"Alien" neergestort in Rusland?

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

Re: "Alien" neergestort in Rusland?

Berichtdoor Thomas » 21 apr 2011, 12:04

Digit, Ik vind de link niet direct, maar je hebt zelf gesteld dat je een tijdje 'in dat milieu' vertoefd hebt en er niks meer van wou weten. Je liet je er zelf jarenlang door belazeren, schreef je toen, waarna je je er tegen keerde en er een degout van gekregen, omdat je geen enkel bewijs vond. Ik durf wedden dat je veel langer met dat soort dingen bezig bent geweest dan de zijdelingse verwijzing die ik hier doe.
"science is a culture of (reasonable) doubt" (Richard Feynmann)
Thomas

Berichtdoor Digit » 21 apr 2011, 12:10

Thomas schreef:Digit, Ik vind de link niet direct, maar je hebt zelf gesteld dat je een tijdje 'in dat milieu' vertoefd hebt en er niks meer van wou weten.

Al aan het terugkrabbelen ? Daarjuist klonk het nog :
Thomas schreef:Digit, ooit was jij een hardcore ufobeliever, heb je hier eens erkend.

En daarnaast, wat heb ik precies verteld over dat "milieu" ? Dat ik er in "vertoefd" heb ? M. a. w. dat ik deel van uitmaakte en er contacten mee had ?

Thomas schreef:Je liet je er zelf jarenlang door belazeren, schreef je toen, ....

"Jarenlang" en "belazeren" !!!! Schreef ik dat ???????? Waar en wanneer ???????

Ik durf wedden dat je veel langer met dat soort dingen bezig bent geweest dan de zijdelingse verwijzing die ik hier doe.

Zo, durf jij dat ? En voor wat ? Ken je mijn levensloop soms beter dan ikzelf ? Of insinueer je dat ik hier zit te liegen ?

Digit

P. S. Ik heb de link (die je vermoedelijk bedoelt) ondertussen wél !
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Thomas » 21 apr 2011, 12:24

Ok, dan vergis ik mij, excuses in dat geval. Maar laten we elkaar niet verwijten hoe lang wie wat geloofd heeft. Ik meen mij in elk geval te herinneren dat u zei dat je er toch lange tijd mee bezig bent geweest.
Zoals ik al zei geloof ik niet in aliens en ufo's als zijnde vliegende schotels en jij blijkbaar ook niet. Ik stel me wel vragen bij getuigenissen van mensen van unidentified objects. Daaraan gekoppeld stel ik mij vragen of we alle informatie krijgen van - in dit geval de Amerikaanse overheid. En ik heb onderbouwd waarom zulke scepsis redelijk is.
Thomas

Berichtdoor Magnolia » 21 apr 2011, 13:13

Waarom ga je niet niet gewoon zelf even kijken ?
Vrijwel elke plaats op aarde schijnt binnen twee reisdagen te bereiken te zijn en de paasvakantie komt eraan.

Dus wat houd je tegen ? Hoppa ! en dan graag een betere video meebrengen !

:lol: :lol: :lol: :lol:
Magnolia

Berichtdoor Renate » 21 apr 2011, 14:04

Thomas schreef:
quote="Renate"]En hoe lang heeft het geduurt voor de 'geheimen' over de oorlog in Irak uitgelekt zijn?

Het gaat in dat geval niet om 'geheimen' in Irak. Het ging om bewust liegen van de overheid om een oorlog te rechtvaardigen omwille van oliebelangen. Het 2 uur lang wijsmaken aan nota bene de leden van de VN - veiligheidsraad dat er mobile production facilities waren, gesprekken afgeluisterd waren die wezen op de aanwezigheid van massavernietigingswapens enzovoort.
http://www.youtube.com/watch?v=Nt5RZ6uk ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=g0wWCyo- ... re=related
enz.

Het is dankzij aandringen van de UN op inspecteurs vooraleer zij meewerkten aan deze oorlog dat de juiste informatie er kwam.

In het geval van Wikileaks: het is dankzij de samenwerking van onderzoeksjournalisten, wetenschappers die voor geloofwaardigheid zorgden en veel sponsers dat klokkenluiders gehoord werden en geloofwaardigheid kregen.

Het bespioneren van leden van de veiligheidsraad, het hun internetpaswoorden te weten komen, hun doen en laten nagaan...
Dat zijn feiten. Denk je dat de militair op handen gedragen werd omdat hij het publiek informeerde?
Hoe moeten de leden van de veiligheidsraad zich gevoeld hebben tegenover dit onbeschaamd bedrog?

Denk daar eens over na: de vanzelfsprekendheid en gewetenloosheid waarmee de Amerikanen dit alles deden en blijven doen duidt op het feit dat dit tot de informatieverstrekkingspolitiek hoort van deze regering. Het lijkt hen vertrouwd. De logische vraag is: wat komen we niet te weten?

Overigens met alle respect voor de heer Assange, die heel wat meer aandacht krijgt dan de militair die hem de documenten heeft toegespeelt,

Inderdaad: de klokkenluider zelf werd als een ongelukkig individu voorgesteld die gefrustreerd was en behandeld wordt als een staatsvijand. Denk je dat er nog eens een klokkenluider zal opstaan en documenten zal doorsturen van deze overheid?
Weet dat de Wikileaks heksenjacht gebeurd is onder onze aller Obama.

ik geloof niet dat absolute openheid altijd goed is. Veel uitgelekte documenten bevatten naar mijn mening toch ook gewoon roddels.

Dat is juist. Maar het publiek heeft toch recht op de waarheid?

De oorlog in Irak valt nauwelijks te vergelijken met ongecontroleerde berichten over aliens. Zoals wel vaker wordt gezegd: "hoe ongeloofwaardiger een bericht is, hoe sterker de bewijzen dienen te zijn."

Ik zeg niet dat er een gelijkenis is of dat we nu moeten gaan geloven in aliens of ufo's, ik zeg alleen dat de mogelijkheid van een conspiracytheory geloofwaardig geworden is.

