buitenaards bezoek

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

buitenaards bezoek

Berichtdoor goldfish » 31 dec 2006, 17:12

Elke discussie over buitenaards bezoek eindigd onbeslist. Pro of contra? Het lijkt wel The War of The WORDS.
Ik schreef een essay : Pleidooi voor een open wetenschappelijk denken over buitenards bezoek. Misschien wilt u het wel eens lezen en me laten weten of u het met me eens ben? Je kan het vinden op mijn website onder het item 'words&letters'
http://www.patrickmahieu

dank
goldfish

Berichtdoor goldfish » 31 dec 2006, 17:13

goldfish

Berichtdoor Digit » 31 dec 2006, 18:24

Patrick,

Ik heb het eens diagonaal doorgelezen. Het lijkt mij een prima bloemlezing van zowat álle misvattingen die er ooit over wetenschap en ufo's zijn geschreven.

Je pick-up's lijken me daarentegen vakwerk, evenals je foto's !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Re: buitenaards bezoek

Berichtdoor wolkenstein » 01 jan 2007, 00:59

Goed doortimmerd verhaal over buitenaards bestaan. Zelf heb ik ooit op een schitterende zomeravond vanuit mijn luie stoel zo'n joefoding in het beeld van mijn huiskamervenster zien komen. Melkwit, detailloos, bolvormig en zo groot als een halve maan. Een vreemde hobbelige baan beschrijvend tegen de nog redelijk strakblauwe zomeravondlucht. Met m'n neus tegen het venster volgde ik het ding zo'n tien seconden. Toen braakte het in een onderdeel van een milliseconde een tintelend rode vaan uit van zo'n twee of driemaal de eigen diameter en was gewoon weg, zonder een rimpeling, rookpluimpje of geluid na te laten.

Verders, complimenten voor je leuke website en de wolkenluchten!

Vgr W.
wolkenstein

Berichtdoor notuList » 01 jan 2007, 14:48

elke meterioriet die op aarde valt
is toch buitenaards bezoek!
notuList

Berichtdoor wolkenstein » 01 jan 2007, 15:46

Wolkenstein schreef:
notuList schreef:elke meterioriet die op aarde valt
is toch buitenaards bezoek!

NotuListen dienen zich te onthouden van beweringen. Al helemaal als dezen de juiste spelling van te notuleren objecten in 't geheel niet machtig zijn. 8)
wolkenstein

Berichtdoor Digit » 01 jan 2007, 16:35

wolkenstein schreef:Goed doortimmerd verhaal over buitenaards bestaan. Zelf heb ik ooit op een schitterende zomeravond vanuit mijn luie stoel zo'n joefoding in het beeld van mijn huiskamervenster zien komen. Melkwit, detailloos, bolvormig en zo groot als een halve maan. Een vreemde hobbelige baan beschrijvend tegen de nog redelijk strakblauwe zomeravondlucht. Met m'n neus tegen het venster volgde ik het ding zo'n tien seconden. Toen braakte het in een onderdeel van een milliseconde een tintelend rode vaan uit van zo'n twee of driemaal de eigen diameter en was gewoon weg, zonder een rimpeling, rookpluimpje of geluid na te laten.

Vgr W.

Wolkenstein,

Ik wist niet dat je zo óók letterlijk ziet vliegen ! :lol: :lol: :wink:

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor wolkenstein » 03 jan 2007, 00:56

Wolkenstein schreef:
Digit schreef:
Wolkenstein schreef:Goed doortimmerd verhaal over buitenaards bestaan. Zelf heb ik ooit op een schitterende zomeravond vanuit mijn luie stoel zo'n joefoding in het beeld van mijn huiskamervenster zien komen. Melkwit, detailloos, bolvormig en zo groot als een halve maan. Een vreemde hobbelige baan beschrijvend tegen de nog redelijk strakblauwe zomeravondlucht. Met m'n neus tegen het venster volgde ik het ding zo'n tien seconden. Toen braakte het in een onderdeel van een milliseconde een tintelend rode vaan uit van zo'n twee of driemaal de eigen diameter en was gewoon weg, zonder een rimpeling, rookpluimpje of geluid na te laten.

Vgr W.
Wolkenstein,

Ik wist niet dat je zo óók letterlijk ziet vliegen ! :lol: :lol: :wink:

... :D... via de krant die er de volgende dag summier over berichtte, nam ik telefonisch kontakt op met een andere getuige. Het bleek een oude dame te zijn die het bizonder apprecieërde dat ik haar belde. Haar observatie kwam exact overeen met de mijne. Omdat haar zuster, zoals ze mij vertelde, eerder op de dag van haar observatie was overleden, sloot zij niet uit dat ze wellicht onder invloed van dit voor haar droeve verlies had gehallucineerd.

Niet onbevredigend is het, dat je dan samen tot de gevolgtrekking kunt komen dat het vrijwel uitgesloten mocht worden dat een geestelijke instabiliteit aan de observatie ten grondslag zou kunnen hebben gelegen... :D

groetjes W.
wolkenstein

Berichtdoor Digit » 03 jan 2007, 11:18

Wolkenstein,

Alhoewel we je geestelijke (in)stabiliteit in dit geval vrijwel zeker als oorzaak kunnen uitsluiten, is de waarschijnlijheid van een buitenaards ruimtetuig nóg een pak kleiner.

