Cluster Synchroniciteit

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

Re: Cluster Synchroniciteit

Berichtdoor Strijder » 04 mei 2010, 17:04

Je bent niks verplicht Digit.

Ik laat slechts zien wat er IS, wat je er verder mee doet, of niet is geheel aan jouw :)

Harte groet,
Strijder
We must assume behind this force the existense of a conscious and intelligent mind. This mind is the matrix of all matter. ~Max Planck
Strijder

Berichtdoor Digit » 04 mei 2010, 18:50

Strijder schreef:Je bent niks verplicht Digit.

Ik laat slechts zien wat er IS, wat je er verder mee doet, of niet is geheel aan jouw :)

Harte groet,
Strijder

Je beweert dat, maar je schiet schromelijk te kort wat betreft bewijslast ! Kijk de debatregels er maar eens op na : viewtopic.php?p=1162#p1162 !

En dit : viewtopic.php?p=19155#p19155 :

Blueflame schreef:Alhoewel het evident lijkt, blijken sommigen de volgende forumregel vaak over het hoofd te zien. Daarom nog even herhalen.

Dubbelposten is niet toegestaan en uit de bijdragen moet een duidelijke intentie tot constructieve discussie af te leiden zijn.

Op dit punt zijn we onverbiddelijk.

Het posten van allerhande flutlinks geldt hier niet als een "duidelijke intentie tot constructieve discussie"

Dit is een discussieforum, géén ufolotenblog, en als't aan mij ligt, dan zal het dat ook niet worden ! Misschien dat je daar maar beter rekening mee kunt houden !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Blueflame » 04 mei 2010, 19:26

Bovenstaande klopt volledig: dit is geen ufolotenblog en mag en zal het ook niet worden.
Referentie's plaatsen is één ding, maar een overvloed wordt, zoals reeds eerder gezegd, als flooding bekeken en dus zeker niet als iets constructief. Het moet toch duidelijk zijn dat een youtube-filmpje zo goed als nooit een bewijs is.
Of wat dacht je van deze : http://www.youtube.com/watch?v=uY9zcjpZvTU&feature=player_embedded .
Uiteraard wordt zulks hier niet serieus genomen (er mag al wel eens gelachen worden, maar dan wel liever in het lulhoekje).

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Strijder » 04 mei 2010, 23:46

Zoals ik al zei;

Harte groet,
Strijder
We must assume behind this force the existense of a conscious and intelligent mind. This mind is the matrix of all matter. ~Max Planck
Strijder

Berichtdoor Digit » 05 mei 2010, 18:29

Als je beweert dat er "wat" is, en er bestaat twijfel aan, dan dien je te bewijzen dat er "wat" is.

Dát zijn de regels hier !

Digit

P. S. Die twijfel is er ruimschoots ! Dus .... begin maar !
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Strijder » 06 mei 2010, 00:25

Digit schreef:Als je beweert dat er "wat" is, en er bestaat twijfel aan, dan dien je te bewijzen dat er "wat" is.

Wat betreft de UFO's wordt dat natuurlijk lastig. Ik blijf bij het standpunt dat het b.v. buitenaards vliegtuig is.
En jullie komen niet verder dan steeds maar weer te hameren dat het niets anders dan een ballon is.
Daarmee komen we dus niet verder.

Maar wat betreft bv het topic Synchroniciteit daar kan ik mijn gedachten wel over delen, dat komt nog.
Dat roep ik al een week maar dat zit effe 'in het vat'.

Wat betreft zaken als healing. Daarbij komt het toch al gauw neer op zelf proberen, want 'ervarings verhalen' schijnen niet te worden gewaardeerd alhier, omdat die 'verzonnen' zouden kunnen zijn en moeilijk te verifiëren zijn. Zit wat in natuurlijk.

Maar voor nu, had ik al in bed moeten liggen, dus welterusten!

Harte groet,
Strijder
Strijder

Berichtdoor wim » 06 mei 2010, 10:24

Strijder schreef:Wat betreft zaken als healing. Daarbij komt het toch al gauw neer op zelf proberen, want 'ervarings verhalen' schijnen niet te worden gewaardeerd alhier, omdat die 'verzonnen' zouden kunnen zijn en moeilijk te verifiëren zijn. Zit wat in natuurlijk.