Ja, er is bewust gelogen over Irak. Wat natuurlijk niet wegneemt dat de heer Sadam Hoessein een grote smeerlap was. Dat er gelogen was over wapens, was al redelijk snel bekend. Er waren misschien nog niet onmiddellijk bewijzen voor het gesjoemel, maar ook die zijn relatief snel aan het licht gekomen.

Het publiek heeft recht op de waarheid. Vraag blijft of het publiek altijd alles dient te weten. Wil ik weten hoe mensen in diplomatieke dienst over elkaar, of over regeringsleiders denken? Veel van wat hierover aan het licht is gekomen valt in mijn optiek in de categorie roddels, die in Privé of iets dergelijks niet zouden misstaan.

De mogelijkheid van een conspiracytheorie is door de dingen die door Wikileaks bekend zijn geworden, helemaal niet geloofwaardig geworden. De leugens over de oorlogen in Irak en Afghanistan vallen helemaal niet als samenzwering af te doen. Eerder vormen ze het bewijs dat de waarheid in een oorlog het eerste slachtoffer is.
Renate

Berichtdoor Digit » 21 apr 2011, 14:07

Volledig akkoord !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Digit » 21 apr 2011, 15:07

Thomas schreef:Ik stel me wel vragen bij getuigenissen van mensen van unidentified objects.

Op die vragen is al uitgebreid geantwoord, o. a. (sept, 2009 !) :

Digit schreef:Thomas,

Je gaat totaal voorbij aan het feit dat deze filmpjes het product zijn van twee wereldverbreide industrietakken :

1) Een netwerk van puberale snotters die met véél tijd en technische vaardigheid en een misplaatst gevoel voor humor die gewrochten in elkaar boksen.
2) een netwerk van charlatans-broodschrijvers/broodfilmers zoals Jorge Maussan en Jack Kasher die royaal leven op de kap van het stelletje nuttige idioten dat zich door dat soort troep laat fascineren en via google-clicks en boekenkoop de omzet van de waaspraat genereert !

Ik schreef al eerder :
Ik schreef:Élke ufomelding die enkel bij het publiek geraakt via flutfilmpjes op garbage-forums als Youtube is met een waarschijnlijkheid van 99,999.... % vals en hoeft niet verder onderzocht te worden. Als daar mensen met diploma's in voorkomen bewijst dat enkel het feit dat diploma's niet noodzakelijk beschermen tegen extreme lichtgelovigheid, ongezonde fantasie, ditto sensatiezucht en/of een tik van de molen ! En idem voor de kwieten die op dat soort filmpjes geilen !

Dergelijke feiten zullen, áls ze zich ooit voordoen, wereldnieuws zijn, en geen onderwerp van prutsfilmkes !

En vooraleer je op de proppen komt met versie elfendertig van de herkauwde complottheorie : het feit dat ze dáár wel staan bewijst dat er geen complot is ! Die high-tech-alfa-centaurianen die hebben youtube zo om zeep als ze dat zouden willen. En als ze youtube en aanverwante prut toch laten staan, waarom dan de rest saboteren ? Ten andere, als ze gewoon hun onzichtbaarheidsknopke op "aan" zouden laten staan, dan was er toch geen enkel probleem ! :mrgreen:

Ik vrees dat het géén zin heeft om je voor de 5.382° keer te vragen om even na te denken vooraleer je iets posts. De vorige 5.381 keer op 2 jaar tijd hebben ook al geen fluit geholpen !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Thomas » 21 apr 2011, 16:30

Kijk, je gebruikt het stromanargument en merkt het zelf blijkbaar niet. Ik heb hier meermaals gezegd: ik geloof niet in aliens op basis van wat ik zie, noch in ufo's als vliegende schotels.
Maar ik heb wel vragen bij of de overheid ons alles vertelt. Plus dat ik moeite deed om dat goed te onderbouwen.
Graag enkel op de argumenten ingaan.
Gebruik dus niet het stromanargument dat 'ik geloof in die onzin' om vervolgens tekeer te gaan. Dat is te gemakkelijk en niet correct. Ik geloof immers niet in onzin. Ik ben wel sceptisch, naar beide zijden. (de totale afwijzers versus de ufoloten)
Dat is ook de meest correcte houding.
Laatst bijgewerkt door Thomas op 21 apr 2011, 16:34, in totaal 1 keer bewerkt.
Thomas

Berichtdoor Renate » 21 apr 2011, 16:34

Het gaat er niet om of de overheid ons alles verteld, maar of de overheid ons alles verteld over vermeende aliens en ik geloof niet dat de overheid in dat opzicht dingen voor ons achterhoudt. Kennelijk is het wantrouwen van Thomas jegens de overheid groter dan dat van mij. Ik geloof namelijk niet in complottheorieën.
Renate

Berichtdoor Thomas » 21 apr 2011, 16:37

Het woord 'complottheorie' dekt niet de lading van wat ik bedoel met 'de overheid laat ons niet alles zien'.
Het is niet omdat de overheid informatie verzwijgt dat je direct moet stellen dat zoiets denken een complottheorie is.
Dat is het niet.
Thomas

Berichtdoor Digit » 21 apr 2011, 16:40

Dat de overheid ons niet alles laat zien bewijst op geen enkele manier dat dat flutfilmpje uit Siberië écht is. Want het is duidelijk dat het dat niet is. Shifting the goal!

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Thomas » 21 apr 2011, 16:52

Ja, er is bewust gelogen over Irak. Wat natuurlijk niet wegneemt dat de heer Sadam Hoessein een grote smeerlap was. Dat er gelogen was over wapens, was al redelijk snel bekend. Er waren misschien nog niet onmiddellijk bewijzen voor het gesjoemel, maar ook die zijn relatief snel aan het licht gekomen.

