How To Make A Paper Airplane Fly Forever

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

How To Make A Paper Airplane Fly Forever

Berichtdoor Blueflame » 19 sep 2013, 21:09

Wel, ik heb een vraagje. Voorlopig nog niet echt een discussiepunt, maar dat kan komen.
Mijn vraag is eenvoudig: is het volgende filmpje op youtube echt of is het bedrog?
https://www.youtube.com/watch?v=t2sozrof3HY .

Volgens mij zou het kunnen.
Iemand zien om dit eens uit te proberen?

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Re: How To Make A Paper Airplane Fly Forever

Berichtdoor Gps » 20 sep 2013, 03:09

In theorie is dit zeker mogelijk.

Het lijkt me alleen heel moeilijk om je vliegtuigje zo te vouwen, dat het netjes in een cirkel blijft vliegen.

Maar misschien is hij ook wel een tijdje bezig geweest om dat voor elkaar te krijgen.
Gps

Berichtdoor stefaandepraetere » 20 sep 2013, 07:14

Theoretisch zeker mogelijk maar tvliegerke zal goed gemaakt moeten zijn en je zal waarschijnlijk een aantal keer moeten proberen om precies in de thermiek terecht te komen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Thermal

Zweefvliegtuigen en vogels (vooral de exemplaren die zo langs rotswanden vliegen) maken er tenslotte al heel lang succesvol gebruik van.
Ik heb wel een gasfornuis thuis dus ik ga het maar niet proberen na te doen :mrgreen:
stefaandepraetere

Berichtdoor Mopje » 20 sep 2013, 10:02

Haha, als je het aan een heel dun draadje hangt wel. :wink:

Zo netjes op dezelfde hoogte blijven is normaal al een hele kunst. En de thermiek boven je vierpitter met een muur achter er achter? Misschien heeft hij stiekem een 'ace' 'top gun' piloot gevouwen....
"Wes pakt soms de stofzuiger. Ja echt. Dat doet hij gewoon." Yolanthe Cabau van Kasbergen
Mopje

Berichtdoor Blueflame » 21 sep 2013, 14:39

Gps schreef:In theorie is dit zeker mogelijk.

Het lijkt me alleen heel moeilijk om je vliegtuigje zo te vouwen, dat het netjes in een cirkel blijft vliegen.

Maar misschien is hij ook wel een tijdje bezig geweest om dat voor elkaar te krijgen.

Welja: 87 pogingen.
Het lijkt mij dat het vliegertje alvast kleiner moet zijn om in zo'n kleine straal te kunnen vliegen.

Bij mij lukt het zodanig slecht, dat de video wel fake moet zijn.

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor zuurSTOF » 21 sep 2013, 19:37

Mijn vliegers vliegen steeds in de fik, zou het aan mijn gasfornuis kunnen liggen? :?
zuurSTOF

Berichtdoor Mopje » 21 sep 2013, 19:46

Hang 'm nou 's aan een draadje.
"Wes pakt soms de stofzuiger. Ja echt. Dat doet hij gewoon." Yolanthe Cabau van Kasbergen
Mopje

Berichtdoor Blueflame » 21 sep 2013, 19:58

Mopje schreef:Hang 'm nou 's aan een draadje.

Of aan de ventilator?
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Mopje » 21 sep 2013, 20:06

Nee ik denk gewoon een draadje in het midden. Dan vliegt ie ook niet zo snel uit de bocht.
Mopje

Berichtdoor Gps » 21 sep 2013, 21:44

Blueflame schreef:
Gps schreef:In theorie is dit zeker mogelijk.

Welja: 87 pogingen.
Het lijkt mij dat het vliegertje alvast kleiner moet zijn om in zo'n kleine straal te kunnen vliegen.

Bij mij lukt het zodanig slecht, dat de video wel fake moet zijn.

Mvg.

Het is minimaal opvallend dat het vliegtuigje bijna op één hoogte blijft.

De gedachte aan een touwtje kwam wel bij me op, maar dat is volgens mij nog niet zo simpel.
De beweging heeft iets onnatuurlijks.

Zouden ze Blender of zo iets gebruikt hebben ?

Voor wie niet weet wat Blender is, een 3D programma, waarmee je oa films mee kan maken, maar ook mooie plaatjes, die wel erg echt lijken.

http://www.blender.org/features-gallery/movies/

Gratis (100% legaal) te dowloaden voor Linux, Mac os x en Windows.
Gps

Berichtdoor Renaat » 22 sep 2013, 10:59

Het ziet er realistisch uit en is ook niet volledig uit te sluiten. Maar het lijkt me wel erg moeilijk om het echt te realiseren, dus dat er 'iets anders' achter zit sluit ik zeker niet uit.

Renaat
Renaat

Berichtdoor Tom M » 27 sep 2013, 23:31

1 ) - Als video- en fotoamateur is er voor mij geen enkel beeld bewijskrachtig. Nooit. Elke beeld en elke video kan creatief gemanipuleerd worden.

2 ) - De maker van het filmpje legt uit hoe je de de ailerons op het einde van de vleugel moet zetten.
Maar : - Als je met een zwever in/naar de thermiek vliegt komt de stand van de ailerons ongeveer overeen met die van het filmpje. Totdat je IN de thermiek terecht komt.
- Zodra je rond vliegt IN de thermiek zal de vleugel aan de binnenkant veel langzamer vliegen dan die aan de buitenkant. De stand van de ailerons moet daarom bijgestuurd worden. Bij traag vliegen zelfs zodanig dat je eigenlijk lichtjes moet tegensturen. De ailerons staan dan eigenlijk lichtjes omgekeerd om de binnenvleugel meer draagkracht te geven wegens de lage snelheid en de draagkracht van de buitenvleugel te verminderen wegens de hogere omtreksnelheid.

Nota: - In de thermiek wordt meestal trager gevlogen. De snelheid in die video is nogal snel naar mijn mening. Daarenboven centreert thermiek zich in een luchtbel die niet buiten de warmtebron komt. Hier het fornuis in het echt bvb. een graanveld en moet je IN de thermiekbel vliegen. Het papieren vliegtuigje vliegt erbuiten.
- Thermiekbellen zijn in de natuur pulserende verschijnselen en geen continue vertikale luchtstromen. Wie weet is dat bij een fornuis anders. :mrgreen:

Met vriendelijke groeten.
Tom
"Moraal is het juiste doen, ongeacht wat je gezegd wordt. Religie is doen wat je gezegd wordt, ongeacht wat juist is." H.L. Mencken
Tom M

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?