UFO Denbosch juli 2009

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

UFO Denbosch juli 2009

Berichtdoor Strijder » 22 apr 2010, 22:37

Geschreven vorig jaar juli:

Een goeie twee weken geleden avond omstreeks 00.00 was ik lekker buiten aan het wandelen. Op een gegeven moment nam ik andere, dan de meest logische weg naar huis..

Al wandelend door een heel donker gedeelte in de wijk Muntel in Denbosch zie ik tot mijn verbazing ineens weer hoog in de lucht een soort lichtend oranje "onbekend vliegend object" vliegen in de lucht.. Het ding zelf maakte ook helemaal geen geluid en was vrijwel perfect rond, het leek op een soort vuurbal, maar de rand was niet strak maar "vurig" zoals je bv vuur ziet afgebeeld in een Donald Duck.

Het bewoog weer redelijk snel alleen kwam het dit keer naar me toe gevlogen. Maar daarna besloot het ipv rechtdoor zo hoog mogelijk te gaan vliegen en wel in een rechte koers [vertikaal] omhoog. Dit fenomeen werd gade geslagen door 1 volwassen man en een groepje hang jeugd. Omdat ik mijn GSM camera blokkeerde en niet meer ingeschakeld kreeg begon ik foto's te maken van het fel lichtende object.

Hoewel het licht eruit zag als bij mijn UFO van 4 juli 2009 ter hoogte van de Buitenpepers [klik], zijn de foto's erg onherkenbaar geworden, het lijkt dan ook in de verste verte niet op dat waarvan ik een foto maakte in de lucht. Echt bizar, maar dat mag je voor jezelf bepalen straks.

Een week eerder had ik ook een foto van een dergelijk UFO object genomen en die foto zag er uit zoals het object er ook uit zag, die zag er zo uit:Afbeelding

dat verwachtte ik dan deze keer ook weer gewoon op de foto te krijgen. Lijkt me vanzelfsprekend toch :?:

Maar wat ik in plaats daarvan op mijn beeldscherm te zien kreeg waren foto's die sowieso heel klein leken. Later zou blijken dat deze serie geschoten werd in een resolutie die 10x minder dan al de andere foto's waren. Ook al raar. Maar het gekste was nog wel wat er feitelijk op de foto's kwam toen ik dus een fel oranje licht aan het fotograferen was, kijkt u zelf:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Is toch iets heel anders zou ik zeggen :roll: :shock:

Een twee tal weken later stuurde iemand me een link naar een nieuws programma op de Chinese TV met daarbij wat UFO beelden waarbij ik tot mijn verbazing gelijkenis zie op 17 seconden met wat ik op 14 juli heb vastgelegd op foto in Denbosch. Toen ik eigenlijk die vuurbol vastlegde, maar het resultaat was ipv vuurbol al die rare streepjes.

http://space.tv.cctv.com/video/VIDE1251120012164883

Niet dat het iets nieuws is UFO's er zijn immers muur en grot tekeningen genoeg gevonden die duidde op buitenaards bezoek, maar dat er de laatste twee jaar steeds meer ook in Nederland van alles word gesignaleerd valt me toch wel op.

Harte groet,
Strijder
We must assume behind this force the existense of a conscious and intelligent mind. This mind is the matrix of all matter. ~Max Planck
Strijder

Re: UFO Denbosch juli 2009

Berichtdoor Heeck » 22 apr 2010, 23:24

Strijder,
Vergeet de hieroglyphen met UFO's niet. :D
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Strijder » 22 apr 2010, 23:34

Heeck schreef:Strijder,
Vergeet de hieroglyphen met UFO's niet. :D
Roeland

Of die grot met pre-historische schilderingen in India die onlangs ontdekt is :D :wink:
We must assume behind this force the existense of a conscious and intelligent mind. This mind is the matrix of all matter. ~Max Planck
Strijder

Berichtdoor Fishstick » 23 apr 2010, 03:13

Hoeveel ervaring heb jij met het schatten van snelheid, koers en hoogte van objecten in de lucht? Zelfs getrainde piloten hebben hier moeite mee, aangezien je in de lucht geen referentiepunt hebt. De video is ook zo donker dat de snelle bewegingen evengoed van jouw camera kunnen zijn. Slaat jouw camera trouwens foto's op in 250x150? Ook knap dat de foto met het vuur en de foto met de witte strepen/bollen/whatever slechts een vijftal minuten uit elkaar liggen en geen week zoals je claimt.
Fishstick

Berichtdoor Blueflame » 23 apr 2010, 12:56

Het is altijd moeilijk om te zeggen wat het was.
Maar wat kan is:
- iets van de delta-aquariden.
- Komeet Encke.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Ssc20 ... medium.jpg

en als je dan gaat kijken dan stond die op 9 juli 2009 in lijn met de aarde.[ Klik op 'Date' en vul de datum in ]

http://ssd.jpl.nasa.gov/sbdb.cgi?sstr=9134%20Encke;orb=1;cov=0;log=0;cad=0#orb

Maar ik steek mijn hand daar niet voor in het vuur.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Astrosmurf » 23 apr 2010, 15:19

Ik denk eerder aan een passage van het ISS, vergezeld door een shuttle of Progress bevoorradingsraket. Dat zorgt regelmatig voor ufo-meldingen, evenals Venus die nu weer staat te schitteren.
Astrosmurf

Berichtdoor Fishstick » 23 apr 2010, 18:09

Astrosmurf schreef:Ik denk eerder aan een passage van het ISS, vergezeld door een shuttle of Progress bevoorradingsraket. Dat zorgt regelmatig voor ufo-meldingen, evenals Venus die nu weer staat te schitteren.