Je onderschat toch de vanzelfsprekendheid waarmee dergelijke leugens aan het publiek worden verteld. Het is pas na druk van Europese landen dat de Amerikanen schoorvoetend VN-inspecteurs toelieten. Men had eigenlijk de oorlog al verklaard, maar Europa wilde wachten. Toch heeft de VS onder valse voorwendsels een land aangevallen.
Je gaat er dus wel heel erg licht over dat een land andere landen overtuigt met valse bewijzen om een land aan te vallen en de leiders van dat land te elimineren.
Is er een proces gekomen? Heeft Amerika zich moeten verantwoorden voor een Europees gerechtshof dat graag uitpakt met internationale verdragen?
Dat zegt iets over de vanzelfsprekendheid waarmee mensen dit laten voorbij gaan. Amerika voor deze schendingen van verdragen veroordelen? Daar wordt met geen woord over gerept.

Het publiek heeft recht op de waarheid. Vraag blijft of het publiek altijd alles dient te weten.

Niet altijd alles dienen te weten is totaal iets anders dan het publiek voorliegen.

Wil ik weten hoe mensen in diplomatieke dienst over elkaar, of over regeringsleiders denken? Veel van wat hierover aan het licht is gekomen valt in mijn optiek in de categorie roddels, die in Privé of iets dergelijks niet zouden misstaan.

Het gaat om spionage via ambassades, om bespioneren van onze volksvertegenwoordigers enz. Als we dat niet zo erg vinden, dan zegt dat veel over hoeveel we aan onze democratie hechten.

De mogelijkheid van een conspiracytheorie is door de dingen die door Wikileaks bekend zijn geworden, helemaal niet geloofwaardig geworden.

Juist wel, het zegt dat deze overheid tot alles in staat is. Het is juist ongeloofwaardig en zeer onaannemelijk te denken dat ze niks meer te verhullen heeft.

De leugens over de oorlogen in Irak en Afghanistan vallen helemaal niet als samenzwering af te doen. Eerder vormen ze het bewijs dat de waarheid in een oorlog het eerste slachtoffer is.

Maar trek je ogen toch open en wees niet zo naïef, Renate. Als die regeringsleiders het lef hebben om in alle rust twee uur lang beelden te laten zien van mobiele laboratoria (die niet bestaan) en 'bewijzen' te tonen van complotten van Irak tegen het Westen met massavernietigingswapens die er niet zijn, dan weet je dat deze mensen wellicht een geschiedenis van dergelijke misleiding achter de rug hebben. Dat ze er niet voor terugschieten oorlog te voeren wanneer het hen uitkomt.
Het is juist deze overheid die complottheorieën of samenzweringstheorieën van bijvoorbeeld Irak of Iran tegen Amerika de wereld instuurt. En wij, Europeanen die dit laten begaan.
Hen en hun theorieën zou je sceptisch moeten beoordelen.

Hetzelfde geldt voor het lef om Europese volksvertegenwoordigers af te luisteren, hun e-mail te controlleren, Jullia Assange te vervolgen en berechten omdat hij klokkenluiders aan het woord laat, geld te bevriezen van deze klokkenluiders enzovoort. Amerika lijkt me in een constante staat van oorlog te zijn om zijn belangen te beschermen en territoria te verwerven.

Veel mensen twijfelen nu terecht aan de nieuwe oorlog die in Libië gaande is. Waarom verdienen Libiërs wel bescherming tegen Kadhafi, terwijl Bahreini’s, Jemenieten en Syriërs aan vergelijkbaar staatsgeweld worden blootgesteld zonder dat er zelfs maar van een schietverbod wordt gerept?
Oliebelangen zeggen sommigen. Territoriale belangen.
Meer en meer sceptische mensen verdenken terecht overheden van volksmisleiding en demagogie.

Kijk naar Obama en hoe hij zijn kiezers voorliegt. De mythe, bijvoorbeeld, dat zijn campagne gefinancierd is door de bijdrage van gewone mensen, terwijl het leeuwendeel van zijn campagnebijdragen afkomstig is van Wall Street en van machtige lobbygroepen.
Banken waar hij niet te sterk tegen ingaat wat betreft hun bonussensysteem. Enkel wat verbaal protest. Want zijn campagnes worden erdoor gefinancierd.

Dankzij Obama zullen er binnenkort drie keer zoveel troepen in Afghanistan zijn als bij het begin van zijn ambtsperiode, maar toch heeft hij zich voorgesteld als de vredeskandidaat. Intussen is hij een nieuwe oorlog in Libië begonnen.
Niemand die er zijn hoofd voor omdraait voor een regering die mensen zo flagrant misleidt.
Thomas

Berichtdoor Foonyloony » 21 apr 2011, 17:43

Thomas schreef:
Dankzij Obama zullen er binnenkort drie keer zoveel troepen in Afghanistan zijn als bij het begin van zijn ambtsperiode, maar toch heeft hij zich voorgesteld als de vredeskandidaat. Intussen is hij een nieuwe oorlog in Libië begonnen.
Niemand die er zijn hoofd voor omdraait voor een regering die mensen zo flagrant misleidt.

Wat een bullshit. Obama heeft duidelijk te kennen gegeven dat hij de troepenmacht in Afghanistan zou opschroeven. Helaas werd dat feit in de media zo goed als doodgezwegen en als het al aan bod kwam dan wou niemand het horen.

Obama is niks in Libië begonnen, Amerika heeft uiteindelijk wel stevig de druk opgevoerd om de VN-resolutie gestemd te krijgen waarin een no-flyzone werd afgekondigd boven Libië. Obama heeft diverse keren duidelijk gemaakt dat Amerika niet de leiding zou nemen in deze operatie maar slechts zou opereren binnen een internationaal kader.
Foonyloony

Berichtdoor Thomas » 21 apr 2011, 17:54

De Amerikanen zouden niet of nauwelijks meedoen in LIbië:
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... d=UH38SFV5

Kijk eens hoe geloofwaardig Obama is, die Guantanomo Bay weg wilde binnen het jaar na zijn aanstelling als president...
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buite ... ay-toe.htm
Er zitten nu meer terroristenverdachten dan ervoor.

