en fybromyalgie stammen uit de jaren tachtig , veel van die aandoening aan het stijgen, het wordt toegeschreven aan "vervuiling" en zo , maar bv het golf war syndroom , is nog altijd een heel debat over ...

MAAR ZE HEBBEN NIKS TE ZIEN MET KINDERTRAUMAS HE DAAR GAAT HET OVER
alice

Berichtdoor kil » 10 nov 2008, 01:05

alice schreef:
kil schreef:Geef eens de juiste link naar dat artikel met de bovenstaande ziektes en hun procenten aub (vraag 1 en 2).

dit is een vrij ononverzichtelijk en moeilijk onderwerp, maar gisteren vond ik nog dat het een belangrijke doodsoorzaak is, groter dan kanker of hartaandoeningen in USA ....

http://en.wikipedia.org/wiki/Autoimmune_disease
Autoimmune diseases arise from an overactive immune response of the body against substances and tissues normally present in the body. In other words, the body attacks its own cells. Autoimmune diseases are a major cause of immune-mediated diseases, and are commonly referred to as Autoimmune and Inflammatory Diseases (AIID).
A substantial proportion of the population suffers from immune diseases, which are often chronic, debilitating, and life-threatening. There are more than eighty illnesses caused by autoimmunity and about 75 percent of those affected are women.

de evolutie in tijd is wat opzoekwerk, oorzaken zijn niet altijd gekend , en zoals chronische vermoeidheid, en fybromyalgie stammen uit de jaren tachtig , veel van die aandoening aan het stijgen, het wordt toegeschreven aan "vervuiling" en zo , maar bv het golf war syndroom , is nog altijd een heel debat over ...

MAAR ZE HEBBEN NIKS TE ZIEN MET KINDERTRAUMAS HE DAAR GAAT HET OVER
Misschien was mijn vraag onduidelijk of was het vakje te klein, want dit heeft er niets mee te maken. Vandaar, poging 2:

Geef eens de juiste link naar dat artikel met de bovenstaande ziektes en hun procenten aub (vraag 1 en 2).

Veel spatie, dan valt het op.

Edit: Voor de zekerheid, het gaat hier dus om:
VRAAG 1
hoe verklaart ge dit ? (en zeg nu niet "ingebeeld" , wat dat kan dus al niet ....) en beant woord nu gewoon eens vraag per vraag, en realizeer u dat als ge niet op alles kunt antwoorden het misschien nog anders is dan ge denkt , of kan dat niet ?

Sleep deprivation 79% 36%
Auto-immune disorders 48%
Sleep problems 93% 75%
Migraine headaches 66% 38%
Fibromyalgia 31% 18%
Posttraumatic stress disorder 93% 70%
Unusual fears 90% 67%
Thyroid problems 31% 20%
Cancer 08% 04%
Seizures with o organic basis 27% 16%

Gebaseerd op de extreem abuse survey van 2007
besproken op de conferentie pas website : SMART
http://ritualabuse.us/research/

verder vraag 2 : waarom rapporteren ze dit ?.???

Microwave abuse12% 04%
Non-lethal weapons abuse 56% 24%
Electronic harassment 50% 12%
kil

Re: Bestookt door warhoofden

Berichtdoor wortel » 15 feb 2016, 22:41

Voor de zekerheid? Welke zekerheid?

Stel je laat alle opties open, wat is daar mis mee? Dat je geen zekerheid hebt. Wellicht is dat waar we mee moeten leren omgaan.
Uit de overlevering "weten" we dat Columbus lak had aan het idee dat de aarde plat was, terwijl "iedereen" het wel wist. Gelul van de bovenste plank, niemand wist het, het was een overtuiging die algemeen geaccepteerd was.
En nu anno 2016? Wat is er nog meer "algemeen geaccepteerd"? Dit is waar het om gaat en dat is verkoopbaar.
wortel

Berichtdoor Digit » 16 feb 2016, 11:22

wortel schreef:Voor de zekerheid? Welke zekerheid?

Stel je laat alle opties open, wat is daar mis mee? Dat je geen zekerheid hebt. Wellicht is dat waar we mee moeten leren omgaan.
Uit de overlevering "weten" we dat Columbus lak had aan het idee dat de aarde plat was, terwijl "iedereen" het wel wist. Gelul van de bovenste plank, niemand wist het, het was een overtuiging die algemeen geaccepteerd was.
En nu anno 2016? Wat is er nog meer "algemeen geaccepteerd"? Dit is waar het om gaat en dat is verkoopbaar.

Beste Wortel,

Ten tijde van Columbus was de bolvorm van de aarde al gemeengoed. Zelfs de oude Grieken hadden het al door. Erathostenes wist in 240 VGT (vóór Christus) al een verbazend nauwkeurige waarde van de diameter te bepalen. Lees https://nl.wikipedia.org/wiki/Aarde_(planeet) en https://nl.wikipedia.org/wiki/Christoffel_Columbus .

De dag van vandaag moet je een duidelijk onderscheid maken tussen de "publieke opinie" en de "wetenschappelijke consensus". En die laatste is écht wel solide.

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor bramati » 16 feb 2016, 14:16

Digit schreef:
wortel schreef:Voor de zekerheid? Welke zekerheid?

Beste Wortel,

Ten tijde van Columbus was de bolvorm van de aarde al gemeengoed. Zelfs de oude Grieken hadden het al door. Erathostenes wist in 240 VGT (vóór Christus) al een verbazend nauwkeurige waarde van de diameter te bepalen. Lees https://nl.wikipedia.org/wiki/Aarde_(planeet) en https://nl.wikipedia.org/wiki/Christoffel_Columbus .

De dag van vandaag moet je een duidelijk onderscheid maken tussen de "publieke opinie" en de "wetenschappelijke consensus". En die laatste is écht wel solide.

Groetjes,

Digit

gelukkig 'weten' sommige mensen nu dat men ten tijde van Columbus 'wist' dat de aarde niet rond was, terwijl dit aantoonbaar onjuist is, en gemakkelijk op te zoeken is (en zelfs aangeleerd wordt in het middelbaar).

Diezelfde mensen die dat nu 'weten' gaan dan eventjes commentaar geven op wat algemeen aanvaard wordt, en hoe zij het toch wel beter weten.

Oh de ironie...
bramati

Berichtdoor pitman » 16 feb 2016, 19:39

Bdw: Columbus geloofde wel degelijk dat de aarde rond was; anders zou hij nooit het idee opgevat hebben om via westelijke weg Indië te bereiken. Hij onderschatte echter schromelijk de afstand en vond daarom geen sponsors.

grtn
pitman

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?