DNA code van de ziel?

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

DNA code van de ziel?

Berichtdoor FonsV » 15 dec 2006, 13:55

Wellicht een beetje mosterd na de maaltijd, maar:

Uit BN De Stem van vrijdag 15 december 2006 - BREDA:

Op zoek naar de dna-code van de ziel

Wie erachter wil komen wat de dna-code van zijn ziel is, kan 15 december terecht bij Zuiderlicht. De Belgische auteur Wiliam Gijsen geeft dan een lezing.

Gijsen schreef onder meer het boek 'Maak je Hemel op Aarde'. Daarin openbaart Meester Anthon hoe de mens op aarde kan werken aan de ontwikkeling van de ziel. Het boek geeft antwoord op vragen als ˜hoe gebruik ik mijn intuïtie"?, ˜Wat is mijn levensopdracht"? en ˜Hoe maak ik mijn hemel op aarde"/

De entree voor de lezing bedraagt tien euro. Reserveren kan via telefoonnummer 076-5130709 of 06-40559847. Voor meer informatie over de lezing: http://www.zuiderlichtbreda.nl.

Andere lezingen van Zuiderlicht waren deze maand: 'De Mayakalender en de transformatie van het bewustzijn' door Eric Huysmans op 7 december. Een dag later is er een gratis lezing over Genezende Energie-Reiki. Woensdag 13 december is er vanaf 20.00 uur Mantra-zingen. Alle lezingen beginnen om 20.00 uur in Zuiderlicht, centrum voor Alternatieve Geneeswijzen en Spiritualiteit, Kloosterlaan 138a in Breda.
Laatst bijgewerkt door FonsV op 19 jul 2007, 18:36, in totaal 2 keer bewerkt.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die 'god' nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel, zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.
FonsV

Berichtdoor Digit » 15 dec 2006, 14:18

Dit hoort niet onder wetenschap, maar puur en zuiver onder "Kwak-sites" !

Even een uittreksel :

Zuiderlicht schreef:Pleiadisch Lichtwerk is een krachtige methode voor het oplossen van energetische, psychische en emotionele blokkades d.m.v. energiebehandelingen, heldervoelende readings en een speciaal soort lichaamswerk.

De technieken zijn afkomstig van gidsen van de Pleiaden en Sirius en van Ascended Masters, maar grijpen terug op geneeswijzen en iniaties van de oude mysteriescholen in Lemurie, Atlantis en Egypte

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Re: DNA

Berichtdoor Astrosmurf » 15 dec 2006, 15:29

FonsV schreef:Wellicht een beetje mosterd na de maaltijd, maar:

Uit BN De Stem van vrijdag 15 december 2006 - BREDA

Op zoek naar de dna-code van de ziel

Wie erachter wil komen wat de dna-code van zijn ziel is, kan 15 december terecht bij Zuiderlicht. De Belgische auteur Wiliam Gijsen geeft dan een lezing.

.

William Gijsen, zelfverklaard astroloog van huis aan huis reclameblaadjes. Jaren geleden heeft hij eens een poging gedaan om koppels astrologisch aan mekaar te koppelen. Omdat daar een lekker etentje aan verbonden was had ik mij ook ingeschreven. Resultaat: ikke nog steeds single, want wat voor mijn soulmate moest doorgaan zag ik helemaal niet zitten, en dat was wederzijds. No match. Het uitgebreide etentje bleek op het moment van de waarheid beperkt tot een belegd broodje. Dat was nog het ergste. :cry:
Astrosmurf

Berichtdoor Digit » 15 dec 2006, 15:40

http://www.williamgijsen.org/

Zo snel als mogelijk naar "Kwak-sites" hiermee !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor TUUR » 15 dec 2006, 16:37

Digit schreef:http://www.williamgijsen.org/

Digit

Anders was het geweest als dit een topic was over de genetische basis van geloof. Ik ben het eens met Digit, dit heeft niets met wetenschap te maken. Slechte keuze om deze topic te plaatsten... En uitgaande van wat ik al gelezen heb van Fonsv weet ik zeker dat hij dat ook weet.
"Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uitzagen."
Friedrich Nietzsche
TUUR