En over zijn doelstellingen mbt ecologische verantwoorde duurzame energie:
http://www.tijd.be/nieuws/politiek_-_ec ... 2-3151.art

Past allemaal in de Amerika-strategie om hele landen en volkeren te misleiden en de eigen belangen te beschermen.
Thomas

Berichtdoor Magnolia » 21 apr 2011, 19:24

Thomas schreef:Past allemaal in de Amerika-strategie om hele landen en volkeren te misleiden en de eigen belangen te beschermen.

Boft die alien even dat hij (zij ? het ?) in Rusland is neergestort !

:wink:
Magnolia

Berichtdoor Renate » 21 apr 2011, 19:28

In de eerste plaats wil ieder land z'n eigen belangen beschermen.

Je kunt Guantanomo Bay wel willen sluiten, maar soms zijn er gewoon praktische bezwaren. Obama moet ook rekening houden met z'n eigen volk.

Alle gedoe rond Wikileaks bewijst voor mij nog niets. Ik ben echt niet naïef, maar een democratisch gekozen president moet wel verantwoording afleggen tegenover z'n eigen volk. Wat Obama al dan niet wil, of belooft heeft doet in deze niets ter zake. Hij is geen alleenheerser en geen dictator, als doen sommige Amerikanen het anders voorkomen.
Renate

Berichtdoor Thomas » 21 apr 2011, 23:05

Kijk maar eens naar de "bescheiden" rol die de VS in Libië wenst in te nemen zoals ze het publiek wijsmaken

http://www.guardian.co.uk/world/2011/ap ... ones-libya
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/04/21/oba ... -in-libie/
Thomas

Berichtdoor Renate » 21 apr 2011, 23:09

Ja en?

De tegenstanders van Kadhaffi roepen dat het westen te weinig doet en de aanhangers van Kadhaffi vinden dat het westen zich nergens mee moet bemoeien. Moeten we meneer Kadhaffi dan maar vrij spel geven en z'n eigen bevolking uit laten roeien?
Renate

Berichtdoor Thomas » 21 apr 2011, 23:19

Je stelt je echt geen vragen waarom het Libische volk onder humanitaire voorwendsels wordt 'gesteund' maar Ivoorkust met rust wordt gelaten.
Ooit van 'olie' gehoord? Wat heeft men met een ingrijpen in Ivoorkust te winnen? Niks.
Een groeiend aantal mensen heeft daarom zijn naïeve geloof laten vallen aan die officiële berichtgeving en zijn terecht sceptisch geworden.
Bewijst dat iets? Neen. Dat geef ik zeker toe. Zulke zaken zijn ook zeer moeilijk te bewijzen. Maar het wijst wel op iets. Er zijn indicaties dat wat men zegt vaak niet overeen komt met wat men doet.
En als je zegt dat je wat met Julian Assange gebeurd is eigenlijk best normaal vindt en geen aanleiding vindt om daarom vreemd te denken over de Amerikaanse overheid, ben je zeker niet alleen. Ook ik en velen met mij zijn geneigd het best ok te vinden zo. Waarom? Omdat we heel wat in onze cultuur aan de VS te danken hebben, van films, muziek tot wetenschap, technologie, literatuur, kledingstijl, leefstijl enz. We kijken als konijnen naar een lichtbak als het de Amerikanen betreft. Heel de Amerikaanse cultuur zit in onze huiskamers, denk- en leefstijl. Heel hun technologie komt overgewaaid en verwelkomen we als kinderen die speelgoed krijgen.
We vergeven hen veel. Ze zijn een voorbeeld in veel dingen die in Europa gebeuren. Regent het in de VS dan druppelt het in Europa. Europa is al sinds lang 'geamericaniseerd' op vele gebieden.
En net dat is tegelijk ook een gevaar: het gebeurt onder onze ogen en niemand klaagt het aan omdat de Amerikanen de Amerikanen zijn. De gealieerden. De brengers van vernieuwing en verbetering.
Maar dat maakt hun andere daden niet minder reëel.
Hun vrijheidsideaal is een prachtig ideaal dat ze verdedigen en waar wij via hun cultuur in onze levens mee kennis maakten.
Maar je moet natuurlijk je ogen daarom niet sluiten voor de andere waarheden...
Laatst bijgewerkt door Thomas op 21 apr 2011, 23:47, in totaal 1 keer bewerkt.
Thomas

Berichtdoor Blueflame » 21 apr 2011, 23:45

Thomas schreef:
Blueflame:
als je goed kijkt is het een echt beeld en geen vals. Er flikkeren nog lichtjes op de zogenaamde gedebunkte "foto":
Meer beneden in het beeld rijden zelfs wagens:
http://www.youtube.com/watch?v=7RF87eEU ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=h7em3cKi ... re=related

Wie beweert dat het een foto is, en het licht gefixeerd is, doet dus een onterechte claim volgens mij.

Die opmerking gaat dan ook niet over de door jou vermelde filmpjes maar over dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=SDWfTDn7 ... r_embedded [zet maar eens stil op timing 0:21] en deze foto: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... t_7088.JPG

Kijk maar eens naast de lantarenpaal rechts-voor de koepel: daar staat exact dezelfde persoon als op de foto op wiki. Trouwens ook overal exact dezelfde lampen die branden.

Hoe noemt dit nu? Debunking van debunking van debunking?

Denken dat er niks is, is even kritiekloos een idee achternahollen dan denken dat er ufo's bestaan.

Helemaal niet! Ik weet hoe groot ons zonnestelsel is en wat de afstand tot het volgende stelsel is en dat daar geen leven is en wat de problemen van ruimtereizen zijn tot eventuele volgende stelsels en van de oorverdovende stilte die er te horen is, ook al luisteren we wel degelijk. Dat is dus helemaal niet het zelfde.

