Voor zover ik begrijp...

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

Voor zover ik begrijp...

Berichtdoor Mopje » 18 feb 2012, 20:36

Nieuw in de Volkskrant:

Voor zover ik begrijp beweert Vermeeren alleen maar, dat er inmiddels een overweldigende hoeveelheid foto- en video-materiaal is waarop die Unidentified Flying Objects te zien zijn. De door sceptici geuite veronderstelling dat al die waarnemingen terug te voeren zijn op bekende natuurverschijnselen en op zeer grootschalige fraude, is niet bij benadering waar te maken. Zolang ze dat niet kunnen, ligt er een indrukwekkende set aan waarnemingen die een wetenschappelijke verklaring behoeven, in plaats van irrationele ontkenning of ridiculisering.

Klaas van Egmond is hoogleraar Geowetenschappen-Milieu
aan de Universiteit Utrecht.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opi ... eeen.dhtml
"Wes pakt soms de stofzuiger. Ja echt. Dat doet hij gewoon." Yolanthe Cabau van Kasbergen
Mopje

Re: Voor zover ik begrijp...

Berichtdoor Renate » 18 feb 2012, 20:50

Ik heb de indruk dat de heer Van Egmond niet geheel op de hoogte is van de beweringen van de heer Vermeeren. Deze beweert wel iets meer dan dat er een overweldigende hoeveelheid foto- en videomateriaal is waarop UFO's te zien zijn. Hij beweert ook zeker te weten dat deze van buitenaardse oorsprong zijn en zo nog het een en ander. De heer Vermeeren beweert iets, dus is het zijn taak om bewijzen te leveren. Daar voor interstellaire reizen enorme hoeveelheden energie en tijd benodigd zijn, is het dus zeer onwaarschijnlijk dat er daadwerkelijk objecten van buitenaardse herkomst onze aarde hebben bereikt. De bewijslast ligt dus bij de heer Vermeeren en voor zeer onwaarschijnlijke zaken, moet het bewijs zeer sterk zijn. Het is niet aan de critici om te bewijzen dat de heer Vermeeren ongelijk heeft.
Renate

Re: Voor zover ik begrijp...

Berichtdoor Mopje » 18 feb 2012, 20:57

Ik had in de eerste zin van de quote moeten onderlijnen. :wink:

Ik begrijp alleen maar een overweldigende hoeveelheid!

Wellicht zijn ze ook verantwoordelijk voor het milieu.
"Wes pakt soms de stofzuiger. Ja echt. Dat doet hij gewoon." Yolanthe Cabau van Kasbergen
Mopje

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?