Berichtdoor Tja » 04 jan 2007, 12:45

Waarom zou je de 'ziel' niet kunnen definieren!
Laatst bijgewerkt door Tja op 17 jan 2007, 22:38, in totaal 1 keer bewerkt.
Ik ben onmachtig om de werkelijkheid te bevatten,
wat is jouw excuus
Tja

Berichtdoor Digit » 04 jan 2007, 12:57

Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Ziel

Met een dergelijke definitie zit je toch wel écht op het randje van het metafysische. Als je iets fysisch bedoelt, dan zou ik eerder over de persoonlijkheid spreken of over de psyche, maar dan wel in de tweede betekenis : http://nl.wikipedia.org/wiki/Psyche

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Sisyphus » 04 jan 2007, 13:27

Tja schreef:
TUUR schreef:
Digit schreef:http://www.williamgijsen.org/

Digit

Anders was het geweest als dit een topic was over de genetische basis van geloof. Ik ben het eens met Digit, dit heeft niets met wetenschap te maken. Slechte keuze om deze topic te plaatsten... En uitgaande van wat ik al gelezen heb van Fonsv weet ik zeker dat hij dat ook weet.

Waarom zou je de 'ziel' niet kunnen definieren!

Stel je definieert het als het 'karakter' van een individu.

Dan vind ik het vreemd dat het begrip 'dna' wel onder het kopje 'wetenschappelijk' mag vallen en 'ziel' niet?

Uiteraard kun je in principe het woord ziel definiëren, de vraag is er of er consensus rond die definitie is te krijgen en of die operationaliseerbaar is.
Doe eens een poging?
Sisyphus
Beheerder

Re: DNA code van de ziel?

Berichtdoor Will Simmons » 12 nov 2012, 21:33

Mijn spagyrische Katrien (Alternatieve behandelingen/ Spagyriek) weet over de DNA-code te melden:

In verschillende boeken*) treedt William Gijsen in contact met de hogere ziel Anthon. Deze Meester bevindt zich in de geesteswereld in de zesde sfeer op de vierde trap. Daar maakt hij deel uit van een groep zielen die samen een eenheidskern vormen van 2401 zielen. Zielen van de vijfde en zesde sfeer nemen slechts uitzonderlijk contact op met zielen, die zich nog op aarde bevinden. Zij doen dat enkel wanneer er ingrijpende nieuwe kennis moet kenbaar gemaakt worden. Zo is Meester Anthon in 1994 begonnen met het volledige wijsheidssysteem (DNA code) van de ziel kenbaar te maken op aarde.
Deze Meester noemt zich Anthon omdat hij in zijn laatste aardse leven de beroemde Vlaamse schilder Anthon van Dyck was. In het begin van onze jaartelling was hij de apostel Petrus, de trouwe leerling van Jezus Christus.

Om die code te bepalen heeft Meester Anthon alleen volledige naam en geboortedatum nodig. En ook nog 25€.Een uitgebreide uitleg over de code is te bekomen voor de spotprijs van 50 €.

Marloes Buchholtz (noemt zich meer dan coach) vult aan:

De code kreeg stapsgewijs vorm via séances en channelsessies van William Gijsen en Joke Dewael met Meester Anthon. Beiden hebben los van elkaar contact met deze meester, wat een uniek verschijnsel is. Omdat het hier om twee afzonderlijke individuen gaat, die met dezelfde meester channellen, kunnen zij de ontvangen boodschappen objectief toetsen aan elkaar.

Objectief getoetst, afzonderlijk van elkaar, wat heeft Skepp hier dan nog tegen in te brengen?
Will Simmons

Berichtdoor Digit » 12 nov 2012, 21:42

Dat dat zéér gemakkelijk te testen is :
Laat ze allebei in afzondering dezelfde vraag stellen aan meester Anthon. Uiteraard een concrete vraag waarop zij vooraf het antwoord niet konden kennen. Ik twijfel er aan dat het dán nog lukt ! Als ze zin hebben om het te proberen : de Sisyphusprijs lonkt !