De mens kan veel namaken, maar dat betekent niet dat we zomaar kunnen uitsluiten dat elke toekomstige getuigenis of getuigenis die we niet direct kunnen plaatsen dan ook maar namaak moet zijn.

Ba, da's een kwestie van kansberekening. De kans dat het weer namaak is, is 99,9999999%. En als het op youtube staat (in een non-embeded form) is die kans zelfs 100%.

Het is mi eenvoudig. De kans dat je een aliën aantreft op aarde is 0,0 zolang we niet eerst een teken van leven ergens in het heelal hebben waargenomen en daar op de ene of de andere manier mee 'contact' hebben gemaakt (in 2 richtingen dus), hoe primitief ook.
Voor iedereen in het heelal geldt wat ik de 'Wet van het Grote Volume' zou noemen. Het moet gewoon voor anderen even moeilijk zijn om ons te vinden, dan dat het blijkbaar moeilijk is om hen te vinden. En dat 'vinden' zal zeker eerst op een andere manier gebeuren dan 'pollekes schudden'.

Kwestie ook van terug on topic te raken. Ik weet dat Obama in de VS door sommigen als een 'aliën' wordt aanzien, maar toch ..... .

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Dwarsdenker » 22 apr 2011, 00:57

Blueflame schreef:Kwestie ook van terug on topic te raken. Ik weet dat Obama in de VS door sommigen als een 'aliën' wordt aanzien, maar toch ..... .

Tja, de hoofdgetuige is in Siberië neergestort, en het geboortecertificaat is door de hond, die hem gevonden heeft, opgegeten... wat een ellende :shock:
Wetenschap is gericht op het zoeken naar de best mogelijke verklaring.
Dwarsdenker

Berichtdoor Renate » 22 apr 2011, 07:31

Thomas schreef:Je stelt je echt geen vragen waarom het Libische volk onder humanitaire voorwendsels wordt 'gesteund' maar Ivoorkust met rust wordt gelaten.
Ooit van 'olie' gehoord? Wat heeft men met een ingrijpen in Ivoorkust te winnen? Niks.
Een groeiend aantal mensen heeft daarom zijn naïeve geloof laten vallen aan die officiële berichtgeving en zijn terecht sceptisch geworden.
Bewijst dat iets? Neen. Dat geef ik zeker toe. Zulke zaken zijn ook zeer moeilijk te bewijzen. Maar het wijst wel op iets. Er zijn indicaties dat wat men zegt vaak niet overeen komt met wat men doet.
En als je zegt dat je wat met Julian Assange gebeurd is eigenlijk best normaal vindt en geen aanleiding vindt om daarom vreemd te denken over de Amerikaanse overheid, ben je zeker niet alleen. Ook ik en velen met mij zijn geneigd het best ok te vinden zo. Waarom? Omdat we heel wat in onze cultuur aan de VS te danken hebben, van films, muziek tot wetenschap, technologie, literatuur, kledingstijl, leefstijl enz. We kijken als konijnen naar een lichtbak als het de Amerikanen betreft. Heel de Amerikaanse cultuur zit in onze huiskamers, denk- en leefstijl. Heel hun technologie komt overgewaaid en verwelkomen we als kinderen die speelgoed krijgen.
We vergeven hen veel. Ze zijn een voorbeeld in veel dingen die in Europa gebeuren. Regent het in de VS dan druppelt het in Europa. Europa is al sinds lang 'geamericaniseerd' op vele gebieden.
En net dat is tegelijk ook een gevaar: het gebeurt onder onze ogen en niemand klaagt het aan omdat de Amerikanen de Amerikanen zijn. De gealieerden. De brengers van vernieuwing en verbetering.
Maar dat maakt hun andere daden niet minder reëel.
Hun vrijheidsideaal is een prachtig ideaal dat ze verdedigen en waar wij via hun cultuur in onze levens mee kennis maakten.
Maar je moet natuurlijk je ogen daarom niet sluiten voor de andere waarheden...

Natuurlijk heeft het een en ander ook met olie te maken. Zoals gezegd meneer Obama heeft ook met de realiteit van z'n kiezers te maken. Ik ben het ook echt niet in alles met de VS eens. Helaas kan men niet aan alle ellende een einde maken. Ik zou ook liever zijn dat er aan alle dictaturen een einde kwam.

Er is een waarheid en dat is de wetenschap. Flauwekul dient wat mij betreft ontmaskerd te worden.
Renate

Berichtdoor Digit » 22 apr 2011, 09:09

Dat klopt, maar misschien kunnen we Barack nu maar naar een andere (praat)-barak verhuizen, want met dat gestroopt kieken uit Siberië heeft hij feitelijk niets te maken !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Renate » 22 apr 2011, 10:09

Helemaal mee eens Digit.
Renate

Berichtdoor Thomas » 22 apr 2011, 15:06

Voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat het waar is, maar er zijn argumenten om toch vragen te stellen.
Zo zijn er mensen met een militaire hoge functie die getuigen van het feit dat ze niet mochten praten over ufo's.
LIegen al deze mensen dan? Onafhankelijk van elkaar?
Dat zou pas een claim van jewelste zijn te stellen dat dergelijke mensen met zulk een staat van dienst allemaal zouden liegen.
Dat vraagt toch naar ernstige onderbouwing.
(en in datzelfde filmpje: hoe groot is de waarschijnlijkheid, Blueflame, dat al die mensen aan de gesprekstafel allemaal "bob" noemen daar? Zeer onwaarschijnlijk niet?
Toch is dat de werkelijkheid aan die gesprekstafel in het filmpje daar... Al die mensen noemen 'bob'. (buiten Larry King)
Dus waarschijnlijkheid vertelt ons soms weinig over de werkelijkheid.
Er zit ook een scepticus bij van een sceptische verenging waardoor een interessant debat ontstaat.
http://www.youtube.com/watch?v=aTrGF6tS ... r_embedded

