Weer iets voor rare apparaten - Memom transformer

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

Weer iets voor rare apparaten - Memom transformer

Berichtdoor Renate » 07 nov 2011, 22:12

Vandaag in Tros Radar. Weer eens aandacht voor elektrostress, waarbij wel werd vermeld dat er geen wetenschappelijk bewijs voor is. Toch werden mensen verwezen naar een stichting voor slachtoffers. De uitzending ging echter over een apparaatje dat voor bijna 900 euro verkocht werd, om de gevolgen van elektrostress, te voorkomen, de Memon Transformer. Na het openmaken bleek er vooral zand in te zitten. De verkopers praatten dit goed onder het motto dat zand uit silicium bestaat, waar ook geheugenchips van gemaakt zijn. Natuurlijk kwam men met het verhaal dat de mensen die deze kastjes gekocht hadden, tevreden waren.
Natuurlijk heeft men deze apparaten ook bij de Triodos bank geplaatst, maar ach, die bank kan ik nauwelijks nog serieus nemen sinds men homeopaten zonder grenzen steunt. Als men mensen die water verkopen als medicijn, steunt, is het niet zo gek dat men ook mensen die doosjes met zand verkopen tegen elektrostress, gelooft.
Hier het artikeltje:
http://www.trosradar.nl/uitzending/item/1840/celstress/
Laatst bijgewerkt door Renate op 07 nov 2011, 22:19, in totaal 1 keer bewerkt.
Renate

Re: Weer iets voor rare apparaten - Memom transformer

Berichtdoor stefaandepraetere » 07 nov 2011, 22:18

Misschien zijn het gemixte e-waves phone chips :)
stefaandepraetere

Berichtdoor Magnolia » 07 nov 2011, 22:39

De SUCCESFACTOREN van de MeMON Transformer vind je hier:

http://www.gezondheidszorg.eu/Succes_Factoren_15.html

Memon® werkt door middel van energetische overdracht van informatiegolven (volgens het homeopathische principe)

Hoe verhoudt zich dat tot zand ??? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Magnolia

Berichtdoor Heeck » 07 nov 2011, 23:06

Renate en anderen.

Zie die uitzending want twee Memon-heren met een stalen gezicht zand te zien slijten als informatieve e-smog neutralisator is letterlijk fantastisch.
De toegift waarin de Triodosbank zonder blikken of blozen erkent voor 40 mille humbug te hebben laten installeren is leerzaam voor het algemene onbenul.

Memon is geen onbekende:
http://skepp.be/apparatuur/memon
http://skepp.be/apparatuur/ipict

Tros-radar afgelopen week hierover nog aan de telefoon gehad en ik heb ze de hele RareApparatenbase laten ervaren en uiteraard aanbevolen.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Renate » 08 nov 2011, 09:05

Volgens mij werkt het apparaat gewoon als volgt.
Mensen maken zich zorgen over electrostress en krijgen daar allerlei klachten zoals hoofdpijn van. (Zelf heb ik ook wel eens last van spanningshoofdpijn en andere klachten die met spanningen (geen elektrische spanningen) te maken hebben.) Als ze dan een apparaatje kopen, waarvan wordt beweerd dat het de schadelijke gevolgen van het een en ander opheft, verdwijnen de zorgen en daarmee dus de klachten. Daarom zullen ze dus ook niet klagen over de prijs, want de klachten zijn verdwenen en het feit dat het duur is bewijst dat het iets heel bijzonders moet zijn en dat het dus wel moet helpen.
Renate

Re: Weer iets voor rare apparaten - Memon transformer

Berichtdoor Heeck » 08 nov 2011, 10:40

Renatie schreef:Volgens mij werkt het apparaat gewoon als volgt.

Renate,
Excuus voor de puntjes op de "i":
Het apparaat, een met zand gevuld doosje, werkt niet. Ook niet gewoon.
Droef humoristisch was dat de Triodosbank zich voor 40.000€ euro een dik oor heeft laten aannaaien door in haar kantoor een Memon-monteur los te laten.
Ook doe je alsof electrostress zou bestaan, maar juist dat kon nog nergens worden aangetoond en hypersensitieven werden zelfs voor onderzoek gevraagd.
Tot er iets is gevonden kan electrostress beter "geestelijke ongesteldheid" worden genoemd.