Geef maar een seintje via de website !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Will Simmons » 12 nov 2012, 23:11

Een tweet van Katrien (25 october):

Binnenkort verschijnt in Flair een artikel "Boost je carriere en leer uit je fouten" met tips van Eigen Wijsheid..

Eigen Wijsheid is haar eigen winkeltje en Flair is het lijfblad van de intellectueel anders begaafde vrouwelijke medemens.
Will Simmons

Berichtdoor Will Simmons » 13 nov 2012, 11:44

Dat is dan nog maar de vraag, en het antwoord is neen. Hogere zielen zijn al vlug op hun spirituele tenen getrapt.
Zielen van de vijfde en zesde sfeer nemen slechts uitzonderlijk contact op met aardbewoners.

Als zij merken dat er ook maar de minste twijfel bestaat aan hun ingrijpende nieuwe kennis stoppen zij met het kenbaar maken. Nog voor geen 1.000.000 € zal Meester Anthon zijn spirituele parels voor de skepptische zwijnen gooien.

Elke esotherapipo zal er bij het intakegesprek - met een spirituele knipoog "inleiding tot" of "voordracht" genoemd - op wijzen dat, wie begeleid wil worden naar een Fundamenteel Inzicht in verschijnselen die de wetenschap nog niet kan verklaren, daar niet alleen voor zal moeten betalen, maar zich ook open zal moeten stellen om vertrouwend op zijn intuitie een hoger niveau van Wijsheid te bereiken door - en dit kan niet genoeg benadrukt worden - zijn kritisch denken volledig uit te schakelen.
Will Simmons

Berichtdoor Renate » 13 nov 2012, 12:32

Will Simmons schreef:Een tweet van Katrien (25 october):

Binnenkort verschijnt in Flair een artikel "Boost je carriere en leer uit je fouten" met tips van Eigen Wijsheid..

Eigen Wijsheid is haar eigen winkeltje en Flair is het lijfblad van de intellectueel anders begaafde vrouwelijke medemens.

Wie is Katrien? Katrien Duck?
Renate

Berichtdoor Digit » 13 nov 2012, 12:45

Will,

Als ze willen beweren dat de "hogere geesten" objectief getoetst zijn, dan moeten ze maar aanvaarden dat onzin aan de kaak gesteld wordt !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Gps » 14 nov 2012, 04:23

Will Simmons schreef:Als zij merken dat er ook maar de minste twijfel bestaat aan hun ingrijpende nieuwe kennis stoppen zij met het kenbaar maken. Nog voor geen 1.000.000 € zal Meester Anthon zijn spirituele parels voor de skepptische zwijnen gooien.

Dus ik moet alles maar kritiekloos aannemen?
Gps

Berichtdoor axxyanus » 14 nov 2012, 09:37

Will Simmons schreef:

Dat is dan nog maar de vraag, en het antwoord is neen. Hogere zielen zijn al vlug op hun spirituele tenen getrapt.

Tja dat zijn oplichters ook.

Will Simmons schreef:
Zielen van de vijfde en zesde sfeer nemen slechts uitzonderlijk contact op met aardbewoners.

Als zij merken dat er ook maar de minste twijfel bestaat aan hun ingrijpende nieuwe kennis stoppen zij met het kenbaar maken. Nog voor geen 1.000.000 € zal Meester Anthon zijn spirituele parels voor de skepptische zwijnen gooien.

Elke esotherapipo zal er bij het intakegesprek - met een spirituele knipoog "inleiding tot" of "voordracht" genoemd - op wijzen dat, wie begeleid wil worden naar een Fundamenteel Inzicht in verschijnselen die de wetenschap nog niet kan verklaren, daar niet alleen voor zal moeten betalen, maar zich ook open zal moeten stellen om vertrouwend op zijn intuitie een hoger niveau van Wijsheid te bereiken door - en dit kan niet genoeg benadrukt worden - zijn kritisch denken volledig uit te schakelen.