Vergeet ook niet de "sightings" die uiteindelijk brandstoftanken van NASA voertuigen bleken te zijn!
Fishstick

Berichtdoor Digit » 23 apr 2010, 19:20

Voor zover ik weet komt er regelmatig ruimteschroot terug in onze atmosfeer. Wat dan meestal een vuurbal oplevert.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ruimteschroot
http://www.nu.nl/wetenschap/1670317/rui ... -zien.html :

Een stuk ruimteschroot ter grootte van een vrieskist scheert de komende maanden als een heldere ster langs de hemel. Astronauten wierpen het ruim 600 kilo zware apparaat een jaar geleden uit het internationaal ruimtestation ISS en gaven het een duwtje richting aarde.

....

Door de lage baan beweegt het apparaat heel snel, zag satellietenspotter Marco Langbroek uit Leiden, die de EAS het afgelopen weekeinde fotografeerde.

http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/10219 :

Op dit moment hangen er naar schatting 12.000 satellieten rond onze planeet. Daarvan werken er nog maar 800, de rest is ruimteschroot. Het duurt soms decennia voordat de kapotte apparaten uiteindelijk de aardse atmosfeer bereiken en daarin verbranden.

In totaal zweven er rond de 50.000 objecten die groter dan 1 cm zijn door de ruimte.

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... root.dhtml :

WELLINGTON - Een Chileens passagiersvliegtuig is boven de Stille Zuidzee bijna in botsing gekomen met een stuk ruimteschroot. Dit meldden Nieuw-Zeelandse media donderdag.

Volgens de piloot van de Airbus maakte het vallende brokstuk een dusdanig lawaai dat de motoren van het vliegtuig niet meer te horen waren. Het gloeiende brokstuk viel op minder dan acht kilometer van zijn toestel uit de hemel. Het toestel, dat afkomstig was uit Santiago, landde vervolgens veilig in Auckland.

Gelukkig zijn er ook nog nuchtere mensen die af en toe "iets zien vliegen" ! :shock:

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Strijder » 24 apr 2010, 19:38

Fishstick schreef:Hoeveel ervaring heb jij met het schatten van snelheid, koers en hoogte van objecten in de lucht? Zelfs getrainde piloten hebben hier moeite mee, aangezien je in de lucht geen referentiepunt hebt.

Ik heb er geen ervaring mee. Het blijft een gok, zeker als er weinig referentie mogelijkheid is.
Maar je moet immers toch ergens van uit gaan om uiteindelijk tot een punt te komen.

Fishstick schreef:De video is ook zo donker dat de snelle bewegingen evengoed van jouw camera kunnen zijn. Slaat jouw camera trouwens foto's op in 250x150?

De video is van een eerdere UFO ervaring, een die ik zo'n 10 dagen eerder zag over vliegen. Daarvan heb ik dan ook deze foto genomen. Die beduidend anders is dan die vage witte veegjes die het resultaat zijn geworden.

Nee, het is zoals ik al had vermeld een abnormaal gedrag wat mijn camera maakte door de foto's te reduceren tot zo klein. 250 x 150.

Fishstick schreef:Ook knap dat de foto met het vuur en de foto met de witte strepen/bollen/whatever slechts een vijftal minuten uit elkaar liggen en geen week zoals je claimt.

Ik snap even niet waar je de informatie vandaan haalt. De foto met het 'vuur' is gemaakt op 4 juli. Op die dag zag ik eerst deze UFO: http://www.youtube.com/watch?v=8KOL2-DrEFI en een half uur later kwam er nog een, en dat is die op de foto geworden.

Die witte veegjes zijn dezelfde soort UFO alleen 10 dagen later. :!:

Hier trouwens het verhaal over die UFO van 4 juli:

4juli 2009 — Om 23.15 u zagen wij opeens een lichtbol-achtig iets hoog in de lucht. Het was helemaal stil buiten zowel qua wind als geluid. Het ding zelf maakte ook helemaal geen geluid en was vrijwel perfect rond, het leek op een soort vuurbal, dus de rand was niet strak maar "vurig". Het vloog met vliegtuigsnelheid met een rechte koers van me af, en een beetje omhoog leek het. Op de bijgevoegde video blijft het beeld op de een of andere manier dicht bij en dezelfde grote. In werkelijkheid werd het door de snelheid steeds kleiner. Het object maakte geen geluid en had geen vleugels. Opvallend was dat tijdens het filmen op het scherm meerdere objecten te zien waren, terwijl alleen de grote oranje bol met het blote oog zichtbaar was.

Tussen de 15 en 21 seconden zie je onderin het orgineel een paar mooi rode en witte rondjes wegschieten. Als je heel goed kijkt zie je die nu ook maar de kwaliteit komt niet helemaal zuiver door op youtube. Daarom kan je hier gratis het orgineel downloaden: http://download-ufo-4juli.tk/

Het was overigens mijn 1ste filmpje dat ik heb gemaakt, dat zie je dan ook wel aan de kwaliteit. In het begin van het filmpje zocht ik naar de juiste camera stand. En bij het eind dacht ik te snel dat het filmpje al vol was.

Digit schreef:Voor zover ik weet komt er regelmatig ruimteschroot terug in onze atmosfeer. Wat dan meestal een vuurbal oplevert.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ruimteschroot
http://www.nu.nl/wetenschap/1670317/rui ... -zien.html :

Een stuk ruimteschroot ter grootte van een vrieskist scheert de komende maanden als een heldere ster langs de hemel. Astronauten wierpen het ruim 600 kilo zware apparaat een jaar geleden uit het internationaal ruimtestation ISS en gaven het een duwtje richting aarde.

Echter spreken we dan over een hoogte van enkele KILOMETERS terwijl de vuurbol achtige UFO waarvan o.a. ik getuige ben geweest die vliegt op hooguit /maximaal zo'n 40 meter of lager boven de grond. Dat is nogal een belangrijk verschil!! :idea:
Strijder

Berichtdoor Lorre » 24 apr 2010, 20:51

Zouden het misschien vuurlantaarns kunnen zijn? Waarvan er één in brand vliegt op jouw filmpje...

http://www.youtube.com/watch?v=zqf8E2-WKoM
Lorre

Berichtdoor Strijder » 24 apr 2010, 21:34

Lorre schreef:Zouden het misschien vuurlantaarns kunnen zijn? Waarvan er één in brand vliegt op jouw filmpje...

http://www.youtube.com/watch?v=zqf8E2-WKoM

Dank je wel voor het meedenken. Ik ken ze, heb er zelf een paar opgelaten.

