Heeft NASA's Curiosity rover iets opmerkelijk gevonden ?

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

Heeft NASA's Curiosity rover iets opmerkelijk gevonden ?

Berichtdoor universeseeker » 24 dec 2015, 08:32

Op zijn reis op Mars , heeft de Curiosity rover van NASA een paar leuke foto's genomen van één en hetzelfde "Object" met een verschil van 787 dagen.
De eerste foto van het "Object" werd genomen op 1 October 2013 en de laatste foto werd genomen op 19 December 2015.
Een persoon genaamd "Mars Alive" heeft er ook een Gigapan foto van gemaakt, en de beelden verscherpt
Sommigen vinden dat het lijkt op de restanten van een schip of boot, maar anderen zeggen dan weer dat het gewoon een optische illusie, ook wel pareidolia genaamd, is.

Vermits dat al de foto's die ik er van heb genomen te groot blijken om hier te posten,
Stuur ik even deze YouTube link mee waarin je kan zien wat het is en waar de foto's werden genomen.
https://www.youtube.com/watch?v=rEWO3JtQABs

Dus laat even weten wat je denkt dat het is.
universeseeker

Re: Heeft NASA's Curiosity rover iets opmerkelijk gevonden ?

Berichtdoor Digit » 24 dec 2015, 09:30

Met wat verbeelding kun je er inderdaad vanalles van maken, maar het zal wel een rots zijn. Perspectief en schaduwen doen de rest.

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Re: Heeft NASA's Curiosity rover iets opmerkelijk gevonden ?

Berichtdoor Saar » 30 dec 2015, 14:17

Ik zie ook niet zo direct waarom dat geen rotsen zouden zijn.
"Every word or concept, clear as it may seem to be, has only a limited range of applicability."
(Werner Heisenberg)
Saar

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?