Daar is inderdaad een zeer goede reden voor. Het is al meermaals bewezen dat de mens zichzelf graag iets wijsmaakt of patronen ziet waar er geen zijn. Daarom dat in echte wetenschappelijke testen zoveel mogelijk dubbelblind gewerkt wordt, dat schakelt zulke fenomenen uit. Wetenschappers hebben geleerd zichzelf niet te vertrouwen, maar alleen de feiten te vertrouwen.

Zoek het verhaal van paard Hans eens op in google, dat is een zeer mooie illustratie:

http://www.google.be/#hl=nl&source=hp&q ... 9042037ff7
wim

Berichtdoor Digit » 06 mei 2010, 11:10

Strijder schreef:
Digit schreef:Als je beweert dat er "wat" is, en er bestaat twijfel aan, dan dien je te bewijzen dat er "wat" is.

Wat betreft de UFO's wordt dat natuurlijk lastig. Ik blijf bij het standpunt dat het b.v. buitenaards vliegtuig is.
En jullie komen niet verder dan steeds maar weer te hameren dat het niets anders dan een ballon is.
Daarmee komen we dus niet verder.

Domweg blijven beweren dan het dan wel een buitenaards ruimtetuig moet geweest zijn, zonder daar geldige argumenten voor te leveren brengt ons evenmin een millimeter verder.

Wat meerderen hier betoogd hebben is dat het een ballon zou kunnen geweest zijn, afgaande op jouw beweringen en op onze kennis van het menselijk waarnemingsvermogen. Dat is nl. hélemáál niet zó goed al jij (vooral van jezelf) wel schijnt te denken ! En áls het mogelijks een ballon (of welk aards fenomeen dan ook) kán geweest zijn, dan gebieden Ockham én het gezond verstand om daar géén buitenaards ruimteschip van te maken. En gewoon vast te stellen dat het niet kon geïdentificeerd worden !

Twee dingen moet jij nog leren :
2) Scheiden van ervaring en verklaring. Het is niet omdat jij iets ziet dat jij zélf niet kunt verklaren, dat je daar maar meteen een buitenaards tuig moet van maken en bovendien min of meer eisen dat iedereen dat gelooft.
3) Duidelijk een waarneming beschrijven : in termen van hoeken, en niet in termen van afmetingen, afstanden en snelheden. Want onbekende voorwerpen die te ver weg zijn voor ons stereoscopisch zicht, die kan je onmogelijk inschatten !

Strijder schreef:Maar wat betreft bv het topic Synchroniciteit daar kan ik mijn gedachten wel over delen, dat komt nog.
Dat roep ik al een week maar dat zit effe 'in het vat'.

Laat dat vat dan maar eens iets produceren ! Bijvoorbeeld een antwoord op deze : viewtopic.php?p=59504#p59504 ! Tot op heden klonk het vooral luid, in overeenstemming met de bekende uitdrukking !

En verspil ondertussen wat minder tijd aan flutfilmpkes op het internet waarmee je alleen je eigen lichtgelovigheid etaleert !

Strijder schreef:Wat betreft zaken als healing. Daarbij komt het toch al gauw neer op zelf proberen, want 'ervarings verhalen' schijnen niet te worden gewaardeerd alhier, omdat die 'verzonnen' zouden kunnen zijn en moeilijk te verifiëren zijn. Zit wat in natuurlijk.

Als “ervaringen” voldoende in aantal zijn, en bovendien geregistreerd door bekwame mensen volgens een goede methodiek en een strak schema, dan noemt men zoiets een “wetenschappelijk onderzoek”, en dat wordt hooglijk gewaardeerd.

Individuele ervaringen, gekruid met flinke dosissen bijgeloof, vooringenomenheid en onkunde, worden hier inderdaad niet gewaardeerd !

Zo ging wijlen mijn gehandicapte en zieke buurvrouw vroeger regelmatig naar Lourdes. Bij elke terugkeer “voelde” ze zich als herboren en straalde ze van geluk. In de realiteit ging ze zienderogen achteruit en werd ze steeds meer afhankelijk van haar rolstoel. Het einde is gekomen zoals voorzien.

