Fair Science?

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

Fair Science?

Berichtdoor Renate » 08 feb 2011, 14:29

Ik vond op Klopt dat wel twee linkjes die toch wel te denken gaven.
http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... p_1_531951

http://www.oude-wereld.nl/

Dat men pleit voor onderzoek dat niet uitgaat van de evolutietheorie kan ik me bij mensen uit de christelijke kring nog wel voorstellen. Dat er echter ook min of meer een pleidooi wordt gehouden voor onderzoek naar Atlantis, geeft toch wel te denken.
Moeten we nu de boeken van de heer Von Dänicken als serieuze wetenschappelijke literatuur gaan beschouwen?

Eigenlijk weet ik niet of dit niet eerder in de categorie humor thuishoort.
Renate

Re: Fair Science?

Berichtdoor Timmber » 08 feb 2011, 16:41

Tsja, Urk is natuurlijk wel een weggever.
Timmber

Berichtdoor Renate » 08 feb 2011, 19:55

Goed, vandaar dus dat mij de aversie tegen de evolutietheorie nog niet zo verbaasde, maar Atlantis? Dat heeft toch niets met de bijbel te maken?
Renate

Berichtdoor Timmber » 08 feb 2011, 20:16

Renate schreef:Goed, vandaar dus dat mij de aversie tegen de evolutietheorie nog niet zo verbaasde, maar Atlantis? Dat heeft toch niets met de bijbel te maken?

Dat is gewoon een drogredenering: door de kapstok Atlantis wordt de starheid van de wetenschap zogezegd bewezen en als bijkomend voordeel kunnen ze dan ook nog eens katten op de evolutietheorie. Dit door de verwijzing dat als Atlantis bestaan heeft dat wel heel erg lang geleden moet zijn omwille van de ijstijden waardoor Atlantis enkel kan bestaan hebben voor de evolutie van de mens tot wat hij is van start is gegaan. Hoe ze dat dan rijmen met de bijbel waar van ijstijden geen sprake is en met hun 'miljard jaar' claim is mij ook niet helemaal duidelijk.
Timmber

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?