Ik heb ook het gedrag bekeken van een ballon en van een UFO
UFO's vertonen vaak een soort van intelligent gedrag
En ballonnen waaien gewoon met iedere wind mee.

In dit geval was er een soort van rafelend vuur wat bovenop zat, dus er waren als het ware gekartelde vlammen [zoals wanneer je bv. vuur getekend ziet in de lucht][die denk ik geen vlammen waren] op top van iets. Het was echt heel raar en voelde ook heel onaards, maar dat kan ik niet omschrijven ;)

Ook waren er met het blote oog minder objecten te zien als door de gevoelige lens van de camera.
En tussen de 15-20 seconden zie je onder in beeld volmaakt ronde bolletjes in beeld 2 witte en 2 rode.
:arrow: http://www.youtube.com/watch?v=8KOL2-DrEFI

Mijn toenmalige vriendin zag het het eerst. We zaten eerst binnen en ik stelde voor om lekker buiten te gaan zitten. We zitten zo een tijdje te praten en toevallig ging dat ook over UFO's en ineens zie ik haar hand omhoog gaan en wijzen en roept ze: "Wat is dat daar". "Ik ga denk ik even mijn bril halen". "Doet dat maar" zeg ik en ik pak meteen mijn gsm met toen 12 megapixel camera. Wat ik zag, ik dacht eerst bij mezelf aan een soort vliegtuig waarvan de staart in brand stond, het leek immers wel groter te zijn dan de vuurbol ansich. Vervolgens houdt ik de camera ervoor en stamel ik denk dat het een UFO is.... of een ballon... en terwijl ik kijk in de lucht naar het tafereel kijk ik ondertussen naar het venster van de telefoon of het er goed op komt en ik kijk, en ik denk eerst van licht dat nu aan mij?? Op het scherm waren namelijk twee objecten zichtbaar in plaats van alleen het oranje vuur. Nou dat zie je dus ook op het filmpje, je ziet terwijl ik in het stikke donker sta te filmen dat er zowel een oranje als een wit iets zichtbaar is. Vervolgens kwam die vriendin terug van de trap af met haar bril op en is het ding als bijna zo goed als weg. Vervolgens zet ik het over naar haar computer en bekijk voor het eerst de beelden en ontdek vervolgens dus ook nog dat er tussen 15-20 seconden een aantal bollen worden afgevuurd ofzo. Wat het is, is het. Maar het is me duidelijk dat het geen ballon is. Ook geen meteoor of meteoriet of komeet want dat is allemaal veel verder van huis.. nou ja.. :mrgreen:

Harte groet,
Strijder
Strijder

Berichtdoor Lorre » 25 apr 2010, 01:41

Zeg dat dan meteen! Kan niets anders dan een bezoek van intelligent buitenaards leven geweest zijn. Ik bedoel...als je alle andere mogelijke verklaringen hebt uitgesloten... :mrgreen:
Lorre

Berichtdoor Fishstick » 25 apr 2010, 01:54

Strijder schreef:
Fishstick schreef:Hoeveel ervaring heb jij met het schatten van snelheid, koers en hoogte van objecten in de lucht? Zelfs getrainde piloten hebben hier moeite mee, aangezien je in de lucht geen referentiepunt hebt.

Ik heb er geen ervaring mee. Het blijft een gok, zeker als er weinig referentie mogelijkheid is.
Maar je moet immers toch ergens van uit gaan om uiteindelijk tot een punt te komen.

Fishstick schreef:De video is ook zo donker dat de snelle bewegingen evengoed van jouw camera kunnen zijn. Slaat jouw camera trouwens foto's op in 250x150?

De video is van een eerdere UFO ervaring, een die ik zo'n 10 dagen eerder zag over vliegen. Daarvan heb ik dan ook deze foto genomen. Die beduidend anders is dan die vage witte veegjes die het resultaat zijn geworden.

Nee, het is zoals ik al had vermeld een abnormaal gedrag wat mijn camera maakte door de foto's te reduceren tot zo klein. 250 x 150.

Fishstick schreef:Ook knap dat de foto met het vuur en de foto met de witte strepen/bollen/whatever slechts een vijftal minuten uit elkaar liggen en geen week zoals je claimt.

Ik snap even niet waar je de informatie vandaan haalt. De foto met het 'vuur' is gemaakt op 4 juli. Op die dag zag ik eerst deze UFO: http://www.youtube.com/watch?v=8KOL2-DrEFI en een half uur later kwam er nog een, en dat is die op de foto geworden.

Die witte veegjes zijn dezelfde soort UFO alleen 10 dagen later. :!:

Die fotos bevatten zelf die datum/tijd informatie - namelijk eind maart 3u snachts. Als het hier tenminste echt om de bronfoto's gaat die je hebt geplaatst.

Je geeft zelf toe dat je geen ervaring hebt met het schatten van koers/afstand/etc van objecten in de lucht, maar toch baseer je je bevindingen erop en wijs je andere verklaringen op basis daarvan af. Vind je dat zelf niet arrogant?

Veel voorkomende observatiefouten:

* Incorrecte schatting van afstand: Als iets meer dan een paar honderd meter van ons verwijderd is kunnen we niet meer op parallax vertrouwen, dus baseren we ons op hoe het object zich gedraagt tov hoe we verwachten dat zo'n object zich zou gedragen. Aangezien we grootte op basis van afstand proberen te schatten is het heel makkelijk om heel fout te zijn in hoe groot dingen kunnen zijn. Zo was er recent nog paniek omwille van een speelgoedvliegtuigje dat crashte waarvan ooggetuigen ervan overtuigd waren dat het een echt, full-size vliegtuig was.