Al deze mensen liegen:
http://www.youtube.com/watch?v=XWZwVGA5 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=IeLtVp2F ... re=related
Thomas

Berichtdoor Mees » 22 apr 2011, 16:29

Dat vind ik wel een goede, eerst zeg je zelf dat hoge militairen liegen (regeringsleiders zijn hoge militairen en ze zeiden sowieso maar na wat hun hoge militairen daarvoor al op TV beweerden):
Thomas schreef:Maar trek je ogen toch open en wees niet zo naïef, Renate. Als die regeringsleiders het lef hebben om in alle rust twee uur lang beelden te laten zien van mobiele laboratoria (die niet bestaan) en 'bewijzen' te tonen van complotten van Irak tegen het Westen met massavernietigingswapens die er niet zijn, dan weet je dat deze mensen wellicht een geschiedenis van dergelijke misleiding achter de rug hebben.

om dan vervolgens te beweren:
Thomas schreef:Zo zijn er mensen met een militaire hoge functie die getuigen van het feit dat ze niet mochten praten over ufo's. LIegen al deze mensen dan? Onafhankelijk van elkaar?
Dat zou pas een claim van jewelste zijn te stellen dat dergelijke mensen met zulk een staat van dienst allemaal zouden liegen. Dat vraagt toch naar ernstige onderbouwing.

Liegen ze nu wel of liegen ze niet? Of liegen ze niet wanneer ze iets beweren dat in je kraam past? Dat is pas gemakkelijk.
Bottom line, iedereen liegt. Jij ook.
De kans dat jij iemand vindt die niet liegt, lijkt me kleiner dan de kans dat ik vanavond ontvoerd word door een alien met kippenvel.

Er zijn redenen zat waarom mensen iets menen te zien ("zat" is vaak een reden), ze hoeven er niets eens over te liegen. Maar het is niet omdat ze niet liegen, dat wat ze beweren daarom waar is.
Irreverence is the champion of liberty and its only true defence (Mark Twain)
Mees

Berichtdoor On track! » 22 apr 2011, 17:39

Mees schreef:Er zijn redenen zat waarom mensen iets menen te zien ("zat" is vaak een reden), ze hoeven er niets eens over te liegen. Maar het is niet omdat ze niet liegen, dat wat ze beweren daarom waar is.

Wat bewijs ter ondersteuning van die stelling... : http://www.youtube.com/watch?v=H-3PkdXQ ... re=related

Mvg
"Everything is vague to a degree you do not realize till you have tried to make it precise."
-Bertrand Russell-
On track!

Berichtdoor Thomas » 22 apr 2011, 17:49

Mees schreef:Dat vind ik wel een goede, eerst zeg je zelf dat hoge militairen liegen (regeringsleiders zijn hoge militairen en ze zeiden sowieso maar na wat hun hoge militairen daarvoor al op TV beweerden):
Thomas schreef:Maar trek je ogen toch open en wees niet zo naïef, Renate. Als die regeringsleiders het lef hebben om in alle rust twee uur lang beelden te laten zien van mobiele laboratoria (die niet bestaan) en 'bewijzen' te tonen van complotten van Irak tegen het Westen met massavernietigingswapens die er niet zijn, dan weet je dat deze mensen wellicht een geschiedenis van dergelijke misleiding achter de rug hebben.

om dan vervolgens te beweren:
Thomas schreef:Zo zijn er mensen met een militaire hoge functie die getuigen van het feit dat ze niet mochten praten over ufo's. LIegen al deze mensen dan? Onafhankelijk van elkaar?
Dat zou pas een claim van jewelste zijn te stellen dat dergelijke mensen met zulk een staat van dienst allemaal zouden liegen. Dat vraagt toch naar ernstige onderbouwing.

Inderdaad, ik had duidelijker moeten zijn voor sommigen hier: er zijn uiteraard klokkenluiders die getuigen dat er een cover-up gebeurt binnen de militaire overheidsdiensten waar ze voor werkten.

Bottom line, iedereen liegt. Jij ook.

Als dat de Bottom line (uiteindelijke sceptische degelijk onderbouwde conclusie) moet zijn na deze ernstige getuigenissen, massa's officiële documenten enz. ... waw. I'm impressed.

Dus, Mees, jouw 'bottom line' is dat de getuigenis van deze mens in dit filmpje is totaal verzonnen (gelogen) of 'uit de lucht gegrepen' :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=s7psGj4M ... re=related
Thomas

Berichtdoor Renate » 22 apr 2011, 18:00

Massa's officiële documenten over neergestorte aliëns?

Ik meen dat die allemaal al ontmaskerd zijn.

Waarom storten die dingen toch altijd neer op plaatsen waar nauwelijks getuigen zijn? Het gebeurt altijd toevallig op een zeer ontoegankelijke plaats.
Renate

Berichtdoor Thomas » 22 apr 2011, 18:35

Renate, toon dan je zogenaamde ontmaskeringen. Als je dat meent moet je dat uiteraard kunnen aantonen.
ontmasker om te beginnen deze eens: (lees eerst de engelse tekst goed). Het is een recent gepubliceerd document door de FBI.
http://vault.fbi.gov/hottel_guy/Guy%20H ... f%201/view
Thomas

Berichtdoor Blueflame » 22 apr 2011, 18:38

De Belgische ufo's .... ik hoor Digit tot hier lachen!

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor frank06 » 22 apr 2011, 19:19

Thomas schreef:Renate, toon dan je zogenaamde ontmaskeringen. Als je dat meent moet je dat uiteraard kunnen aantonen.
ontmasker om te beginnen deze eens: (lees eerst de engelse tekst goed). Het is een recent gepubliceerd document door de FBI.
http://vault.fbi.gov/hottel_guy/Guy%20H ... f%201/view
En wat in de memo valt er te ontmaskeren? Dat Hottel de tijd heeft genomen om een verhaal van een "investigator for the Air Forces" neer te typen. Ja, en?

