buitenaards bezoek

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

Berichtdoor Timmber » 07 feb 2009, 16:07

ajoin007 schreef: (stel dat ze 1 miljoen jaar voor ons zijn ontstaan - wat een vergevorderde technologie oplevert-)

Op welke basis doe je die aanname? De mens bestaat 6-10 miljoen jaar en vrijwel al onze wetenschappelijk kennis hebben we ontdekt in pakweg de laatste tienduizend jaar. Terwijl wij naar de Maan en Mars vliegen wonen er nog stammen in het Amazonegebied die het stadium van jager-verzamelaar nog niet voorbij zijn. Waarom ga jij er dan automatisch van uit dat als ze een miljoen jaar voorsprong hebben dat dat noodzakelijk wil zeggen dat ze technologisch geavanceerder zijn? Voor hetzelfde geld bestaan ze 10 miljoen jaar langer maar zijn ze net als de amazone indianen niet verder geëvolueerd wegens het ontbreken van de juiste prikkels en omstandigheden.
Timmber

Berichtdoor ajoin007 » 07 feb 2009, 16:30

wel stel dat er nog intelligente wezens bestaan in dit heelal waarom zou het dan niet kunnen dat zij 1 miljoen jaar voor ons zijn ontstaan?

Vergelijk dit dan met ons ras dus dat we nu in het jaar 1.002.000 zouden leven wat zouden wij dan al niet hebben van kennis. Je gaat me dan toch niet wijsmaken dat wezens die in het jaar 1.002.000 zitten verschalkt worden door inferieure wezens uit het jaar 2000.

@ digit wat bedoel je juist met dat we perfect in de evolutie passen?
ajoin007

Berichtdoor Digit » 07 feb 2009, 17:57

Ajoin007,

Er is een afdoende verklaring voor het bestaan van de mens : evolutie.

Zo is de "taal" waarin onze genetische code geschreven is dezelfde als die voor de andere levende wezens op aarde. En zo toont een vergelijking tussen de genetische code van mens en chimpansee aan dat wij ongeveer 480.000 generaties geleden gemeenschappelijke voorouders hadden.

Er is gewoon geen ruimte voor buitenaards geknoei in onze ontwikkeling !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Timmber » 07 feb 2009, 18:24

ajoin007 schreef:wel stel dat er nog intelligente wezens bestaan in dit heelal waarom zou het dan niet kunnen dat zij 1 miljoen jaar voor ons zijn ontstaan?

Vergelijk dit dan met ons ras dus dat we nu in het jaar 1.002.000 zouden leven wat zouden wij dan al niet hebben van kennis. Je gaat me dan toch niet wijsmaken dat wezens die in het jaar 1.002.000 zitten verschalkt worden door inferieure wezens uit het jaar 2000.

Je gaat er gemakshalve vanuit dat we binnen 1M jaar weer 1M keer meer kennis zullen hebben maar dat is geen zekerheid. Het kan evengoed dat we binnen een paar honderd jaar terugvallen naar een vrijwel technologieloze samenleving gewoon omdat al onze natuurlijke grondstoffen verbruikt zijn en we de stap naar een 'hogere' energievoorziening die nodig is om ons heelal en de omringende sterren
te koloniseren nooit gemaakt hebben. Trouwens, ik maak je niks wijs, dat doe je zelf al vakkundig genoeg.
Timmber

Berichtdoor Digit » 07 feb 2009, 18:27

Zoals Einstein ooit eens zegde : "Ik heb er geen idee van met wat voor wapens de derde wereldoorlog zal worden uitgevochten, maar de vierde zal met knuppels zijn !" :wink:

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor ajoin007 » 07 feb 2009, 18:28

mja kijk jullie argumenten zijn natuurlijk ook niet onterecht.

Dit is terug een discussie die kan blijven duren en uiteindelijk gaan we waarschijnlijk toch nooit weten wie er gelijk heeft.
Ik zeg gewoon dat de kans bestaat. Ik probeer hier geen punt te halen hoor (lukt toch niet en kan diet nooit wit op zwart bewijzen).
ajoin007

Berichtdoor Digit » 07 feb 2009, 18:36

Ajoin007,

Wat mij betreft is deze discussie al lang gesloten. In mijn 40 jaar belangstelling voor ufologie heeft niemand mij ooit iets laten zien dat niet kon bestaan zónder de tussenkomst van ruimtemannetjes. Ik zie dan ook geen enkele reden om veel te discussiëren met mensen die per sé sporen van ruimtemannetjes willen zien waar die er niet zijn !

Zodra men mij één object kan tonen dat niet van natuurlijke of menselijke oorsprong kán zijn, dan zal ik mijn visie herzien. Maar gezien mijn ervaringen is de verwachting dienaangaande allesbehalve hooggespannen !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor ajoin007 » 07 feb 2009, 18:39

mja kan je wel volgen
ajoin007

Berichtdoor Digit » 07 feb 2009, 19:13

Ajoin007,

Als je volgende boeken nog kan te pakken krijgen kun je jezelf ermee vaccineren tegen waaspraat :

Carl Sagan : Broca's brain
Martin Gardner : Fads and fallacies in the name of science

Van harte aanbevolen !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Valianth » 06 apr 2009, 01:11

'buitenaards bezoek'!

wat?

waarom?

zo moeilijk!