Zie hiervoor o. a. http://www.skepp.be/faq/faq-buitenaards-leven-ufo-s !

Jullie hebben zich hoogstwaarschijnlijk in het ootje laten nemen door een alledaags feit zoals een grapjassenballon. Voor jouw lijkt dat erg gemakkelijk te zijn : http://134.184.200.76/forum/viewtopic.php?p=1231#1231 en volgende, uiteraard !

Groetjes, :wink:

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor wolkenstein » 04 jan 2007, 05:09

Wolkenstein schreef:
Digit schreef:Wolkenstein,

Alhoewel we je geestelijke (in)stabiliteit in dit geval vrijwel zeker als oorzaak kunnen uitsluiten, is de waarschijnlijheid van een buitenaards ruimtetuig nóg een pak kleiner.

Zie hiervoor o. a. http://www.skepp.be/faq/faq-buitenaards-leven-ufo-s !

Jullie hebben zich hoogstwaarschijnlijk in het ootje laten nemen door een alledaags feit zoals een grapjassenballon. Voor jouw lijkt dat erg gemakkelijk te zijn : http://134.184.200.76/forum/viewtopic.php?p=1231#1231 en volgende, uiteraard !

Groetjes, :wink:

....op zich ook een redelijk verhaal van Dierkx, alhoewel z'n inschattingen, hier en daar, naar mijn smaak althans, wat aan de voorzichtige kant zijn. Ik merk op dat hij in principe de mogelijkheid van buitenaards bezoek niet geheel uitsluit. Terecht stelt hij dat eerst naar normale verklaringen voor onbekend vliegende voorwerpen gezocht moet worden. Zo ontmaskerde ik een door mij gedane latere en andere spectaculaire waarneming als veroorzaakt door een lasershow. Het grapjassenballonnetje wat jij oplaat echter, valt adhv de specifieke kenmerken en omstandigheden van de eerder genoemde waarneming bij serieuze beschouwing wellicht door te prikken. Desalniettemin noem ik het, let wel, behoedzaamshalve, een 'joefoding' een UFO!. En je weet waar dat voor staat,.. toch?

Dierkx suggereert een relatie tussen UFO waarnemingen en ons huidige tijdperk van ruimteverkenning. Kijk hier eens: http://www.crystalinks.com/ufohistory.html

Lest best wemelt het van allerlei meldingen over de hele wereld varieërend van ongewone tot soms zeer spectaculaire observaties. Van piloten, hooggeplaatste militairen, mensen achter de radar, presidenten, fietsers en boerenkloten. Onlangs las ik dat het franse CNES in januari of februari a.s. de meldingen over de laatste dertig jaar online gaat vrijgeven. (http://www.ufoplaza.nl/viewtopic.php?t=2131#26542) Het Britse ministerie van defensie deed dat recentelijk al eerder. (in het kader van de 'freedom of information act').

Alhoewel ik het niet als een halszaak beschouw, lijkt het mij niet uitgesloten, dat wij wel eens, niet geheel ten onrechte, gemonitord zouden kunnen worden door buitenaardse beschavingen.

groetjes W.
wolkenstein

Berichtdoor Digit » 04 jan 2007, 11:46

Wolkenstein,

Ik heb jarenlang de ufoscene op de voet gevolgd. Ufoplaza is wel één van de zeldzame ufosites die af en toe eens een poging tot nuchterheid vertoont. Maar het overgrote deel van de inhoud is helaas onzin.

Crystalinks is een zweefzwamwebsite van het zuiverste water. Als er daar één enkel ernstig woord staat, dan is dat enkel omdat ze het vergeten schrappen zijn !

Je kan inderdaad niet met absolute zekerheid uitsluiten dat we zouden "gemonitord" worden, wat dat dan ook moge betekenen. Maar de kans dat een superieure buitenaardse beschaving bij het monitoren het ongelooflijke stel flaters zou opstapelen dat door de ufoloten beschreven wordt, is gelijk aan nul. Als we dus gemonitord zouden worden, dan staat dat los van die ufo-onzin.

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor wolkenstein » 25 maart 2007, 01:32

Dit haalde 23-3 j.l. het officiële hollandse journaal zijdelings geïllustreerd met beknopt de highlights uit het gefilmde en samengevatte relaas van een franse ooggetuige in een spectaculaire case: 'De franse overheid heeft via het door haar geautoriseerde CNES 1600 geclassificeerde UFO cases vrijgegeven middels plaatsing op een website: www.cnes-geipan.fr

---------------

Of the 1,600 cases registered since 1954, nearly 25 percent are
classified as "type D", meaning that "despite good or very good
data and credible witnesses, we are confronted with something we
can't explain," Patenet said.

"It is a world first," said Jacques Patenet, the aeronautical
engineer who heads the office for the study of "non-identified
aerospatial phenomena."

Of the 1,600 cases registered since 1954, nearly 25 percent are
classified as "type D", meaning that "despite good or very good
data and credible witnesses, we are confronted with something we
can't explain," Patenet said.

On January 8, 1981 outside the town of Trans-en-Provence in
southern France, for example, a man working in a field reported
hearing a strange whistling sound and seeing a saucer-like
object about 2.5 meters (eight feet) in diameter land in his
field about 50 meters (yards) away.