BTW, "recent gepubliceerd"? Ik heb in minder dan 5 minuten artikels gevonden uit 1995, 2002 die reeds verwijzen naar deze "Guy Hottel"-nota.

Frank
frank06

Berichtdoor Thomas » 22 apr 2011, 19:25

En wat in de memo valt er te ontmaskeren?

Met 'recent gepubliceerd' bedoel ik: de FBI-files die online werden geplaatst. Het is een recent gepubliceerd internetarchief.
Ik zou het ook ook niet weten wat er in valt te ontmaskeren. Renate beweert dat er vanalles valt te ontmaskeren. Dat valt inderdaad niet in het minst te te onderscheiden van andere historische documenten over feitelijke verslagen in datzelfde archief.
Thomas

Berichtdoor frank06 » 22 apr 2011, 19:38

Thomas schreef:
En wat in de memo valt er te ontmaskeren?

Met 'recent gepubliceerd' bedoel ik: de FBI-files die online werden geplaatst. Het is een recent gepubliceerd internetarchief.
Ik zou het ook ook niet weten wat er in valt te ontmaskeren. Renate beweert dat er vanalles valt te ontmaskeren. Dat valt inderdaad niet in het minst te te onderscheiden van andere historische documenten over feitelijke verslagen in datzelfde archief.

Mijn fout, ik had de vorige posts niet gelezen.

Nu, wat er wel valt te ontmaskeren is dat u zich gedraagt als een paling in een emmer snot.
"Het is een recent gepubliceerd document door de FBI" wordt twee berichten later "Het is een recent gepubliceerd internetarchief". Zielig, hoor.

F
frank06

Berichtdoor Thomas » 22 apr 2011, 19:41

frank06 schreef:
Nu, wat er wel valt te ontmaskeren is dat u zich gedraagt als een paling in een emmer snot.

Waw, dit vind ik er over. Ad hominem. Ofwel komt u met onderbouwde argumenten ofwel houdt u uw kostmisselijke beledigingen voor uzelf. Dank u. Graag excuses!!! Typisch, beginnen beledigen omdat men geen argumenten heeft.

Wat is er zielig aan de waarheid? Het is recent gepubliceerd. Het zijn pas vrijgegeven documenten. Dat is een feit.
Kan je niet om met die waarheid, dan is dat niet mijn probleem. Nogmaals, ik zeg niet dat iets 'waar' is over Roswell. Ik geef enkel documenten en beeldmateriaal dat je aanspoort om zelf na te denken. Ik denk er daardoor toch over na.
Laatst bijgewerkt door Thomas op 22 apr 2011, 20:08, in totaal 1 keer bewerkt.
Thomas

Berichtdoor frank06 » 22 apr 2011, 20:02

Thomas schreef:
frank06 schreef:

Waw, dit vind ik er over. Ad hominem. Ofwel komt u met onderbouwde argumenten ofwel houdt u uw kostmisselijke beledigingen voor uzelf. Dank u. Graag excuses!!!

Oei, zijn we kwaad?
1. Ik heb heel precies uitgelegd hoe u uw eigen woorden verdraait in twee of wat berichten, onderbouwd, met citaten. Als het dan al een ad hominem was, dan eentje uit de oude doos:
Oorspronkelijke betekenis
Oorspronkelijk was de betekenis van ad hominem nauwer dan tegenwoordig, en was het wel degelijk een geldig argument, namelijk een argument waarmee men aantoont dat een bewering niet in overeenstemming is met andere beweringen van dezelfde spreker.

2. "Het zijn pas vrijgegeven documenten. Dat is een feit."
Het document waarnaar u verwees is niet pas vrijgegeven, bis.
frank06

Berichtdoor Thomas » 22 apr 2011, 20:08

Ok, het kan zijn dan dat je gelijk hebt. Maar verschillende media berichtten dat het pas vrijgegeven documenten zijn.
vb: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... land.dhtml
Dus ik had niet de bedoeling dit te verdraaien. Ik baseerde mij op die berichtgeving.

Zonder iets te geloven stel ik mij de kritische vraag wat voor een rechter die zoekt naar de waarheid zowat overal ter wereld telt? Een officieel document opgesteld door een federale agent of een met niks bewezen verhaaltje uit een krant die de inhoud van dat officieel document als onjuist afdoet?
Waarom wordt dat document niet voorzien van een eveneens van officiële stempels voorziene bijlage waarin dat verhaal duidelijk wordt ontkracht als onjuist?
Een inhoud over een hoax dat met een gewoon krantenknipseltje verteld wordt, dat geen enkele rechtsgeldigheid heeft qua bewijskracht voor een rechter in de waarheidsvinding, tegenover een officiële document van een federaal bureau dat uit is op inlichtenverzameling?
Wat heeft waarheidswaarde denk je, waar ook ter wereld?

Zonder de ware toedracht te beweren kennen mag je ook wel kritisch zijn daarnaar, vind ik.
Thomas

Berichtdoor Renate » 22 apr 2011, 20:46

Thomas schreef:Ok, het kan zijn dan dat je gelijk hebt. Maar verschillende media berichtten dat het pas vrijgegeven documenten zijn.
vb: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... land.dhtml
Dus ik had niet de bedoeling dit te verdraaien. Ik baseerde mij op die berichtgeving.

Zonder iets te geloven stel ik mij de kritische vraag wat voor een rechter die zoekt naar de waarheid zowat overal ter wereld telt? Een officieel document opgesteld door een federale agent of een met niks bewezen verhaaltje uit een krant die de inhoud van dat officieel document als onjuist afdoet?
Waarom wordt dat document niet voorzien van een eveneens van officiële stempels voorziene bijlage waarin dat verhaal duidelijk wordt ontkracht als onjuist?
Een inhoud over een hoax dat met een gewoon krantenknipseltje verteld wordt, dat geen enkele rechtsgeldigheid heeft qua bewijskracht voor een rechter in de waarheidsvinding, tegenover een officiële document van een federaal bureau dat uit is op inlichtenverzameling?
Wat heeft waarheidswaarde denk je, waar ook ter wereld?