Als je je “goed voelt” met kwakzalverij, kwakzalver dan zelf zoveel je wil. Maar verkoop geen aperte onzin op basis van een “goed gevoel” ! Denk liever eens aan het “goed gevoel” dat Sylvia Millecam kreeg van haar bezoeken aan Jomanda ! “Zelf proberen” kan dodelijk zijn. Zie je daar niet tegenop, ga dan je gang ! Maar het aanbevelen op basis van je eigen onwetendheid zou ik “crimineel” durven noemen ! En waaspraat is het in elk geval !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Oogje » 12 jun 2010, 19:16

Ik zat eens op een zwoele zomeravond met mijn partner te chillen op ons terrasje dat uitgeeft op velden en nog eens velden.
En ik zat met mijn blik richting veld, iets te vertellen bij kaarslicht. En plots zag ik iets zéér snel voorbij flitsen op een hoogte van 20 meter en niet verder dan 100 meter van ons. Van links naar rechts. Het wat iets dat licht gaf. En bewoog. Op nog geen seconde was het mijn blikveld gepasseerd. Rechts van ons is er een stuk muur van de buren en lniks van ons dik bos.: ons uitzicht is niet weid (zicht op een 200 meter breedte) maar wel ver (meer dan 500 meter).

"Oh kijk, een Ufo!" riep ik uit en bulderde het uit van het lachen. Ik geloofde het niet. Geloof het nog altijd niet. Maar toch was dàt wat ik eruit flapte. En toen ik ging nadenken wat het kon geweest zijn, dan kon het enkel nog een bol bliksem zijn. Want zo snel kan geen enkel vliegtuig gaan, op een dergelijke laagte zonder geluid te maken. Want er was niks te horen. Een auto: onmogelijk in de velden. En zelfs indien er een weg liep: het ging veel te snel terwijl het geen geluid maakte.

Ik denk nog altijd bliksem.

Maar is dit juist, denk je -Digit?

Twas wel lachen geblazen ! Ik kan enorm genieten van dergelijke dingen die onverwachts zijn en niet te verklaren. Maar mijn honger blijft: what in the hedge ... ?
GREETZ
Oogje

Berichtdoor Digit » 13 jun 2010, 13:45

Met zo weinig gegevens kan je er nauwelijks iets zinvols over zeggen ! Ga er maar van uit dat je er qua afstand en snelheid enorm ver naast kunt zitten !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Thomas » 23 jun 2010, 21:11

Een mooi voorbeeld van clustersynchroniciteit:

Afbeelding
Bron: de Standaard 23/06/2010
"science is a culture of (reasonable) doubt" (Richard Feynmann)
Thomas

Berichtdoor Digit » 24 jun 2010, 09:27

Verbaaaaaaaaazend !

Twee foto's die gelijktijdig op één redactie binnenkomen !!!!!!!!!!!!!!!!!! En ze hebben allemaal twee ogen, twee oren, één neus en één mond ! En gelaatsversieringen in overeenstemming met elk hun eigen cultuur. Dit kan gewoon geen toeval meer zijn !!!!!

Groetjes,

Digit :mrgreen:
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Strijder » 02 aug 2010, 15:15

Joseph Jaworski begon zijn carriere als advocaat bij Bracewell & Patterson in Houston, Texas.
Hij richtte in 1980 het American Leadership Forum op en was sindsdien werkzaam bij de Royal Dutch/Shell Group in London, waar hij een innovatief programma ontwikkelde als hoofd scenario planner voor strategisch management in de 21ste eeuw.

Sinds 1994 is hij lid van de Raad van Bestuur van het Massachusetts Institute of Technology [MIT] Center for Organizational Learning.

Zijn vader werd benoemd in 1973 als speciale aanklager van pres. Nixon in de Watergate affaire.

Wat maakt deze man zo bijzonder?

Hij was in 1996 de eerste die in America [Nederland had nog 10 jaar nodig om te beginnen met wakker worden] die het begrip & fenomeen Synchroniciteit uit de ZweefZone haalde en introduceerde in het bedrijfsleven.

Het boek is te koop via;

http://www.managementboek.nl/recensie/9789060384626/405

Het boek kan ook online gelezen & bestudeerd worden via Google Books, klik hier...

http://www.hansonexperience.com/my_webl ... n_ind.html

Harte groet,
Strijder :wink:
Strijder

Berichtdoor Digit » 02 aug 2010, 15:20

Strijder schreef:Hij was in 1996 de eerste die in America [Nederland had nog 10 jaar nodig om te beginnen met wakker worden] die het begrip & fenomeen Synchroniciteit uit de ZweefZone haalde en introduceerde in het bedrijfsleven.

