de neppe bomdetector

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

de neppe bomdetector

Berichtdoor willem_betz » 19 feb 2011, 23:23

In Irak hebben ze het al door
wanneer in DE Limburg en de Federale Politie ? Want die hebben toch ook zo'n wonderapparaten gekocht!
http://www.randi.org/site/index.php/swift-blog/1217-iraqi-general-turns-down-jref-challenge-gets-arrested-for-bomb-detector-scam.html
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Re: de neppe bomdetector

Berichtdoor Magnolia » 23 feb 2011, 01:13

Ik word koud als ik het artikel op de site van Randi lees:

"The police finally got around to wondering how a series of blasts had killed hundreds in recent years despite the use of the ADE561. Militants had gotten trucks, buses and cars packed with explosives through Baghdad’s numerous checkpoints, with no trouble – and those checkpoints had been “protected” by the fake device!"

Moge alle ellende die de makers in de wereld hebben gebracht op hun eigen hoofd terugkeren !
Magnolia

Berichtdoor LexH » 23 feb 2011, 09:12

Wat ik me vooral afvraag is hoe die "bomdetectoren" zijn getest door de bevoegde instanties ...

Mijn gok is dat ze helemaal niets getest hebben met tragische resultaten als gevolg :-/
LexH

Berichtdoor Kris Hauchecorne » 30 maart 2011, 12:48

Blijkt maar weer hoe moeilijk het is je niet te laten belazeren als je absoluut geen wetenschappelijke basis hebt. We moeten niet allemaal wetenschappers worden maar een klein beetje kennis van enkele fundamentele basisprincipes uit de wetenschap had hier gewoon al volstaan.

De vraag is: gaat er iemand die oplichters vervolgen? Het antwoord: hoogst waarschijnlijk niet.
Geloven staat vrij, maar kwak blijft kwak.
Kris Hauchecorne

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?