:)
Valianth

Berichtdoor alice » 06 apr 2009, 02:41

En keer op keer op keer op keer trapt IEDEREEN erin, discusieren over het al dan niet bestaan van buitenaardse bezoekers , en NIEMAND die zich de vraag stelt het het hele alien abduction verhaal en de ufo waarnemingen die duidelijk toenemen de laatste decenia , EEN TOTAAL ANDERE OORZAAK HEBBEN , een alternatieve mogelijkheid dus zucht ....
:roll:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden# ... hypothesen
alice

Berichtdoor Geen » 06 apr 2009, 11:05

alice schreef:(...) en de ufo waarnemingen die duidelijk toenemen de laatste decenia...

Niet alleen die waarnemingen, ook het gevoel van onzekerheid neemt toe.

Vraagje (misschien overbodig):

- door wie worden die UFO's waargenomen (vooral Westerlingen?)
- en waar vooral?
Geen

Berichtdoor Fishstick » 08 apr 2009, 14:33

ajoin007 schreef:wel stel dat er nog intelligente wezens bestaan in dit heelal waarom zou het dan niet kunnen dat zij 1 miljoen jaar voor ons zijn ontstaan?

Het feit dat buitenaards leven bestaat - in wat voor vorm dan ook - is een redelijke aanname, statistisch gezien. Het is pas wanneer we over echte "bezoeken' gaan praten, én dan nog ineens over humanoide aliens dat we in serieus kwak-gebied terechtkomen.

Ga eens na wat de kans is om op een (astronomisch gezien) nabije afstand een humanoide ras zouden vinden dat én sneller dan licht kan reizen én zover op ons voor staat én blijkbaar niet over stealthcapaciteiten beschikt én plezierritjes uitvoert in de atmosfeer van een planeet ettelijke lichtjaren verwijderd.

Dat het aantal UFO waarnemingen stijgt lijkt me ook nogal logisch, aangenomen het aantal brol dat we de lucht /ruimte ingooien - UFO's zijn nog steeds gewoon onbekende vliegende voorwerpen en niet direct groene mannetjes.
Fishstick

Re: buitenaards bezoek

Berichtdoor Flip » 24 aug 2010, 02:18

Het buitenaards bezoek blijft uit.
Daarom een eigentijds 'wetenschappelijk onderzoek'?

blijf daar best niet 'hangen':
lang: http://www.niburu.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=30435
of kort: http://www.niburu.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=30435#p407728

Flip :wink:
Flip

Romantiek tot in de uithoeken van het heelal

Berichtdoor Flip » 30 aug 2010, 17:50

Alleen voor geharde ufonauten (valt onder de plaatselijke censuur).
http://www.niburu.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=18413&start=45#p409043

:) Flip
Flip

Re: Romantiek tot in de uithoeken van het heelal

Berichtdoor Timmber » 30 aug 2010, 18:48

Flip schreef:Alleen voor geharde ufonauten (valt onder de plaatselijke censuur).

Als je met gehard volslagen van de pot gerukt bedoeld, dan wel ja. En dit is hier een discussieforum, geen blog.
Timmber

Re: Romantiek tot in de uithoeken van het heelal

Berichtdoor Flip » 30 aug 2010, 20:23

Timmber schreef:
Flip schreef:Alleen voor geharde ufonauten (valt onder de plaatselijke censuur).

Als je met gehard volslagen van de pot gerukt bedoeld, dan wel ja. En dit is hier een discussieforum, geen blog.

Een 'oud' type van ufo dan (!), dat kan hard zijn.
In de nieuwe types van ufo's wordt 'dat' anders opgelost, een 'pot' en een 'douche' bestaan daar niet in (ook al vanwege de schubben).

Buitenaards bezoek of de buitenaardsen bezoeken, ik houd daar ook niet zo van.
Hoe langer wij het daar over hebben, hoe minder interessant het wordt.
De laatste discussie hier in dit topic, is van lang geleden.

Flip
Flip

Berichtdoor Digit » 31 aug 2010, 08:45

Flip,

Timmber is zéér zeker niet de enige die je oeverloos gezwets méér dan beu is !

Misschien toch maar in het vizier houden dat dit een discussieforum is, en géén zwanskloterij zoals je thuisbasis Niburu !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Blueflame » 31 aug 2010, 09:32

Digit schreef:Flip,

Timmber is zéér zeker niet de enige die je oeverloos gezwets méér dan beu is !

Misschien toch maar in het vizier houden dat dit een discussieforum is, en géén zwanskloterij zoals je thuisbasis Niburu !