Laat ons zeggen dat hij de zweefzone invoerde in de bedrijven. Dat is duidelijker en juister !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Strijder » 02 aug 2010, 15:33

Digit schreef:
Strijder schreef:Hij was in 1996 de eerste die in America [Nederland had nog 10 jaar nodig om te beginnen met wakker worden] die het begrip & fenomeen Synchroniciteit uit de ZweefZone haalde en introduceerde in het bedrijfsleven.

Laat ons zeggen dat hij de zweefzone invoerde in de bedrijven. Dat is duidelijker en juister !

Digit

Je maakt je er altijd wel makkelijk vanaf, dat bewonder ik in je Digit!
Strijder

Berichtdoor Digit » 02 aug 2010, 15:41

Strijder schreef:
Digit schreef:

Digit

Je maakt je er altijd wel makkelijk vanaf, dat bewonder ik in je Digit!

Als het er uit ziet als een eend, het waggelt als een eend, en het kwaakt als een eend, dan is het vrijwel zeker een eend.

En de eend die sprak : "Kwak, kwak, kwak !"

En we kennen jou ondertussen, Strijder, jij bent zwaar allergisch aan ernstige zaken. Dus, vermits je niet aan het niezen bent, maar aan het internetten, is dit geen ernstige zaak ! Quod erat demonstrandum !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Strijder » 02 aug 2010, 15:43

Digit schreef:Als het er uit ziet als een eend, het waggelt als een eend, en het kwaakt als een eend, dan is het vrijwel zeker een eend.

En de eend die sprak : "Kwak, kwak, kwak !"

Ah, jij bent zeker hoogbegaafd :lol:
Strijder

Berichtdoor Digit » 02 aug 2010, 15:48

Strijder schreef:Ah, jij bent zeker hoogbegaafd :lol:

Mijn onzin-detector is dat in elk geval : zodra jij nog maar in de buurt van je toetsenbord komt begint-ie te toeten. Alleen mijn overmatige bescheidenheid belet me om toe te geven dat dat paranormaal is ! :lol: :lol: 8)

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Strijder » 02 aug 2010, 15:59

Digit schreef:
Strijder schreef:Ah, jij bent zeker hoogbegaafd :lol:

Mijn onzin-detector is dat in elk geval : zodra jij nog maar in de buurt van je toetsenbord komt begint-ie te toeten. Alleen mijn overmatige bescheidenheid belet me om toe te geven dat dat paranormaal is ! :lol: :lol: 8)

Digit

Bescheidenheid houdt ook in dat je open staat voor nieuws. Dat zie ik nergens terug in jouw schrijven.

Echter wel een hopeloze en hoogmoedige poging om alles wat niet binnen je eigen denkkaders past
te verwijzen naar het rijk de fabelen.

Stel je open,vergeet je vooroordelen en durf eens wat te onderzoeken niet uitgaand van je vaste standpunt dat het alleen maar onzin is. Daar kom je niet verder mee.

Neem hier eens een voorbeeld aan; http://www.youtube.com/watch?v=N_PL7WrdySo

Verder nog een fijne dag. Ik ben er weer vandoor.

Harte groet,
Strijder

Berichtdoor Digit » 02 aug 2010, 16:13

Strijder,

Ik durf er op wedden dat ik in één gemiddelde maand méér écht nieuws absorbeer dan jij in je hele leven al bij elkaar gezien hebt. Ik hoef dus geen fake-nieuws meer bij te absorberen om mijn schade in te halen.

Een deel van wat Jaworski zegt is juist. Maar dát deel is perfect verklaarbaar door gekende psychologische mechanismen. De man is alleen op het lumineuze idee gekomen om zijn oude dag financiëel wat verder op te fleuren door die kennis met een metafysisch kwaksausje te overgieten en ze in een duur, maar waardeloos boek aan te smeren aan mensen die hun "geest" daarvoor hebben "open" gezet. Net iets te ver, want de kritische zin is er al zeker uit gevallen.

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Strijder » 02 aug 2010, 16:20

Digit schreef: Strijder,

Ik durf er op wedden dat ik in één gemiddelde maand méér écht nieuws absorbeer dan jij in je hele leven al bij elkaar gezien hebt. Ik hoef dus geen fake-nieuws meer bij te absorberen om mijn schade in te halen.

Leg eens uit waar ik die 'bovenmatige bescheidenheid' kan vinden in je woorden?

