666 dan toch meer dan een gewoon cijfer?

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

Re: 666 dan toch meer dan een gewoon cijfer?

Berichtdoor willem_betz » 12 mei 2011, 21:29

vandaag is het niet meer zo eenvoudig om creationist te zijn :?
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor The creationist » 12 mei 2011, 22:32

Digit schreef:
The creationist schreef:
Digit schreef:Ik heb voor de lol even mijn paswoord veranderd in "HetBeest666", uitgelogd en succesvol heringelogd met het nieuwe paswoord. Ik heb dan mijn gewone paswoord hersteld, opnieuw uitgelogd en succesvol heringelogd met mijn oude paswoord. Behalve de Boeing 747 die hier ondertussen naast ons gebouw is neergestort en in de vlammen waarvan zowel het hoofd van de duivel als het getal "999" te zien waren, is er niets speciaals gebeurd ! :)

Nog iets, creationist ? :wink:

Digit 8) :lol: :lol:

Enkel het cijfer zelf is geldig en niet eerst het beest...
Verder moet 666 gebruikt worden als identificatiecode en niet informatief opgenomen worden in een tekst zoals in deze discussie.

Kan je even aangeven waar dit staat in de gebruiksaanwijzing van "De Apocalyps" ? Mét paginanummer graag ! "Het Beest" lijkt mij nogal kieskeurig en zelfs dyslectisch (problemen met eigen naam !), en overigens is het paswoord een deel van de identificatiecode.

Kijk, er zijn hier enkele merkwaardige zaken die bij elkaar komen, ten eerste zendt het implantaat zelf de unieke code door. Dit implantaat wordt in de rechteronderarm ingepland en één van de toekomstige toepassingen zijn oa. elektronische betalingen.

Kijken we nu naar de tekst uit de Apocalyps dan lezen we:
16 En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden;
17 En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams.

Deze tekst is profetisch maar de kans dat op termijn betalingen verplicht via een implantaat moeten verlopen is zeker reëel.
Rest verder het punt dat Warwick het incident zo expliciet in zijn boek vermeldt en het getal zelfs zal mijden in de toekomst. Dit sterkt me in de idee dat er wel degelijk iets aan de hand was!
Het leven kent geen geluk enkel maar wat ijdele hoop op wat toch nooit komen gaat...
The creationist

Berichtdoor Renate » 12 mei 2011, 23:17

En er zijn geen andere verklaringen voor het probleem dan nu juist die ene tekst uit het sprookjesboek voor volwassenen? Of die implantaten in de toekomst verplicht zullen worden, waag ik toch echt te betwijfelen.
Renate

Berichtdoor Mopje » 12 mei 2011, 23:19

Grappig. Tegenwoordig probeert men natuurlijk voor betalingen zoveel mogelijk unieke identificatie codes te gebruiken.

Clausule 17 lijkt wel een beetje op de OV chipkaart nu.
"Wes pakt soms de stofzuiger. Ja echt. Dat doet hij gewoon." Yolanthe Cabau van Kasbergen
Mopje

Berichtdoor Digit » 14 mei 2011, 18:41

Creationist,

Ten eerste :

Herhaling van je openingsstandpunt is niet hetzelfde als argumenteren !

Ten tweede :

The creationist schreef:
Digit schreef:
The creationist schreef:
Digit schreef:Ik heb voor de lol even mijn paswoord veranderd in "HetBeest666", uitgelogd en succesvol heringelogd met het nieuwe paswoord. Ik heb dan mijn gewone paswoord hersteld, opnieuw uitgelogd en succesvol heringelogd met mijn oude paswoord. Behalve de Boeing 747 die hier ondertussen naast ons gebouw is neergestort en in de vlammen waarvan zowel het hoofd van de duivel als het getal "999" te zien waren, is er niets speciaals gebeurd ! :)

Nog iets, creationist ? :wink:

Digit 8) :lol: :lol:

Enkel het cijfer zelf is geldig en niet eerst het beest...
Verder moet 666 gebruikt worden als identificatiecode en niet informatief opgenomen worden in een tekst zoals in deze discussie.