A dull-zinc grey, the saucer took off, he told police, almost
immediately, leaving burn marks. Investigators took photos, and
then collected and analyzed samples, and to this day no
satisfactory explanation has been made.

The nearly 1,000 witness who said they saw flashing lights in
the sky on November 5, 1990, by contrast, had simply seen a
rocket fragment falling back into earth's atmosphere.

----------------

To visit the website: www.cnes-geipan.fr.

Jacques Patenet:

"We do not have the least proof that
extra-terrestrials are behind the unexplained phenomena."

But then he added: "Nor do we have the least proof that they
aren't."

Keurig geformuleerd. Ik denk er het mijne van.

wolkenstein

Berichtdoor willem_betz » 25 maart 2007, 02:32

Jacques Patenet:

"We do not have the least proof that
extra-terrestrials are behind the unexplained phenomena."

But then he added: "Nor do we have the least proof that they
aren't."

Keurig geformuleerd. Ik denk er het mijne van.

vervang extra-terrestrials door kabouters, elfjes, homeopaten of het groot vliegend spagettimonster GVSM en de uitspraak blijft even geldig
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor wolkenstein » 25 maart 2007, 04:39

Ufo komt zo
wolkenstein

Berichtdoor Valianth » 23 mei 2008, 20:31

Is er al 'buitenaards' bezoek geweest?
Is er al een 'alien' gesignaleerd?

V
Valianth

Berichtdoor Elennaro » 24 mei 2008, 13:26

Ik weet niet wat jullie ervan denken, maar volgens mij is er wel degelijk overtuigend bewijs voor het bestaan van homeopaten. :D
Ceci n'est pas une signature.
Elennaro

Berichtdoor Piet5 » 24 mei 2008, 13:56

Valianth schreef:Is er al 'buitenaards' bezoek geweest?
Is er al een 'alien' gesignaleerd?

V

Hieruit blijkt of desinteresse of spot met aliens en buitenaardsen of niet ontvankelijkheid voor signalen, waarvoor je geen antenne hebt.

Ufo-gelovigen zijn overtuigd van het bestaan van aliens en als je die gaat vergelijken met homeopathen dan wijst dat op een verkeerde kijk op beide groepen, op aliens en op homeopathen. Homeopathen zijn aards en voor elk aards oog zichtbaar, voor aliens heb je een antenne nodig om die signalen te ontvangen en het is zaak met hen, die zo'n antenne hebben in gesprek te gaan en hen niet te discrimineren of te negeren.

Ik ben geen ufo-gelovige en heb nooit een ufo of zo'n alien gezien.
Wel is het bekend dat Thaise ballonnen aangezien zijn voor ufo's met verwarring onder de ufo-gelovigen dientengevolge.
Wees wijs op je levensreis
Piet5

Alienotvoeringen = mindcontrol experimenten simpel

Berichtdoor alice » 04 jul 2008, 01:41

De aleins zijn dekmantel voor "mincontrolexperimenten "
vooral sinds 1980 explosie ervan .
vandaar dat John Mack zo verbaard vast stelde "wat die mensen vertellen is echt " maar verder geen verklaring had .
Een heel "nuchtere kijk op de zaak, nietwaar?"
Het is HEEL GOED GEDAAN deze "experimenten" en niemand zijn frank valt , tussen alle onzin van de wereld gaat het ongemerkt ;

http://www.ufowijzer.nl/tekstpagina/Dr. ... 0Mack.html
Hoogleraar dr John Mack: UFO's bestaan

Overgenomen uit "De Gelderlander"

Ufo's bestaan, zegt Harvard-prof

Door onze redactie wetenschappen.
Misschien bent u wel eens ontvoerd door buitenaardse wezens, maar weet u dat niet meer door verdringing. Soms helpen de buitenaardse wezens de ontvoerde namelijk alles te vergeten om hen te beschermen tegen trauma's of hun eigen familie die dat soort ufo-verhalen toch niet gelooft. Onder hypnose kunnen deze ontvoeringen naar voren komen. Dat is althans de bevinding van de Amerikaanse hoogleraar prof.dr. John Mack, die onderzoek doet naar mensen met ontvoeringservaringen.

Dr. John Mack.