* Beweging observeren waar er geen is. Ooit al eens lang naar een stip op de muur gestaard? Door de manier waarop onze ogen werken gaan we automatisch stilstaande objecten/patronen een beweging toeschrijven, zeker als deze zich op een zo goed als blanco achtergrond begeven. Dit verklaart veel "Het kan geen Venus zijn, het bewoog constant heen en weer, sneller dan een vliegtuig!" toeschrijvingen

* Patronen zien waar er geen zijn. Alweer speelt onze menselijkheid ons hier parten, pareidolie is geen onbekende in veel mythes - het gezicht op mars, EVP, jezus zien in een stuk toast of een douchegordein, etc. De menselijke geest is gewoon zo geprogrammeerd dat ze altijd verbanden probeert te leggen aan data. Qua UFO's zijn de zgn "phoenix lights" hier een prachtvoorbeeld van - op een donkere nacht-achtergrond werden lichten in een bepaald patroon toegekend aan een groot donker object. Uiteindelijk ging het hier om vliegtuig-"chaff" tijdens militaire oefeningen.

Niemand is een perfecte observator met perfecte kennis, dus soms is de enige rationele conclusie die men kan trekken "Dat was vreemd, ik vraag me af wat dat was". Als je het niet kan identifieren zijn er redenen genoeg waarom dat kan zijn, zelfs al gaat het echt om een menselijk of natuurlijk fenomeen. Er is geen reden om de grote cognitieve sprong te maken naar "Ik heb geen verklaring, dus kan er geen verklaring zijn" of "Ik heb geen verklaring, dus moeten het buitenaardsen zijn".

Ik heb geen illusies dat je al dit zal lezen of zal bezinnen, gezien je achtergrond. Ik laat dit enkel achter ten behoeve van lezers. En een beetje om Digit te ontlasten, want ik denk dat die het zo wel een beetje heeft gehad met nibiru ufoloten :mrgreen: .
Fishstick

Berichtdoor Strijder » 25 apr 2010, 05:58

Fishstick schreef:Die fotos bevatten zelf die datum/tijd informatie - namelijk eind maart 3u snachts. Als het hier tenminste echt om de bronfoto's gaat die je hebt geplaatst.

Dit zijn niet de bronfoto's, maar ik ben wel nieuwsgierig waar je dat vandaan haalt. Ik ben a-technisch op foto gebied.

Fishstick schreef:Je geeft zelf toe dat je geen ervaring hebt met het schatten van koers/afstand/etc van objecten in de lucht, maar toch baseer je je bevindingen erop en wijs je andere verklaringen op basis daarvan af. Vind je dat zelf niet arrogant?

Volgens mij had ik ook al diverse malen laten weten dat het object naar schatting op nog geen 40 meter hoogte vloog? Het kan ook best 20 zijn geweest, het blijft immers lastig schatten, zeker de hoogte in. Een Meteoor die op 40 kilometer hoogte ergens door de dampkring komt of een object wat op hoogte van een laagvliegend vliegtuig vliegt overkomt daar is volgens mij nogal een enorm verschil tussen. :roll:

Fishstick schreef:Veel voorkomende observatiefouten:

* Incorrecte schatting van afstand: Als iets meer dan een paar honderd meter van ons verwijderd is kunnen we niet meer op parallax vertrouwen, dus baseren we ons op hoe het object zich gedraagt tov hoe we verwachten dat zo'n object zich zou gedragen. Aangezien we grootte op basis van afstand proberen te schatten is het heel makkelijk om heel fout te zijn in hoe groot dingen kunnen zijn. Zo was er recent nog paniek omwille van een speelgoedvliegtuigje dat crashte waarvan ooggetuigen ervan overtuigd waren dat het een echt, full-size vliegtuig was.

Ben blij dat je er zelf al mee begint.
Ik heb namelijk al diverse malen aangegeven dat het object maximaal 40 meter boven me vloog.
Maar doe er mee wat je wilt.

Fishstick schreef:* Beweging observeren waar er geen is. Ooit al eens lang naar een stip op de muur gestaard? Door de manier waarop onze ogen werken gaan we automatisch stilstaande objecten/patronen een beweging toeschrijven, zeker als deze zich op een zo goed als blanco achtergrond begeven. Dit verklaart veel "Het kan geen Venus zijn, het bewoog constant heen en weer, sneller dan een vliegtuig!" toeschrijvingen

Ik heb dat weleens gehad bij een alleenstaande ster. Het leek net alsof deze bewoog. Je hebt dat ook als je achterwaarts lopend omhoog naar een toren kijkt. Dan krijg je optisch bedrog.

In mijn geval gaat het niet op. We zagen het lichtende deel eerst richting ons komen, en vervolgens zagen we het lichtende deel van ons verwijderen. Naarmate het object verder verwijderd raakte, werd ook het licht kleiner.

Fishstick schreef:* Patronen zien waar er geen zijn. Alweer speelt onze menselijkheid ons hier parten, pareidolie is geen onbekende in veel mythes - het gezicht op mars, EVP, jezus zien in een stuk toast of een douchegordein, etc. De menselijke geest is gewoon zo geprogrammeerd dat ze altijd verbanden probeert te leggen aan data. Qua UFO's zijn de zgn "phoenix lights" hier een prachtvoorbeeld van - op een donkere nacht-achtergrond werden lichten in een bepaald patroon toegekend aan een groot donker object. Uiteindelijk ging het hier om vliegtuig-"chaff" tijdens militaire oefeningen.

Zie hier de Phoenix Lights, daarvan zie je lijkt mij glashelder wat het niet is, namelijk "Chaff". Het zijn duidelijk geen kleine stukjes alluminium etc om de radar te misleiden. Je ziet tamelijk glashelder dat het een serie lichtjes zijn die strak op een lijn zitten. Daarnaast is het zo dat dit object gezien is door duizenden mensen. En dat diverse mensen hebben geclaimd dat het object groter was dan een voetbalveld.

