Tijdreizigster in oude Charlie Chaplin film (GSM in 1928)?

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

Tijdreizigster in oude Charlie Chaplin film (GSM in 1928)?

Berichtdoor Kristof » 01 nov 2010, 20:48

Hallo,

Lach je niet te pletter maar hij meent het nog ook.

http://www.hln.be/hln/nl/945/Film/artic ... 1928.dhtml

Groeten.
For me, it is far better to grasp the Universe as it really is than to persist in delusion, however satisfying and reassuring.
Carl Sagan - RIP
http://www.carlsagan.com/
Kristof

Re: Tijdreizigster in oude Charlie Chaplin film (GSM in 1928

Berichtdoor Blueflame » 02 nov 2010, 00:38

Het heeft lang geduurd voor het hier op het forum verscheen, maar dus toch ..... .

Een echte oplossing heb ik niet, maar dit: http://hearing.siemens.com/sg/10-about- ... ?year=1924
is geen gsm. Zie ook het jaartal: 1924.
Ik heb overigens de DVD niet in mijn bezit en kan dus de mogelijkheid van digitale editing niet uitlsuiten. En zelfs als je in het bezit van die DVD zou zijn, kan je dat niet :idea: .

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Timmber » 02 nov 2010, 15:55

Blueflame schreef:Het heeft lang geduurd voor het hier op het forum verscheen, maar dus toch ..... .

Een echte oplossing heb ik niet, maar dit: http://hearing.siemens.com/sg/10-about- ... ?year=1924
is geen gsm. Zie ook het jaartal: 1924.
Ik heb overigens de DVD niet in mijn bezit en kan dus de mogelijkheid van digitale editing niet uitlsuiten. En zelfs als je in het bezit van die DVD zou zijn, kan je dat niet :idea: .

Mvg.

Staat al lang ergens anders online: het apparaat in kwestie is gewoon een hoorapparaat uit die tijd. Helemaal niks speciaals dus.
Timmber

Berichtdoor Kristof » 02 nov 2010, 17:52

Inderdaad.

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/arti ... feld.dhtml

Het is toch ongelooflijk dom van sommige mensen dat ze werkelijk aanvaarden dat het de GSM van een tijdreizig(st)er was (of moet ik in dit geval zeggen -is-). :wink: :D

Groeten.
For me, it is far better to grasp the Universe as it really is than to persist in delusion, however satisfying and reassuring.
Carl Sagan - RIP
Kristof

Berichtdoor Lorre » 02 nov 2010, 20:37

Zelfs de believers in tijdreizen hadden logisch kunnen afleiden dat dit geen gsm uit de toekomst kon zijn, want het toestel in het filmpje is veel groter dan de gsm's van vandaag. Ziet er uit als een model van begin jaren '90 en toen bestond de teletijdmachine nog niet :wink:
Lorre

Berichtdoor zuurSTOF » 02 nov 2010, 20:53

Lorre schreef:Zelfs de believers in tijdreizen hadden logisch kunnen afleiden dat dit geen gsm uit de toekomst kon zijn, want het toestel in het filmpje is veel groter dan de gsm's van vandaag. Ziet er uit als een model van begin jaren '90 en toen bestond de teletijdmachine nog niet :wink:
Inderdaad, de teletijdmachine is pas veel later uitgevonden, toen kon men ook al gsm-loos met elkaar bellen... hmmm, hoe weet jij dat??? :wink:
zuurSTOF

Berichtdoor Kristof » 03 nov 2010, 12:48

Zelfs de believers in tijdreizen hadden logisch kunnen afleiden dat dit geen gsm uit de toekomst kon zijn, want het toestel in het filmpje is veel groter dan de gsm's van vandaag. Ziet er uit als een model van begin jaren '90 en toen bestond de teletijdmachine nog niet

Indien het een toestel is waarmee er door de tijd kan gebeld kan worden is de technologie veel ingewikkelder en is het toestel dus groter. :!:
Carl Sagan - RIP
Kristof

Berichtdoor wim » 04 nov 2010, 11:55

Inderdaad. Ongelooflijk hoe men zo'n denkfout kan maken, maar gsm's hebben inderdaad zendmasten en een uitgebreid netwerk nodig. Het is niet genoeg de gsm alleen te teleporteren, en de gsm-standaard bevat voorlopig geen tijdreis-specificaties. Noem het dan op z'n minst niet een "gsm", maar een "mobiel communicatie-apparaat".
wim

Berichtdoor flup64 » 04 nov 2010, 15:31

wim schreef:Inderdaad. Ongelooflijk hoe men zo'n denkfout kan maken, maar gsm's hebben inderdaad zendmasten en een uitgebreid netwerk nodig. Het is niet genoeg de gsm alleen te teleporteren, en de gsm-standaard bevat voorlopig geen tijdreis-specificaties. Noem het dan op z'n minst niet een "gsm", maar een "mobiel communicatie-apparaat".

Wat kan men hier toch kortzichtig zijn... er is helemaal geen mast nodig! Waarom willen jullie dit absoluut onderuithalen zonder duidelijke bewijzen??? Het is toch vanzelfsprekend dat de transportportal open staat en er gebruik wordt gemaakt van de GSM-mast in de andere dimensie.... Nog nooit naar Stargate SG1 gekeken zeker? Jullie staan ook niet open voor de voorspelde toekomstige ontwikkelingen!

:) :D :lol: :mrgreen:
flup64

Berichtdoor charlielima » 09 nov 2010, 22:53

Proximus .... overcharging your account since 1929 !
charlielima

Berichtdoor Fishstick » 10 nov 2010, 09:53

Die betaalt zich vast blauw aan roaming-kosten.
Fishstick

Berichtdoor lyly » 19 aug 2012, 14:21

tijdreizen kan! ik ben een tijdreizigster! roaming kosten zijn idd out of the roof!
lyly

Berichtdoor Digit » 19 aug 2012, 15:04

lyly schreef:tijdreizen kan! ik ben een tijdreizigster! roaming kosten zijn idd out of the roof!

Tijdreizen zelf is ook al niet goedkoop. Alcohol is verre van gratis en je moet al een flinke hoeveelheid consumeren om een paar dagen kwijt te raken !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Ramon De Jonghe » 20 aug 2012, 12:43

Op zich al onzinnig om te geloven dat iemand al die moeite doet om jaaaren terug in de tijd te reizen, terwijl je hetzelfde effect kunt bereiken in twee uur tijd. Gewoon het vliegtuig richting 'voormalig Oostblok' nemen. :)
Ramon De Jonghe

Berichtdoor ad randum » 20 aug 2012, 21:34

Digit schreef:
lyly schreef:tijdreizen kan! ik ben een tijdreizigster! roaming kosten zijn idd out of the roof!

Tijdreizen zelf is ook al niet goedkoop. Alcohol is verre van gratis en je moet al een flinke hoeveelheid consumeren om een paar dagen kwijt te raken !

Groetjes,

Digit

Nog nooit van een Tax Free Gate gehoord zeker? Ga met je tijd mee Digit.

Ad
“Ad Randum” is “at random” “ad absurdum”. “Ad deliberandum”? Neen, “ad fundum”.
ad randum

Berichtdoor Kris Hauchecorne » 03 sep 2012, 09:28

Het lijkt weer zo'n geval als bij de tempel van Dendera: "... lijkt op..." wordt dan "... is ...".
Wel een leuke boel in dit topic. :lol:
Geloven staat vrij, maar kwak blijft kwak.
Kris Hauchecorne

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?