Hans Teeuwen gelooft in niets meer, behalve in kaboutertjes

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

Hans Teeuwen gelooft in niets meer, behalve in kaboutertjes

Berichtdoor Sisyphus » 05 mei 2007, 12:48

Hans Teeuwen gelooft in niets meer ... Behalve in kaboutertjes.

Voor mensen die het nog niet kennen: hou je vast voor een stevig stukje humor.

http://www.youtube.com/watch?v=w2NvG0X_etQ
Laatst bijgewerkt door Sisyphus op 14 okt 2007, 17:43, in totaal 1 keer bewerkt.
Sisyphus
Beheerder

Berichtdoor peterA » 05 mei 2007, 15:06

Hij laat hier ook zijn skepptische stem horen.
http://www.youtube.com/watch?v=79_Z1tsBTAM
Huh?
peterA

Berichtdoor Heeck » 05 mei 2007, 18:19

peterA schreef:Hij laat hier ook zijn skepptische stem horen.

PeterA,
Al mijn chakra's liggen hikkend door de war !! Wat nu ?
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor peterA » 05 mei 2007, 18:21

Heeck schreef:

PeterA,
Al mijn chakra's liggen hikkend door de war !! Wat nu ?
Roeland

Bubbelbadje? versnaperingen? :wink:
Huh?
peterA

Berichtdoor Heeck » 05 mei 2007, 18:28

PeterA,

Nóg leuker:
Door gaan met lezen van NRC vorige week met een pagina-groot commentaar door Harry Kuitert (tot non-theïst ge-evolueerde theoloog) op het boek van de huidige paus over Jezus en dan de ingezonden brieven daar ook weer bij.

Yum-yum, daar krijg ik echt de spartel-chakra's van (sorry, on-topic zal ik die serieuzer oppakken :oops: )

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor peterA » 06 mei 2007, 09:43

Heeck schreef:Yum-yum, daar krijg ik echt de spartel-chakra's van (sorry, on-topic zal ik die serieuzer oppakken :oops: )

Roeland

Ook niet té serieus he! Je hebt een reputatie hoog te houden 8)
Huh?
peterA

Re: Hans Teeuwen gelooft in niets meer, behalve in kaboutert

Berichtdoor wolkenstein » 08 mei 2007, 13:56

Sisyphus schreef:Hans Teeuwen gelooft in niets meer ... Behalve in kaboutertjes.

Voor mensen die het nog niet kennen: hou je vast voor een stevig stukje humor.

http://www.youtube.com/watch?v=w2NvG0X_etQ

Stuitend hoe hier mensen met een lichamelijke afwijking belachelijk worden gemaakt. Laag bij de grondse lol!

wolkenstein

Berichtdoor wolkenstein » 08 mei 2007, 14:10

Stevig en ruig provoceren is prima. Zeker als de inzet het vrije woord geldt. Toch blijft het het balanceren op een dunne draad. Hier en daar (pijpen...Halal b.v.) gaat Teeuwen m.i. nét effe te ver. Eigenlijk wel een topic voor onder ethiek.

wolkenstein

Berichtdoor VIN » 08 mei 2007, 14:33

wolkenstein schreef: Hier en daar (pijpen...Halal b.v.) gaat Teeuwen m.i. nét effe te ver.

De functie van een cabaretier is om te schoppen, de clown uit te hangen,
de paljas. De bedoeling is om te ver te gaan, af te tasten waar de
grenzen liggen van de humor.
Satire relativeert het leven, als je niet om het leven kunt lachen......
VIN

Berichtdoor wolkenstein » 08 mei 2007, 15:18

VIN schreef:
wolkenstein schreef: Hier en daar (pijpen...Halal b.v.) gaat Teeuwen m.i. nét effe te ver.

De functie van een cabaretier is om te schoppen, de clown uit te hangen,
de paljas. De bedoeling is om te ver te gaan, af te tasten waar de
grenzen liggen van de humor.
Satire relativeert het leven, als je niet om het leven kunt lachen......

Mee eens. Toch veronderstel jij ook grenzen getuige je: ..'af te tasten waar de grenzen van de humor liggen'. Mohammed met een bom als tulband op vind ik humor en verwijst naar moslimterrorisme. In het lied 'Onze God is beter dan de hunne' van Koot en Bie maken ze een economisch vergelijk. Onze welvaart, is de boodschap van het lied, bewijst dat onze God meer in z'n mars heeft dan Allah.