:arrow: http://www.youtube.com/watch?v=S6Y5RjhOThM
:arrow: http://www.youtube.com/watch?v=gg6cGCAB2Ck Ook deze voormalig gouverneur geeft toe dat het geen 'chaff' was maar iets dat hij omschrijft als 'niet van deze aarde'..

Maar laat me raden, een of andere volgeling van de Skeptic sekte heeft een artikel geschreven en er van gemaakt dat het om "chaff" zou gaan? Ik kan me dat zo voorstellen omdat de meeste van de Skeptic artikelen die ik heb gelezen zo in elkaar steken.

Fishstick schreef: Er is geen reden om de grote cognitieve sprong te maken naar "Ik heb geen verklaring, dus kan er geen verklaring zijn" of "Ik heb geen verklaring, dus moeten het buitenaardsen zijn".

Die verklaring hoor je me ook niet maken toch? Het kan ook nog uit een andere dimensie komen, of uit een andere tijd. Maar dat klinkt allemaal nog te science fiction kan ik me voorstellen. En het zouden ook nog zeer geheime militaire projecten kunnen zijn. Maar die kans acht ik niet zo heel groot.

Fishstick schreef:Ik heb geen illusies dat je al dit zal lezen of zal bezinnen, gezien je achtergrond. Ik laat dit enkel achter ten behoeve van lezers. En een beetje om Digit te ontlasten, want ik denk dat die het zo wel een beetje heeft gehad met nibiru ufoloten :mrgreen: .

Ik had ook niet de verwachting dat er op een andere manier gereageerd zou worden op mijn onderwerpen dan nu. Het loopt allemaal nog zoals verwacht, da's ook een reden dat ik even hier op bezoek kwam :D

Harte groet,
Strijder
Strijder

Berichtdoor Flip » 26 apr 2010, 00:54

.
Blueflame schreef:Het is altijd moeilijk om te zeggen wat het was.
Maar wat kan is:
- iets van de delta-aquariden.
- Komeet Encke.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Ssc20 ... medium.jpg
en als je dan gaat kijken dan stond die op 9 juli 2009 in lijn met de aarde.[ Klik op 'Date' en vul de datum in ]
http://ssd.jpl.nasa.gov/sbdb.cgi?sstr=9134%20Encke;orb=1;cov=0;log=0;cad=0#orb
Maar ik steek mijn hand daar niet voor in het vuur.
Mvg.

Het is Michel, een kennis van mij die vanop zijn boot op de Maas actief is.
Michel is een 'rijke' egotripper van Parijs (ex-piloot) met een groot en comfortabel 'atelier-schip'.
Michel bouwt UFO 's.
Hij beschikt over twee Zeplins en nog wat ander vliegend materieel, hij heeft ook helium-ballonen.
Michel is dol op 'licht-effecten' en 'afstandsbesturing'. Hij leest de Ufo-krant op internet 'graag'.
Hij is al dertig jaar actief en voelt zich zeer vereerd als 'zijn' ufo's de krant halen.

Op mijn vraag aan hem of dat zomaar kan ufo's oplaten, antwoordt hij: 'ik heb daarvoor een toelating'.

Een groot kunstenaar van Rotterdam die staats-subsidie krijgt om kunst te produceren voor musea,
een andere kennis van mij, die heeft ook zo een 'silent'-hobby in zijn vrije tijd (TL-lampen).
De 'kunst' is om niet 'ontdekt' te worden, zegt ie.

Gans uw leven in UFO's geloven, over niets anders meer kunnen praten, erg is dat :( .
Laat ons daar toch niet mee lachen, Blueflame :roll: .

Flip

.
Flip

UFO Denbosch juli 2009: 'een vreemd fel licht'(?)

Berichtdoor Flip » 26 apr 2010, 01:14

...
'een vreemd fel licht'(?)
een 'specialist' 'licht' hier toe: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=G3C1E001H

Flip :)
(gerustgesteld)

...
Flip

Berichtdoor Digit » 26 apr 2010, 09:56

Fishstick,

In elk geval bedankt !

Wat Strijder hier brengt heb ik allemaal al minstens twintig keer gezien. Inclusief zijn "eigen" verhalen. Die zijn zóóó standaard dat je er op uitgekeken raakt.

In de veronderstelling dat ufo's zouden bestaan, dan kan je je afvragen of ze al dan niet willen opgemerkt worden. Áls ze dat willen, dan moet je je afvragen waarom er niet simpelweg eentje landt op de pui van het witte huis of de esplanade van het UNO-gebouw, camera's van CNN in aanslag. Áls ze dat juist niét zouden willen, dan moet je je afvragen waarom ze zich om de haverklap tonen aan weirdo's allerhande die niet eens met een camera kunnen omgaan, maar wél een half internet volkwijlen.

In beide gevallen levert dat een tegenstrijdigheid die leidt tot de conclusie dat de originele veronderstelling fout was.

Conclusie : ufo's (in de zin van ETI) bestaan niet !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Flip » 26 apr 2010, 17:22

Digit schreef:Fishstick,

In elk geval bedankt !
Wat Strijder hier brengt heb ik allemaal al minstens twintig keer gezien. Inclusief zijn "eigen" verhalen. Die zijn zóóó standaard dat je er op uitgekeken raakt.

In de veronderstelling dat ufo's zouden bestaan, dan kan je je afvragen of ze al dan niet willen opgemerkt worden. Áls ze dat willen, dan moet je je afvragen waarom er niet simpelweg eentje landt op de pui van het witte huis of de esplanade van het UNO-gebouw, camera's van CNN in aanslag. Áls ze dat juist niét zouden willen, dan moet je je afvragen waarom ze zich om de haverklap tonen aan weirdo's allerhande die niet eens met een camera kunnen omgaan, maar wél een half internet volkwijlen.