Digit schreef:Een deel van wat Jaworski zegt is juist. Maar dát deel is perfect verklaarbaar door gekende psychologische mechanismen. De man is alleen op het lumineuze idee gekomen om zijn oude dag financiëel wat verder op te fleuren door die kennis met een metafysisch kwaksausje te overgieten en ze in een duur, maar waardeloos boek aan te smeren aan mensen die hun "geest" daarvoor hebben "open" gezet. Net iets te ver, want de kritische zin is er al zeker uit gevallen.

Digit

Je bedoelt eigenlijk te zeggen dat jij alleen het psychologische verklaarbare deel kan herkennen vanuit je eigen ervaring
En omdat je met de rest geen eigen ervaringen hebt verwijs je het een en ander naar het rijk der fabelen.

Intelligent van je.

Verder maak ik duidelijk op uit je schrijven dat je totaal geen idee hebt wie deze man is,
en of wat hij heeft bereikt in zijn leven.

Wens je nog veel forum pret op je oude dag Digit!!

Harte groet,
Strijder

Berichtdoor Digit » 02 aug 2010, 16:33

Lees misschien dit eens !

Het gaat over HR, maar de methodes zijn schering en inslag bij de meeste van die management-hypes. Want méér dan dat is het overduidelijk niet.

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Blueflame » 02 aug 2010, 18:39

Strijder schreef:Joseph Jaworski begon zijn carriere als advocaat bij Bracewell & Patterson in Houston, Texas.

Het boek is te koop via;

http://www.managementboek.nl/recensie/9789060384626/405

Het boek kan ook online gelezen & bestudeerd worden via Google Books, klik hier...

http://www.hansonexperience.com/my_webl ... n_ind.html

Harte groet,

Net de samenvatting van zijn boek gelezen. Hij had beter advocaat gebleven, want van de kwantummechanica begrijpt hij niet veel. Altijd dezelfde fouten. Oude wijn in nieuwe zakken.
http://skepp.be/artikels/pseudo-wetensc ... chijnselen .

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Digit » 02 aug 2010, 19:17

Die Mestrum-kwiet heeft ook Ervin Laszlo en Deepak Chopra in zijn leeslijstje zitten. Quantumkwak galore !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Strijder » 02 aug 2010, 22:11

Digit schreef:Die Mestrum-kwiet heeft ook Ervin Laszlo en Deepak Chopra in zijn leeslijstje zitten. Quantumkwak galore !

Groetjes,

Digit

Ben benieuwd waar ze jouw straks onder wegschuiven :lol: :lol: :lol:
Strijder

Berichtdoor Digit » 03 aug 2010, 08:56

Strijder schreef:
Digit schreef:Die Mestrum-kwiet heeft ook Ervin Laszlo en Deepak Chopra in zijn leeslijstje zitten. Quantumkwak galore !

Groetjes,

Digit

Hoezo ! :shock: Weet je dat dan niet ????? Jouw idolen kunnen toch in de toekomst kijken !!!!

Of niet soms ??? Of was dat misschien maar bluf ?

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Blueflame » 03 aug 2010, 10:13

:lol: :lol:
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Strijder » 12 aug 2010, 13:26

Digit schreef:
Strijder schreef:

Groetjes,

Digit

Hoezo ! :shock: Weet je dat dan niet ????? Jouw idolen kunnen toch in de toekomst kijken !!!!

Of niet soms ??? Of was dat misschien maar bluf ?

Digit

Ze hebben mij voorspeld dat jij, omdat je zo'n hard hoofd hebt last van hoofdpijn gaat krijgen...

Komt tijd komt raadt en wie het laatst lacht....

Harte groet,
Strijder
Strijder

Berichtdoor Digit » 12 aug 2010, 14:31

Jij mag tercht lachen zodra je iets kan laten zien ! In afwachting kan je alleen maar groen lachen ! :mrgreen:

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Strijder » 13 aug 2010, 02:02

Ik heb veel geduld. Ik lach als het tijd mijn tijd is om te lachen :wink:
Strijder

Berichtdoor Digit » 13 aug 2010, 08:41

Digit schreef:Jij mag terecht lachen zodra je iets kan laten zien ! In afwachting kan je alleen maar groen lachen ! :mrgreen:

Digit

Strijder schreef:Ik heb veel geduld. Ik lach als het tijd mijn tijd is om te lachen :wink:

Goed voor jou, je zult het nodig hebben !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Vorige

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?