Eigen resonantie van het menselijk lichaam.

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

Eigen resonantie van het menselijk lichaam.

Berichtdoor rho » 04 nov 2010, 08:57

Ik kreeg te horen dat de eigen resonantie van alle cellen in het menselijke lichaam rond de 6Hz zou liggen en dat als je ziek bent die frequentie zou veranderen. Het zou met aardmagnetisme te maken hebben.
De uitleg was vaag maar leek me zéér onwaarschijnlijk. Hoe zit dat juist en weet iemand waar dit verhaal vandaan komt?
"...when two opposite points of view are expressed with equal intensity, the truth does not necessarily lie exactly halfway between them. It is possible for one side to be simply wrong." by Richard Dawkins
rho

Re: Eigen resonantie van het menselijk lichaam.

Berichtdoor flup64 » 04 nov 2010, 15:23

hm.... complex gebeuren om even op te reageren...

1) eigen resonantie van alle cellen.....
Als je het lichaam met een elektrische impuls gaat stimuleren, zal dit zich gedragen als een complexe impedantie... dit betekent dat er ongetwijfeld resonantie kan optreden bij bepaalde frequenties....
Stellen dat deze voor alle cellen gelijk is... onmogelijk. Het frequentiegedrag van dode huidcellen op de opperhuid zal anders zijn dan de lager gelegen huidcellen, en dan weer verschillen van bv cellen in de spieren. Waarom? Hun samenstelling en opbouw is verschillend, dus ook impedantie. Het lichaam is NIET homogeen...
2) Dat dit verandert als je ziek bent, kan ik me ook nog voorstellen. Bv. als je koorts hebt kan ik wel wat redenen bedenken waarom de impedantie gaat wijzigen... net zoals jouw huidskleur dan kan wijzigen, of hydratatie, lichaamstemperatuur, en nog een heel resem processen in het lichaam... so?
3) aardmagnetisme???
Ik kan gewoon niet bedenken wat dit erbij te maken heeft....
Maar jouw tekst komt waarschijnlijk van een website met een of ander kwakapp. en die moeten deze link bedacht hebben om hun therapie aan te prijzen denk ik zo
4) Waar dit verhaal vandaan komt zal jij beter weten dan ik ;)
flup64

Berichtdoor Heeck » 04 nov 2010, 15:26

Rho,

Deze (bio)resonantiefantasie wordt door kwakzalvers en Rare Apparatengebruikers ingezet om hun te befoefelen klanten de idee te geven dat het ter verkrijgen van hun gezondheid voldoende is om de cellen weer in de juiste resonantie te krijgen.
Daarmee zouden ziektes allang voor ze zich openbaren kunnen worden tegengegaan.

De een gaat daarbij terug naar de zg Schumanfrekwenties, de ander zegt dat het gaat om disharmonische frekwenties die slechts de tegenfrekwentie hoeft te worden toegediend, sommigen wijken uit naar de Yin die met de Yang moet worden verenigd, doen het met geluid of met fotonen. Sommigen menen dat het lichaam vanzelf de juiste frekwenties oppikt uit een baaierd van verschillende en weer anderen laten je per frekwentie een ander module aanschaffen.

Dan ook nog dat er zijn die de frekwenties per cel denken te behandelen en andere die het per orgaan beter vinden verkopen.

Eindeloos moeras van misleidende verhalen.

"Top of the bill"is voor mij de zg radionica, die stelt dat het over onontdekbare energieën gaat.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor rho » 04 nov 2010, 19:35

Het komt iig niet van de één of andere rare apparaten verkoper.
Het kwam ter sprake in een gesprek met iemand die technisch redelijk onderlegd is.
Ik denk dat hij ergens iets ivm die Shumanfrequentie en alfagolven in de hersenen had opgevangen.
We zijn er niet verder op ingegaan, misschien ook al omdat ik liet blijken er niet teveel van te geloven.

Waarschijnlijk heeft ie iets in deze richting gelezen of gehoord: http://www.valdostamuseum.org/hamsmith/Schumann.html

"Top of the bill"is voor mij de zg radionica, die stelt dat het over onontdekbare energieën gaat.