Deze week is hij even in Nederland om zijn boek Ontmoetingen, contacten met buitenaardse wezens (De Boekerij) te promoten.
Mack is hoofd van de afdeling psychiatrie aan de universiteit van Harvard. Sinds 1990 werkt hij met mensen die beweren dat ze door buitenaardse wezens zijn ontvoerd. Als psycho-analyticus is hij niet de eerste de beste. In 1977 ontving hij de prestigieuze Pulitzer Prize voor zijn psycho-analytische biografie van Lawrence of Arabia. In zijn boek vertelt hij dat hij aanvankelijk zeer sceptisch stond tegenover verhalen van mensen over ufo's en buitenaardse wezens. Maar uiteindelijk besloot hij toch onderzoek te doen. Ruim zeventig mensen deden bij hem op de divan hun verhaal. Het trof Mack hierbij vooral dat er overal ter wereld mensen zijn die tot in details hetzelfde hebben meegemaakt en daarover heel geëmotioneerd vertellen.
De professor komt tot de conclusie dat de verhalen van deze mensen berusten op ware gebeurtenissen en niet op waanideëen. Sommigen hebben aan hun buitenaardse escapades zelfs een fysiek bewijs overgehouden in de vorm van littekens. De verhalen van de mensen die zeggen te zijn ontvoerd, komen in grote lijnen met elkaar overeen. De ontvoerden maken tekeningen die eveneens grote gelijkenis vertonen. Gezeten in een auto of gelegen in hun bed hebben ze het gevoel door grijze ET-achtige mannetjes te worden meegenomen, die langs telepatische weg met hen communiceren. Via een verlichte energiebundel worden ze meegevoerd naar een Unidentified Flying Object (UFO), een soort vliegende schotel, die vervolgens naar een groter ruimteschip vliegt. Hier eenmaal aangekomen worden de aardbewoners op een operatietafel gelegd en aan een grondig onderzoek onderworpen, waarbij haar- en huidmonsters worden genomen. Vooral de onderbuik en de geslachtsdelen van de aardbewoners hebben de belangstelling van de ET-mannetjes. Volgens Mack wordt er bij de mannelijke ontvoerden zelfs sperma afgenomen en bij vrouwen eicellen. Sommige vrouwen beweren onder hypnose het gevoel te hebben dat ze tijdens hun buitenaardse reis zijn bevrucht, waarna de foetus weer werd verwijderd. Sommigen zeiden dat ze bij aankomst in het ruimteschip kleine wezens in de arm gedrukt kregen, van wie ze zeker weten dat het hun nakomelingen zijn.
Mack geeft toe dat dit soort ervaringen vanuit westers gezichtspunt moeten worden afgedaan als grote onzin. Maar hij wijst erop dat de ervaringen voor zijn clienten wel degelijk reeel zijn. In zijn boek stelt Mack zichzelf duizend en een vragen, waarop ook hij het antwoord schuldig moet blijven. Hij pleit er daarom voor te luisteren naar deze ontvoerden die blijkbaar een hoger bewustzijnsniveau hebben dat buiten de door onze cultuur bepaalde werkelijkheid valt. Volgens Mack is het fenomeen niet op basis van onze huidige opvatting van de wetenschap te verklaren. Hij pleit daarom voor een nieuw wetenschappelijk paradigma, een theoretisch uitgangspunt. De officiële wetenschap wil niets weten van dit soort paranormale zaken, maar dat deert Mack niet. Hij zegt niet te vrezen voor zijn reputatie als wetenschapper. "Er zijn zoveel mensen met dergelijke ervaringen, waarvoor geen conventionele verklaringen zijn." Deze voor zijn clienten veelal traumatische ervaringen zijn volgens de hoogleraar niet toe te schrijven aan psychische stoornissen of waanideeen. De cirkelvormige littekens en sneetjes die sommige ontvoerden na terugkeer uit de ruimte hebben, vormen daarvoor het bewijs.
"Er is geen fysiek bewijs, maar er zijn wel fysieke aanwijzingen." Voor Mack is het bestaan van marsmannetjes zo klaar als een klontje. "Wij zijn voorbij het punt waarop we kunnen vragen of er buitenaardse wezens bestaan. De vraag is nu: Waarom zijn ze hier en wat gebeurt er?"
Volgens Mack hadden de mensen in vroeger eeuwen ook ervaringen met andere wezens. Bosgeesten, elfjes en goden maakten in het verleden deel uit van de menselijke ervaringswereld. In het bijbelboek Ezechiel wordt bijvoorbeeld melding gemaakt van iets met wielen, licht en engelen dat in de lucht werd waargenomen. Volgens Mack kan dat heel goed een ufo zijn geweest. Ook de Grieken en Romeinen maakten melding van dergelijke luchtverschijnselen. In niet-westerse culturen kent men dit soort ervaringen nog steeds. Zelf heeft Mack nooit een ufo gezien, laat staan dat hij ontvoerd is. Hij denkt niet ooit nog eens ontvoerd te worden, want meestal begint dat al op jonge leeftijd. "Mijn rol is alleen om erover te vertellen."
Opmerkelijk is dat de mensen die zijn ontvoerd, nadien zeer betrokken zijn bij het wel en wee van onze aardkloot, zoals bijvoorbeeld milieuverontreiniging. Mack denkt dat de wezens de aardbewoners willen waarschuwen voor een naderende apocalypse. De manipulaties met sperma en eicellen zouden erop kunnen duiden dat ze een nieuwe entiteit willen creëren, mensachtige wezens, die de aarde na het Armageddon kunnen bevolken.

ONTVOERINGEN
alice

Berichtdoor Henriette » 04 jul 2008, 17:42

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pulitzer-p ... eratuur%29

Wat gek zeg.. wiki zegt dat er in 1977 geen uitreiking is geweest?
NB Pulitzer is voor fictie.

Alice:
Als psycho-analyticus is hij niet de eerste de beste. In 1977 ontving hij de prestigieuze Pulitzer Prize voor zijn psycho-analytische biografie van Lawrence of Arabia. In zijn boek vertelt hij dat hij aanvankelijk zeer sceptisch stond tegenover verhalen van mensen over ufo's en buitenaardse wezens. Maar uiteindelijk besloot hij toch onderzoek te doen. Ruim zeventig mensen deden bij hem op de divan hun verhaal. Het trof Mack hierbij vooral dat er overal ter wereld mensen zijn die tot in details hetzelfde hebben meegemaakt en daarover heel geëmotioneerd vertellen.
De professor komt tot de conclusie dat de verhalen van deze mensen berusten op ware gebeurtenissen en niet op waanideëen.