Door een gedachtengang op te zetten waardoor het gewoon lijkt te werken speel je de bedriegers precies in de kaart zoals ze zelf in de uitzending voordeden:
(Uit mijn geheugen:)
"U noemt ons bedriegers, en dat met zoveel tevreden klanten ?????"

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Renate » 08 nov 2011, 12:16

Sorry, maar ik denk dat je mijn verhaaltje verkeerd hebt begrepen. Misschien had ik werkt tussen aanhalingstekens moeten zetten.
Dat electrostress niet bestaat, weet ik ook wel. Ik denk alleen dat mensen, doordat ze bang gemaakt worden, een soort stress gaan ontwikkelen, waardoor ze onverklaarbare symptomen krijgen, zoals ik, als ik me ergens druk over maak, hoofdpijn krijg. De electrostress zit dus tussen de oren. Men beeldt zich wat in en door het kulapparaatje krijgen de "patiënten" het gevoel dat er iets aan het "probleem" gedaan wordt en dan "werkt" het apparaatje natuurlijk. Het is gewoon een soort placebo-effect voor een niet bestaande ziekte.
Renate

Berichtdoor Heeck » 08 nov 2011, 14:46

Renate,

Mijn begrip doet het wel redelijk.
Misschien moet je het reageren van "hypersensitieven" wel nocebo-gedrag noemen tot is uitgemaakt dat ze inderdaad aan- en afwezigheid van straling aan de hand van hun wel/niet pijnlijk ervaren kunnen onderscheiden.
Dan zijn ze met recht hypersensitief.
Klinkt wat deftiger dan "geestelijk ongesteld". :)

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Renate » 08 nov 2011, 15:40

Ik weet het niet, kennelijk begreep je toch niet helemaal dat ik ook niet geloof in electrostress. Feit is echter dat sommige mensen er zo bang voor zijn, dat ze menen daardoor klachten te krijgen. Het feit dat een "apparaatje", dat in feite alleen uit zand en een lampje bestaat, hen van die "electrostress" afhelpt, lijkt me overtuigend bewijs, van het feit dat de "klachten" van deze mensen alleen tussen de oren zitten.
Renate

Berichtdoor Heeck » 08 nov 2011, 17:10

Renate,
Niet om dwars te zitten, maar deze mensen menen niet dat ze klachten hebben.
Ze hebben écht klachten. Precies zoals in de uitzending werd gemeld.
Net zoals sommige mensen pijn in hun buik krijgen als ze aan de andere kant van de aarde aan hun ex terugdenken.
R.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Renate » 08 nov 2011, 17:38

Ze menen niet dat de klachten krijgen, maar ze menen dat hun klachten komen door de "electrostress", maar eigenlijk hebben die klachten meer te maken met hun irrationele angst voor elektrische straling. De kwakverkopers spelen hier handig op in.
Renate

Berichtdoor Heeck » 10 nov 2011, 17:27

Om iedereen te plezieren hier nog een NOCEBO-artikel van Bonneux:
http://skepp.be/artikels/pseudo-wetensc ... e-door-het

Verder zijn de Memon-mannen boos geworden en dreigen met aktie tegen TROS-RADAR.
http://www.ohm-electrocare.nl/ohmelectr ... radar.html

Voor wie het naadje van de kous wil weten hebben ze hun eigen opnames van de bijeenkomst online gezet:
http://www.fotografie-video.nl/memonradar/
In het eerste deel wordt door Steinhöfer deze expert opgevoerd:
http://www.brucelipton.com/about-bruce

Mocht iemand nog meer namen kunnen thuisbrengen? Graag!!