Met zulke beweringen moet ik meestal zowel lachen en huilen. Dat mensen zulke kwatsj geloven maakt me droevig. Dat je zulke onzin kan bedenken getuigt in zekere zin ook van een enorm gevoel voor humor. (hoewel dat waarschijnlijk nooit de intentie is)
"...when two opposite points of view are expressed with equal intensity, the truth does not necessarily lie exactly halfway between them. It is possible for one side to be simply wrong." by Richard Dawkins
rho

Berichtdoor Heeck » 04 nov 2010, 20:29

Rho,
Als ik even wat moeite doe, dan kan ik je wel een dozijn links naar kolder ophoesten.
Maar heb je nu een idee hoe je zelf die kolder weet te villen?
Anders wordt ik een soort beroepsviller waar iedereen zijn troep dumpt en dan houdt ik geen deel van leven over.

Gedenk dat de leverancier van een Raar Apparaat of een Vreemde Hypothese zelf moet aandragen dat er per, onmiddellijk of ietsje later, aan te leveren bewijs echt geen sprake is van een fantasie die ontstond tijdens een reis per vliegend tapijt naar Konstantinopel, ook wel Istanbul.
Een enkel voorbeeld dat zalvend aan elkaar is gesmoest laat me geheel koud.

Jij zou eens kunnen beginnen met uiteen te rafelen hoe het zit met al die verschillende trillingen waar ik je attent op maakte; ze kunnen toch niet allemaal gelijk waar zijn? En gezien wat er wel aan aantoonbare kennis is zal wel geeneen waar zijn omdat ze onverenigbaar zijn met het aantoonbare in ons lijf.

Voor toevallige getalsparallelliteiten verwijs ik je naar:
http://www.skepsis.nl/schemerlamp.html

De getalsmatige hersengolffrekwenties zullen ook met verwaarloosbare correcties passen bij de maten van een modern spoeltoilet.

R.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor rho » 04 nov 2010, 21:11

Ik weet de kwak meestal wel te herkennen hoor. Het verhaal kwam me zo onwaarschijnlijk voor dat ik dacht het even op Skepp op te kunnen zoeken zodat ik wat meer argumenten kon verzamelen om het gesprek tijdens de middagpauze wat interessanter te maken. :) Maar de zoekfunctie werkt niet zo lekker.

Eigenlijk had ik verwacht dat jullie me een link zouden gegeven hebben naar een eerder topic dat deze materie reeds besproken zou hebben. Maar blijkbaar is mijn onderwerp te vaag om juist te bepalen waar het over gaat.
Ik dacht: "Dit is zeker al een keer aan bod gekomen.". Nu blijkt het wel in meerdere onzin-verhalen aan bod te komen.

Alvast bedankt voor de informatie die jullie me tot nu toe bezorgd hebben.
Leuke link ook. ...een onweerstaanbare drang om de schemerlamp 15cm te verplaatsen... LOL

Ik zal in het vervolg misschien Google wat intensiever moeten raadplegen voor de zoveelste bevestiging/ontkenning te zoeken op het forum. :oops:
rho

Berichtdoor Heeck » 05 nov 2010, 16:19

Rho,

Het is wel mijn uiteindelijk doel de Rare Apparaten uiteindelijk in een vorm te krijgen die aan je wens voldoet. Maar dat kost me nog wel een tijdje.
Ondertussen kan je de bestaande verzameling doornemen op geschiktheid voor je lunchgesprekken.
Begin hier eens:
http://skepp.be/apparatuur/geno-evo2000

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor rho » 06 nov 2010, 11:08

OK, dat kan al interessante gesprekken opleveren.
Ze zijn zeker redelijk en wel vatbaar voor wetenschappelijk bewijs hoor. (zou raar zijn voor ingenieurs als ze dat niet zouden zijn) Dus ik denk dat zo'n gesprek snel gaat uitmonden in het zelf verzinnen van de meest absurde kwak-apparatuur. :D
rho

Berichtdoor Heeck » 06 nov 2010, 11:45

Rho,

Voor zo een situatie kunnen we dus gelijk in de versnelling met de inzichten en uitleg van:
http://www.bicom2000.com/pages/therapeu ... ft_fs.html
en
http://skepp.be/apparatuur/si-card
en
http://skepp.be/apparatuur/vega-test
en
http://skepp.be/apparatuur/eav-10s-mora

Wat ik van je welopgeleid gezelschap verwacht is dat ze een manier bedenken om niet opgeleiden ineens te laten inzien dat het om humbug gaat.
Want dat ze in staat zullen zijn een nieuw Raar Apparaat uit te denken, dat geloof ik zo wel. Dat kan ik zogezegd zelf wel.

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Heeck » 06 nov 2010, 16:49

www.edge.org
Heeck

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?