Met andere woorden met moet zich totaal weerloos opstellen tegenover eventuele oplichters.
Al mijn hier geuite meningen zijn voor herziening vatbaar.
axxyanus

Berichtdoor Will Simmons » 14 nov 2012, 12:36

De reacties van Digit, Gps en axxyanus deden mij denken aan een artikel in Science uit 1973: "On being sane in insane places".
Pseudopatiënten lieten zich opnemen met gefingeerde klachten die zouden kunnen passen bij schizofrenie. Eenmaal opgenomen beweerden zij geen klachten meer te hebben. Zij kregen toch antipsychotica toegediend en werden pas enkele weken later ontslagen met de diagnose schizofrenie in remissie.

Het is heel moeilijk met eigen ogen iets anders te zien dan dat wat wij al denken te weten.

Will Simmons is geen esotericus en zal het ook nooit worden. Hij probeerde op satirische wijze de draak te steken met de gewetenloze bediegers die geld aftroggelen van goedgelovige mensen. Hij plaatste enkele knipperlichten: spirituele tenen, skepptische zwijnen,esotherapipo, denken uitschakelen.
Het heeft niet mogen baten. Voor de "goede vestaander" was een half esoterisch woord genoeg. Sorry Digit, Gps en axxyanus, maar ik durf niet te beloven dat ik het nooit meer zal doen.

Met andere woorden met moet zich totaal weerloos opstellen tegenover eventuele oplichters.

Mijn boodschap is loud and clear overgekomen. Over en uit.
Will Simmons

Berichtdoor Digit » 14 nov 2012, 12:46

Will Simmons schreef:Het is heel moeilijk met eigen ogen iets anders te zien dan dat wat wij al denken te weten.

Het feit dat het om onbestaande dingen gaat wil daar wel bij helpen !

Mijn boodschap is loud and clear overgekomen.

Dat dachten de Babyloniërs destijds ook ! En wat dat "loud" betreft hadden zíj óók nog gelijk !

Will Simmons schreef:Over en uit.

Benieuwd of je die belofte zult kunnen houden !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor axxyanus » 15 nov 2012, 13:42

Will Simmons schreef:De reacties van Digit, Gps en axxyanus deden mij denken aan een artikel in Science uit 1973: "On being sane in insane places".
Pseudopatiënten lieten zich opnemen met gefingeerde klachten die zouden kunnen passen bij schizofrenie. Eenmaal opgenomen beweerden zij geen klachten meer te hebben. Zij kregen toch antipsychotica toegediend en werden pas enkele weken later ontslagen met de diagnose schizofrenie in remissie.

Het is heel moeilijk met eigen ogen iets anders te zien dan dat wat wij al denken te weten.

Inderdaad maar dat geld voor iedereen. Ook voor mensen die denken te weten met een medium te maken te hebben.

Kijk oplichters bestaan, er zijn er al tallozen betrapt. Laten we nu omwille van de gedachtenwisseling ervan uitgaan dat ook mediums bestaan. Dat er inderdaad mensen zijn die op een of andere manier met de persoonlijkheid van overledenen kunnen communiceren.

Nu hoor ik van iemand die dergelijk talent zou bezitten. Dan is het toch niet zo buitensporig dat ik daar enigzins wantrouwig tegenover sta. We gaan er dan wel van uit dat mediums bestaan, dat wil nog niet zeggen dat deze persoon er werkelijk een is. Deze specifieke persoon kan een oplichter zijn. Dus zit ik met de vraag hoe kan ik achterhalen of deze specifieke persoon een bona fide medium is of een oplichter.