In beide gevallen levert dat een tegenstrijdigheid die leidt tot de conclusie dat de originele veronderstelling fout was.
Conclusie : ufo's (in de zin van ETI) bestaan niet !
Groetjes,
Digit

Een terechte opmerking van Digit.
Op z'n minst 85.000 verschillende ufo's zijn in de lucht gefotografeerd, en er is er nog nooit eentje geland.

De vraag blijft: waarom is er bij sommigen zo een grote behoefte voor ufo's?
Hoe zijn deze mensen 'zo uit hunne bol' geraakt.

Terloopse nota :) :
Schubben of pluimen (?); een douche hebben ze niet aan boord.

En een 'beetje' lachen mag ook nog:
http://www.niburu.nl/forum/viewtopic.php?f=16&t=28636&start=0#p370796
http://www.niburu.nl/forum/viewtopic.php?f=16&t=28636&start=0
660 milj.$ joke: http://www.americancatholic.org/News/ClergySexAbuse/

Flip
Flip

Berichtdoor Fishstick » 26 apr 2010, 18:13

niburuloot schreef:"weer flauwekul, ten eerste kan ik deze man niet op zijn woord geloven omdat dit via een spraakcomputer gaat,"

:lol:

nibiruloot 2 schreef:En hier begint de nieuwe conspiracy na 9/11 het prille klaarstomen van de mensenheid om bang te zijn voor aliens. Niet bij in de buurt komen ? tuurlijk niet! dan merk je immers dat je er door heen kan lopen omdat het waarschijnlijk hologrammen zijn!...

:lol: :lol:

Poe's Law is echt van kracht op dat forum
Fishstick

Berichtdoor Flip » 26 apr 2010, 18:43

:wink:
Flip

Berichtdoor Niko » 26 apr 2010, 21:03

Strijder schreef:In mijn geval gaat het niet op. We zagen het lichtende deel eerst richting ons komen, en vervolgens zagen we het lichtende deel van ons verwijderen. Naarmate het object verder verwijderd raakte, werd ook het licht kleiner.

Dat kan je ook omdraaien.
Omdat het licht kleiner werd, leek het zich van ons te verwijderen.
"Eternal nothingness is fine if you happen to be dressed for it."
-Woody Allen-
Niko

Berichtdoor Flip » 27 apr 2010, 01:30

Een veelgebruikte techniek is 'het geleidelijk dimmen der lichten' + een gepaste 'lichtfluctuatie', dit geeft dan de illusie van snelle verwijdering; het licht wordt dan kleiner, begrijpt u.
Zeer snel kan men zo een ufo ook bewegen. Hoor ik u nog vragen 'hoe snel'?
Als je de ballon laat ploffen, schijnt hij (de ufo) zo achter de horizon te verdwijnen.
T' is allezins allemaal ufo-kunst :).

Volgende keer leg ik jullie graag uit waarom ufo's (altijd) met brandende lichten vliegen en regelmatig gekleurde-licht-signalen geven (!)

Flip
(ufo-spotter)
'Gewaagd' 'grapje' dat ik op de ufo-club hoorde:
"Als er geen ufo's waren, met 'wat' zouden we ons 'dan' bezig houden."
Er werd door niemand van de veertig aanwezigen gelachen.
Na enkele pintjes waren we het grapje al vergeten (and back to real life).
Flip

Berichtdoor Strijder » 29 apr 2010, 15:06

Digit schreef:Fishstick,

Wel jammer dat ik het dan steeds moet bekopen met ook steeds maar weer dezelfde standaard antwoorden en reacties.

:arrow: Theo Maasen, eindelijk een Brabander die het ook begrijpt: http://www.youtube.com/watch?v=rkO2goC19Wo :!: :idea: :!:

Harte groet,
Strijder
Strijder

Berichtdoor Digit » 29 apr 2010, 15:53

Strijder schreef:
Digit schreef:Wat Strijder hier brengt heb ik allemaal al minstens twintig keer gezien. Inclusief zijn "eigen" verhalen. Die zijn zóóó standaard dat je er op uitgekeken raakt.

Wel jammer dat ik het dan steeds moet bekopen met ook steeds maar weer dezelfde standaard antwoorden en reacties.

We beschikken nu eenmaal niet over een onbeperkt aantal synoniemen voor "waaspraat", vandaar dat we noodgedwongen in herhaling moeten vallen. Jullie kunnen het eenvoudig verhelpen door te stoppen met waaspraat te spuien !

Strijder schreef: :arrow: Theo Maasen, eindelijk een Brabander die het ook begrijpt: http://www.youtube.com/watch?v=rkO2goC19Wo :!: :idea: :!:

Goede humor van Theo ! Het blijft dus wachten op het grote nieuws : CNN volgen dus, in de hoop dat ooit .... !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Strijder » 29 apr 2010, 16:11

Digit schreef:
Strijder schreef:
Strijder schreef: :arrow: Theo Maasen, eindelijk een Brabander die het ook begrijpt: http://www.youtube.com/watch?v=rkO2goC19Wo :!: :idea: :!:

Goede humor van Theo ! Het blijft dus wachten op het grote nieuws : CNN volgen dus, in de hoop dat ooit .... !

Groetjes,

Digit

Slimme jongen hoor die Theo :wink:

Gesproken over CNN, kijk maar wat je ermee doet:

http://www.youtube.com/watch?v=fIu-rUY9SlU

http://www.youtube.com/watch?v=pJyums8uPCc

http://www.youtube.com/watch?v=BzXmsnoCgig

http://www.youtube.com/watch?v=vLZ9qSMaSzw

http://www.youtube.com/watch?v=5V3kOv7IBVY

http://www.youtube.com/watch?v=_8hZzLKNO4Y

En deze vooral ook; http://www.youtube.com/watch?v=gg6cGCAB2Ck

Maar zie maar wat je ermee doet, er zijn bewijzen genoeg voor handen, maar goed het kan natuurlijk niet dat een Skep gaat toegeven dat het inderdaad waarachtig is. Ge moet immers in oew rol blijven en uw naams hoog houden en eer aan blijven doen, dus ik koester daaromtrent geen enkele illusie hoor, het is mij ook niet zo zeer te doen voor de 'reageerders' dan wel voor de 'stille lezers' :wink:

Harte groet,
Strijder
Strijder

Berichtdoor Digit » 29 apr 2010, 16:16

CNN rapporteert hier enkel over het ufo-debat als fenomeen-op-zich, maar rapporteert zélf geen enkele waarneming als waar gebeurd !