Methodiek?

PS ken je The Vicar of Dibley?
Henriette

Berichtdoor Blueflame » 04 jul 2008, 17:57

Henriette schreef:http://nl.wikipedia.org/wiki/Pulitzer-prijs_%28literatuur%29

Wat gek zeg.. wiki zegt dat er in 1977 geen uitreiking is geweest?
NB Pulitzer is voor fictie.

Toch wel hoor :
http://en.wikipedia.org/wiki/Pulitzer_P ... obiography .
Dus via http://en.wikipedia.org/wiki/Pulitzer_Prize naar 1977 enzoverder.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Henriette » 04 jul 2008, 18:03

Hee goed zeg... ik zocht me een hoedje :)
Dank Blue
Henriette

explained by an advanced virtual reality technology

Berichtdoor alice » 04 jul 2008, 23:33

V. Virtual Reality Scenarios and microwave hearing
It appears that some experiences of UFO-abductees and mind control victims may be explained by an advanced virtual reality technology. The late Dr. Karla Turner called these experiences Virtual Reality Scenarios (VRS) [19, 20]. There are alleged mind control victims who claim that someone implants pictures in their brain [32]. If someone has been implanted with an intracerebral device, then the implant operators may be able to implant electronically pictures and memories into the brain of the abductee. The New World Vistas was a major undertaking for the USAF Scientific Advisory Board (SAB) [33]. This military publication was published in June 1996 and is a forecast of possible military developments over the next 50 years. In this publication military scientists suggest that the development of electromagnetic energy sources, the output of which can be pulsed, shaped, and focused, coupled with the human body in a fashion that will allow one to prevent voluntary muscular movements, control emotions and actions, produce sleep, transmit suggestions, interfere with both short-term and long-term memory, produce an experience set and delete an experience set. The military scientists argue that the concept of imprinting a virtual reality experience set is highly speculative, but nonetheless highly exciting. If such a technology was developed in secret and exists today the unexplainable vividness of some abduction accounts may be explained by the implantation of an experience set into the brain of an abductee.
Dr. Joseph Sharp and Allen Frey experimented with microwaves trying to transmit spoken words directly into the audio cortex via pulsed-microwaves. Dr. Frey's work in this field, dating back to the sixties, gave rise to the so called Frey Effect, which is commonly known as microwave hearing [34, 35]. Again alleged alien abductees and mind control victims report that they are hearing sometimes voices in their heads, although they are not schizophrene. Certainly these scenarios cannot be the case for all UFO-abductions like multiple abductions, but it may explain a small portion or may play a significant role in MILABs.
Contents
http://www.mindcontrolforums.com/lammer1.htm#Virtual
alice

documentaire werd winnaar op het "Female Eye filmfestiv

Berichtdoor alice » 04 jul 2008, 23:55

Henriette schreef:Methodiek?

PS ken je The Vicar of Dibley?

Nee , ik zal effe zien, maar in ieder geval hier een documentaire, een geslaagde docu in samenwerking met Mack over alienontvoeringen, met intervieuws van twee ontvoerden, (helaas werd Mack dat jaar overreden 2004 , hij dacht absoluut niet aan "technologie" als verklaring, hij wist het gewoon niet en stelde de "feiten vast" das al, geloofde ervoor ook totaal niet in aliens, en zijn eerste reactie toen Bud Hopkins (alienoentvoeringsonderzoeker ) hem hulp vroeg begin de jaren 90 , was letterlijk "allee die mensen zijn toch zot?" , tot hij kennismaakte met de groep, hij schreef verschillende boeken over het onderwerp ook , ééntje ervan is vertaald in het Nederlands "ontmoetingen" en doet het hele relaas , de emoties, de dromen, het trauma , de angst en seksueel getinte feellings en beelden ook , het klink zo absurd, dat de gemiddelde ufo onderzoeker , er zich niet eens mee bezig houdt, goed gedaan he?
Ook voor mij was 2005 de schok van mijn leven, maar ik dacht niet aan aliens, het is mij ook zo niet "gepresenteerd" .
Ik ben drie jaar echt met niks anders bezig geweest dan "hoe kan dit allemaal, hoe is dit mogelijk, en hoe zit dit allemaal in elkaar, ben van de weinigen die meteen begon vragenlijsten op te stellen en Europa rondreisde in paniek om te horen hoe de "anderen " reageerden (2005) "
En dat was dus (tot mijn grote verbazing) heel anders dan ik .
Begint het echt niet een "beetje " te dagen, dat ik geen "totale kwak" vertel? Waarom zou ik ? Heb er totaal geen belang bij :(
In lulhoekje vliegen de hele is "niet leuk" , ik begrijp het wel , daar niet van :?
Groetjes Monika

Hier de docu touched en wat uitleg erbij vanop internet over de maker En het verhaal .

http://www.ufo.be/rubrieken/ufologen/Ga ... _promo.wmv
ORIGINELE LINK VAN TOUCHED

Laurel Chiten maakte eind 2004 een docufilm over het alien abduction fenomeen. Zij interviewde enkele mensen die beweren door aliens bezocht en ontvoerd te zijn en laat Dr. John Mack , Harvard psychiater eveneens aan het woord.
"Touched" brengt verhalen van mensen samen, wiens leven op een bepaalde manier 'geraakt' (touched) is door een alien encounter ervaring.

