Machine die plastic omzet naar olie

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

Machine die plastic omzet naar olie

Berichtdoor macetaria » 25 aug 2010, 15:13

http://motherboard.tv/2010/8/22/a-machi ... nto-oil--2

wat moet ik hier van denken? Het lijkt veel te eenvoudig. Je hebt zo veel soorten plastic etc....
macetaria
Site Admin

Re: Machine die plastic omzet naar olie

Berichtdoor Amanitine » 26 aug 2010, 01:00

Niet alle plastics wellicht, maar met polyethyleen en vergelijkbare versies (andere alkanen en PET denk ik ook) toch wel. Kunststoffen als nylon, teflon en PVC zullen niet gaan. De vraag is vooral hoe energetisch gunstig dit is, want je moet er wel wat energie instoppen. De CO2 komt ook alsnog vrij, je doet er gewoon nog iets extra mee en verhindert zo de uitstoot van de verbrande brandstof die anders gebruikt zou zijn.

Andere kwestie is hoe geschikt en consistent de samenstelling van de geleverde olie is voor verscheidene toepassingen. Het zou ook wel eens kunnen dat bij decompositie van de plastics enkele onplezierige stoffen vrijkomen die dan in te hoge concentratie in het resultaat zitten, bvb. benzeen.
Amanitine

Re: Machine die plastic omzet naar olie

Berichtdoor macetaria » 26 aug 2010, 12:41

Welja, in de video is het allemaal erg eenvoudig. Ze steken schijnbaar willekeurige plastic dingen in het toestel (ik herken al zeker PET, PP en het zou me niet verbazen als er toch een stukje pvc-folie zou tussen zitten). Ik heb er ernstige bedenkingen bij. In de meeste plasticsoorten zitten enorm veel additieven. Bv. om te zorgen dat de ketchup niet tegen de wand plakt, dat de print die erop gedrukt wordt goed houd, weekmakers om de plastics soepeler te maken, kleurstoffen,.... Dat zijn niet altijd stoffen die je graag verdampt ziet in je omgeving.

Zorgen dat er een sopje uitkomt dat brand lijkt me niet meteen de volledige oplossing.
Volgens de website is de energie die ze er in moeten steken erg beperkt.

ik heb even verder gekeken en de opmerkingen van 'anonymous' zijn best relevant lijkt me:
http://ourworld.unu.edu/en/plastic-to-oil-fantastic/
macetaria
Site Admin

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?