Zonder de ware toedracht te beweren kennen mag je ook wel kritisch zijn daarnaar, vind ik.

Als het om zeer ongeloofwaardige zaken, zoals het op aarde landen van aliens, gaat, zou ik zeer zeker wantrouwend zijn bij officiele documenten.
Renate

Berichtdoor Thomas » 22 apr 2011, 21:30

Denk je dat voor een Neanderthaler de mogelijkheden van een mobiele gsm geloofwaardig zouden zijn. Hij zou je verhaal zo weglachen.
'Geloofwaardigheid' is iets dat ook met nieuwe ontdekkingen en uitvindingen verandert, denk ik.
Velen zeggen terecht: niks kan sneller dan de lichtsnelheid, dus de kans is klein dat een andere soort dieren (want dat zijn aliens ten slotte) dan wij, die ook intelligent zijn tot hier geraken. Zulke afstanden overleef je niet en er kan geen massief object zo snel gaan dat je binnen een redelijke levensduur de Aarde bereikt. Dat is onmogelijk.

Misschien ontbreekt er nog iets in onze natuurkundekennis. En misschien hoeven we heus niet erg veel meer te weten om een enorme stap voorwaarts te zetten. Weten hoe entanglement werkt, zou al genoeg kunnen zijn. En plots gaat er een wereld aan geloofwaardigheid open. Wat voordien niet voor mogelijk werd gehouden wordt door nieuwe inzichten en kennis plots iets dat reëel wordt. Dergelijke hypothese uitsluiten kan je niet maken, ook niet in wetenschap.
'Non-lokaliteit' en entanglement in de microwereld was ook iets dat niemand had verwacht. Toch zit de realiteit zo in elkaar dat materie op een vreemde manier verstrengeld is met andere materie over gigantische afstanden. En dit instantane karakter verbaast ons. Beïnvloedt men het ene is dat instantaan merkbaar aan bijvoorbeeld de andere kant van de wereld. Entanglement. Ruimte wordt plots als een ander fenomeen waargenomen dan ervoor. Ruimte is niet meer 'leegte'.
Wie weet wat toekomstige ontdekkingen nog geloofwaardig zullen maken wat nu als ongeloofwaardig wordt beschouwd.

Als we werkelijk met een vergevorderde intelligentie te maken krijgen, zal hun technologie ons even ongeloofwaardig voorkomen dan dat entanglement ons enkele eeuwen geleden totaal ongeloofwaardig voorkwam of dan wat een verhaaltje over een mobiele telefoon voor een Neanderthaler zou betekend hebben. Getuigenissen van deze technologie door toevallige passanten onder ons zullen we weglachen als gezichtsbedrog of een weerballon. Hun technologie is niet geloofwaardig voor ons, Neanderthalers die we voor hen zijn.
Je moet je de bedenking maken dat wie hier geraakt - als aliens - wat ons om bovenvermelde redenen (afstanden en snelheidsmogelijkheden) onmogelijk lijkt, over een kennis en daarop gebaseerde technologie beschikt die totaal niet aan de onze gelijk is. De technologie moet zodanig anders zijn dat ze ons ongeloofwaardig en totaal onbegrijpelijk voorkomt. Dat kan niet anders.

Mocht de technologie van een visitor voor ons geloofwaardig zijn zou die niet eens hier geraakt zijn. In de regel moet ze dus ongeloofwaardig zijn. Mocht een getuigenis van een ufo voor ons aannemelijk zijn, is het geen getuigenis van een ufo. Het moet om een onaannemelijke technologie gaan. Wie zoekt naar buitenaardse intelligentie die hier geraakt is, moet zoeken naar het onaannemelijke.

En wie zijn wij om hun beweegredenen te kennen? Waarom zij geen direct contact zoeken?

Wij staan misschien veel te ver af van hen. Misschien is ons denken hen te traag opdat wij zouden begrijpen wat zij kunnen. Misschien hebben ze instructies om enkel te verkennen en niet of zo weinig mogelijk te beïnvloeden. Misschien zijn wij zodanig anders dan zij zijn, dat contact niet mogelijk is.
Zoals wij ook niet weten hoe we met een mier zouden communiceren om uit te leggen wat kwantumfysica is. Misschien zijn onze hersenen en onze zintuigen niet in staat om te begrijpen en te zien wat zij begrijpen en zien.

Wie had vorig decennium kunnen denken dat de onzichtbaarheidsmantel uit de Harry Potterboeken van J.K. Rowling een maakbare technologie is?
http://tweakers.net/nieuws/72234/onderz ... antel.html
http://www.youtube.com/watch?v=WasqOzeArYI

Stel dat die informatie over onzichtbaarheidsmantels (en het onzichtbaar maken van tanks) nooit werd meegedeeld. En er zouden mensen van een Amerikaanse of Britse dienst in België in archieven rondneuzen en zich onzichtbaar maken wanneer je denkt iets te horen. Zouden we ook maar op het idee komen te denken dat dat geloofwaardig is?
Toch kan het.

Wat is geloofwaardigheid?
Dat verandert met wat men ontdekt en uitvindt.
Laatst bijgewerkt door Thomas op 22 apr 2011, 23:15, in totaal 1 keer bewerkt.
Thomas

Berichtdoor Renate » 22 apr 2011, 23:06

Zolang iets niet onomstotelijk bewezen is, lijkt het mij zinvol om er van uit te gaan dat het niet bestaat.

Een gelovige kan ook wel beweren dat het bestaan van god in de toekomst wel bewezen kan worden.

Dat maakt het nog niet waar.
Renate

VorigeVolgende

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?