Karin is o.a. één van de abducteesdie haar verhaal brengt over hoe ze 7 jaar geleden iets meemaakte wat leek op een encounter met buitenaardsen. Haar nuchtere leven begon uiteen te vallen, haar geloofsysteem stortte in. Ze werd kwaad en bang. Ze werd naar John Mack in Harvard gestuurd en begon met hem samen te werken in een poging om uit te zoeken wat er met haar gebeurde. Ze realiseerde zich dat haar ervaringen reeds begonnen toen ze erg jong was. Zij gelooft dat ze hybride kinderen in een andere realiteit heeft verwekt. Zo reisde Karin naar de UK waar ze naar een man zocht van wie ze denkt dat zij haar als kind ontmoet heeft aan boord van een UFO (naar verluidt is een China een geval bekend waar een abductee iemand heeft teruggevonden, die in hetzelfde voertuig bleek te zitten).
Karin verlangt er nu naar om een normaal leven te leiden. Zij worstelt ermee om haar ervaringen van de 'andere' wereld te integreren met haar leven in de 'echte' wereld

Karin vertelt:
"Ik verdrong alle ervaringen, zodat ik normaal kon leven, zodat ik erbij kon horen, maar ik had slechts een pleister op de wonde gekleefd. Dit is echt. Ik kan er niet van vluchten. Ik kan het niet negeren, omdat er elke dag nog steeds een stem in me zegt: dit is echt gebeurd "

Verder komen aan het woord abductee Peter en psychiater Dr. John Mack.

De documentaire werd winnaar op het "Female Eye filmfestival" in Toronto (Canada), bestempeld als de 'beste' documentaire en werd in 2004 bekroond met een EBE award voor beste abductee/contactee documentaire.
Laurel schrok achteraf van de reacties die de voorstelling met zich meebracht. Veel mensen uit het publiek kwamen plotseling met hun abdcuteeverhalen naar buiten.
De DVD wordt niet enkel voor persoonlijk gebruik gehanteerd, maar is ook verkrijgbaar in een versie als studiemateriaal.
Wat was de aanzet tot de documentaire?
Laurel haar antwoord hierop was als volgt:
"Een paar jaar geleden, benadert de bekende psychiater van Harvard wijlen John Mack me na het zien van mijn recente film "de Jood in de Lotus".
Ter info: op 28 september 2004 werd John Mack te voet op weg naar het metrostation in Londen aangereden door een dronken chauffeur en overleed.
Dr. John Mack was een belangrijk onderzoeker naar het alien abduction fenomeen.. Hij wekte m'n interesse om een film te maken over ontmoetingen met deze buitenaardse levensvormen. Ik vertelde hem dat ik amper iets afwist van 'ontvoeringen door buitenaardsen', toonde er amper interesse voor en vond het allemaal maar idiote praatjes. Vervolgens nodigde hij me uit om enkele mensen te ontmoeten die beweerden een ontmoeting met buitenaardsen te hebben gehad. Zij kwamen me schijnbaar normaal over en spraken over hun gevoel van "verbinding" met en het "verlangen' naar het wederzien met deze ongenodigde bezoekers.

Ik tuimelde plots in een wereld bewoond met mensen die door iets geraakt bleken te zijn en wiens leven totaal overhoop werd gehaald door dat ingrijpende iets. Ik werd gefascineerd. Ik ben van mening dat ik door John Mack werd ontvoerd…

Zo begon mijn reis rond de wereld, door het leven en de hoofden van mensen die beweren abductee te zijn werd het tevens mijn eigen persoonlijke reis langs scepticisme, vrees, slapeloosheid, betovering, verwarring en zadelde me op met heel veel vragen.

Deze "experiencers" - aangezien veel van hen zich zo noemen - brengen me hun rapporten over 'missing times' (na abductee ervaring blijkt dat je paar uren of zo kwijt bent aan reële tijd), aanbrengen van vreemde buisjes en instrumenten in het lichaam, sperma-extractie, bezwangering, een vreemd project om een hybride/mens ras te vromen en apocalyptische waarschuwingen.
Volgens diverse studies bereikt het aantal mensen die wereldwijd abductions melden tot in de honderdduizenden (nota: en niet tot in de miljoenen zoals sommige 'overmoedigen' beweren!)
Aangezien er nog steeds geen afdoend fysiek bewijs is, zal het debat over de vraag of deze meldingen waar of niet zijn voor altijd blijven bestaan.

In plaats van mezelf die vraag te stellen, ging ik me meer interesseren in de mensen mensen - zij die hun leven door deze ervaring totaal zagen verscheuren en veranderen.

Wat gebeurt er wanneer iets onverklaarbaar in ons leven binnendringt en hoe antwoordt het leven en de onderlinge menselijke verhoudingen daarop wanneer de lichtgelovigheid aan een breekpunt wordt gespannen?