Kan je even aangeven waar dit staat in de gebruiksaanwijzing van "De Apocalyps" ? Mét paginanummer graag ! "Het Beest" lijkt mij nogal kieskeurig en zelfs dyslectisch (problemen met eigen naam !), en overigens is het paswoord een deel van de identificatiecode.
Kijk, er zijn hier enkele merkwaardige zaken …..

Je omzeilt hier simpelweg de vraag : waarop baseer jij je op om te stellen dat het getal in welbepaalde omstandigheden moet gebruikt worden ? Graag antwoord !

Ten derde :
The creationist schreef:Kijk, er zijn hier enkele merkwaardige zaken die bij elkaar komen, …..!

Voor die “merkwaardige zaken” zijn er meerdere perfect natuurlijke oorzaken mogelijk :
a) Zuiver toeval.
b) Een achtergelaten debugroutine.
c) Een grap van een programmeur.
Voor b) en c) kan gezegd worden dat er dan, wegens de reputatie van het getal “666”, van een self-fulfilling prophesy moet gesproken worden.

Ten vierde :

The creationist schreef:Deze tekst is profetisch …..

Post factum ! Achteraf bekeken kan je bepaalde elementen uit “De Openbaring” min of meer linken aan later gebeurde feiten. Maar er is véél meer dat niet verwijst, of slechts uiterst vaag ! Kortom, de tekst is slechts zo profetisch als je fantasie erover !

Ten vijfde :

The creationist schreef:…. maar de kans dat op termijn betalingen verplicht via een implantaat moeten verlopen is zeker reëel.

Dat is een logische evolutie. De behoefte aan steeds betrouwbaarder identificatie wordt steeds groter, zeker in bankverrichtingen. En de technologie wordt steeds compacter. Een ID-chip onder de huid steken is geen probleem meer. Kans op verlies of ongemerkte diefstal : zero ! Maar vooraleer het een verplichting wordt zal er nog héél wat water naar de zee vloeien.

Ten zesde :

The creationist schreef:Rest verder het punt dat Warwick het incident zo expliciet in zijn boek vermeldt en het getal zelfs zal mijden in de toekomst.

Dat geeft aan dat Warwick hoogst onwetenschappelijk reageert : vermijden en niét onderzoeken. Een wetenschapper zou het omgekeerde moeten doen ! Dat sterkt mij in de overtuiging dat Warwick bijgelovig is; en als zijn team dat wist, dan wordt de hypothese dat het een grap was wel héél erg plausibel !!!!

Ten zevende :

The creationist schreef:Dit sterkt me in de idee dat er wel degelijk iets aan de hand was!

Inderdaad ! Daarvoor ben je immers creationist : If the facts do not confirm the beliefs, the facts must be disposed of or declared to be heretical !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor barbiebarb » 05 jul 2011, 19:00

Mischien is het wel interessant om te zien wat de Griekse letters zijn voor 666.

Dezelfde Griekse tekens hebben ook een Arabische betekenis: In allah's naam

Dat er meer achter de islam en de eindtijd zit moge duidelijk worden als je de koran leest:
Soerah (hfdstk) 27:82. En wanneer het Woord voor hun bewaarheid wordt, zullen Wij een dier uit de aarde te voorschijn brengen dat hen zal verwonden, omdat de mensen niet in Onze tekenen geloven.

Klinkt bekend toch??

Daarbij is het ook interessant om te lezen wat er zal gebeuren als de 12e imam (Mahdi) komt.
Hij zal 7 vrede brengen, maar na 3 en half jaar zal hij dat verbond verbreken..

En zo zijn er nog zeer veel dingen die frapant zijn.
barbiebarb

Berichtdoor kil » 05 jul 2011, 19:09

barbiebarb schreef:Mischien is het wel interessant om te zien wat de Griekse letters zijn voor 666.