En wat blijkt nu? Dat het overgrote deel van dit soort mensen mij niet wil of kan helpen op dit vlak. Elk verzoek waarvan we enigzins kunnen verwachten dat een oplichter door de mand zou kunnen vallen waar een bona fide medium zou slagen, wordt over het algemeen geweigerd. Meestal op een manier die duidelijk maakt hoe men niets te maken wil hebben met mensen die durven te twijfelen aan de krachten van de persoon in kwestie. Nu is het natuurlijk mogelijk dat mediums over het algemeen kwetsbare ego's hebben en dat dit een zeer natuurlijke reactie is voor hen maar daarmee drijven ze hun aanhangers wel in de handen van de oplichters want mensen die niet twijfelen aan de talenten van de echte mediums, zullen grotendeels ook niet twijfelen aan het kunnen van de oplichters.

Persoonlijk verkies ik dan toch een gezonde portie achterdocht. Niet van de giftige soort die mensen paranoïde maakt maar toch voldoende om mij enigzins te kunnen verdedigen tegenover mensen die misbruik van mij willen maken. Het grote probleem met de mensen die beweren een medium te zijn is dat ze een dergelijke gezonde portie van achterdocht proberen af te schilderen als iets waar iets mis mee is. Ongeacht of het om oplichters dan wel bona fide mediums zou gaan. Nu van oplichters begrijp ik wel waarom ze zich zo gedragen, ze willen immers niet door de mand vallen maar waarom zouden bona fide mediums zich zo gedragen?

Will Simmons schreef:Will Simmons is geen esotericus en zal het ook nooit worden. Hij probeerde op satirische wijze de draak te steken met de gewetenloze bediegers die geld aftroggelen van goedgelovige mensen. Hij plaatste enkele knipperlichten: spirituele tenen, skepptische zwijnen,esotherapipo, denken uitschakelen.
Het heeft niet mogen baten. Voor de "goede vestaander" was een half esoterisch woord genoeg. Sorry Digit, Gps en axxyanus, maar ik durf niet te beloven dat ik het nooit meer zal doen.

En wie zijn de goede verstaanders? De mensen die denken te weten met een medium te maken te hebben en daardoor moeilijk iets anders kunnen zien?
Al mijn hier geuite meningen zijn voor herziening vatbaar.
axxyanus

Berichtdoor Will Simmons » 15 nov 2012, 14:57

Digit is een ernstig mens. Ernstige mensen moeten er zijn.
Er moet van alles zijn. Ik wil niet dat de mensen sukkelen.
(Walschap, Een mens van goede wil)
Digit opent nu een discussie over mij en verwacht dat ik hier niet op zal reageren omdat ik beloofd heb niet meer op het DNA van de ziel terug te komen.
Benieuwd of je die belofte zult kunnen houden !

Dat is niet ernstig.
A vaincre sans péril on triomphe sans gloire.
(Corneille, Le Cid)

Ik ben geen ernstig mens, eerder een homo ludens.
Toch schijnt mij homo ludens, de spelende mensch een even essentiele functie aan te duiden als het maken, en naast homo faber een plaats te verdienen.
(Huizinga, Homo Ludens)
Dat belet mij niet om nu ook eens een keer heel serieus te zijn.

Ik ben van mening dat het geen zin heeft een discussie te beginnen met mensen die zeggen:
Je moet je kritisch en rationeel denken uitschakelen .
( Skepp,14 juni 2009)

Voor één keer ben ik het eens met de homeopathen:
Similia similibus curentur
(Hahnemann, Organon de Geneeskunst)
Voor Digit en alle duidelijkheid: alleen deze ene keer.

Tegen de onzinnige wartaal van losgeslagen malloten helpt alleen nog meer onzin. Niet verdund maar zo geconcentreerd mogelijk.
Will Simmons

Berichtdoor Renate » 15 nov 2012, 15:17

Will Simmons schreef:Voor één keer ben ik het eens met de homeopathen:
Similia similibus curentur
(Hahnemann, Organon de Geneeskunst)
Voor Digit en alle duidelijkheid: alleen deze ene keer.