Dit is de belangrijkste vraag die ik heb getracht te onderzoeken. "Touched' is een film over de menselijke ervaring - over het verlangen naar verbinding en de vrees voor scheiding. Wanneer een persoon door iets wordt geconfronteerd dat zo krachtig is en buiten het alledaagse vertrouwde goed valt, dan dwingt het als het ware ieder individu om alles wat hij/zij daarvoor ervaren en gekend heeft opnieuw te gaan bekijken. Je begint als het ware opnieuw van 'niets', m.a.w. de ervaring definiëert elke verhouding opnieuw: met uw "zelf", familie en zelfs met de "werkelijkheid".

In het spoor van Carl Jung en Joseph Campbell zal het publiek "Touched" als een archetypische "Reis van de held" ervaren. Voor wat het onderwerp van onze film aangaat, kan men het een beetje als een quest naar de Heilige Graal ervaren, een onderzoek naar de waarheid. Afgezien van de sensationele aspecten van alien abduction, zijn dit echt mensen die naar antwoorden zoeken. "Touched" volgt een menselijke zoektocht om een geheim op te lossen waarvan het antwoord misschien de zoektocht zélf is? Ik noem mezelf agnostisch nu.
Ik ben niet overtuigd dat deze mensen door "aliens zijn bezocht," maar ik geloof wel dat er hen iets zeer diep aangrijpend is gebeurd. En misschien, heel misschien, is alles wat zij me hebben beschreven…. volledig waar. "
alice

ziet er leuk uit , waarom vraag je dat?

Berichtdoor alice » 05 jul 2008, 00:27

Henriette schreef:PS ken je The Vicar of Dibley?

Nee kende het dus niet :) , wel blackadder en Beam en four weddings and funeral en zo, ziet er leuk uit , waarom vraag je dat?
Helaas niet gezien greets Monika
alice

Re: documentaire werd winnaar op het "Female Eye filmfe

Berichtdoor alice » 05 jul 2008, 00:30

alice schreef:
Hier de docu touched en wat uitleg erbij vanop internet over de maker En het verhaal .
http://www.ufo.be/rubrieken/ufologen/Ga ... _promo.wmv
ORIGINELE LINK VAN TOUCHED

tis niet de hele docu natuurlijk, tis promotiefimpje , dus stukje maar eruit, helaas is de hele docu verdwenen op you tube , en momenteel vind ik ze nergens, noch de DVD ervan, dus ja , maar heb ze wel volledig gezien, paar maand terug stond die wel op you tube.
groetenkens nog eens
alice

Berichtdoor Thomas » 06 aug 2008, 21:55

knappe tekst op je site. Misschien chat er hier een buitenaards wezen mee, zonder dat we het doorhebben, die verdwijnt via een ruimte-tijdpoort om de volgende dag weer even online te zijn... om ons dom te houden. Wie van ons is het? :shock:

Als je werkhypothese klopt, dat er buitenmenselijke technologie speelt en dat een bovenmenselijk ontwikkelde intelligentie ons gadeslaat, lopen we met deze topic toch een zwaar risico: we ruiken immers onraad. Ai, wat staat ons nu te wachten, nu we hun plannetje doorhebben?
"science is a culture of (reasonable) doubt" (Richard Feynmann)
Thomas

Buiten aardsbezoek

Berichtdoor De Bruyne Stefan » 06 aug 2008, 22:59

Volgens mij zijn de 7 geesten van God ook buitenaards.Van deze 7 geesten heb ik de opdracht gekreegen dat ik moet vertellen dat ze vanuit de hemel de aardbewoners in het oog hebben.De mensen onder de aardbewoners geloven me wel.De medisch specialisten zeggen dat de bewijzen van mijn psychotische overtuiging er zijn.Toen ik 4 jaar oud was sprak ik nog een beetje open over mijn missie.
Wat ik nu wil zeggen is dat aardbewoners als Dutroux er zig geen enkele rekenschap van geven dat ze zig mogen verdedigen tegen deze hemelse rechters.Wat er volgens mij die bewoners te wachten staat is totaale isolatie in een andere dimensie waar buiten de geesten niemand kan komen.Ze mogen in plaats van los te komen van hun aards bestaan hun tocht aan vatten naar het middel punt van de aarde.Als het bij den Duvel beter is dan bij God mag je van de 7 geesten gerust beschikken.
Het ergste voor dit forum is dat ik het echt meen hoor!Zelf meegemaakt.
De Bruyne Stefan

Berichtdoor Digit » 07 aug 2008, 08:47

Geen zorgen maken, Thomas,

Je kan er niet gekker van worden dan je al bent !

Geef mij dan maar de zeven geesten van Stefan ! Daar schuilt toch al een goed hart !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Thomas » 07 aug 2008, 09:16

Ik vind het in elk geval een interessante denkpiste. We zoeken naar intelligentie, die intelligenter is dan wij. Dat zouden we wel willen! Bijgevolg lijkt het logischer, dat deze intelligentie eerst al naar ons op zoek moet zijn geweest. Daar deze verder geëvolueerd is. En bij machte was ons reeds te hebben gevonden.

Hoe dan? Door een technologie te hebben, waar wij nog niet toe in staat zijn, die het hen mogelijk maakt het heelal vrij snel en succesvol af te reizen. (voorwaarde tot ontdekken andere levensvormen).

