free magnetic energy generator - overunity devices

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

free magnetic energy generator - overunity devices

Berichtdoor bruneau » 02 jun 2011, 20:26

Op youtube kan je een heleboel van dit soort filmpjes vinden:

http://www.youtube.com/watch?v=tM_HRwqKzFk
en
http://www.youtube.com/watch?v=71sY8bWSOIc

Persoonlijk geloof ik er niets van om de volgende redenen:
- Ik kan geen van de 60 publicaties vinden van de zogezegde doctor die in een van de filmpjes wordt aangehaald.
- Over het hele onderwerp zijn wel websites te vinden maar geen die verbonden zijn aan universiteiten of onderzoeksinstellingen.
- Er wordt gegoocheld met termen uit de kwantummechanica terwijl, voor zover ik weet, dit er niets mee te maken heeft.
- ...

Maar, kan iemand mij zeggen tegen welke principes van de fysica deze machines zondigen?
bruneau

Re: free magnetic energy generator - overunity devices

Berichtdoor Jefke » 02 jun 2011, 21:47

Eerst een reactie zonder naar het filmpje te kijken:
De eerste en de tweede wet van de thermodynamica.

Onlangs kwam zelfs een creativiteitscoach af met een soort perpetuum mobile. Een auto die op water reed dat eerst via electrolyse omgezet werd in H en O en dan weer verbrand. De kerel in kwestie vond me een spelbreken dat ik dat al afvoerde. Maar met zoiets afkomen heeft niets met creativiteit te maken.
"That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence." (Christopher Hitchens)
Jefke

Berichtdoor Jefke » 02 jun 2011, 22:13

Nu naar het eerste filmpje gekeken.
Er hangt wel een kabel dat zorgt voor een externe voeding van de spoel. Dit toestel is geen perpetuum mobile. Om een PM te kunnen zijn zou hij aan het wiel een generator moeten hangen waarmee hij de elektriciteit genereert dat nodig is om de spoel te bekrachtigen.
Dat geeft hij aan het einde toe. Hij beweert alleen dat het principe ervoor zou kunnen gebruiken.
Meestal gebeurt zo'n bewering door mensen die een fenomeen zien dat ze zelf niet kunnen verklaren en die niet de wiskundige basis hebben om alle inwerkende krachten en energieën (in de wetenschappelijke zin, niet de esoterische :P ) door te rekenen. Bovendien gebeurt dat meestal op toestellen waar de interacties zo ingewikkeld zijn dat het moeilijk is om een wiskundig model te maken waarop gemakkelijk kan gerekend worden. Maar in dit geval moet het lukken. Een student industrieel ingenieur zou dit op het examen kunnen krijgen. Ook de demo met het lampje is een klassieker voor een studentenlabo elektriciteit.

Het punt is dat je alle krachten moet doorrekenen. De EM-kracht op de spoel moet even groot en tegengesteld zijn aan de afstotende kracht van de permanente magneten. Die kracht wordt bepaald door de sterkte van het magnetisch veld en die wordt op zijn beurt bepaald door de stroom in de spoel. Het gevolg is dat als zijn piston belast wordt, de benodigde energie in de spoel zal stijgen. Dat betekent dat ofwel de stroom groter zal moeten zijn, ofwel de tijd dat de stroom vloeit zal stijgen. Als hij dus energie zal proberen uit het systeem te halen, zal het stilvallen. Ook als hij er elektriciteit uit probeert te winnen om een generator aan te drijven dat de spoel van energie voorziet. De energie die de spoel nodig heeft is altijd groter dan de energie die verbruikt wordt door de beweging van de piston tegen de krachten in die ontstaan door wrijving en de belasting van een last op het vliegwiel (zoals een generator).
"That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence." (Christopher Hitchens)
Jefke

Berichtdoor makke » 03 jun 2011, 22:38

Ik vond vooral indrukwekkend hoe die 'corpulente' persoon in het filmpje zo perfect stil kon staan, ik dacht even dat het een foto was .
Heb je gezien wat een massa batterijen onder de tafel gemonteerd waren? Als dat systeem dan toch meer elektriciteit kan opleveren dan het gebruikt moet het dus perfect werken met een kleinere batterij (dat dan werkt als een elektrisch vliegwiel of zo) en een lampje.
I don't think so.. :wink:
Groetjes,
Marc
makke

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?