Digit

Inderdaad.
Flip,
u kreeg reeds een verwittiging voor dit soort posts.
Gelieve daar dan ook mee op te houden.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Flip » 31 aug 2010, 12:37

Een 'plezante' dynamiek moeten wij kunnen voelen tot in de diepste uithoeken der ruimte.
Emotionele-opstand hierbij wijst dan ook op een humorloze-weerstand.
Bij mij is 'buitenaards bezoek' 'te ver gezocht' en slechts 'een korte rationaliserende inlichting' waard;
in een 'vrijheid van formulering en stijl' meen ik, waar 'de meesten' zich kunnen bij aansluiten.
Het is dan ook in deze topic 'buitenaards bezoek', niet 'echt' nodig om mij als 'een buiten-aardse' (Niburu) te gaan beschouwen.

Flip
Flip

Berichtdoor wim » 01 sep 2010, 09:03

Flip schreef:Een 'plezante' dynamiek moeten wij kunnen voelen tot in de diepste uithoeken der ruimte.
Bij mij is 'buitenaards bezoek' 'te ver gezocht' en slechts 'een korte rationaliserende inlichting' waard;
in een 'vrijheid van formulering en stijl' meen ik, waar 'de meesten' zich kunnen bij aansluiten.
Het is dan ook in deze topic 'buitenaards bezoek', niet 'echt' nodig om mij als 'een buiten-aardse' (Niburu) te gaan beschouwen.

Flip

De '' zijn 'blijkbaar' in 'uitverkoop' vandaag?

Als je 'alles' met '' in twijfel wil trekken, 'zeg' dan liever 'niets'! Of versta ik de 'betekenis' van de '' 'verkeerd'?
wim

Berichtdoor Flip » 01 sep 2010, 16:23

wim schreef:
Flip schreef:Een 'plezante' dynamiek moeten wij kunnen voelen tot in de diepste uithoeken der ruimte.

Flip

De '' zijn 'blijkbaar' in 'uitverkoop' vandaag?

Als je 'alles' met '' in twijfel wil trekken, 'zeg' dan liever 'niets'! Of versta ik de 'betekenis' van de '' 'verkeerd'?

Eerst verwarring (bij voorbeeld vertolkt door 'wim'), dan volgt de 'verwondering', om dan pas te komen tot het 'totaal'-'beheer'.
Dat is 'normaal'.

De Aarde betreft de aardigheid, en buitenaards dat 'is te ver gezocht'.
Men kan zich bezig houden met buitenaardsen, maar éérst moet men voldoende geaard zijn :wink: .
Indien men voldoende geaard is, dan komt voor de aardigheid 'alles' in orde.

Flip
Laatst bijgewerkt door Flip op 01 sep 2010, 17:29, in totaal 1 keer bewerkt.
Flip

Berichtdoor Digit » 01 sep 2010, 16:46

Bestaat er medicatie tegen dit soort onzin-diarree ?

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor wim » 02 sep 2010, 08:22

Geen zinnig antwoord dus, Ik had niet anders 'verwacht'. Sorry, ik bedoel verwacht.
wim

Berichtdoor Digit » 02 sep 2010, 09:00

Het is gewoon de zoveelste troll die vanuit het randdebielen-reservaat niburu.nl naar hier gestuurd wordt om de topics te verstoren !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Thomas » 06 sep 2010, 23:59

Dat is een andere taal/code. De verwarring ontstaat omdat die taal erg sterk doet denken aan het Nederlands.
Toch hebben die zinnen een andere betekenis dan wanneer we ze zouden lezen zoals we een Nederlandse zin zouden lezen.
Een ingewijde tolk is dus aangewezen. Anders is elk gesprek een dovemansgesprek.
"science is a culture of (reasonable) doubt" (Richard Feynmann)
Thomas

Berichtdoor Digit » 07 sep 2010, 10:39

Thomas schreef:Dat is een andere taal/code. De verwarring ontstaat omdat die taal erg sterk doet denken aan het Nederlands.
Toch hebben die zinnen een andere betekenis dan wanneer we ze zouden lezen zoals we een Nederlandse zin zouden lezen.
Een ingewijde tolk is dus aangewezen. Anders is elk gesprek een dovemansgesprek.

Dat er een betekenis achter zat was duidelijk, maar dat bewijst wat ik hiervoor schreef : hij is aan het trollen want hij wenst geen ernstige discussie !

Kan jij ons een idee geven van wat hij in zijn bargoens in feite uitkraamt ?

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Blueflame » 07 sep 2010, 12:00

Laat dit aub geen uitnodiging zijn om het hier in het lang en het breed te komen uitleggen!

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Fishstick » 08 sep 2010, 15:14

Thomas schreef:Dat is een andere taal/code. De verwarring ontstaat omdat die taal erg sterk doet denken aan het Nederlands.

Zover ik weet is de gangtaal hier nog steeds nederlands. Als je wenst te worden verstaan, typ je Nederlands en geen imaginaire codetaal.
Fishstick

Berichtdoor Thomas » 11 sep 2010, 00:48

Digit schreef:
Kan jij ons een idee geven van wat hij in zijn bargoens in feite uitkraamt ?

Neen. Ik heb het zelf niet erg op met zo'n taaltje dat moet doen lijken alsof men het over iets belanghebbends heeft.
"science is a culture of (reasonable) doubt" (Richard Feynmann)
Thomas

Vorige

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?