En dat laatste zou het geval moeten zijn, wil ik het geloven ! Terug naar af dus !

Digit

P. S. In de "stille lezers" ben ik in overgrote meerderheid behoorlijk gerust. Ik ben zelf mijn loopbaan begonnen als hoopvol twijfelend believer. Het zijn de ufoloten zélf die mij sceptisch gemaakt hebben met hun bullshit. En kijk hier maar goed rond, ik ben niet de enige. Doe vooral zo verder ! Misschien vind je in "De Bello Gallico" nog wel een verklaring van Caesar die getuigt dat ufo's hem geholpen hebben bij de slag bij de Milvische brug !
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Strijder » 29 apr 2010, 17:07

Digit schreef:
P. S.Het zijn de ufoloten zélf die mij sceptisch gemaakt hebben met hun bullshit. En kijk hier maar goed rond, ik ben niet de enige. Doe vooral zo verder ! Misschien vind je in "De Bello Gallico" nog wel een verklaring van Caesar die getuigt dat ufo's hem geholpen hebben bij de slag bij de Milvische brug !

Tsja... daar heb je wel een punt ja...
Er is een hele hoop gewauwel en bullshit..

Daar kan ik dan wel weer inkomen ook.

Aan de andere kant - je hebt overal gewauwel en bullshit verhalen over. Dat ligt voor het oprapen.

lang niet alles wat blinkt is goud - echter voor mijzelf geldt dat er maar 1 manier is en dat is zelf ervaren met wat het ook is.
Iedereen kan namelijk wel wat zeggen. En de meeste mensen lopen achter iemand aan die het ook maar van horen zeggen heeft, en zo kan iets wat helemaal niet waar is zich generaties lang standhouden.

Ik onderzoek dus liever zelf, en kijk wat voor een effect iets op me heeft.

Wat mijn UFO ervaringen betreft: Ik denk dat ik het zelf ook niet zou hebben geloofd als ik het niet zelf aan den lijve zou hebben ondervonden. Dus ik kan het echt ook niemand kwalijk nemen dat ze denken dat ik het ofwel heb verzonnen, ofwel dat ik zelf die filmpjes heb gemaakt met een bewerkingsprogramma, ofwel dat ik een vliegtuig heb gefilmd of wat dan ook.

De tijd zal het ons echt wel leren. Ik verwacht dat we binnen nu en 10 jaar gewoon regelmatig bezocht worden en dat het over 10 jaar voor iedereen heel normaal is dat ze er zijn.

In de tijd dat het Internet beschikbaar was voor een paar universiteiten lachte men mij uit toen ik zei dat binnen afzienbare tijd iedereen zou kunnen beschikken over het Internet...

In de tijd dat nog niemand een mobiele telefoon had werd ik uitgelachen toen ik zei dat er een tijd zou komen dat iedereen zo'n ding zou hebben....

5 jaar geleden voorspelde ik de opkomst van de zgn Superfoods... inmiddels liggen ze overal in de schappen..

lach wat je wilt, het is mij niet vreemd inmiddels en het mooiste is ook nog; lachen is gezond.

Het is leuk om te weten dat diverse wetenschappelijke onderzoeken hebben aangetoond dat lachen letterlijk gezond is. De fysieke voordelen van het lachen zijn van onschatbare waarde gebleken.

Zo komen in een lichaam dat snikt van de lach, endorfine vrij, stoffen die lustverhogend en ontspannend zijn en dus zwaarmoedigheid en pijn te lijf gaan. Ook geeft het een antidepressief effect. Dit ontstaat door lichaamsstoffen zoals serotonine en dopamine. Daarom voelt men zich vaak lekker na een goede lachbui. De meeste mensen zullen dit beamen.

Verder heeft een goede lachbui een gunstige invloed op de ademhaling. De tranen die vrijkomen bij het lachen (traanklierhormoon) helpen je immuunsysteem een handje en je afweer tegen ziektekiemen zal toenemen, vooral tijdens een lachfilm. Hoezo: Lachen is gezond? Natuurlijk is lachen ook belangrijk voor je geestelijke gezondheid, maar dat spreekt voor zich.

Harte groet,
Strijder
Strijder

Berichtdoor Digit » 29 apr 2010, 17:19

Wedden dat we over 10 jaar wat dat betreft precies even ver staan als nu, en dat is op zijn beurt weer precies even ver als 10, 20 of 30 jaar geleden ! En wedden dat er dan nog steeds waaspraters zullen rondlopen die het nóg niet snappen ! Dream on, baby !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Strijder » 29 apr 2010, 21:28

Digit schreef:Wedden dat we over 10 jaar wat dat betreft precies even ver staan als nu, en dat is op zijn beurt weer precies even ver als 10, 20 of 30 jaar geleden ! En wedden dat er dan nog steeds waaspraters zullen rondlopen die het nóg niet snappen ! Dream on, baby !

Digit

Een doos Bosschebollen?

Zeg maar eens even. Als je nu zo naar mijn fotos kijkt: viewtopic.php?p=59039#p59039 dat is toch wel apart op zijn zachts gezegd niet dan? Het was er stik donker, het enige dat duidelijk zichtbaar was en wat ik fotografeerde was een fel oranje licht. Dat is toch maf. Vind je ook niet? En dat de foto's een factor 10 kleiner weergegeven werden dan normaal. Plus dat toen ik in beginsel het wilde opnemen met mijn ingebouwde videocamera het hele ding blokkeerde. Dat is toch raar, of niet?