Tegen de onzinnige wartaal van losgeslagen malloten helpt alleen nog meer onzin. Niet verdund maar zo geconcentreerd mogelijk.

Helaas loop je dan gemakkelijk tegen Poe's law aan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Poe%27s_law
http://rationalwiki.org/wiki/Poe%27s_Law

Je kunt het namelijk niet gek genoeg verzinnen, of er bestaan mensen die er daadwerkelijk in geloven.
Renate

Berichtdoor Digit » 15 nov 2012, 21:09

Inderdaad ! "Crea quia absurdum" (Tertullianus ?) is een kreet die de dag van vandaag fors opgang maakt. En het zal de kwakventers zeker niet altijd duidelijk geweest zijn dat Will's sarcasme hun betrof. Wat erger is, het zal de zoekende twijfelaars ook niet altijd even duidelijk geweest zijn. En dát is volgens mij een belangrijk deel van ons publiek, en wel een deel dat we zeker niet in verwarring willen brengen. Vandaar.

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor willem_betz » 15 nov 2012, 21:40

JUIST !
HET IS SOMS MOEILIJK OM HET ONDERSCHEID TE MAKEN TUSSEN EEN PARODIE EN EEN TOTAAL GEFLIPTE
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Will Simmons » 15 nov 2012, 22:50

Digit, het is "creo quia absurdum" en niet crea, maar Tertullianus is correct.
Wij mogen de twijfelaars inderdaad niet in verwarring brengen.
No bad feelings en ik hoop van jou hetzelfde.
Will Simmons

Berichtdoor Digit » 16 nov 2012, 10:21

Will Simmons schreef:Digit, het is "creo quia absurdum" en niet crea, maar Tertullianus is correct.

Bij nader inzien denk ik zelfs dat het "credo" moet zijn, van "credere", volgens "amare". Maar om te laten vervoegen door het mooiste meisje van de klas was "neptimegare" leuker ! ;-)

Inhoudelijk zou het gezegde inderdaad van Tertullianus komen, maar letterlijk zou het afkomstig zijn (dacht ik) van één of andere kerkvader (Augustinus ?).

Will Simmons schreef:Wij mogen de twijfelaars inderdaad niet in verwarring brengen.

Inderdaad. Het internet is zo al onbetrouwbaar genoeg, als we hier niet proberen om duidelijkheid te brengen, waar gebeurt dat dan wél ?

Will Simmons schreef:No bad feelings en ik hoop van jou hetzelfde.

100 % wederkerig :!: :wink: :P

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Will Simmons » 16 nov 2012, 11:42

Digit zegt:Bij nader inzien denk ik zelfs dat het "credo" moet zijn

Hoe is het te verklaren dat de uitspraak van Tertullianus ons ook in de vorm: "credo quia absurdum" heeft bereikt?
Sommige geleeerden denken te weten dat het een "verbetering" is die een monnik heeft aangebracht bij het copiëren van de tekst. Het is bekend dat dit soort verschrijvingen op grote schaal gebeurde. Mogelijk heeft deze monnik de ganzenveer ter hand genomen nadat hij de Hoogmis had gezongen.
Anderen, en ik zal niet verhullen dat ik geneigd ben hun kant te kiezen, denken dat Tertullianus wel degelijk credo heeft geschreven en dat de aanhef is van het spijtig genoeg verloren geraakt tractaat, waarin hij, op zeer heldere en diepgaande wijze, de numerologische wetenschap verdedigt.
Omdat wij hier te maken hebben met een eenvoudige kansverdeling 50/50, staat het iedereen vrij te geloven wat hij wil.

Voor de in verwarring geraakten:
Will Simmons schreef:ik durf niet te beloven dat ik het nooit meer zal doen.
Will Simmons

Berichtdoor willem_betz » 23 nov 2012, 15:52

leuke uitleg hierover op de Engelse Wiki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Credo_quia_absurdum
Volgens sommige bronnen zou St Agustinus de auteur zijn van de korte versie .
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?