Bijgevolg: we zijn reeds ontdekt of er is nog geen beschaving met een dergelijke technologie!!!

Als dat niet zo is, zal alle intelligentie, die we ontdekken, van minder technologie getuigen, dan onze samenleving. Want op dit punt in onze evolutie zijn we in staat de hemel af te speuren naar bewoonbare planeten.

Wie verder dan ons staat heeft dus immers reeds gedaan, met een technologie die iets met afstanden en tijd aankan.

Logisch, toch?
Laatst bijgewerkt door Thomas op 07 aug 2008, 09:22, in totaal 1 keer bewerkt.
Thomas

Berichtdoor Digit » 07 aug 2008, 09:19

Thomas, zéér logisch !

En als je dan vaststelt dat er geen grein ernstig bewijs is voor het feit dat ze hier al geweest zijn, dan moet je daaruit concluderen dat ze waarschijnlijk iets te ver weg zitten. Maar misschien morgen ! :wink:

Ik ben jáááááááárenlang actief met ufologie bezig geweest, begonnen als gematigd believer, en langs die weg aartsscepticus geworden. Inderdaad : de ufoloten hebben mij naar het scepticisme gebracht. Waaspraat van a tot z !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Thomas » 07 aug 2008, 09:28

akkoord, maar misschien is ufologie waaspraat. Neemt niet weg dat de redenering overeind blijft dat we volgens mij zeker zijn van twee zaken:

Ofwel bestaan er geen intelligenties die zo ver gevorderd zijn dat ze een technologie ontwikkelden om kosmologische afstanden af te leggen in korte tijd. (via tijd-ruimte-overbrugging).

Ofwel zijn we reeds ontdekt (maar dan niet noodzakelijk via ufo's).

Eén van de twee is fout.
Thomas

Berichtdoor Thomas » 07 aug 2008, 09:35

Laat me het zo formuleren: het is teleurstellend voor hen die graag beschavingen ontdekten die veel verder geëvolueerd zijn dan ons, wanneer die beschavingen niet in staat zijn ons te vinden/contacteren.

Bijgevolg zal elke intelligentie, die buitenaards is, op vlak van technologie ten hoogste niet veel verder staan dan wij.

Ofwel, wat veel onwaarschijnlijker is, maar niet uitgesloten, is ET in staat onmerkbaar en zonder contact te maken, ons te observeren. Wat de ufologen beweren. Wat eveneens onwaarschijnlijk is, daar wij, als aardse beschaving, er juist op gebrand zijn om contact te maken met buitenaardse intelligentie. Wat voor redenen zou ET hebben om zich op de vlakte te houden? (en dat gedurende decennia).

Bijgevolg is Dawkins' idee, dat er misschien beschavingen bestaan, die veel verder staan dan onze beschaving op aarde, zeer onwaarschijnlijk.
Thomas

Berichtdoor willem_betz » 07 aug 2008, 12:14

Thomas schreef:Bijgevolg is Dawkins' idee, dat er misschien beschavingen bestaan, die veel verder staan dan onze beschaving op aarde, zeer onwaarschijnlijk.

Maar nee, ongeduldige! Ze zijn veel verder dan wij maar ze zoeken ons in het verkeerde kwadrant van het heelal. Wacht nog een beetje.
I feel a strange disturbance in the Force 8)
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor wolkenstein » 07 aug 2008, 12:41

Sorry!
wolkenstein

Berichtdoor Digit » 07 aug 2008, 13:25

Thomas,

Als kernachtige uitspraak is de posting van Willem Betz natuurlijk raak.

Maar ik wil het even iets genuanceerder stellen : beschavingen kunnen ontstaan en vergaan. Het gebied dat ze daartussen kunnen bestrijken is afhankelijk van beschikbare tijd en technologie.

We kunnen alleen maar vaststellen dat er geen greintje ernstig bewijs is voor het feit dat "ze" ons ooit hebben bereikt. En SETI en aanverwante projecten zijn een bijzonder sterke aanwijzing dat ze zelfs nog niet binnen communicatiebereik zijn. Al kan dat "morgen" veranderen.

Zeker, het heelal is zo enorm naar tijd en ruimte dat we niet zonder meer mogen veronderstellen dat we het enige leven zijn dat ooit de "beschavingsstatus" bereikt. Maar dat doet niets af aan de grote stilte die we nu in de ruimte rondom ons vaststellen !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor wolkenstein » 08 aug 2008, 16:00

UFO GELAND! CONTACT NU FEIT!!

Strax meer!
wolkenstein

Berichtdoor Digit » 08 aug 2008, 16:04

Wolk,

Je bent aan het verkeerd adres : als het waar is moet de hele wereld dit weten ! Reuters bellen dus ! Daar heb je bovendien het voordeel dat ze je nog niet kennen !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor wolkenstein » 08 aug 2008, 16:09

Zet je TV maar aan!
wolkenstein

Berichtdoor Digit » 08 aug 2008, 16:11

Op welke post ? RTL ? Of VTM ? Kabouter Plop ?
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor wolkenstein » 08 aug 2008, 16:13

BBC HEADLINES OELEWAPPER!
wolkenstein

Volgende

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?