Maar waar verwijst pijpen naar? Naar niets meer dan het pijpen zelf. Toch wordt het zomaar gekoppeld aan de meiden van Halal. Daarom wordt er zelfs geen grens overschreden, er is immers geen humor in het spel. Er wordt gewoon sexistisch op de persoon gespeeld. Daarmee is m.i. al van meet af een andere grens overschreden. Het is van het zelfde stompzinnige allooi als 'motherfucker' roepen.

wolkenstein

Berichtdoor Sisyphus » 09 mei 2007, 11:10

wolkenstein schreef:

Stevig en ruig provoceren is prima. Zeker als de inzet het vrije woord geldt. Toch blijft het het balanceren op een dunne draad. Hier en daar (pijpen...Halal b.v.) gaat Teeuwen m.i. nét effe te ver. Eigenlijk wel een topic voor onder ethiek.

Zegt evenveel over jou dan over Teeuwen, uiteraard.
Als je de moraalridder wil uithangen onder ethiek, ga je gang.
Precies het balanceren op die dunne draad, is een uitdaging.
Mensen die het altijd veilig spelen op de middenweg, binnen de lijntjes kleuren, hoe saai zijn ze niet.
Sisyphus
Beheerder

Berichtdoor wolkenstein » 09 mei 2007, 16:30

Sisyphus schreef:
wolkenstein schreef:

1) Zegt evenveel over jou dan over Teeuwen, uiteraard.
2) Als je de moraalridder wil uithangen onder ethiek, ga je gang.
3) Precies het balanceren op die dunne draad, is een uitdaging.
4) Mensen die het altijd veilig spelen op de middenweg, binnen de lijntjes kleuren, hoe saai zijn ze niet.

1. En uiteraard ook over jou.
2. Moraalridder? Met 'm.i.' geef ik mijn persoonlijke mening en draag ook een argument aan waarom er bij Teeuwen niet echt sprake is van humor maar wel van het belachelijk maken van mensen met een gebrek, lilliputters. Zonder dat er daarbij een geloofwaardige context is. In de late middeleeuwen en daarna was dat soort humor evenals grappen over winden en scheten heel populair. Goedkope humor wordt dat wel genoemd. Daarmee wil ik niet beweren dat een grap over iemand met een handicap, in een rolstoel, van een ander ras, geslacht of nationaliteit of geloof niet kan. Als er maar relatie is en (zinnige) context.

Ik zou b.v. een cartoon kunnen maken van een RK geestelijke door hem als potloodventer af te beelden. Als begeleidende tekst 'Laat de kinderkens tot mij komen', daarbij verwijzend naar de betrokkenheid van nogal wat RKgeestelijken met pedofelie schandalen in de VS. Hier is context en daarom kan dat.

'Pijpen en de meiden van van Halal', waar is die context? Zonder context blijft alleen een gore belediging.

3. Precies.

4. Nogal zwartwit gesteld. 'Veilig' is inderdaad een verkeerd uitgangspunt. Overigens vind je humor zowel binnen als buiten de 'lijnen'. Wanneer er grappen over personen gemaakt worden zonder dat er context is dan is er sprake van belediging. (Daar stelling tegen nemen stempelt je niet automatisch tot een moraalridder). Wel of niet provoceren lijkt mij geen criterium voor humor. Toon Hermans was niet confronterend en geen provocateur, Freek de Jonge juist wel. 'Echte' humor is grenzeloos.

Wat kan en wat niet kan bepalen wij inderdaad zelf. En zeggen daarbij ook iets over onszelf.

wolkenstein

Berichtdoor Koerok » 09 mei 2007, 17:05

wolkenstein schreef:'Pijpen en de meiden van van Halal', waar is die context? Zonder context blijft alleen een gore belediging.
Geen context? Hoeveel context heb je nodig??? :?
Teeuwen zong dit lied aan het eind van een toespraak ter gelegenheid van de onthulling van een kunstwerk ter nagedachtenis van Theo van Gogh. Het kunstwerk symboliseert het belang van de vrijheid van meningsuiting. Daar gaat het lied dus ook over. Als je de toespraak goed beluistert is het ook een oproep om niet al te gauw gekwetst te zijn door hetgeen mensen zeggen. Mensen roepen nu eenmaal wel eens dingen die je niet leuk vindt. Het 'laten pijpen door de meiden van halal' is daar een grotesk voorbeeld van. Daarnaast benadrukt hij natuurlijk de discrepantie tussen de islam en het vrije woord, want die is er nu eenmaal.

