Nep medicatie.

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

Nep medicatie.

Berichtdoor Tricia » 26 aug 2010, 22:22

Ik ben er helemaal voor te vinden dat er een duidelijk verschil gemaakt wordt tussen medicatie die EBM principe is en de rest.
Maar hoe blijf je dat hard en waar maken.
De kwakzalvers zijn nog lang niet bestreden en dan duiken er weer andere gevaren op.
Zag zo eens een reportage over "de naamaakmarkt". Hoe men in China alles wat maar denkbaar is zou na maken.
Dat er zelfs op zeker ogenblik in apotheken in Groot Britannië nep midicijnen ontdekt werden die voorgeschreven werd aan kankerpatiënten.
De repportage zag ik ooit op Canvas heeeeel laat op de avond. Zeg maar snachts wanneer de meeste mensen al in hun bedje lagen.
Nu wat is daar van waar van die verhalen?
Is dit dan een "samenszweerdersverhaal" in elkaar gestoken door kwakzalvers om de geloofwaardigheid van de toetsbaarheid van EBM medicatie te ondermijnen?

Is het fictie? Of is het een realiteit dat in een globaliserende economie het op den duur onmogelijk is om te garanderen dat alle erkende medicijnen in alle mogelijke producerende landen ook steeds aan dezelfde wetenschappelijke normen voldoen?

Voor mij als leek is dat niet duidelijk.
Als bij een winkelketen als Makro partijen nep goederen in beslag genomen worden....hoe weet ik dan met zekerheid dat bij de winkelketen die multipharma heet niet eveneens partijen nep medicijnen terecht komen?
Tricia

Re: Nep medicatie.

Berichtdoor willem_betz » 27 aug 2010, 12:45

als je in een apotheek koopt is de kans klein dat je nep krijgt: de apo's doen systematisch aan kwaliteitscontrole door analyses van steekproeven, gedaan door hun nationale vereniging APB.
Wie via internet koopt loopt hoog risico op nep.
Voor homeopathie is er geen enkel methode om nep van echt te onderscheiden, dt geven de homeo's zelf toe.
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Heeck » 27 aug 2010, 15:24

willem_betz schreef:. . .. . .
Voor homeopathie is er geen enkel methode om nep van echt te onderscheiden, dt geven de homeo's zelf toe.

Alsof dat voor de zichzelf hoogachtende verenigingen van (arts)-homeopaten ook maar een moment een probleem zou zijn. :)
Dus Tricia, de leek heeft een dik probleem, zeker bij arts-homeopaten.

http://www.klassiekehomeopathie.nl/veel ... gen#item17
Antwoord: Homeopathie is meer wetenschappelijk bewezen dan menigeen denkt. Er is een groot aantal onderzoeken gedaan en gepubliceerd. Lees meer over wetenschappelijk onderzoek naar homeopathie

http://www.vhan.nl/index.php?option=com ... &Itemid=28
Krachtig schudden stimuleert de klontering van water, waardoor een structuur ontstaat. Als je water schudt verschuift het dynamisch evenwicht tussen vorming en afbraak van waterstof-zuurstof bruggen naar klontering. 
Californische onderzoekers hebben na potentiëren (verdunnen mét schudden) van zoutoplossingen deze structuur zichtbaar gemaakt met elektronische microscopie en onderzocht met fysische meetmethodes zoals de bepaling van de lichtabsorptie en de diëlectrische constante.

http://www.nvkh.nl/nieuws/bekijkbericht/10/
De Amerikaanse illusionist James Randhi heeft zijn uitgeloofde miljoen dollar voor degene die het bewijs levert DAT homeopathie werkt, veranderd in aantonen HOE het werkt. Hij is er dus inmiddels ook van overtuigd dat homepathie werkt. Dat kan ook niet anders, want al in 1996 is door een Nederlandse onderzoeker, dr. Roel van Wijk van de Universiteit van Utrecht, aangetoond dat een homeopathisch geneesmiddel duidelijke invloed heeft op het  herstellend vermogen en het genezingsproces.  Sindsdien is er een overstelpende hoeveelheid wetenschappelijk bewijs gekomen DAT homeopathie werkt, zie bijvoorbeeld: http://www.nvkh.nl/onderzoek en http://www.vhan.nl.

Roeland
VERDUIDELIJKING voor de argeloze lezer:
De houding van de homeopathie voorstaande verenigingen achter de bovenaangehaalde teksten vind ik vanwege het misleidende karakter zwaar te laken.