Ik vind van wel in ieder geval :- )

Harte groet,
Strijder
Strijder

Berichtdoor Digit » 29 apr 2010, 21:34

Maffe foto's volstaan niet om dit te weerleggen.

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Strijder » 29 apr 2010, 23:08

Digit schreef:Maffe foto's volstaan niet om dit te weerleggen.

Digit

Tsja wat kan ik zeggen, eens kijken wat dacht je van:

- Een teken denk ik dat ze intelligenter zijn dan wij.

- Sowiesow helft van de wereld zou denken dat het gaat om een Reclame stunt, het is altijd iets immers :lol:

- Ik denk niet dat ze uit zijn op angst zaaien.

- het zou zomaar kunnen dat er daardoor massahysterie uitbreekt met alle gevolgen van dien.

- ik heb geen idee.

Ik zou het ook wel willen weten: "Het waarom van alle dingen". Wie weet wordt het me nog ooit gegeven :mrgreen:

Harte groet,
Strijder
Strijder

Berichtdoor Digit » 30 apr 2010, 10:03

Als ze dom zijn, dan geraken ze hier niet, en als ze intelligent zijn, dan hebben ze geen 60 jaar nodig om ons op een verstandige en begrijpbare manier een boodschap te sturen. Het overgrote deel van de wereldbevolking nú is met het ufo-fenomeen opgegroeid. Geen enkele reden meer voor die onnozele verstopper-spelletjes aan de ene kant en massale shows voor charlatans zoals Maussan aan de andere kant.

Conclusie : waaspraat !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Strijder » 30 apr 2010, 19:32

Digit schreef:Als ze dom zijn, dan geraken ze hier niet, en als ze intelligent zijn, dan hebben ze geen 60 jaar nodig om ons op een verstandige en begrijpbare manier een boodschap te sturen. Het overgrote deel van de wereldbevolking nú is met het ufo-fenomeen opgegroeid. Geen enkele reden meer voor die onnozele verstopper-spelletjes aan de ene kant en massale shows voor charlatans zoals Maussan aan de andere kant.

Conclusie : waaspraat !

Digit

Voorbereiding heet dat. Om te zorgen dat er geen massahysterie uitbreekt.
Strijder

Berichtdoor Digit » 30 apr 2010, 20:43

60 jaar voorbereiding met als resultaat enkele oplichters en een stel weirdo's ! En dat als prestatie van een "gevorderde" beschaving ! Tarara !

Maak dat jezelf of de ganzen wijs, maar niet aan ernstige mensen !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Strijder » 30 apr 2010, 20:51

Digit schreef:
"ernstige mensen" !

Ik dacht in eerste instantie dat klinkt wel als een mooiere naam voor het forum, maar dan krijg je: "Het ernstige mensen forum"
en op de een of andere manier klinkt het dan helemaal niet ernstig meer he :mrgreen:

Maar ernstige mensen vind ik wel leuk klinken. Wat warmer ergens dat 'mede Skeppers' ofzo

Maar ik betrap me er wel eens op dat ik mezelf serieus neem - achteraf kan ik er dan wel om lachen gelukkig :lol:

Harte groet,
Strijder
Strijder

Berichtdoor Digit » 30 apr 2010, 20:53

Strijder schreef:Maar ik betrap me er wel eens op dat ik mezelf serieus neem - achteraf kan ik er dan wel om lachen gelukkig :lol:

Voor de afwisseling zou je achteraf eens moeten nadenken. In den beginne wel vermoeiend, maar kan, mits wat oefening, wonderen doen !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor willem_betz » 01 mei 2010, 01:32

Digit,
zolang je er lol in hebt doe maar verder met onze super-trol. :?
Ik ben erg geneigd om zijn forumvervuiling te gaan limiteren.
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Blueflame » 01 mei 2010, 09:30

Ja, het begint wat veel te worden.
Anderzijds demonstreert dat wel weer mooi de truc van altijd: flooding.
(Flooding is zoveel berichten plaatsen op zo'n korte tijd dat een normaal mens geen tijd heeft om alles grondig na te lopen.)
Misschien kan er een generiek antwoord voor Strijder overwogen worden ?
Bijvoorbeeld:
Gebruiker 'Strijder' doet op dit forum aan flooding (dat is zoveel berichten plaatsen op zo'n korte tijd dat een normaal mens geen tijd heeft om alles grondig na te lopen en dit in de hoop dat er ergens een bericht onbeantwoord blijft). In zulke gevallen is het niet omdat er geen antwoord/wederwoord komt op de berichten, dat het bericht inhoudelijk daarom ook correct is. Het aantal uren per dag dat een mens kan besteden aan onzin-bestrijding zijn nu eenmaal beperkt.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Digit » 02 mei 2010, 14:17

Kunnen jullie overwegen om hem bij wijze van proef te limiteren tot bv. 2 topics, waarin hij dan wél geacht wordt zelf te argumenteren. En waarbij de flutfilmpjes van beroeps-nep-producent Maussan niet als argument gelden, maar als forumvervuiling. En evenmin de Ossebaardse onzin !

Zo komen we misschien aan de weet of hij zelf ook iets te vertellen heeft. Voor zover we dat nog niet weten ! :wink:

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Fishstick » 02 mei 2010, 17:55

Ik heb niks tegen nibiruloten die hier komen, maar als ze't forum vervuilen met 4+ verschillende topics per dag en eigenlijk niks ter argumentatie leggen buiten youtube-filmpjes die niet te verifieren vallen van derde partijen en waaspraat is dat wel vrij irritant.

Zeker als ze bijna toegeven enkel hier te posten om te trollen. Thomas had hier bijvoorbeeld in het begin ook een "heir" van (Antwerpen, he), maar dit is ondertussen stukken gebeterd.
Fishstick

Volgende

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?