Dezelfde Griekse tekens hebben ook een Arabische betekenis: In allah's naam

Dat er meer achter de islam en de eindtijd zit moge duidelijk worden als je de koran leest:
Soerah (hfdstk) 27:82. En wanneer het Woord voor hun bewaarheid wordt, zullen Wij een dier uit de aarde te voorschijn brengen dat hen zal verwonden, omdat de mensen niet in Onze tekenen geloven.

Klinkt bekend toch??

Daarbij is het ook interessant om te lezen wat er zal gebeuren als de 12e imam (Mahdi) komt.
Hij zal 7 vrede brengen, maar na 3 en half jaar zal hij dat verbond verbreken..

En zo zijn er nog zeer veel dingen die frapant zijn.
Zoals?
Ik zie ook niet in wat er speciaal in aan de in het vet gedrukte zin. Als het er om draait dat meerdere godsdienstige boeken zoiets hebben: dat is normaal als je van elkaar af gaat schrijven.

Groetjes,

kil
kil

Berichtdoor Digit » 05 jul 2011, 20:00

barbiebarb schreef:En zo zijn er nog zeer veel dingen die frapant zijn.

Vooral dan de lichtgelovigheid van mensen die dit soort onzin per sé willen geloven !

By the way, wat zijn de griekse letters voor "666" ?

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Renate » 05 jul 2011, 20:45

Hadden ze inmiddels niet ontdekt dat 666 niet klopt en dat het 616 moet zijn?
Renate

Berichtdoor Blueflame » 05 jul 2011, 22:58

Digit schreef:
barbiebarb schreef:En zo zijn er nog zeer veel dingen die frapant zijn.

Vooral dan de lichtgelovigheid van mensen die dit soort onzin per sé willen geloven !

By the way, wat zijn de griekse letters voor "666" ?

Digit

ZZZ.
Dat dier zal waarschijnlijk een mug zijn.

Geen probleem zolang er nog olifanten zijn.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor barbiebarb » 06 jul 2011, 00:45

Inderdaad gaat het niet om de cijfers 666, maar om de letterlijke tekens..
Menigeen verkijkt zich op het getal 666..
barbiebarb

Berichtdoor Fishstick » 06 jul 2011, 08:51

barbiebarb schreef:Inderdaad gaat het niet om de cijfers 666, maar om de letterlijke tekens..

De letterlijke tekens zijn ἑξακόσιοι δέκα ἕξ :616 dus, en niet 666.
Fishstick

Berichtdoor Digit » 06 jul 2011, 09:26

Fishstick schreef:
barbiebarb schreef:Inderdaad gaat het niet om de cijfers 666, maar om de letterlijke tekens..

De letterlijke tekens zijn ἑξακόσιοι δέκα ἕξ :616 dus, en niet 666.

OK, Barbiebarb,

Nu nog het verband aantonen tussen "ἑξακόσιοι δέκα ἕξ" en allah, en je bent al een stap verder !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor barbiebarb » 06 jul 2011, 10:52

Ik heb geen idee hoe ik hier een afbeelding moet plaatsen, anders kan ik je de tekens laten zien in het arabisch..

Dus hier een link: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ds.svg.png

Het gaat om de letters links, en links boven..
Ze staan verschillend afgebeeld.. (het maakt niet uit hoe het geschreven word)
Links lijkt het op zn kop te staan vergeleken bij dezelfde letters daarboven.

Een moslim vertelde dat daar staat: Inshallah

Die gekruisde zwaarden staan voor Jihad..

Nu de griekse letters: http://www.godlikeproductions.com/sm/cu ... 0a13b7.png
barbiebarb

Berichtdoor Digit » 06 jul 2011, 11:32

barbiebarb schreef:Ik heb geen idee hoe ik hier een afbeelding moet plaatsen, anders kan ik je de tekens laten zien in het arabisch..