Heeck.
Laatst bijgewerkt door Heeck op 27 aug 2010, 17:52, in totaal 1 keer bewerkt.
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Tricia » 27 aug 2010, 15:50

Heeck schreef:

Alsof dat voor de zichzelf hoogachtende verenigingen van (arts)-homeopaten ook maar een moment een probleem zou zijn. :)

Ja dat is me nu wel duidelijk hoor. Alleen ik zou niet weten wat ik er kan aan doen.
Ik ga ovrigens al lang niet meer bij die arts-homeopaat. Voor het geval dat dat nog niet duidelijk mocht zijn.
Ik ben al blij dat ik durf bekennen dat ik zelf ook ooit de mist in ging.
Maar tegelijk bekruipt mij een onbehagelijk gevoel dat als het er op aan komt je niet alle mensen kan behoeden voor welke vorm van oplichterij dan ook...
Tricia

Berichtdoor Timmber » 27 aug 2010, 16:57

Heeck schreef:

http://www.klassiekehomeopathie.nl/veel ... gen#item17
Antwoord: Homeopathie is meer wetenschappelijk bewezen dan menigeen denkt. Er is een groot aantal onderzoeken gedaan en gepubliceerd. Lees meer over wetenschappelijk onderzoek naar homeopathie

http://www.vhan.nl/index.php?option=com ... &Itemid=28
Krachtig schudden stimuleert de klontering van water, waardoor een structuur ontstaat. Als je water schudt verschuift het dynamisch evenwicht tussen vorming en afbraak van waterstof-zuurstof bruggen naar klontering. 
Californische onderzoekers hebben na potentiëren (verdunnen mét schudden) van zoutoplossingen deze structuur zichtbaar gemaakt met elektronische microscopie en onderzocht met fysische meetmethodes zoals de bepaling van de lichtabsorptie en de diëlectrische constante.

http://www.nvkh.nl/nieuws/bekijkbericht/10/
De Amerikaanse illusionist James Randhi heeft zijn uitgeloofde miljoen dollar voor degene die het bewijs levert DAT homeopathie werkt, veranderd in aantonen HOE het werkt. Hij is er dus inmiddels ook van overtuigd dat homepathie werkt. Dat kan ook niet anders, want al in 1996 is door een Nederlandse onderzoeker, dr. Roel van Wijk van de Universiteit van Utrecht, aangetoond dat een homeopathisch geneesmiddel duidelijke invloed heeft op het  herstellend vermogen en het genezingsproces.  Sindsdien is er een overstelpende hoeveelheid wetenschappelijk bewijs gekomen DAT homeopathie werkt, zie bijvoorbeeld: http://www.nvkh.nl/onderzoek en http://www.vhan.nl.

Roeland

Je post lezende lijkt me een verduidelijking over het feit dat homeo niet werkt, en dat de artsenverenigingen de boel bedriegen wel aangewezen. :?
Timmber

Berichtdoor Heeck » 27 aug 2010, 17:11

Timmber,
Je bent een vaste verschijning hier, dus je weet toch waar je de mosterd moet halen en hoe je dit bedrog moet doorprikken?!

Het enige dat ik wil benadrukken is dat ik Willem Betz te optimistisch vond en dat de leek nog steeds een groot probleem heeft met het maken van onderscheid. Wat ik onderbouwde met aanhalingen van verenigingen van echte (arts)homeopaten
Jaren geleden besefte ik dat probleem en daarom ben ik er toen fiks ingedoken om te kijken of ik mezelf wat wijzer kon krijgen over zaken die letterlijk van levensbelang zijn.

Het punt waar Tricia nu ook lijkt te zijn.
r.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Timmber » 27 aug 2010, 17:35

Heeck schreef:Timmber,
Je bent een vaste verschijning hier, dus je weet toch waar je de mosterd moet halen en hoe je dit bedrog moet doorprikken?!

Het enige dat ik wil benadrukken is dat ik Willem Betz te optimistisch vond en dat de leek nog steeds een groot probleem heeft met het maken van onderscheid. Wat ik onderbouwde met aanhalingen van verenigingen van echte (arts)homeopaten
Jaren geleden besefte ik dat probleem en daarom ben ik er toen fiks ingedoken om te kijken of ik mezelf wat wijzer kon krijgen over zaken die letterlijk van levensbelang zijn.

Het punt waar Tricia nu ook lijkt te zijn.
r.

Ja hoor, maar ik maak me meer zorgen voor de toevallige passant van deze site die niet net als mij weet dat jij helemaal niet achter de door jou geleverde info staat.
Timmber

Berichtdoor Heeck » 27 aug 2010, 17:48

Timmber,

OK. Vang ik direct af met deze toegevoegde tekst:
VERDUIDELIJKING voor de argeloze lezer:
De houding van de homeopathie voorstaande verenigingen achter de bovenaangehaalde teksten vind ik vanwege het misleidende karakter zwaar te laken.

Heeck.

r.
www.edge.org
Heeck

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?