Laten de meiden van Halal gewoon een lied terug schrijven:
De koran gaat nooit verloren,
Allah akhbar schalt uit de toren.
Laat die Teeuwen lollig doen met al z'n flauwekul.
We weten heus wel raad met hem, kom op maar met die lul
Wat wil je met zo'n paljas, wat moet je met zo'n zot?
Hiep hiep hoera het woord van God!
"Ever notice how people who believe in creationism look really unevolved? . . . Their eyes real close together. Eyebrow ridges. Big, furry hands and feet. 'I believe God created me in one day.' Looks like he rushed it to me.'" Bill Hicks
Koerok

Berichtdoor wolkenstein » 10 mei 2007, 00:32

Koerok schreef:
wolkenstein schreef:'Pijpen en de meiden van van Halal', waar is die context? Zonder context blijft alleen een gore belediging.
Geen context? Hoeveel context heb je nodig??? :?
Teeuwen zong dit lied aan het eind van een toespraak ter gelegenheid van de onthulling van een kunstwerk ter nagedachtenis van Theo van Gogh. Het kunstwerk symboliseert het belang van de vrijheid van meningsuiting. Daar gaat het lied dus ook over. Als je de toespraak goed beluistert is het ook een oproep om niet al te gauw gekwetst te zijn door hetgeen mensen zeggen. Mensen roepen nu eenmaal wel eens dingen die je niet leuk vindt. Het 'laten pijpen door de meiden van halal' is daar een grotesk voorbeeld van. Daarnaast benadrukt hij natuurlijk de discrepantie tussen de islam en het vrije woord, want die is er nu eenmaal.

Laten de meiden van Halal gewoon een lied terug schrijven:
De koran gaat nooit verloren,
Allah akhbar schalt uit de toren.
Laat die Teeuwen lollig doen met al z'n flauwekul.
We weten heus wel raad met hem, kom op maar met die lul
Wat wil je met zo'n paljas, wat moet je met zo'n zot?
Hiep hiep hoera het woord van God!

Ik heb er geen moeite mee dat moslims in algemene zin binnen de context van intolerant gedrag en de moord op van Gogh als 'bevolkingsgroep' een stevige veeg uit de pan krijgen. Alleen niet lukraak toegespitst op individuen die niet voor die intolerantie representatief zijn, 'de meiden van Halal'. En helemaal niet in een sexistische verband, want dat is er niet. Dat wil zeggen, ik zie het niet. Een basaal besef van respekt voor o.a. de lichamelijke integriteit van anderen is dat overdreven? Truttig zelfs? Let op het vraagteken.

Ja, het vrije woord is heilig.

Stel dat er morgen een bekende wetenschapper vermoord wordt door een paranormaal begaafde figuur. Moet ik dan als p-pleidooibezorger plots in een Skepperslied liggen te beffen met een bekende wapenhandelaar?:lol: Nee toch. Of wel?

Tot slot jouw toffe uitsmijter: 'thumbs up', en de context klopt.

Pak 'm bij z'n ballen, ja pak 'm bij z'n prak,
We zullen hem halallen, dat is ons moslimvak.