Neem de tijd!
Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Wilmamazone » 10 nov 2011, 18:00

http://cryptocheilus.wordpress.com/2011 ... ment-25280

Met dank aan Heeck/Roeland voor deze link op Skepp Be
Wilmamazone

Berichtdoor Renate » 10 nov 2011, 18:06

Ik kan geen namen thuisbrengen.

Natuurlijk wordt er op de website van Tros Radar ook gereageerd door mensen die alle onzin geloven, sterker die er van overtuigd zijn dat hen door Radar groot onrecht wordt aangedaan. Het is natuurlijk heel erg als je hoort dat er helemaal geen monsters onder het bed zitten en dat je je door de angst voor die monsters ziek voelt.
Renate

Berichtdoor Jan Willem Nienhuys » 13 nov 2011, 11:02

De verbaasde reacties op het Memon-apparaat (het is een bakje met zand) zijn begrijpelijk maar toch op de keper beschouwd onzin.

Kort voor en de WO II had je aardstralenkastjes, daar zat ook niks in. Je mocht ze niet openmaken en ze waren heel duur (een reden om het risico van beschadiging door openmaken niet te willen lopen.
Al tweehonderd jaar worden er middelen verkocht onder de naam homeopathie, waarvan de makers tamelijk openlijk zeggen dat er niks in zit, eveneens onderbouwd met onzinsmoesjes.
Roeland Heecks coilectie rare apparaten http://skepp.be/rare_apparaten staat vol met dit soort toestellen.

Maar het ergste is toch wel de homeopathie. Radar zou elke dag van de week de hele avond van laten we zeggen 20:30 tot 23:30 met items van een kwartier (dus gemiddeld per jaar 4383 items) kunnen besteden aan de diverse homeopathische preparaten en dat enkele jaren volhouden. Nou ja, als ze zich concentreerden op artikelen waar een grote omzet in is, zouden ze misschien wat eerder klaar zijn.

Maar de deugdzaamheid van de homeopathie heeft geleid tot allelei onzinnige wettelijke regelingen, en als je van een specifiek homeopathisch product durft te zeggen dat het onwerkzaam is, dan kun je het nog moeilijk krijgen in de rechtszaal. Zie het arrest van 14 december 1995 van het gerechtshof te Amsterdam (in te zien via
http://www.kwakzalverij.nl/146/Actiebla ... verij_1996 )

Nu heeft Radar het misschien iets subtieler gedaan door overduidelijk dat zand te laten zien en dan nadrukkelijk te vragen 'Maar hoe kan dat dan werken?' (daarbij er op vertrouwend dat het het oordeel 'natuurlijk niet' zich in de hoofden van de kijkers vormt). Hetzelfde arrest stelde namelijk dat je best in krachtige bewoordingen mag zeggen dat homeopathie in het algemeen onzin is. Je mag dus best in het algemeen zeggen dat een doosje met zand niet kan werken, zolang je je maar onthoudt van "De Memon werkt niet".

Eigenlijk komt dit erop neer dat het recht op vrije meningsuiting op een belachelijke manier wordt ingeperkt: elke charlatan die zich in de eigen goede naam of in die van zijn 'product' voelt aangetast krijgt gelijk als de meningsuiter geen keiharde bewijzen kan leveren (dus een RCT waarin geen verschil wordt gevonden) voor zijn beweringen, terwijl de handelaar erop los mag liegen en op zijn allerergst dan knorren krijgt van de een of andere commissie (in plaats van een boete van tienmaal de geschatte totaalomzet, ogenblikkelijk te voldoen).
Jan Willem Nienhuys

Berichtdoor stefaandepraetere » 13 nov 2011, 11:06

Inderdaad Jan, daarom vermoedelijk ook dat ze in de aflevering waar ze op zoek gaan naar de eend van Boiron geen enkele keer zeggen dat er geen dergelijke eend te vinden is maar wel dat zij ze niet kunnen vinden. Het is triestig dat tv makers zich in alle mogelijke bochten moeten wringen om toch maar aan claims en rechtzaken te ontsnappen (maar het blijft wel hilarische tv natuurlijk).
stefaandepraetere

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?