Nu de griekse letters: http://www.godlikeproductions.com/sm/cu ... 0a13b7.png

Gezien mijn beperkte kennis van het arabisch kan ik die moslim niet tegenspreken.
Maar de gelijkenis met de zgz. Griekse tekst lijkt mij uiterst vaag (en dan nog op z'n kop) ! Bovendien kan ik van die zgz. Griekse tekst niet veel maken, en zeker niets dat zou verwijzen naar "616" of "666".

Klasseer dat dus maar bij de onzin ! Tenzij je een betrouwbare uitleg kunt vinden voor de zgz. Griekse tekst !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Mopje » 06 jul 2011, 12:30

Digit schreef:OK, Barbiebarb,

Nu nog het verband aantonen tussen "ἑξακόσιοι δέκα ἕξ" en allah, en je bent al een stap verder !

Groetjes,

Digit

Ik geloof niet, als ik het goed heb gelezen, dat barbiebarb het bestaan van Allah erkent! Voor barbiebarb is Allah nog fictie en geen werkelijkheid. Het enige wat helpt is harder bidden opdat het beest van de tegenpartij niet eerder verschijnt, ongeacht het rugnummer.
"Wes pakt soms de stofzuiger. Ja echt. Dat doet hij gewoon." Yolanthe Cabau van Kasbergen
Mopje

Berichtdoor Fishstick » 06 jul 2011, 16:12

barbiebarb schreef:Ik heb geen idee hoe ik hier een afbeelding moet plaatsen, anders kan ik je de tekens laten zien in het arabisch..

...

Ik weet niet goed waar ik moet beginnen.
1. Je zegt dat men 'naar de betekenis van de letters' moet kijken. Wat hebben arabische karakters hier mee te maken? Arabisch heeft niets met grieks gemeen buiten dat ze in een ver verleden van dezelfde taal-stam afgesplitst zijn. Vandaar dat de letters dus ook op elkaar lijken. Moest ik het als arabisch proberen interpreteren zou ik er misschien in een dééltje het woord allah kunnen uithalen, maar al zeker niet 'inshallah", wat iets als dit zou zijn : "إن شاء الله"

2. De griekse letters die jij linkt: wat betekenen deze? De vertaling die ik postte klopt met de laatst (en één van de oudste) gevonden papyrussen. (Die trouwens ook wijzen op het feit dat het om 616 gaat, en niet 666, waardoor je hele premisse in het water valt.

3. "De letters links en linksboven" staan helemaal niet op z'n kop. Ik vermoed dat je الله bedoelt, wat gewoon arabisch is voor "god" of "allah", en niét inshallah.

4. De zin zelf: Misschien kan je dat als inshallah interpreteren, maar dat is in ieder geval niet de zin die er staat, wat gewoon de shahada is ( "Er is geen god behalve god/allah, en mohammed is zijn profeet"). Een beetje moslim herkent de shahada meteen, of die nu arabisch kent of niet.

5. Die gekruisde zwaarden hebben uiteraard geen enkele arabische betekenissen. Da's zoals zeggen dat het doodshoofd op een piratenvlag deel uitmaakt van Westers schrift.

6. "Jihad" zoals men verstaat een heilige oorlog is een puur Westers ingeprent concept - jihad staat voor elk soort onderneming van een moslim die zijn godsdienst ten goede komt. Elke dag eerlijk werken en op tijd en stond Zakat geven is ook jihad.
Fishstick

Berichtdoor Fishstick » 18 jul 2011, 12:13

Nu was ik toch benieuwd naar waar die theorie/gedachte van het Grieks == Arabisch vandaan komt. Vind ik dit juweeltje:
http://www.godlikeproductions.com/forum ... 262462/pg1 . Vooral deze vind ik hilarisch:

Ask a true muslim how to become muslim and they will tell you to say the phrase "There is only one God, Allah"

You will ask them if God and Allah are the same and they will say yes.

Then ask them if you can say "There is only one God, God"
They will say NO!

Why?

Because the Allah they worship is not the same as God.

*facepalm*
Fishstick

Vorige

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?