wolkenstein

Berichtdoor Koerok » 10 mei 2007, 10:50

wolkenstein schreef:Ik heb er geen moeite mee dat moslims in algemene zin binnen de context van intolerant gedrag en de moord op van Gogh als 'bevolkingsgroep' een stevige veeg uit de pan krijgen. Alleen niet lukraak toegespitst op individuen die niet voor die intolerantie representatief zijn, 'de meiden van Halal'.
Tsja, das een kwestie van humor en het gevoel wat je daar eventueel voor hebt. Humor kan zitten in een overdrijving of in het plaatsen van iets/iemand in een situatie waar je het/hem niet zou verwachten. Een priester in een kerk is zelden leuk. Situeer 'm in een kinderdagverblijf en ik zie meteen al mogelijkheden (ja sorry...).
Tuurlijk, sex heeft met de hele kwestie niets te maken, maar daar gaat het dan ook niet om. Het gaat nu juist om de strijdigheid tussen de heiligheid van halal enerzijds en de banaliteit van pijpen anderzijds. En zonder ook maar iemand te willen uitlachen of kwetsen werkt dat beeld bij mij nu eenmaal op de lachspieren.
Humor is goed, humor is gezond, het helpt relativeren, en wie zich serieus gekwetst voelt door humor, die moet gewoon worden heropgevoed.

Stel dat er morgen een bekende wetenschapper vermoord wordt door een paranormaal begaafde figuur. Moet ik dan als p-pleidooibezorger plots in een Skepperslied liggen te beffen met een bekende wapenhandelaar? Laughing Nee toch. Of wel?
Je kunt de humor beter aan anderen overlaten Wolkenstein. ;)
Maar een fijn SKEPP-lied is natuurlijk nooit weg. Gezongen door Wim Befz...bijvoorbeeld...!!!

Een zeer goede dag toegewenst, ins'Allaaf.
"Ever notice how people who believe in creationism look really unevolved? . . . Their eyes real close together. Eyebrow ridges. Big, furry hands and feet. 'I believe God created me in one day.' Looks like he rushed it to me.'" Bill Hicks
Koerok

Berichtdoor peterA » 10 mei 2007, 12:17

wolkenstein schreef:..... bekende wetenschapper..... paranormaal begaafde....

2XC.I.T.
Huh?
peterA

Berichtdoor wolkenstein » 10 mei 2007, 12:45

Koerok schreef:
wolkenstein schreef:Ik heb er geen moeite mee dat moslims in algemene zin binnen de context van intolerant gedrag en de moord op van Gogh als 'bevolkingsgroep' een stevige veeg uit de pan krijgen. Alleen niet lukraak toegespitst op individuen die niet voor die intolerantie representatief zijn, 'de meiden van Halal'.
Tsja, das een kwestie van humor en het gevoel wat je daar eventueel voor hebt. Humor kan zitten in een overdrijving of in het plaatsen van iets/iemand in een situatie waar je het/hem niet zou verwachten. Een priester in een kerk is zelden leuk. Situeer 'm in een kinderdagverblijf en ik zie meteen al mogelijkheden (ja sorry...).
Tuurlijk, sex heeft met de hele kwestie niets te maken, maar daar gaat het dan ook niet om. Het gaat nu juist om de strijdigheid tussen de heiligheid van halal enerzijds en de banaliteit van pijpen anderzijds. En zonder ook maar iemand te willen uitlachen of kwetsen werkt dat beeld bij mij nu eenmaal op de lachspieren.
Humor is goed, humor is gezond, het helpt relativeren, en wie zich serieus gekwetst voelt door humor, die moet gewoon worden heropgevoed.

Stel dat er morgen een bekende wetenschapper vermoord wordt door een paranormaal begaafde figuur. Moet ik dan als p-pleidooibezorger plots in een Skepperslied liggen te beffen met een bekende wapenhandelaar? Laughing Nee toch. Of wel?
Je kunt de humor beter aan anderen overlaten Wolkenstein. ;)
Maar een fijn SKEPP-lied is natuurlijk nooit weg. Gezongen door Wim Befz...bijvoorbeeld...!!!

Een zeer goede dag toegewenst, ins'Allaaf.

Ins'Allaaf Koerok :lol:

PS
Een fijne SKEPP-rap?
wolkenstein

Berichtdoor Koerok » 10 mei 2007, 13:41

wolkenstein schreef:PS
Een fijne SKEPP-rap?
U vraagt, wij draaien:
viewtopic.php?p=10418#10418
Afbeelding
Koerok

Berichtdoor wolkenstein » 10 mei 2007, 14:04

Koerok schreef:
wolkenstein schreef:PS
Een fijne SKEPP-rap?
U vraagt, wij draaien:
viewtopic.php?p=10418#10418
Afbeelding

Busje komt zo. (rap) :lol:

wolkenstein

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?